Orange down?
-
- Elite Poster
- Berichten: 7353
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 19:17
- Locatie: kuurne
- Uitgedeelde bedankjes: 151 keer
- Bedankt: 372 keer
- Recent bedankt: 1 keer
krisken je moet eens zelf uitzoeken
vast internet 400
3 go extreme 70gb
tv gewoon
1 simkaart ipad =170
telenet
one op
vast 1000
3 simkaart 300gb
tv gewoon
sim ipad = 150.68
gratis vast telefoonnr
Als je dan nog enkele kids heb scheelt het nog meer
vast internet 400
3 go extreme 70gb
tv gewoon
1 simkaart ipad =170
telenet
one op
vast 1000
3 simkaart 300gb
tv gewoon
sim ipad = 150.68
gratis vast telefoonnr
Als je dan nog enkele kids heb scheelt het nog meer
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 11:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1717 keer
- Bedankt: 932 keer
Dan is het hier toch een heel ander verhaal...
Orange
Internet 150/15Mbps : 36 euro
Go Plus : 10 euro
Go Extreme : 43 euro
3 extra SIM kaarten die data delen met Go Extreme : 9 euro
TOTAAL : 98 euro
Telenet
Internet One 150Mbps : 69.10 euro
Telefoon abo met onbeperkt internet + bellen : inbegrepen in Internet One
Telefoon abo met een aantal GB en wat belminuten : Telenet Mobile : 20.94
1 extra simkaart : inbegrepen in Internet One
2 extra SIM kaarten met telkens minimaal 3GB : onbestelbaar
TOTAAL : 90.04, maar dan moet de prijs er nog bij van 2 extra simkaarten voor enkel data
Orange
Internet 150/15Mbps : 36 euro
Go Plus : 10 euro
Go Extreme : 43 euro
3 extra SIM kaarten die data delen met Go Extreme : 9 euro
TOTAAL : 98 euro
Telenet
Internet One 150Mbps : 69.10 euro
Telefoon abo met onbeperkt internet + bellen : inbegrepen in Internet One
Telefoon abo met een aantal GB en wat belminuten : Telenet Mobile : 20.94
1 extra simkaart : inbegrepen in Internet One
2 extra SIM kaarten met telkens minimaal 3GB : onbestelbaar
TOTAAL : 90.04, maar dan moet de prijs er nog bij van 2 extra simkaarten voor enkel data
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2145
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
- Bedankt: 109 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Aaaand it was down again... 5 minuten ofzo
Het begon met packetloss voor het helemaal dichtslibte.
4G werkte wel nog.
...en nu terug down lol
ik ga maar stoppen met dit nu elke keer te posten...
Het begon met packetloss voor het helemaal dichtslibte.
4G werkte wel nog.
...en nu terug down lol
ik ga maar stoppen met dit nu elke keer te posten...
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 03 maa 2014, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
hier ook niet leuk deze avond (deinze Oost Vlaanderen)splinterbyte schreef: 09 nov 2022, 20:24 Aaaand it was down again... 5 minuten ofzo
Het begon met packetloss voor het helemaal dichtslibte.
4G werkte wel nog.
...en nu terug down lol
ik ga maar stoppen met dit nu elke keer te posten...
- not that evil -
-
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 11:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1717 keer
- Bedankt: 932 keer
Eens rap 2 ip's in een smokeping gestoken...
http://185.18.149.222/cgi-bin/smokeping.cgi?target=ISP
Smokeping vanaf DCO. IP 85.94.224.100 heb ik gevonden via OVH Smokeping. IP 94.110.160.1 is het gateway IP dat ik op dit moment heb van Orange. Ben benieuwd...
http://185.18.149.222/cgi-bin/smokeping.cgi?target=ISP
Smokeping vanaf DCO. IP 85.94.224.100 heb ik gevonden via OVH Smokeping. IP 94.110.160.1 is het gateway IP dat ik op dit moment heb van Orange. Ben benieuwd...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2145
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
- Bedankt: 109 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Maar niet rap genoeg want nu is het niet meer down geweest 
Alhoewel, het volgens dit twitter bericht nog niet opgelost is, dus we kunnen nog wat downtime verwachten vandaag ?
Added in 1 hour 43 minutes 55 seconds:
jep nog steeds een probleem: met vlagen 5-10% packetloss...
Added in 49 minutes 12 seconds:
Ik heb vanaf thuis momenteel even 17% packetloss naar mijn orange defgw 94.110.96.1, zelfde naar die van jou 94.110.160.1 of mijn VPS in amsterdam.
Vanaf mijn VPS naar die 2 IPs 0% loss, wel loss naar mijn thuis orange IP.
Dus het probleem lijkt eerder ergens te zitten tussen de modem en orange defgw, not sure of die gw nu in de docsis centrale/node staat of op hun backbone...

Alhoewel, het volgens dit twitter bericht nog niet opgelost is, dus we kunnen nog wat downtime verwachten vandaag ?
Added in 1 hour 43 minutes 55 seconds:
jep nog steeds een probleem: met vlagen 5-10% packetloss...
Added in 49 minutes 12 seconds:
Ik denk niet dat je smokeping vanaf een datacenter in dit geval enig nut heeft.
Ik heb vanaf thuis momenteel even 17% packetloss naar mijn orange defgw 94.110.96.1, zelfde naar die van jou 94.110.160.1 of mijn VPS in amsterdam.
Vanaf mijn VPS naar die 2 IPs 0% loss, wel loss naar mijn thuis orange IP.
Dus het probleem lijkt eerder ergens te zitten tussen de modem en orange defgw, not sure of die gw nu in de docsis centrale/node staat of op hun backbone...
Laatst gewijzigd door splinterbyte 10 nov 2022, 12:17, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2145
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
- Bedankt: 109 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Kreeg ik net deze SMS:
Is de klantenzone bij jullie ook kapot?
Added in 3 hours 54 minutes 42 seconds:Orange-info: Je Internet-dienst werd getroffen door een storing. Het is ondertussen opgelost. Onze excuses voor het ongemak.
Is de klantenzone bij jullie ook kapot?
En via itsme:Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, [email protected] and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
More information about this error may be available in the server error log.
Sorry, er ging iets mis. Probeer het later opnieuw.
-
- Pro Member
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 15 dec 2015, 13:52
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 10 keer
Hier (de reacties op Facebook) schrik ik wel een beetje van. Mensen die 2uur en 45 minuten in de wacht staan. Niks positiefs.streulma schreef: 09 nov 2022, 17:57 Zie https://m.facebook.com/OrangeBelgium/posts_to_page/
(dit is de rechtstreekse link naar Orange berichten op Facebook waar ik telkens de berichten van lees)
En https://allestoringen.be/storing/orange/
Ik ben redelijk tevreden over de verbinding, maar orange moet wel communiceren als het niet werkt (ik was gelukkig die dag vrij) en een beetje bereikbaar zijn (dat het bij een landelijke storing slechter is kan ik begrijpen maar daarna moeten ze dan toch weer bereikbaar zijn)
-
- Elite Poster
- Berichten: 886
- Lid geworden op: 28 sep 2003, 10:58
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 39 keer
Die dag dat dat Orange down was, was niet normaal. Ik had elk uur een downtime van ongeveer 5 tot 20 minuten. En dit na/tijdens een verschrikkelijke verhuis van een Love-pakket naar een ander adres. Die verhuis was niet bij mij maar bij mijn moeder. Technieker deed toen voor het weekend 29 en 30 oktober de installatie maar kon toen niet activeren want het systeem lag plat.
Hij ging dat maandag in orde brengen en ons op de hoogte houden. Ondertussen kregen we een 4G modem. Maandag niets en heel die week bijna elke dag aan de lijn gehangen met de helpdesk. Elke keer verhaal opnieuw doen, en telkens de belofte krijgen dat het binnen 24 uren in orde ging komen. Of ze gingen het ticket in escalatie plaatsen. Na een week kregen we plots te horen dat er opnieuw een technieker zou moeten langskomen. Maar dit ging niet voor 11 november. Een zaterdag-interventie zou het wel kunnen vervroegd hebben maar dit zou x aantal euro kosten.
Verhuizen is al niet plezant en dus was mijn ma het beu en wou ze veranderen van provider. Ik heb haar toen een winkel aangeraden die die neutraal is en die hebben haar aangeraden te blijven omdat Orange haar anders een verbrekingsvergoeding kon vragen. Dus dan toch maar de afspraak laten doorgaan die nu dinsdag zou plaatsvinden. Ondertussen werkt het internet ineens zonder interventie en heeft ze gisteren een mail gekregen om haar modem en decoder in te leveren want anders riskeert ze dat te moeten betalen?
Morgen eens bellen om die afspraak af te zeggen en hen vragen wat ze bedoelen met die mail want er loopt daar toch iets niet goed hoor. Ik kreeg trouwens op mijn nummer de geplande afspraak voor dinsdag die eigenlijk voor mijn moeder was bedoeld. Echt, dat is daar een soep, niet normaal. Als het werkt, dan is het een topproduct. Beetje meer investeren in hun helpdesk zou al veel helpen. Ik kreeg vaak de indruk dat ze de situatie niet goed begrepen of konden inschatten. En dat komt omdat ze de taal soms niet 100% machtig zijn. Kennis lijkt me geen probleem te zijn.
Hij ging dat maandag in orde brengen en ons op de hoogte houden. Ondertussen kregen we een 4G modem. Maandag niets en heel die week bijna elke dag aan de lijn gehangen met de helpdesk. Elke keer verhaal opnieuw doen, en telkens de belofte krijgen dat het binnen 24 uren in orde ging komen. Of ze gingen het ticket in escalatie plaatsen. Na een week kregen we plots te horen dat er opnieuw een technieker zou moeten langskomen. Maar dit ging niet voor 11 november. Een zaterdag-interventie zou het wel kunnen vervroegd hebben maar dit zou x aantal euro kosten.
Verhuizen is al niet plezant en dus was mijn ma het beu en wou ze veranderen van provider. Ik heb haar toen een winkel aangeraden die die neutraal is en die hebben haar aangeraden te blijven omdat Orange haar anders een verbrekingsvergoeding kon vragen. Dus dan toch maar de afspraak laten doorgaan die nu dinsdag zou plaatsvinden. Ondertussen werkt het internet ineens zonder interventie en heeft ze gisteren een mail gekregen om haar modem en decoder in te leveren want anders riskeert ze dat te moeten betalen?



Morgen eens bellen om die afspraak af te zeggen en hen vragen wat ze bedoelen met die mail want er loopt daar toch iets niet goed hoor. Ik kreeg trouwens op mijn nummer de geplande afspraak voor dinsdag die eigenlijk voor mijn moeder was bedoeld. Echt, dat is daar een soep, niet normaal. Als het werkt, dan is het een topproduct. Beetje meer investeren in hun helpdesk zou al veel helpen. Ik kreeg vaak de indruk dat ze de situatie niet goed begrepen of konden inschatten. En dat komt omdat ze de taal soms niet 100% machtig zijn. Kennis lijkt me geen probleem te zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5539
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 07:50
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 137 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik krijg gewoon geen publiek adress dat staat op mijn 192.168.0.1 pagina.
Orange bevestigd ook dat ze het niet meteen kunnen oplossen en dat het risico bestaat dat er een technieker moet komen.
Ik word vrijdag teruggebeld normaliter.
Orange bevestigd ook dat ze het niet meteen kunnen oplossen en dat het risico bestaat dat er een technieker moet komen.
Ik word vrijdag teruggebeld normaliter.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7353
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 19:17
- Locatie: kuurne
- Uitgedeelde bedankjes: 151 keer
- Bedankt: 372 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zijn er nog die problemen hebben ? zondagnacht maandagnacht en nu terug uitval.
Ligt aan telenet want de buurvrouw heeft ook geen internet (telenet)
Ligt aan telenet want de buurvrouw heeft ook geen internet (telenet)
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Pro Member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 09:12
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 14 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Meestal als je dit aan de hand hebt wilt het zeggen dat orange onderhoud werken uitvoert.Converted schreef: 16 feb 2024, 00:47 Ook mensen waar Orange en Hey! Mobile niet werken? Geen mobiel internet, bellen op 3G Ipv 4g, sms not sure?
Regio Antwerpen.
Dan heb je idd 3G , kun je amper tot niet internetten.
Smssen en bellen zou dan weer wel moeten lukken.
-
- Pro Member
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 05 sep 2019, 12:15
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 36 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Had dit gisteren voor. Stipt van 10u tot 22u volgens Smokeping, dus moet iets gepland geweest zijn. Median RTT 493ms, 47% packet loss, 124ms standard deviation.
3G was specifiek HSPA+ aka 3,75G. Voor 3G was het nog "te doen".
3G was specifiek HSPA+ aka 3,75G. Voor 3G was het nog "te doen".
-
- Elite Poster
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 10:16
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 102 keer
- Recent bedankt: 3 keer
In het Hey topic is er sprake van Orange storing.
Hier geen hinder.
Was er in het verleden al niet eens hinder met hun DNS servers?
Hier geen hinder.
Was er in het verleden al niet eens hinder met hun DNS servers?
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense 25.1.3
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense 25.1.3
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 21 aug 2024, 18:05
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 17 keer
West vlaanderen heeft er vooral last van + gent + brusselTheCeet schreef: 5 maanden geleden In het Hey topic is er sprake van Orange storing.
Hier geen hinder.
Was er in het verleden al niet eens hinder met hun DNS servers?
Intussen whopping 4 uur zonder vast internet, konden we geen vergoeding vragen nu voor dit soort absurde situaties?
Dit is echt onacceptabel.
internet: Hey! 150/15 - 29€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
-
- Elite Poster
- Berichten: 3636
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 17:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
- Bedankt: 96 keer
Hier ook w vlaanderen , (voorlopig) geen probleem, paar gemeenten verder hebben ze ook geen internet van orange.
Ik gebruik wel cloudflare 1.1.1.1 voor DNS
Merk toch wel hier en daar vertraging op sommige websites en de snelheid ligt ook iets lager . . . .
Ik gebruik wel cloudflare 1.1.1.1 voor DNS
Merk toch wel hier en daar vertraging op sommige websites en de snelheid ligt ook iets lager . . . .
Laatst gewijzigd door Patje 5 maanden geleden, in totaal 2 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png


Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Administrator
- Berichten: 6791
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:10
- Uitgedeelde bedankjes: 819 keer
- Bedankt: 533 keer
- Recent bedankt: 6 keer
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/11/28 ... e-krijgen/michaelbelgium schreef: Intussen whopping 4 uur zonder vast internet, konden we geen vergoeding vragen nu voor dit soort absurde situaties?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 7353
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 19:17
- Locatie: kuurne
- Uitgedeelde bedankjes: 151 keer
- Bedankt: 372 keer
- Recent bedankt: 1 keer
orange kon hier niks aan doen het was telenet.
Dusja als telenet niet werkt lijk het logisch dat orange ook niet zal werken.
Net zoals proximus niet werkt , zal scarlet MV edpnet ook meestal niet werken.
Als er een panne is bij fluvius zal engie luminus ebem trevion enz ook niet kunnen leveren
Dusja als telenet niet werkt lijk het logisch dat orange ook niet zal werken.
Net zoals proximus niet werkt , zal scarlet MV edpnet ook meestal niet werken.
Als er een panne is bij fluvius zal engie luminus ebem trevion enz ook niet kunnen leveren
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Elite Poster
- Berichten: 3636
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 17:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
- Bedankt: 96 keer
Als het aan telenet lag waarom waren er dan geen met telenet die zonder internet zaten ?? op FB gisteren enkel mensen met orange die klaagden.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png


Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Administrator
- Berichten: 6791
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:10
- Uitgedeelde bedankjes: 819 keer
- Bedankt: 533 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Toen ik een jaar klant was bij Orange voor vast internet heb ik nooit enige communicatie gezien of gekregen als er iets down was... Of het nu bij Telenet lag of bij hunzelf.
Communicatie is niet hun sterkste punt.
Communicatie is niet hun sterkste punt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2145
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
- Bedankt: 109 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Je moet bij problemen al bellen naar hun en na 4x doorverbinden ofzo zeggen ze dan soms iets nuttigs...
Voor diegenen die internet/snelheid problemen hebben doe dan in het vervolg een speedtest dan zie je of het aan je internet zelf (lokaal of provider) ligt of de website/dienst die je gebruikt: https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/speedtest
En als het dan traag is dan kan het nog aan je eigen apparatuur liggen zoals wifi/modem/computer/kabel/... Maar dan weet je toch al iets meer.
Ja dat zal dan wel aan vrtmax gelegen hebben, komt regelmatig voor, zie viewtopic.php?t=65857lucdec schreef: 5 maanden geleden gisterenavond kon ik niet kijken naar canvas uitgesteld via vrt max.
Voor diegenen die internet/snelheid problemen hebben doe dan in het vervolg een speedtest dan zie je of het aan je internet zelf (lokaal of provider) ligt of de website/dienst die je gebruikt: https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/speedtest
En als het dan traag is dan kan het nog aan je eigen apparatuur liggen zoals wifi/modem/computer/kabel/... Maar dan weet je toch al iets meer.
-
- Elite Poster
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 17:47
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 73 keer
Hoeft niet voor mij. Ze moeten enkel goedkoop zijn. Ben zelf technieker en begrijp 100 procent dat er soms iets kan mis lopen ...devilkin schreef: 5 maanden geleden Toen ik een jaar klant was bij Orange voor vast internet heb ik nooit enige communicatie gezien
Communicatie is niet hun sterkste punt.
-
- Starter
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 18 sep 2018, 13:50
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Een speedtest lukte gisteren enkel rechtstreeks vanaf de modem. Lag niet zo wakker van de niet-functionerende verbinding en heb niet gecontroleerd waar die naar leidt. Een speedtest vanaf een laptop lukte niet. Ook niet na aanpassen van de DNS servers.
splinterbyte schreef: 5 maanden geleden Je moet bij problemen al bellen naar hun en na 4x doorverbinden ofzo zeggen ze dan soms iets nuttigs...
Ja dat zal dan wel aan vrtmax gelegen hebben, komt regelmatig voor, zie viewtopic.php?t=65857lucdec schreef: 5 maanden geleden gisterenavond kon ik niet kijken naar canvas uitgesteld via vrt max.
Voor diegenen die internet/snelheid problemen hebben doe dan in het vervolg een speedtest dan zie je of het aan je internet zelf (lokaal of provider) ligt of de website/dienst die je gebruikt: https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/speedtest
En als het dan traag is dan kan het nog aan je eigen apparatuur liggen zoals wifi/modem/computer/kabel/... Maar dan weet je toch al iets meer.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7353
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 19:17
- Locatie: kuurne
- Uitgedeelde bedankjes: 151 keer
- Bedankt: 372 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hier was het degelijk telenet (velen in west vlaanderen) want als ik geen internet heb schakeld hij automatisch over op telenet van de buurvrouw en omgekeerd, maar telenet werkte ook niet bij haar.Patje schreef: 5 maanden geleden Als het aan telenet lag waarom waren er dan geen met telenet die zonder internet zaten ?? op FB gisteren enkel mensen met orange die klaagden.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Elite Poster
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 26 jan 2011, 17:44
- Uitgedeelde bedankjes: 103 keer
- Bedankt: 80 keer
Ik ben bij Hey!. Normaal zo'n 140 MBit/s download.
Een speedtest via speedtest.telenet.be gaf vrijdag ll. slechts 4 MBit/s download.
Een speedtest via Ookla gaf 40-50 MBit/s op datzelfde moment.
'k Heb er niet op gelet welke servers werden gebruikt of waar ze stonden.
Streamen lukte niet op dat moment.
Rond 23u kreeg ik wel weer de normale downloadsnelheden.
Een speedtest via speedtest.telenet.be gaf vrijdag ll. slechts 4 MBit/s download.
Een speedtest via Ookla gaf 40-50 MBit/s op datzelfde moment.
'k Heb er niet op gelet welke servers werden gebruikt of waar ze stonden.
Streamen lukte niet op dat moment.
Rond 23u kreeg ik wel weer de normale downloadsnelheden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2145
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
- Bedankt: 109 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ligt Orange er ook uit bij jullie sinds bijna een uurtje ofzo?
Ik kon nog pingen naar de Orange gateway (94.111.96.1 in mijn geval) maar verder niet. Dan eens DHCP release/renew gedaan en krijg geen IP via mijn eigen modem, noch die van Orange.
Mijn modem heeft wel een verbinding naar de CMTS en zegt "OPERATIONAL" maar in de event log wel "No Ranging Response received - T3 time-out"
Op https://allestoringen.be/storing/orange/ zie ik ook een piek sinds zelfde tijdstip: Heb nog niet gebeld maar als het blijft duren zal dan wel moeten...
EDIT: Orange 4G werkt wel nog, waar ik nu via het tetheren ben.
Ik kon nog pingen naar de Orange gateway (94.111.96.1 in mijn geval) maar verder niet. Dan eens DHCP release/renew gedaan en krijg geen IP via mijn eigen modem, noch die van Orange.
Mijn modem heeft wel een verbinding naar de CMTS en zegt "OPERATIONAL" maar in de event log wel "No Ranging Response received - T3 time-out"
Op https://allestoringen.be/storing/orange/ zie ik ook een piek sinds zelfde tijdstip: Heb nog niet gebeld maar als het blijft duren zal dan wel moeten...
EDIT: Orange 4G werkt wel nog, waar ik nu via het tetheren ben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door splinterbyte 2 maanden geleden, in totaal 2 gewijzigd.