Pagina 1 van 1
"Unpaid Proforma Invoices"
Geplaatst: 02 jul 2019, 22:29
door boulder
Ik ben een van die mensen die nog altijd bij Dommel zit, hoewel er nu United op mijn smartphone staat.
Echter, wat mij wat verontrust, ik krijg geen facturen meer.
De laatste pro-forma factuur dateert van begin april.
Op dat moment heb ik gewacht met betalen, want ik kon niet eens bellen.
Wat later heb ik dan wel betaald, met het rekeningnummer zoals het op de factuur staat op hun site, en de gestructureerde mededeling.
Sedertdien niets, ik kan altijd voort bellen, maar ik maak mij toch wat zorgen.
De factuur staat bij de Unpaid Proforma Invoices, met als "due date" 29/04/2019, als ik hem bekijk staat hij "Overdue", maar hij is al lang betaald.
Er staan geen andere facturen op, hoewel ik sedertdien natuurlijk nog wel gebeld heb.
Ik heb nu een ticket aangemaakt, ben benieuwd wat daar nu zal uitkomen, het blijft toch allemaal heel raar.
Re: "Unpaid Proforma Invoices"
Geplaatst: 02 jul 2019, 23:38
door guido4096
Een pro forma invoice zou je niet eens moeten betalen. Pas als je een echte invoice krijgt heb een betalingsverplichting; als de invoice correct is natuurlijk.
Re: "Unpaid Proforma Invoices"
Geplaatst: 02 jul 2019, 23:47
door boulder
Ja, ok, maar ik heb soms de indruk dat dit een beetje een abnormale provider is
Als ze niets sturen en het blijft werken, kan het mij ook niet schelen, maar ik geloof nu ook weer niet in sprookjes.
Ik wou gewoon eens weten, zijn er hier nog die nog bij Dommel/United zitten?
Hebben jullie dit ook voor?
Re: "Unpaid Proforma Invoices"
Geplaatst: 03 jul 2019, 04:41
door ubremoved_29832
Domiciliering dus heb niet eens een gestructureerde mededeling maar voor de rest hetzelfde. (betalen zonder geeft meer problemen dan niet betalen)
Denk dat nieuwe eigenaar geld niet nodig heeft of er nog niet achter is dat of hoe hij de verwerking moet starten.
Re: "Unpaid Proforma Invoices"
Geplaatst: 03 jul 2019, 20:38
door boulder
tien schreef:Domiciliering dus heb niet eens een gestructureerde mededeling maar voor de rest hetzelfde. (betalen zonder geeft meer problemen dan niet betalen)
Denk dat nieuwe eigenaar geld niet nodig heeft of er nog niet achter is dat of hoe hij de verwerking moet starten.
Volgens mij werkt de domiciliëring niet meer sedert het een nieuwe eigenaar is, en word je verondersteld via overschrijving te betalen.
Maar als ze dan hun administratie niet doen, dan maak ik mij wel wat zorgen.
Re: "Unpaid Proforma Invoices"
Geplaatst: 12 jul 2019, 19:38
door boulder
Ondertussen heb ik een antwoord gekregen.
Blijkbaar werken die oude tickets niet meer, ook al kun je ze nog altijd maken.
Enkel via email schijnt te werken.
Dommel medewerker schreef:dear,
the new invoices are not made yet.
we will send it to you as soon as possible.
kind regards
<voornaam weggelaten> for dommel.com
Ik maak mij toch wat zorgen, het is dus al meer dan 3 maand geleden dat ik nog een factuur kreeg.
Onbegrijpelijk.
Re: "Unpaid Proforma Invoices"
Geplaatst: 19 jul 2019, 12:54
door lacer
Ik kreeg vandaag deze mail. Abonnement werd van hun kant reeds stopgezet op 31/03.
Schedom NV - Dommel <
[email protected]>
Dear xxx,
Beste,
Wij sturen deze email omdat we zien dat er nog onbetaalde proforma invoices zijn in ons systeem.
Misschien bent u dit gewoon vergeten? Geen erg. Dit kan iedereen wel eens overkomen.
De betaling van onderstaande proforma invoices hebben wij nooit mogen ontvangen.
2019/02/02 xxx generated proforma invoice yyy €3.00
2019/03/04 xxx generated proforma invoice yyy €3.00
2019/04/05 xxx generated proforma invoice yyy €3.00
Graag ontvingen wij deze som weldra op onze ARGENTA-bankrekening: BE23 9733 6484 2191 met als mededeling
+++abc/etc/+++
Mogen we u vragen even de tijd te nemen om dit na te kijken en tot betaling over te gaan? We willen absoluut vermijden dat we uw dossier moeten doorsturen naar incassobureau CheckProcedure, onze invorderingspartner, mét extra kosten tot gevolg.
Hebt u deze proforma ondertussen wel betaald? Gelieve ons dan uw betalingsbewijs door te sturen als bijlage in antwoord op deze e-mail.
Hebt u hierover nog vragen? Aarzel dan niet om ze ons te stellen via reply op deze e-mail.
Met vriendelijke groeten,
Team DOMMEL.COM
Als ze hiermee alle ex abonnees gaan lastig vallen zullen ze nog wel een pak extra werk bij hebben daar.
Mijn betalen werd op tijd uitgevoerd en ik stuurde hen dan ook mijn betalingsbewijsjes retour.
Re: "Unpaid Proforma Invoices"
Geplaatst: 01 aug 2019, 13:36
door ileah
boulder schreef:Ik maak mij toch wat zorgen, het is dus al meer dan 3 maand geleden dat ik nog een factuur kreeg.
Onbegrijpelijk.
Ik heb ook al sinds het nieuwe sim-kaartje geen facturen meer ontvangen (idem een vriendin van ons). Heb hetzelfde antwoord gekregen als jij en ook op mijn vraag naar een overzicht van de gemaakte kosten kreeg ik het antwoord dat dit systeem nog niet in werking is...
Ik bel dus maar verder maar vind het net al jij allemaal heel vreemd...
Re: "Unpaid Proforma Invoices"
Geplaatst: 01 aug 2019, 13:43
door ubremoved_29832
Hou er vooral rekening mee dat die afrekening lang kan duren maar (waarschijnlijk) wel zal komen. Anders kan een half (of heel) jaar ineens betalen zwaar aankomen. Wel moeilijk zonder eigenlijke verbruik te kennen.
Re: "Unpaid Proforma Invoices"
Geplaatst: 08 aug 2019, 23:03
door boulder
Ik bel gelukkig niet zoveel.
Maar het zou wel lastig zijn als er plots heel grote bedragen gefactureerd worden, waarvan je weet dat ze niet kloppen, maar als dat 4 maand geleden is...
Re: "Unpaid Proforma Invoices"
Geplaatst: 09 aug 2019, 18:48
door timmermc
Of er daar een nieuwe eigenaar, management of desnoods koffiemadam komt, daar heb jij toch geen zaken mee. Je was altijd een correcte betaler en hun systeem is in de soep gegaan nu.
Het probleem zit duidelijk bij hen en niet bij jou. Durven ze bovendien proforma's sturen en je op de koop toe afdreigen met een incassobureau.....

Je moet maar durven in in dit landje, onbetamelijk!
Ik zou het ganse boeltje onder de arm nemen en daar op tafel gooien, ze vooral niet bedanken voor de bewezen diensten., foei!
Re: "Unpaid Proforma Invoices"
Geplaatst: 07 okt 2019, 14:22
door ubremoved_29832
Nog mensen met mails van Hermes Telecom?
't Is ook van Michiel van Opstal dus lijkt me wel echt te zijn (moet er wel ver achter graven om dat te weten).
Re: "Unpaid Proforma Invoices"
Geplaatst: 07 okt 2019, 22:36
door boulder
Yep, vandaag 2 gekregen.
De eerste had quasi alle gesprekken dubbel, en dus ook het dubbele van het normaal te betalen bedrag.
De tweede had de dubbele gesprekken eruit.
Dit ging over de laatste week van april van mij, dus er volgen nog facturen.
Re: "Unpaid Proforma Invoices"
Geplaatst: 08 okt 2019, 09:32
door ubremoved_29832
Intussen ook al een correctie gekregen

Geeft direct zoveel vertrouwen en met de nieuwe eigenaren heb ik eigenlijk geen enkel verband meer dus toch maar eens uitkijken om te veranderen
Zijn aan het inhalen. Vele facturen, ander nummer maar allemaal zelfde bedrag en mededeling. Iemand gaat plezier hebben met dat uit te pluizen.