infrax filters
Geplaatst: 05 apr 2020, 02:04
Weet er iemand wat de deal is met de infrax filters ?
tldnr: ik heb 3x signaal problemen gehad omdat er plots een infrax filtertje tussen stak.
Begin Juli 2019 zijn m'n ouders verhuisd in dezelfde gemeente (Asse) (en ik ben gebleven)
Ze hebben het telenet abonnement meegenomen, ik heb een nieuw abonnement genomen, dat werkte direkt deftig. Bij de ouders miserie.
Volgens de installateur was het signaal niet sterk genoeg en moesten ze eerst een nieuwe coax trekken vooraleer de installatie kon doorgaan. Ik heb er zelf een modem en decoder aan gehangen en het signaal was perfect op veel kanalen en internet was ook perfect, maar sommige kanalen waren onbruikbaar slecht (blokjes en freezen) of gaven zelf gewoon een melding (geen signaal, check cables,...) dus het leek eerder dat er iets gefilterd werd. Probeer dat maar uitgelegd te krijgen aan de helpdesk : "heb je de kabel al vervangen ? heb je de decoder al vervangen ? als het aan u ligt kost het 85 euro !" Weer technieker gestuurd, heeft tot verbazing ook gezien dat het "half" werkte, maar kon geen oplossing vinden. Na bijna 2 maanden de helpdesk stalken en dreigen met test aankoop enzo, is de technieker eens in het kastje van Infrax gaan zien en ziedaar ! Er stak een filtertje tussen, weggenomen en opeens alles weer perfect. (geen uitleg of commerciƫle geste ofzo, neen, je mag al blij zijn dat de miserie over is).
Maanden later, rond januari 2020, telefoontje van de mama, ze dacht dat ze bij het poetsen ergens een kabel had losgetrokken want enkele zenders werkten plots niet meer. Kabels gecontroleerd en helpdesk gebeld. "filters ? nooit van gehoord. dat doen we niet... kabels gecontroleerd ? decoder vervangen ? neen ? ah dan eerst dat voordat we een case maken." Naar de boetiek, decoder omwisselen, probleem blijft" Technieker gekomen, direkt aangedrongen om in het kastje te gaan zien en zowaar... er stak weer een filtertje tussen ! Verwijderd, probleem opgelost.
en dan... 2 weken later bij mezelf ook !? Zelfde probleem, zelfde checklist aan de helpdesk, de moeite niet gedaan om decoder te wisselen, direkt technieker laten komen, gelukkig kon dit nog, hoewel er al Corona was. Een half uurtje zitten frutselen in het menu van de decoder hoewel ik hem al attent had gemaakt over het idee van de filter en dan uiteindelijk gaan kijken in het infrax kastje... en Tada(am) ! Er zat toch wel een filtertje tussen zeker. Ik was van plan deze keer de technieker niet te laten ontsnappen zonder hier het fijne van te horen. Zijn uitleg ongeveer : "infrax plaatst die filters bij wanbetalers (ik heb gewoon domiciliƫring, dus no way), maar hun database is slecht gesynchroniseerd, dus die hun informatie kan soms een paar weken achterstand hebben."
Wat gebeurt er hier ? Is Infrax hier een spelletje aan het spelen ? En technieker die willekeurig filters gaat steken ? Is het toeval dat ik het 3x heb meegemaakt of komt dit vaker voor ? Doet telenet hier iets aan ?
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
tldnr: ik heb 3x signaal problemen gehad omdat er plots een infrax filtertje tussen stak.
Begin Juli 2019 zijn m'n ouders verhuisd in dezelfde gemeente (Asse) (en ik ben gebleven)
Ze hebben het telenet abonnement meegenomen, ik heb een nieuw abonnement genomen, dat werkte direkt deftig. Bij de ouders miserie.
Volgens de installateur was het signaal niet sterk genoeg en moesten ze eerst een nieuwe coax trekken vooraleer de installatie kon doorgaan. Ik heb er zelf een modem en decoder aan gehangen en het signaal was perfect op veel kanalen en internet was ook perfect, maar sommige kanalen waren onbruikbaar slecht (blokjes en freezen) of gaven zelf gewoon een melding (geen signaal, check cables,...) dus het leek eerder dat er iets gefilterd werd. Probeer dat maar uitgelegd te krijgen aan de helpdesk : "heb je de kabel al vervangen ? heb je de decoder al vervangen ? als het aan u ligt kost het 85 euro !" Weer technieker gestuurd, heeft tot verbazing ook gezien dat het "half" werkte, maar kon geen oplossing vinden. Na bijna 2 maanden de helpdesk stalken en dreigen met test aankoop enzo, is de technieker eens in het kastje van Infrax gaan zien en ziedaar ! Er stak een filtertje tussen, weggenomen en opeens alles weer perfect. (geen uitleg of commerciƫle geste ofzo, neen, je mag al blij zijn dat de miserie over is).
Maanden later, rond januari 2020, telefoontje van de mama, ze dacht dat ze bij het poetsen ergens een kabel had losgetrokken want enkele zenders werkten plots niet meer. Kabels gecontroleerd en helpdesk gebeld. "filters ? nooit van gehoord. dat doen we niet... kabels gecontroleerd ? decoder vervangen ? neen ? ah dan eerst dat voordat we een case maken." Naar de boetiek, decoder omwisselen, probleem blijft" Technieker gekomen, direkt aangedrongen om in het kastje te gaan zien en zowaar... er stak weer een filtertje tussen ! Verwijderd, probleem opgelost.
en dan... 2 weken later bij mezelf ook !? Zelfde probleem, zelfde checklist aan de helpdesk, de moeite niet gedaan om decoder te wisselen, direkt technieker laten komen, gelukkig kon dit nog, hoewel er al Corona was. Een half uurtje zitten frutselen in het menu van de decoder hoewel ik hem al attent had gemaakt over het idee van de filter en dan uiteindelijk gaan kijken in het infrax kastje... en Tada(am) ! Er zat toch wel een filtertje tussen zeker. Ik was van plan deze keer de technieker niet te laten ontsnappen zonder hier het fijne van te horen. Zijn uitleg ongeveer : "infrax plaatst die filters bij wanbetalers (ik heb gewoon domiciliƫring, dus no way), maar hun database is slecht gesynchroniseerd, dus die hun informatie kan soms een paar weken achterstand hebben."
Wat gebeurt er hier ? Is Infrax hier een spelletje aan het spelen ? En technieker die willekeurig filters gaat steken ? Is het toeval dat ik het 3x heb meegemaakt of komt dit vaker voor ? Doet telenet hier iets aan ?
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk