Pagina 1 van 1
installatie hell
Geplaatst: 12 aug 2019, 19:26
door warpozio2
Sinds 2014 tevreden proximus gebruiker.
Sinds juni moet ik k###en van het bedrijf
Ik heb in JUNI een aanvraag gedaan voor familius in mijn nieuwe woonst (verhuis Gent naar Gent).
Ondertussen wacht ik al bijna 2 maanden op installatie.
Niemand kan mij zeggen waarom het zo traag gaat.
Niemand kan mij een duidelijke installatiedatum geven.
Ik heb ondertussen al een tiental installatiedatums gehad, sommige bevestigd met SMS.
Vandaag belde ik aar status, zeiden ze droogweg dat mijn installatie geannulleerd was.
Dat ik nieuwe installatie moest aanvragen, opnieuw fotos van mijn EID moest doormailen, waarschijnlijk installatie in september
Nemen zij zichzelf serieus?
Dan maar vandaag Telenet aangevraagd. Ze hebben wel 8 weken achterstand, we zullen zien wie het snelst is.
Telenet staat gepland op 26/8.
Nog iemand zulke ervaring met dit zielige telecombedrijf?
Re: installatie hell
Geplaatst: 12 aug 2019, 21:49
door lithion
2 maanden geleden voor het bedrijf van mijn vrouw overgeschakeld van ISDN2 naar Call Connect van Proximus. Het aantal keren dat ik heb moeten bellen om zaken vooruit te doen gaan is niet meer op 2 handen te tellen. Helpdesk (professionele) is sowieso nutteloos want die geven aan dat het je eigen schuld is (je hebt iets besteld hé) ofwel is er idd een probleem en gaan ze je terugbellen. Ze bellen echter nooit terug. Enkel in een Proximus shop lijken ze de juiste connecties te hebben om problemen opgelost te krijgen. Professioneel werk ik met veel andere bedrijven en nergens ooit zo'n slechte administratieve molen gehad.
Re: installatie hell
Geplaatst: 12 aug 2019, 22:34
door sky
Hier idem, ook verhuis van Gent naar Gent, exact 1 straat verder dan vorige adres, maar wel van vdsl naar fiber.
Ook 2 maand zonder internet, telefoon en tv gezeten. Had het nochtans 3maand op voorhand aangevraagd.
Ook geannuleerd afspraken, ......
Uiteindelijk wel in orde gekomen.
Proximus is top, maar laat niets wijzigen aan je infrastructuur of abonnement want je hebt 9/10 een paar weken miserie om het terug juist te krijgen.
Maar toch nog steeds een tevreden klant hier

Re: installatie hell
Geplaatst: 22 aug 2019, 17:33
door warpozio2
Opgelost
41 werkdagen tussen aanvraag en installatie
Voor alle anderen die in dezelfde situatie zitten
Ik denk dat de oplossing voor mij was dat ik maandag overschakelde van telefoon naar chat.
Ook hier steeds wisselende mensen (dat is normaal), maar die zagen ook de screenshots van beloftes die me gemailed en ge-smst werden.
Soms werd er meerdere uren niet geantwoord op chat, dan kwam er iemand anders met een andere installatiedatum.
Dan verwees ik naar chat van enkele uren ervoor of stuurde een screenshot van wat er beloofd was.
Eerst was mijn datum 9/9. Opeens (vanmiddag 12u45) mocht ik rechtstreeks met de onderaannemer bellen die de planning deed (ik kreeg het rechtstreeks numer via chat)
Nog geen half uur later lag het voetpad al open en om 14u had ik internet en tv.
Re: installatie hell
Geplaatst: 07 sep 2019, 09:25
door warpozio2
Het wordt nog grappig.
Bijna 2 weken na de installatie krijg ik een SMS van Proximus dat ze maandag komen installeren

Re: installatie hell
Geplaatst: 07 sep 2019, 14:03
door philippe_d
Of het word minder grappig, als ze je maandag komen afsluiten

Re: installatie hell
Geplaatst: 09 sep 2019, 20:00
door warpozio2
Zoals verwacht niemand gehoord of gezien.
Geen telefoontje, niemand aangebeld, geen briefje in de bus, geen email.
Re: installatie hell
Geplaatst: 23 sep 2019, 21:28
door warpozio2
Proximus blijft me stalken.
Nu stellen ze 25 september voor.
Communiceren die diensten daar eigenlijk wel?