Tadaam
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 58 keer
Dit las ik zo op Facebook bij Tadaam.
Iemand zond zijn decoder in.
Kreeg een nieuwe toegezonden.
En hij probeerde een andere hdmi poort en dit had ook het probleem van de eerste decoder opgelost.
Iemand zond zijn decoder in.
Kreeg een nieuwe toegezonden.
En hij probeerde een andere hdmi poort en dit had ook het probleem van de eerste decoder opgelost.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 6 keer
De TV-app is na de update toch nog altijd onbruikbaar? Geen vlotte bewegingen, opnames meestal onvindbaar, doorspoelen en terugspoelen is quasi onmogelijk door veel te trage reactiesnelheid enzovoort, ik kan dit echt niet meer gebruiken (zowel op meegeleverde box als op Google TV).
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 6 keer
Heel toevallig maar sinds gisteren loopt de app iets beter (zonder update) en is er volgens mij ook facelift in de thumbnails en lettertype, door/terugspoelen gaat iets soepeler. Maar ik vond de eerste versie van de app nog altijd de beste, gebruik daarvan was (bijna) even vlot als een digicorder van telenet ...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 56 keer
Volgens de reclame die ze maken zou het niet kunnen:
'ÉCHT ONBEPERKT
Niemand werd ooit blij van een internetbundel met limieten. Je wil je favoriete series bingen en blijven bingen. We got you.'
'Bij ongelimiteerd internet dacht ik al snel: het zal wel. Maar bij TADAAM is het écht zo'
In de FUP staat natuurlijk 300gbyte, maar soit. Kan wel tellen qua misleidende reclame ...
'ÉCHT ONBEPERKT
Niemand werd ooit blij van een internetbundel met limieten. Je wil je favoriete series bingen en blijven bingen. We got you.'
'Bij ongelimiteerd internet dacht ik al snel: het zal wel. Maar bij TADAAM is het écht zo'
In de FUP staat natuurlijk 300gbyte, maar soit. Kan wel tellen qua misleidende reclame ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 36 keer
Had BIPT ooit eens gevraagd of tadaam als thuis of mobiel internet telt, (thuis is verplicht 3TB, en het lijkt eerder op thuis internet in mijn ogen), maar nooit reactie mogen ontvangen
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters maar de upload is wel gewoon 20Mbps
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 48 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De verwoording van het BIPT spreekt over vast internet en mobiel internet, niet over thuis internet en mobiel internet. Op de website van Tadaam spreken ze duidelijk over mobiel. De regels worden volgens mij correct gehanteerd, waardoor de reclame met het woord "onbeperkt" toegestaan is.
Als je tussen de lijnen leest baseert het BIPT zich duidelijk op de manier waarop de verbinding tot stand komt: via het vaste netwerk of via het mobiele netwerk.
Mocht je als klant van Tadaam het duurste abonnement gebruiken, dan lijkt Starlink me een goed alternatief na de recente prijswijziging naar 65 euro/maand. Enkel als je bereid bent om de opstartkost te dragen natuurlijk. Daar staat tegenover dat je geen limiet hebt van 300GB.
Als je tussen de lijnen leest baseert het BIPT zich duidelijk op de manier waarop de verbinding tot stand komt: via het vaste netwerk of via het mobiele netwerk.
Mocht je als klant van Tadaam het duurste abonnement gebruiken, dan lijkt Starlink me een goed alternatief na de recente prijswijziging naar 65 euro/maand. Enkel als je bereid bent om de opstartkost te dragen natuurlijk. Daar staat tegenover dat je geen limiet hebt van 300GB.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 81 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb de voorwaarden niet nagelezen, maar staat er niet iets in dat je die modem enkel op het opgegeven adres mag gebruiken?
Dan is het niet meer mobiel.
Dan is het niet meer mobiel.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
- Bedankt: 69 keer
Bron: TADAAM -> gans België dus
TADAAM is niet gebonden aan een specifieke locatie met kabels. De modem werkt overal waar er bereik is. Ja, zelfs in een vakantiewoning in het bos bijvoorbeeld
TADAAM is niet gebonden aan een specifieke locatie met kabels. De modem werkt overal waar er bereik is. Ja, zelfs in een vakantiewoning in het bos bijvoorbeeld
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
MobileVikings
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 81 keer
- Recent bedankt: 2 keer
tja, dan is 't inderdaad mobiel internet, dat toevallig 230v nodig heeft om te werken
Eigenlijk slim dat ze het dan net niet beperken tot 1 locatie, want zo kunnen ze het idd bij 300gb houden, terwijl ze weten dat (ik gok) +90% van hun klanten het toch maar op 1 adres gebruikt.
Eigenlijk slim dat ze het dan net niet beperken tot 1 locatie, want zo kunnen ze het idd bij 300gb houden, terwijl ze weten dat (ik gok) +90% van hun klanten het toch maar op 1 adres gebruikt.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
- Bedankt: 69 keer
De 300 is FUP. Ik zat 2 jaar geleden al op 600gb vooraleer ze me op slow speed zetten… toch veranderd van operator want was iets te weinig.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MobileVikings
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 30 keer
Heb gevonden dat het niet zozeer te maken heeft met de fysieke HDMI-poort maar wel met het al dan niet actief staan van de samsung-functie 'input signal plus' (iets wat je aan/uit kan zetten voor elke HDMI-poort apart). Met deze functie uit werkt de box terug perfect op 4k60Hz.
-
- Elite Poster
Er is sinds vandaag een nieuwe My Tadaam interface.
Enkele bemerkingen :
Geen internetverbruik te vinden.
E-mailadres kan niet meer gewijzigd worden.
Vooraleer Tadaam te bestellen moet je nu eerst verplicht een account aanmaken welke moet geverifieerd worden via e-mailadres.
Enkele bemerkingen :
Geen internetverbruik te vinden.
E-mailadres kan niet meer gewijzigd worden.
Vooraleer Tadaam te bestellen moet je nu eerst verplicht een account aanmaken welke moet geverifieerd worden via e-mailadres.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 153 keer
Ik weet niet of het bij frustratie of hier past. Maar ben ik de enige die zich stoort aan de schreeuwerige, 'hippe' advertenties, communicatie en interfaces van tadaam? Ik snap de insteek niet zo goed. Gaat toch om een internetproduct met daarom niet persé een jeugdige doelgroep?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 13 keer
Tadaam is normaal bedoeld voor de jeugd.
De goedkoopste abo is eigenlijk prijs/kwaliteit gezien niet slecht !
Je hebt je Internet + TV en je gsm abo heb je meestal van iemand anders ( proximus,orange ,mobilevikings ,...)
Als je zo kunt combineren is tadaam voor jeugd wel goedkoop
De goedkoopste abo is eigenlijk prijs/kwaliteit gezien niet slecht !
Je hebt je Internet + TV en je gsm abo heb je meestal van iemand anders ( proximus,orange ,mobilevikings ,...)
Als je zo kunt combineren is tadaam voor jeugd wel goedkoop
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 101 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Tadaam nee bedankt.
Kijken eerder naar Edpnet en gelijken tot zolang er geen fiber ligt.
Kijken eerder naar Edpnet en gelijken tot zolang er geen fiber ligt.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Starter
Ik heb de 5G modem van Tadaam ook ontvangen. Ik heb ook de indruk dat die beter werkt dan de vorige 4G-modem....maar op de modem zelf is het '4G'-lampje en het 'status'-lampje lichtblauw opgelicht MAAR NIET dat het '5G'-lampje. Ik vermoed dus dat ik nog altijd met de 4G technologie werk....maar dat de modem op zich misschien beter is....en méér aan kan. Brandt jouw '5G' lampje op de modem wel?.....Zo ja dan werkt jij waarschijnlijk vanuit Leuven ?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 7 keer
Bomen plaatsen in het bos typisch Belgisch.
De ene dit
De andere dat.
Men heeft een Abbo bij een grote wat daar inbegrepen is, de bomen door het bos.
Dan komt er een boven water voor zoveel € zoveel gb na een jaar.
Misschien zijn ze beter af bij waar ze toch al aan betalen voor tv en thuis internet.
Valt iedereen onder deze noemer, de bomen in het bos zeker.
Wat Tadaam betreft als men thuis Telenet heeft, is bovenstaande van toepassing.
Telenet doet natuurlijk zijn best om wat in One is inbegrepen te verbergen.
Ouders hebben bvb One en 2 gsm abbo's of die ouders weten op gsm 300 gb om bijv, aan de kust te internetten.
Andersom kinderen hebben One, gaan die aan hun ouders aanbieden voor een sim kaart voor 300 gb.(+20 € per sim)
En ja Telecom is toch zo duur in België.
Verdeel en heers en praat zeer zeker niet over Telecom abbo's.
Nu heel benieuwd met wat de vierde speler in deze markt gaat komen.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 57 keer
Wegens omstandigheden Tadaam genomen (Proximus lag onverwacht voor onbepaalde tijd uit). Gezien de reviews waren de verwachtingen al zeer laag maar weinig te verliezen voor €40 en geen verplichtingen ivm contractduur. Ofwel heb ik geluk gehad, maar ben er onverwacht zeer tevreden van. In nieuwbouwwoning hier amper bereik met Proximus, maar blijkbaar valt het Telenet/Base netwerk hier toch redelijk mee. De box op zolder gezet voor beste bereik en met ethernet kabel naar een wifi repeater op gelijkvloers. Android TV box en interface is redelijk basic, maar werkt wel. Mag misschien nog wel wat extra features krijgen (terugkijken, zenders sorteren, ondertitels, soepeler verder/terug spoelen), maar de stream kwaliteit is hier wel goed. Denk dat bij vele mensen de problemen komen door gewoon slecht 4G bereik of overbezette zendmast.
Weet iemand wat het wachtwoord is of kan vinden van de interne webpagina van de 4G router (192.168.0.1)? Zou je de verwijderbare simkaart ook kunnen gebruiken in een ander toestel (bv een draagbare wifi 4G router met batterij)?
Wat het verbruik betreft is de 300GB FUP toch redelijk limiterend. Is dit echt een harde limiet of enkel in geval van overbezetting mast? Zou namelijk neerkomen op minder dan 5 uur TV per dag.
Weet iemand wat het wachtwoord is of kan vinden van de interne webpagina van de 4G router (192.168.0.1)? Zou je de verwijderbare simkaart ook kunnen gebruiken in een ander toestel (bv een draagbare wifi 4G router met batterij)?
Wat het verbruik betreft is de 300GB FUP toch redelijk limiterend. Is dit echt een harde limiet of enkel in geval van overbezetting mast? Zou namelijk neerkomen op minder dan 5 uur TV per dag.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 24 keer
En als je toevallig op een drukke - overbelaste - zendmast zit, dan lopen je snelheden terug naar een niveau dat je werken met MS Teams en dergelijke wel mag vergeten (zélfs als jij alleen gebruik maakt van Tadaam in jouw gezin).
Telewerken met 2 via Tadaam op een drukke zendmast : vergeet het.
Telewerken met 2 via Tadaam op een drukke zendmast : vergeet het.
Pluk de dag
Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
-
- Elite Poster
- Bedankt: 57 keer
Is blijkbaar de HUAWEI 5G CPE 5 (H155-381) 4G/5G modem/router. Blijkbaar heeft deze zelfs Wifi-6. Maar moet je dan met het 2,4Ghz of 5Ghz netwerk verbinden? Bij mijn huidige router is de SSID hetzelfde ipv gescheiden zoals hier.
Als je een 12V backup batterij eraan hangt kan je eigenlijk mobiel of tijdens een stroompanne verbonden blijven
Als je een 12V backup batterij eraan hangt kan je eigenlijk mobiel of tijdens een stroompanne verbonden blijven
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 153 keer
Heb ik nog gedaan. Stroompanne tijdens telewerken. Tadaambox via zo'n 12V->230V omvormer in de auto gezet. Werkte perfectAvenger 2.0 schreef: ↑10 aug 2023, 06:02 Als je een 12V backup batterij eraan hangt kan je eigenlijk mobiel of tijdens een stroompanne verbonden blijven
-
- Elite Poster
Tadaam 40 Euro abonnement werkt hier als een speer.
30 Mbps down en ook 30 Mbps up.
36GB per maand uploaden voor het werk gaat zonder problemen hier.
Zelfs modem meenemen naar andere plaats is geen probleem.
Tevreden Tadaam klant dus.
En ook nog nooit op smallband gevlogen dus.
30 Mbps down en ook 30 Mbps up.
36GB per maand uploaden voor het werk gaat zonder problemen hier.
Zelfs modem meenemen naar andere plaats is geen probleem.
Tevreden Tadaam klant dus.
En ook nog nooit op smallband gevlogen dus.