Heeft altijd al gewerkt, een nieuwe klant is een nieuwe klant. Of het de partner is van mij, of een nieuwe bewoner van het huis ... wie gaat het zeggenliegebeestig schreef:Werkt die naamswisseling ook op hetzelfde adres bij dezelfde provider Krisken?
Telenet na 20 jaar ruilen voor Orange
-
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 11:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1717 keer
- Bedankt: 932 keer
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 10:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 94 keer
Na check van de facturen heb je gelijk, de speedboost is daar nergens op terug te vinden.proximusboyke schreef:ik wil geen spelbreker zijn maar dat kan niet aan die prijs. Koala 20€ internet tv 49€ upgrade snelheid 10€ = 79€
-
- Elite Poster
- Berichten: 7272
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 19:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 368 keer
Huidig contract: Jan Jansens (partner, Pia Peeters)heist_175 schreef:proximusboyke schreef:ik heb een 2 tal maanden geleden gehoord dat ze het niet aanvaarden. Ze kregen de promo niet.
Hoe gaan ze uitmaken of mevrouw Peeters de partner is van het huidige contract, of mevrouw Peeters gewoon verhuisd is naar dat adres?
Bonne chance .
Wel ze kregen bericht dat het niet meer kon deze truc, tenzei ze een bewijs van de gemeente stuurden waarop zou blijken dat de persoon daar niet meer ingeschreven is.
Zo ken ik een 2 tal koppel die schulden hadden bij telenet, ze dachten komen terug van proximus en gaan op naam van de vrouw zetten, maar was noppe. Ze kregen bericht dat er op dit adres een probleem was en dat ze samenstelling van adres moesten sturen afgeleverd door de gemeente.
Blijkbaar beginnen ze strenger en strenger te worden.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Elite Poster
- Berichten: 2282
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 13:16
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 54 keer
Meer en meer desperate zul je bedoelen Er komt steeds meer concurrentie en meer mensen gooien de kabel-tv buiten.proximusboyke schreef: Blijkbaar beginnen ze strenger en strenger te worden.
-
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 11:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1717 keer
- Bedankt: 932 keer
Hmmm ik kan fout zijn maar vraag me af of ze het recht hebben om dat te vragen dan...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 7272
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 19:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 368 keer
blijkbaar toen ik wilde overstappen voor energie moest ik ook een bewijs sturen. Eenmaal gestuurd was er geen probleem. Dus mijn vermoeden is dat een van de vorige bewoners ook problemen heeft gehad.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Elite Poster
- Berichten: 2282
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 13:16
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 54 keer
Vermoedelijk niet, maar als je 't niet geeft hoeven ze je ook geen promotie toe te kennen denk ik.krisken schreef:Hmmm ik kan fout zijn maar vraag me af of ze het recht hebben om dat te vragen dan...
-
- Elite Poster
- Berichten: 7272
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 19:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 368 keer
En infeite is niet de enige. Bij banken krijg je ook dikwijls 50€ als nieuwe klant energie krijge je ook kortingen later niks. Beetje overal zo bestaande klanten krijgen niet veel.
En veel goedkoper ? ja misschien wel als je overal los iets koopt, maar als pakket is dat ongeveer een beetje hetzelfde, integendeel orange is in bepaalde gevallen veel duurder
En veel goedkoper ? ja misschien wel als je overal los iets koopt, maar als pakket is dat ongeveer een beetje hetzelfde, integendeel orange is in bepaalde gevallen veel duurder
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 11:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1717 keer
- Bedankt: 932 keer
Het jammere van een bank is dat je je rekeningnummer niet kan laten overnemen (waren ze daar trouwens niet mee bezig?). Elke x maand overal je rekeningnummer veranderen is ook zo vervelend...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- userbase crew
- Berichten: 9178
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 628 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik zou overigens graag zien dat ik de wettelijke "eigenaar" word van mijn telefoon nummers, zoals dat ook met domeinnamen het geval is.
Nu ben je 1 failed transfer verwijderd van je nummer kwijt zijn, en de reactie is vaak "pech gehad".
Nu ben je 1 failed transfer verwijderd van je nummer kwijt zijn, en de reactie is vaak "pech gehad".
-
- Moderator
- Berichten: 15411
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 07:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
- Bedankt: 748 keer
- Recent bedankt: 3 keer
We wijken wel af van het standaardscenario. Als er openstaande schulden zijn op een bepaald adres kan ik er wel inkomen dat Telenet niet zo scheutig is. Wie weet hebben ze veel moeite gehad om de wanbetalers (een veronderstelling) buiten te krijgen, dan ga je de partner ervan niet met de loftrompet binnen halen.
Als je braaf alle facturen betaalt en dan een nieuwe welkomstkorting wil scoren, zie ik het nog niet gebeuren dat je bewijs van gezinssamenstelling moet afleveren. Los van het feit of ze daar überhaupt wel het recht toe hebben.
Als je braaf alle facturen betaalt en dan een nieuwe welkomstkorting wil scoren, zie ik het nog niet gebeuren dat je bewijs van gezinssamenstelling moet afleveren. Los van het feit of ze daar überhaupt wel het recht toe hebben.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7272
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 19:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 368 keer
Het zou misschien intressant zijn te weten welk pakket en opties je nu hebt bij telenet
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Pro Member
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 15 dec 2015, 13:52
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik ben over naar Orange vanwege de datalimiet bij Telenet op Basic internet waar ik continu tegenaan hikte (ongeveer 5GB per dag is gewoon heel weinig). Het is verder niet per se goedkoper, voor GSM had ik voorheen tempo Giga (ook Orange) en samen met Basic Internet was dat iets voordeliger. De snelheid is nu gelijk met Basic Internet, toen ik over ging was het een verdubbeling. Dit merkte ik toch (ik werk vanuit huis), ik denk dat het vooral door de hogere upload kwam want 50mbit lijkt me ook meer dan genoeg.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 24 apr 2009, 12:55
Onze verhuis komt nu dichterbij en heb dus al eens gebeld naar Telenet. Wat een ramp
De dame die ik aan de lijn had viel compleet uit de lucht dat je bij Orange onbeperkt internet, mobiel 8GB en televisie had voor 65 euro / maand.
Bij Telenet kost de WIGO 9 (onbeperkt internet, mobiel 9GB en televisie) 104,92 euro / maand. Wat een verschil !
Naarmate het gesprek vorderde werd wel duidelijk dat ze er niks aan kunnen doen. Ik had tevreden geweest als ze mij gratis een nieuwe decoder en modem konden regelen maar hiervoor zou ik nog altijd 50 euro moeten neerleggen.
Een brug te ver. Op de koop toe probeerde ze mij op het einde nog een Streamz abonnement aan te smeren. Toen werd ik echt kwaad.
Hoe slecht kan iemand een gesprek inschatten eigenlijk
Soit, voor mij na 20 jaar geen Telenet meer.
De dame die ik aan de lijn had viel compleet uit de lucht dat je bij Orange onbeperkt internet, mobiel 8GB en televisie had voor 65 euro / maand.
Bij Telenet kost de WIGO 9 (onbeperkt internet, mobiel 9GB en televisie) 104,92 euro / maand. Wat een verschil !
Naarmate het gesprek vorderde werd wel duidelijk dat ze er niks aan kunnen doen. Ik had tevreden geweest als ze mij gratis een nieuwe decoder en modem konden regelen maar hiervoor zou ik nog altijd 50 euro moeten neerleggen.
Een brug te ver. Op de koop toe probeerde ze mij op het einde nog een Streamz abonnement aan te smeren. Toen werd ik echt kwaad.
Hoe slecht kan iemand een gesprek inschatten eigenlijk
Soit, voor mij na 20 jaar geen Telenet meer.
-
- Starter Plus
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 03 okt 2017, 16:35
- Bedankt: 6 keer
Je vergelijkt appelen met citroenen.
Orange:
Internet downloadsnelheid: 100 Mbps
Internet uploadsnelheid: 5-6 Mbps
Vaste telefoon: niet inbegrepen
Volume mobiel internet: 8 GB
1 simkaart
Telenet:
Internet downloadsnelheid: 300 Mbps
Internet uploadsnelheid: 20 Mbps
Vaste telefoon: inbegrepen (vaste lijn en mobiel onbeperkt)
Volume mobiel internet: 9 GB
Tot 2 simkaarten
Orange:
Internet downloadsnelheid: 100 Mbps
Internet uploadsnelheid: 5-6 Mbps
Vaste telefoon: niet inbegrepen
Volume mobiel internet: 8 GB
1 simkaart
Telenet:
Internet downloadsnelheid: 300 Mbps
Internet uploadsnelheid: 20 Mbps
Vaste telefoon: inbegrepen (vaste lijn en mobiel onbeperkt)
Volume mobiel internet: 9 GB
Tot 2 simkaarten
-
- Administrator
- Berichten: 6407
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:10
- Uitgedeelde bedankjes: 734 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Upload bij Orange is 10Mbps in Telenet gebied.IvoDeMeyer schreef: Internet uploadsnelheid: 5-6 Mbps
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 5345
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 07:50
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 133 keer
Je betaalt voor wat je nodig hebt en dat is hier een persoonlijke situatie.
Nee die informatiefiche is voor de gebieden in VOO gebied maar ze willen niet met 2 verschillende snelheden adverteren.
Nee die informatiefiche is voor de gebieden in VOO gebied maar ze willen niet met 2 verschillende snelheden adverteren.
-
- Pro Member
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 25 aug 2015, 10:32
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 32 keer
Dit is hier al heel vaak aangehaald, stoppen dus maar met die disinformatie. Het basispakket is 10mbps upload.IvoDeMeyer schreef:Op de informatiefiche staat 5-6 Mbps.
Om de vergelijking die jij citroenen noemt eens anders te stellen:
65 EUR voor basispakket, plus 15 eur voor boost optie (400 down, 40 up... meer dus dan Telenet in deze), plus 16 voor een tweede onbeperkt bellen simkaart met nog eens 8GB en vaste lijn er bij 24/7 onbeperkt aan 10 eur/maand is 106 EUR.
OK, dat is een klein beetje meer maar met nog sneller internet en veel meer mobiele data. Over die vaste lijn is het al lang geweten dat Telenet die er in steekt maar weinigen die echt gebruiken: 96 EUR dus voor nog steeds meer van wat echt gebruikt wordt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7272
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 19:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 368 keer
ook even vermelden dat ge bij orange NIKS kunt opvragen !!!
ook niet het gratis VRT VTM nieuws en de gratis actua programmas
dat je maar 1 uur kan terugspoelen terwijl telenet 6 uur kan terug spoelen
en zoals mijn buurvrouw zei die al 17 jaar klant is, nu 8 maand bij orange en heb al 10x meer storingen gehad dan die 17 jaar bij telenet tesamen
ook niet het gratis VRT VTM nieuws en de gratis actua programmas
dat je maar 1 uur kan terugspoelen terwijl telenet 6 uur kan terug spoelen
en zoals mijn buurvrouw zei die al 17 jaar klant is, nu 8 maand bij orange en heb al 10x meer storingen gehad dan die 17 jaar bij telenet tesamen
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 13 okt 2020, 19:11
Hier ook sinds het begin klant bij Telenet, maar vandaag toch de stap gewaagd om naar naar Orange over te stappen, benieuwd of ik het me niet ga beklagen
We hebben een vennootschap die onze abonnementskosten betaalt, waardoor we onder de Telenet Business-tak zijn terechtgekomen. We hebben vandaag een Whoppa aan €82,70/maand incl BTW. Verder hebben we nog een klein GSM abonnementje bij Proximus aan €20/maand incl. BTW. Samen dus €102,70. Aangezien we ook nog 2 tablets hebben en hiervoor op zoek waren naar een extra simkaart ben ik alles nog eens beginnen vergelijken. Vaste lijn gebruiken we niet, TV is in ons geval hoofdzakelijk streaming.
Telenet:
Weigert een factuur op te stellen voor een particulier abonnement zoals Wigo, waardoor we voor internet, tv, 1 GSM abonnement + 2 extra datakaarten uitkomen op een Klik 40GB (goedkopere gaat maar tot 2 simkaarten). Kostprijs maar liefst €171,94 incl BTW. Klantendienst stelde vervolgens voor om een lichter Klik-abonnement te nemen (10GB data), en een afzonderlijke "business surf"-datakaart. met de goedkoopste Klik en extra kaartje voor 8GB data komt dit nog steeds neer op €151,15 incl BTW.
Orange:
Love Trio Pro met een GoIntense (15GB mobiel), een internet boost (wat misschien zelfs overkill is) en 2 surf extra cards voor de tablets zou ik slechts ±€91 incl BTW per maand betalen.
Hier heeft het enorme prijsverschil de doorslag gegeven, het verschil (€720/jaar) is m.i. veel te groot om met Telenet over compensaties te gaan discussiëren. Ook enkele recente ervaringen met de Telenet Business klantendienst hebben me wat kritischer doen vergelijken.
Wat betreft compensaties heb ik in de loop der jaren wel enkele ervaringen met Telenet gehad (op 2 abonnementen):
2015: Probleem met doorschakelen van vaste telefonie in de zaak (analoge lijn). Net nieuwe aansluiting, dag voor opening, de spanning steeg. Onmiddellijk een degelijke technische ondersteuning gehad en probleem snel opgelost geraakt. Spontaan de eerste maanden gratis telefonie aangeboden gekregen ter compensatie voor het geleden ongemak.
2017. Bij een verhuis, waarbij we enkele dagen voor de installateur zou komen constateerden dat er in onze nieuwe woning geen coax-kabel binnenkwam, enkel Proximus. Na een zeer lange tijd in de wachtrij om de afspraak aan te passen eens proberen binnen te geraken via de optie 'diensten opzeggen'. Hier onmiddellijk iemand aan de lijn gekregen, probleem toegelicht en gevraagd of Telenet bereid was om iets bij te dragen in de kosten voor de installatie van een nieuwe kabel om alsnog klant te kunnen blijven. Ze stelden onmiddellijk voor om de kost voor het plaatsen van een nieuwe kabel volledig op zich te nemen in de vorm van een korting op de eerstvolgende facturen, wat zeker de moeite was. Zeer mooie geste van Telenet.
2018-2019: enorm veel ellende gehad met de analoge telefonielijn in de zaak. Gebruikten al jaren probleemloos 2 Gigaset draadloze toestellen, een type dat een tijdje door Telenet zelf verkocht werd. Na een update bij Telenet rond de periode dat digitale telefonie werd uitgerold in onze regio werkte de doorschakelfunctie tussen de handsets niet meer naar behoren, onder bepaalde reproduceerbare omstandigheden viel spraak in 1 richting weg op het Telenet netwerk. Na met veel moeite door die first line helpdesk geraakt te zijn, techniekers over de vloer gehad te hebben, tickets die 'zichzelf afsloten', 10-tallen keren mijn verhaal moeten doen en steeds in rondjes doorgeschakeld te worden heb ik me digitale telefonie laten aansmeren. Stuk duurder, maar had na een jaar in cirkeltjes draaien nood aan een oplossing. Uiteindelijk een bepaalde compensaties overeengekomen met medewerker A, als puntje bij paaltje kwam kwam er niets van in huis en wist vervolgens medewerker B weer van niets, enz... Uiteindelijk eenmalig een kleine korting gehad, maar betalen nu wel maandelijks een pak extra dan voorheen en dit voor diensten die we in principe niet nodig hebben. Hoewel we als Business klant een A-desk service zouden moeten krijgen was daar niet veel van te merken, uiteindelijk ZEER slechte ervaring met de klantendienst / support.
Conclusie: compensaties zijn bij Telenet zeker bespreekbaar als het maar voldoende gefundeerd is. Anderzijds heb ik sterk het gevoel dat de bekwaamheid van de klantendienst / helpdesk-medewerkers de afgelopen 2-3 jaren dramatisch achteruit is gegaan, en men vaak niet weten waar de klepel hangt waardoor je ook willekeur mag verwachten. Tot slot de beloftes als "De meest persoonlijke helpdesk", "Eén expert ontfermt zich over de situatie en volgt de vraag op van begin tot oplossing en laat pas los wanneer u zegt dat het is opgelost.", klinken zeer mooi, maar als het te mooi is om waar te zijn, dan is het niet waar.
Voor de zaak zou ik Telenet ook willen ruilen, maar of Orange de oplossing gaat zijn vrees ik voor.
We hebben een vennootschap die onze abonnementskosten betaalt, waardoor we onder de Telenet Business-tak zijn terechtgekomen. We hebben vandaag een Whoppa aan €82,70/maand incl BTW. Verder hebben we nog een klein GSM abonnementje bij Proximus aan €20/maand incl. BTW. Samen dus €102,70. Aangezien we ook nog 2 tablets hebben en hiervoor op zoek waren naar een extra simkaart ben ik alles nog eens beginnen vergelijken. Vaste lijn gebruiken we niet, TV is in ons geval hoofdzakelijk streaming.
Telenet:
Weigert een factuur op te stellen voor een particulier abonnement zoals Wigo, waardoor we voor internet, tv, 1 GSM abonnement + 2 extra datakaarten uitkomen op een Klik 40GB (goedkopere gaat maar tot 2 simkaarten). Kostprijs maar liefst €171,94 incl BTW. Klantendienst stelde vervolgens voor om een lichter Klik-abonnement te nemen (10GB data), en een afzonderlijke "business surf"-datakaart. met de goedkoopste Klik en extra kaartje voor 8GB data komt dit nog steeds neer op €151,15 incl BTW.
Orange:
Love Trio Pro met een GoIntense (15GB mobiel), een internet boost (wat misschien zelfs overkill is) en 2 surf extra cards voor de tablets zou ik slechts ±€91 incl BTW per maand betalen.
Hier heeft het enorme prijsverschil de doorslag gegeven, het verschil (€720/jaar) is m.i. veel te groot om met Telenet over compensaties te gaan discussiëren. Ook enkele recente ervaringen met de Telenet Business klantendienst hebben me wat kritischer doen vergelijken.
Wat betreft compensaties heb ik in de loop der jaren wel enkele ervaringen met Telenet gehad (op 2 abonnementen):
2015: Probleem met doorschakelen van vaste telefonie in de zaak (analoge lijn). Net nieuwe aansluiting, dag voor opening, de spanning steeg. Onmiddellijk een degelijke technische ondersteuning gehad en probleem snel opgelost geraakt. Spontaan de eerste maanden gratis telefonie aangeboden gekregen ter compensatie voor het geleden ongemak.
2017. Bij een verhuis, waarbij we enkele dagen voor de installateur zou komen constateerden dat er in onze nieuwe woning geen coax-kabel binnenkwam, enkel Proximus. Na een zeer lange tijd in de wachtrij om de afspraak aan te passen eens proberen binnen te geraken via de optie 'diensten opzeggen'. Hier onmiddellijk iemand aan de lijn gekregen, probleem toegelicht en gevraagd of Telenet bereid was om iets bij te dragen in de kosten voor de installatie van een nieuwe kabel om alsnog klant te kunnen blijven. Ze stelden onmiddellijk voor om de kost voor het plaatsen van een nieuwe kabel volledig op zich te nemen in de vorm van een korting op de eerstvolgende facturen, wat zeker de moeite was. Zeer mooie geste van Telenet.
2018-2019: enorm veel ellende gehad met de analoge telefonielijn in de zaak. Gebruikten al jaren probleemloos 2 Gigaset draadloze toestellen, een type dat een tijdje door Telenet zelf verkocht werd. Na een update bij Telenet rond de periode dat digitale telefonie werd uitgerold in onze regio werkte de doorschakelfunctie tussen de handsets niet meer naar behoren, onder bepaalde reproduceerbare omstandigheden viel spraak in 1 richting weg op het Telenet netwerk. Na met veel moeite door die first line helpdesk geraakt te zijn, techniekers over de vloer gehad te hebben, tickets die 'zichzelf afsloten', 10-tallen keren mijn verhaal moeten doen en steeds in rondjes doorgeschakeld te worden heb ik me digitale telefonie laten aansmeren. Stuk duurder, maar had na een jaar in cirkeltjes draaien nood aan een oplossing. Uiteindelijk een bepaalde compensaties overeengekomen met medewerker A, als puntje bij paaltje kwam kwam er niets van in huis en wist vervolgens medewerker B weer van niets, enz... Uiteindelijk eenmalig een kleine korting gehad, maar betalen nu wel maandelijks een pak extra dan voorheen en dit voor diensten die we in principe niet nodig hebben. Hoewel we als Business klant een A-desk service zouden moeten krijgen was daar niet veel van te merken, uiteindelijk ZEER slechte ervaring met de klantendienst / support.
Conclusie: compensaties zijn bij Telenet zeker bespreekbaar als het maar voldoende gefundeerd is. Anderzijds heb ik sterk het gevoel dat de bekwaamheid van de klantendienst / helpdesk-medewerkers de afgelopen 2-3 jaren dramatisch achteruit is gegaan, en men vaak niet weten waar de klepel hangt waardoor je ook willekeur mag verwachten. Tot slot de beloftes als "De meest persoonlijke helpdesk", "Eén expert ontfermt zich over de situatie en volgt de vraag op van begin tot oplossing en laat pas los wanneer u zegt dat het is opgelost.", klinken zeer mooi, maar als het te mooi is om waar te zijn, dan is het niet waar.
Voor de zaak zou ik Telenet ook willen ruilen, maar of Orange de oplossing gaat zijn vrees ik voor.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2691
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 09:15
- Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
- Bedankt: 216 keer
Idem hier nu orange omdat ik niet kan vinden in de "business" abonnementen wat aansluit bij mijn behoeften. Ik heb enkel internet & tv nodig, gsm is veel te duur, voip lever ik zelf. Hun a-desk, tja voor it mensen nutteloos. Ze moeten gewoon doen zoals proximus particulier abbo = bijhorende service. Maar klanten zo wegjagen wegens weigeren te factureren het is absurd.
-
- Premium Member
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 28 jul 2014, 17:20
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 29 keer
Klopt, zie ook dit topic: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=57961
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Orange Flybox
Orange Extra surf card