Tadaam

Nieuws omtrent telecommunicatie
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 57 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

woutervh schreef: 10 aug 2023, 08:56
Avenger 2.0 schreef: 10 aug 2023, 06:02 Als je een 12V backup batterij eraan hangt kan je eigenlijk mobiel of tijdens een stroompanne verbonden blijven 8)
Heb ik nog gedaan. Stroompanne tijdens telewerken. Tadaambox via zo'n 12V->230V omvormer in de auto gezet. Werkte perfect
Hier een 12V batterijpack eraan gehangen. Box verbruikt amper iets, dus met een kleine batterij kom je volgens mij langer mee dan de laptop/tablet 8)
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Zeedijk Middelkerke gisteren huilen met de pet op...
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 101 keer

Bericht

Zal zeer druk geweest zijn op die mast
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Funfile
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 24 keer

Bericht

@woutervh

Welke snelheid haalde je ? Hoeveel was de upload ?

Het is nog altijd jammer dat ik Tadaam heb moeten opzeggen omdat het echt niet meer werkbaar was. Het was best wel een goed product op zich, maar als je nog geen smallband snelheden meer haalt, dan houdt het op.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Funfile schreef: 13 aug 2023, 13:54 @woutervh

Welke snelheid haalde je ? Hoeveel was de upload ?
Gewoon niets meer. Wifi verbinden ging maar internet zelf onwerkbaar. Nu, toegegeven, zelfs op mijn telefoon/proximus 5g/4g waren er problemen. Vanaf rond 23u was tadaam weer een beetje responsief met 10mbps
DidierS
Plus Member
Plus Member
Twitter: ON8SD
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

Bericht

Midden in het topseizoen op de Zeedijk is de laatste plaats waar je geen overbelaste mast mag verwachten... En al zeker in het eerste weekend na 3 weken regen... Elke kustbewoner weet dat (en gaat in die periode sowieso niet naar de Zeedijk tot de toeristen terug naar huis zijn 😁🥳)
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Haha, vandaag was het wel beter. Ook eens een speedtest op mijn telefoon gedaan vandaag via 5G. 115mbps download, erg netjes :-D
glorang
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

Bericht

Al jaar of 3 klant bij TADAAM zonder al te veel problemen tot ineens sinds 3 weken geleden massa's packet loss en giga latency.

Sinds 21 september is dit beetje het nieuwe normaal:
Screenshot 2023-10-11 165632.png
Vergeet TV kijken of Teams call joinen voor het werk... Wat back & forth met support (incl nieuwe 5G modem) is dit hun finale antwoord:
Screenshot 2023-10-11 165835.png
Jammer. Ik was er graag klant en fan van hun product maar dit is echt om sprakeloos van te worden. Volgende maand verhuis ik, tegen dan gooi ik het buiten en tether ik wel op mijn GSM.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
Bedankt: 1615 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

In een studentenstad lijkt het me normaal dat een 5G-mast van Telenet het haast begeeft vanaf de start van het academiejaar. Zeker als je weet dat Telenet aan ONE(up)-klanten onder de noemer "UNLIMITED" 300 GB mobiele data uitdeelt en zelfs een extra gratis datasimkaart ter beschikking stelt die zoonlief of dochterlief "op kot" kan gebruiken.

De werking van Tadaam is inderdaad nooit gegarandeerd want gebaseerd op een zwaar overboekt gedeeld medium. De wetten van de fysica blijven overal gelden. Massale en individuele datacommunicatie via de ether is nog steeds een heel slecht idee.
Voor betrouwbaar internet moet je DSL of fiber hebben.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Idd. Hier ligt tadaam ook buiten sinds vorige week. Telenet one genomen. Vast internet thuis en nomadisch datakaartje + gsm voor onderweg
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
Bedankt: 140 keer

Bericht

glorang schreef: 11 okt 2023, 15:02 Volgende maand verhuis ik, tegen dan gooi ik het buiten en tether ik wel op mijn GSM.
Op datzelfde overbelaste netwerk... veel succes !
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 36 keer

Bericht

raf1 schreef: 11 okt 2023, 15:53 In een studentenstad lijkt het me normaal dat een 5G-mast van Telenet het haast begeeft vanaf de start van het academiejaar. Zeker als je weet dat Telenet aan ONE(up)-klanten onder de noemer "UNLIMITED" 300 GB mobiele data uitdeelt en zelfs een extra gratis datasimkaart ter beschikking stelt die zoonlief of dochterlief "op kot" kan gebruiken.
En waarom heeft Orange of Proximus hier geen last van?
Haal in Gent met Telenet in het station max 1Mbps, vaak 300Kbps, Orange vaak 600+Mbps, speelt al 3 maanden, ligt het dan aan de studenten of is het nalatigheid van de provider? 3maanden geleden lagen er masten zogezegd uit.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Bericht

Het lijkt mij ook dat overig verkeer bij Telenet voorrang krijgt, waardoor Tadaam voor mij persoonlijk thuis totaal niet zijn geld waard is.
Ik kan bv. perfect 50 Mbps down halen (50/50-tariefplan) buiten de piekmomenten, maar als ik dan een speedtest doe met een datasimkaart van een One, dan daalt de snelheid bij Tadaam tot in het onwerkbare. Maakt niet uit wanneer je welke speedtest start: de datasimkaart krijgt altijd véél meer bandbreedte dan Tadaam. Ik snap dat het spectrum verdeeld moet worden en je geen 50 Mbps kan verwachten, maar dat ik via die datasimkaart 70+ Mbps kan krijgen, terwijl de Tadaam er nog geen 1 krijgt, zorgt ervoor dat het geen volwaardig alternatief kan zijn voor mij. Bij de upload is het nog meer zichtbaar, en die raakt eigenlijk nooit boven de 10 Mbps, terwijl ik vroeger wel vlot tegen de 40 kon halen 's nachts.
Het is zelf merkbaar tijdens dingen zoals Netflix kijken (ineens verandert de kwaliteit als de bezetting enkele seconden duurt, in extreme gevallen buffert het zelf of kan je even niet verderkijken omdat er niet voldoende bandbreedte is, ...)

Bij mijn broer (die écht in een boerengat woont en Tadaam (ook 50/50) als vaste verbinding gebruikt omdat het aanbod in de straat (enkel trage DSL) niet aantrekkelijk is), werkt het dan weer perfect. Origineel had hij de Flybox, maar veel capaciteit had Orange daar niet (volkomen begrijpelijk, gezien de locatie). In de tijden dat ik bij Lyca (= Telenet) zat, weet ik nog dat ik daar gigantische speedtestresultaten kreeg, en zodus werkt Tadaam bij hem op elk moment van de dag aan (zelf iets meer dan) 50 Mbps down én 50 Mbps up. Ik snap dat je dat ook niet overal kan verwachten (overschot aan capaciteit). Iets verder bij de kerk (maar wss zelfde mast, want er is er letterlijk maar 1 in een vrij grote radius), zit wel een jeugdhuis, dus tijdens een fuif zal het misschien ook wel wat minder zijn.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
Bedankt: 1615 keer

Bericht

datakiller schreef: 12 okt 2023, 14:23 ligt het dan aan de studenten of is het nalatigheid van de provider?
Euh, de consument is niet de schuldige hé. Die koopt en betaalt in alle vertrouwen.
Het is de provider die niet levert wat (in de reclame) is beloofd.

Het waarom hiervan is simpel: overboeking: de provider heeft meer mobiele data verkocht dan er capaciteit op de mast beschikbaar is. Dus op piekmomenten op een drukke mast zakt de snelheid als een pudding in elkaar. 's Nachts (daluren) zou je toch de volledige snelheid van je abonnement moeten halen als de mast correct functioneert.

Ter info, Tadaam en ONE(up) omvat meer dan 850 000 klanten met elk 300 GB mobiele data.

Het minste wat je kan zeggen is dat Telenet nogal roekeloos mobiele data verkoopt.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 36 keer

Bericht

S'nachts geen idee, om 7, 8, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18 en zelfs 20h heb ik dit probleem daar, ombudsdienst ziet er geen problemen in. Ben dus maar overgestapt, heb wel de Telenet datasim nog en net een test gedaan:
Afbeelding
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 58 keer

Bericht

Sinds kort kan je bij Tadaam terug het internetverbruik nakijken.
Schermafdruk van 2023-11-25 15-25-44.png
Schermafdruk van 2023-11-25 18-24-39.png
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 175 keer
Bedankt: 92 keer

Bericht

Ik snap niet dat dit nog een concurrentieel product zou zijn. In het begin met 30 euro p/m nog wel maar nu...:

Tadaam: 40 euro p/m voor 30/?Mbps met 300GB FUP, smallband is 5/?Mbps als je goede ontvangst hebt.
Hey telecom: 39 euro p/m voor 150/15Mbps met 3TB (piekuren alleen) FUP, smallband is 20/2Mbps over coax kabel.

Beiden gratis installatie en opzeggen wanneer je wil.
Ja je hebt een TV app bij de ene maar dat heb je sowieso met de gratis apps van vrtmax/vtmgo/goplay
OK je kunt de tadaam modem meenemen en onderweg/ergens anders gebruiken, dat is het enige voordeel eigenlijk. Als je echter iemand kent met Telenet One kan je daarbij een 21 euro p/m bellen+data SIM zetten met 300GB FUP, 0.5/?Mbps smallband, zelfde GSM masten als Tadaam.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 101 keer

Bericht

raf1 schreef:
datakiller schreef: 12 okt 2023, 14:23 ligt het dan aan de studenten of is het nalatigheid van de provider?
Euh, de consument is niet de schuldige hé. Die koopt en betaalt in alle vertrouwen.
Het is de provider die niet levert wat (in de reclame) is beloofd.

Het waarom hiervan is simpel: overboeking: de provider heeft meer mobiele data verkocht dan er capaciteit op de mast beschikbaar is. Dus op piekmomenten op een drukke mast zakt de snelheid als een pudding in elkaar. 's Nachts (daluren) zou je toch de volledige snelheid van je abonnement moeten halen als de mast correct functioneert.

Ter info, Tadaam en ONE(up) omvat meer dan 850 000 klanten met elk 300 GB mobiele data.

Het minste wat je kan zeggen is dat Telenet nogal roekeloos mobiele data verkoopt.
Denk merendeel gebruikt niet eens het pakket dat ze kiezen maar gewoonweg oh kijk wat ik krijg Afbeelding
Het is verleidelijk en goeie marketing.

Heb hier 10gb gsm abbo van een flex s en kom perfect toe en tevens bereikbaar als data op is goed voor mail en whatsapp
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
dietervdf
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bericht

Matt555 schreef: 04 jan 2022, 18:00
Yvezzzzz schreef:
Hyperz schreef:
thepretorian schreef: Probeert eens https://play.google.com/store/apps/deta ... .smarthome
Deze had ik al geprobeerd, maar het enige wat het doet is de wifi verbinding instellen. En die HiLink app zegt dat het wachtwoord hetzelfde is als de web interface, maar dat is dus niet admin of mijn wifi wachtwoord (welke trouwens nog steeds de factory default is die op het label staat).
Heb zelfde probleem, iemand enig idee welk paswoord nodig is? Heb de Tadaam 4G router via via gekregen dus geen officiële Tadaam support mogelijk.
https://setuprouter.com/router/huawei/passwords.htm

Website met Huawei passwords , misschien daar iets te vinden ....
of anders

"If you are unable to login to your router you may need to reset it. We have a How to Reset Your Router guide that may help in this case."

https://setuprouter.com/networking/how- ... ur-router/
Mijn ouders hebben voor TADAAM gekozen omdat sinds kort zeer afgelegen wonen. Ze zijn er best tevreden van, maar ik kan niet tegen het feit dat de modem-router niet in te stellen valt. Ik wil bijvoorbeeld een eigenlijk DNS adres instellen om pi-hole in te stellen.

De modem is de Huawei B628-265, geprobeerd als wachtwoord "admin" en het wifi wachtwoord, maar zonder succes...
Reset is uiteraard een andere optie, maar ik heb wat schrik dat ik de 4G instellingen dan niet meer juist kan instellen. Op de website van Tadaam is er bitter weinig technische info qua instellingen terug te vinden. En de "Toestellen" pagina op "My Tadaam" is gewoon leeg, dat helpt ook niet veel verder.
@Yvezzzzz, @Hyperz zijn jullie binnen geraakt?
streulma
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Wat ik doe is een eigen router erachter zetten.
Kan ik alles mee.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Hier sedert twee maand overgeschakeld naar Telenet one. Vast internet thuis, datakaart voor onderweg, vrouw nu ook 300gb via mobiel. En door de promo van 57€/maand waarvan mijn werkgever €50 oplegt ben ik zelfs goedkoper af dan voorheen tadaam+Scarlet :beerchug:
Hyperz
Starter
Starter

Bericht

dietervdf schreef: 05 jan 2024, 17:32 @Yvezzzzz, @Hyperz zijn jullie binnen geraakt?
Nope. Maar ik heb wel nooit contact met Tadaam opgenomen hierover dus misschien kan je dat eens proberen? Hopelijk zijn die nieuwe 5G modems die ze aan het uitdelen zijn minder dichtgetimmerd, maar ik vrees ervoor.
Indigiswe
Plus Member
Plus Member

Bericht

Ik weet niet of ik dit hier goed plaats, maar wanneer ik met Tadaam VoIP probeer te gebruiken, kan ik bv. niet uitbellen (zowel Weepee als VoipTiger) op een Grandstream-toestel. Inbellen lukt soms wel (is wel een andere provider), maar dat duurt vrij lang en de andere persoon kan mij niet horen, en ook als ik de hoorn neerleg, wordt dat niet doorgegeven.
Dit vooral wanneer ik een IP krijg uit de 188.189.x.x-range.
Mijn kennis is op dit vlak heel beperkt, maar is er iets dat ik kan veranderen in de instellingen van Grandstream (poort o.i.d.) om dit te verbeteren?
Stel dat ik er een router tussenplaats waar een VPN op draait, dan werkt alles uiteraard prima, maar dat is niet echt praktisch.

Ook vreemd is dat, met mijn eigen router en TP-Link Omada-wifisysteem erachter, ik de volle download krijg op toestellen via wifi verbonden, maar wel maar max. een 12-tal Mbps upload, wanneer bedrade toestellen wel meer krijgen.
Met Proximus DSL krijg ik bv. wél mijn volledige upload met dezelfde configuratie, en met Tadaam ook wanneer ik once in a blue moon een publiek IP krijg dat begint met '213'...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Tadaam gebruikt cgnat. Hierdoor krijg je op uw modem geen publiek ip, met alle VoIP problemen tot gevolg. VPN is inderdaad een oplossing. Yeastar en yealink hebben toestellen met ingebouwde OpenVPN, als dat een oplossing zou zijn
Indigiswe
Plus Member
Plus Member

Bericht

Bedankt voor je antwoord, Wouter. Ik begrijp dat ik geen publiek IP krijg, maar dat heb ik bij Scarlet bv. ook niet (ook achter cgnat in mijn geval) en daar werkt het perfect, terwijl ik dan achter nóg een extra NAT zit van mijn eigen router (na dan ook nog die van de bbox). 'Keepalive'-pakketjes staan aan en dat heeft bij mij altijd perfect gewerkt achter dubbele NAT, ik heb het probleem echt enkel met Tadaam/Telenet mobiel internet. Het gekke is dan ook dat inbound werkt, maar outbound net niet. Zorgen problemen veroorzaakt door cgnat e.d. net niet voor het omgekeerde?

Ook met een datasimkaartje uit een Telenet One-abonnement zelfde probleem. Met een simkaartje van Mobile Vikings erin, werkt het meteen prima.
Vergeten toe te voegen dat via wifi (dus via Tadaam-verbinding) met een SIP-app op iPhone exact hetzelfde probleem opduikt, maar via mobiele data (momenteel VOO in mijn geval) dan weer niet. Lijkt echt alsof Telenet dit verkeer via hun mobiel netwerk blokkeert.
streulma
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Even een klein probleempje.
Vorige maand bracht ik met het Tadaam team in orde dat mijn toestellen teruggestuurd waren.
Nu is er een systeemupdate gebeurd en staat het weer als "We are missing our stuff...".

Zijn er nog ex-Tadaamers die eens kunnen checken of dat bij hen hetzelfde geval is dat hun apparaten niet teruggestuurd zijn?
Moet ik hier nu weer contact opnemen met hen?
Ik dacht dat alles nu eens in orde en afgehandeld was...
skindred
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Bericht

streulma schreef: 13 maa 2024, 12:56 Even een klein probleempje.
Vorige maand bracht ik met het Tadaam team in orde dat mijn toestellen teruggestuurd waren.
Nu is er een systeemupdate gebeurd en staat het weer als "We are missing our stuff...".

Zijn er nog ex-Tadaamers die eens kunnen checken of dat bij hen hetzelfde geval is dat hun apparaten niet teruggestuurd zijn?
Moet ik hier nu weer contact opnemen met hen?
Ik dacht dat alles nu eens in orde en afgehandeld was...

Can confirm.
Alles werd reeds maanden geleden ingeleverd maar bleef maar op "We`re missing our stuff 😮." staan.
Via WhatsApp contact opgenomen en daar werd mij dan gezegd dat ze het weldegelijk ontvangen hebben en dat dit in hun backoffice ook zo gemarkeerd staat.
tadaam.png
Net nog eens gekeken, staat nog steeds op mijn profiel dat ze hun devices terug willen...

Ik maak er mij eigenlijk niet echt druk in, ik heb het hen meermaals gezegd.
En ik heb schriftelijke bevestiging dat ze het ontvangen hebben (alsook afleverbevestiging van bpost).
streulma
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Sinds kort (bij eventuele problemen met tv) is het ook mogelijk in SD te kijken in de plaats van HD.
Je kan dit aanpassen in de app op je tv.
streulma
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Vanaf 1 november 2024 zal het ook bij Tadaam mogelijk zijn een eigen modem te gebruiken.
Meer info hier: https://tadaam.be/juridische-informatie/

En technische vereisten in dit document:
https://tadaam-image-background.s3.eu-c ... CATION.pdf
streulma
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik zou gelezen hebben dat het Base + Tadaam voordeel niet meer zou bestaan, sinds de lancering van hun eigen vast internet.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
Bedankt: 52 keer

Bericht

Het wordt inderdaad niet meer vernoemd. https://basetadaam.be/ werkt ook niet meer, deze website was speciaal hiervoor gemaakt.