problemen internet
Geplaatst: 23 jun 2019, 12:45
Goeiemiddag,
Ik ben klant bij Proximus en wij hebben thuis een Tuttimus pack.
Volgens deze Tuttimus pack zouden wij dus max 100Mbps downloadsnelheid kunnen bereiken en max 15 Mbps uploadsnelheid.
Nu hebben wij hier nooit echt problemen mee gehad, tot een moment in januari dat er een straat naast ons helemaal opgebroken werd en vernieuwd. Sindsdien hebben wij frequente problemen met internet, het valt makkelijk 5 tot 10 keer uit per dag voor enkele minuten.
Ook is onze gemiddelde downloadsnelheid verlaagt naar om en bij de 10 Mbps en uploadsnelheid ligt rond de 3 Mbps (aan de kabel).
Nu, ik ben een fervent gamer en stream ook wel redelijk wat en deze snelheden halen soms het bloed van onder mijn nagels...
Ik heb dit zelf al verschillende keren gemeld bij Proximus en zij claimen dat er een "ergens een kabel beschadigd moet zijn" in die straat waar er dus recent gewerkt is. Ze hebben zelf ook geen idee wanneer dit gecontroleerd en gemaakt zal worden, dit is nu al bijna 6 maand zo...
Ik vraag me dus af wat mijn opties zijn op betere internetsnelheden? (andere provider, eventueel een 4G box of dergelijke...?)
Dank bij voorbaat!
Ik ben klant bij Proximus en wij hebben thuis een Tuttimus pack.
Volgens deze Tuttimus pack zouden wij dus max 100Mbps downloadsnelheid kunnen bereiken en max 15 Mbps uploadsnelheid.
Nu hebben wij hier nooit echt problemen mee gehad, tot een moment in januari dat er een straat naast ons helemaal opgebroken werd en vernieuwd. Sindsdien hebben wij frequente problemen met internet, het valt makkelijk 5 tot 10 keer uit per dag voor enkele minuten.
Ook is onze gemiddelde downloadsnelheid verlaagt naar om en bij de 10 Mbps en uploadsnelheid ligt rond de 3 Mbps (aan de kabel).
Nu, ik ben een fervent gamer en stream ook wel redelijk wat en deze snelheden halen soms het bloed van onder mijn nagels...
Ik heb dit zelf al verschillende keren gemeld bij Proximus en zij claimen dat er een "ergens een kabel beschadigd moet zijn" in die straat waar er dus recent gewerkt is. Ze hebben zelf ook geen idee wanneer dit gecontroleerd en gemaakt zal worden, dit is nu al bijna 6 maand zo...
Ik vraag me dus af wat mijn opties zijn op betere internetsnelheden? (andere provider, eventueel een 4G box of dergelijke...?)
Dank bij voorbaat!