Pagina 1 van 1
MV - tis toch om te janken
Geplaatst: 17 jun 2019, 22:06
door Splitter
Dus...
na redelijk wat gedoe, en nog zever met vikingpunten (voor die keer dat ik het eens gebruik) die ze niet (terug) toekennen beslis ik weg te gaan bij MV.
na meer dan 10 jaar...
dus: simkaartje van base aangevraagd, aangekregen, en dan via de welkom pagina die geactiveerd.
bij base hebben ze blijkbaar de melding gehad dat het simkaartnr niet zou kloppen (doch dit klopt wel degelijk),
en MV heeft gelijkertijd blijkbaar al wel mijn kaart bij hen gedeactiveerd.
en zo zit ik nu dus zonder telefoon...
mijn grootste vraag is nu: ik (meen te) weten dat de nieuwe provider aansprakelijk is voor de portatie, maar ik vraag me dus af:
- bij wie moet ik klagen? (want base zegt dat de portatie niet uitgevoerd is, is bij hen ook niet actief, maar dus ook bij MV lijkt de kaart niet meer actief
- en kan ik bij de ombudsman terecht om mijn gsm nr nog te redden? (het is een 20j oud nummer!!! ik heb al van mijn pubertijd hetzelfde nr en zou dat graag zo houden)
Re: MV - tis toch om te janken
Geplaatst: 18 jun 2019, 02:05
door Area57
De vorige provider is verantwoordelijk.
Er is namelijk geen geldigverklaring van de aanvraag tot nummeroverdracht gekregen door Base (nummer is niet meer actief bij vorige provider).
Kijk anders eens welke provider jouw nummer in beheer heeft via
https://www.crdc.be
Re: MV - tis toch om te janken
Geplaatst: 18 jun 2019, 06:49
door raf1
Area57 schreef:De vorige provider is verantwoordelijk.
Dat is het technische verhaal, maar voor de consument is de nieuwe provider steeds als enige verantwoordelijk, en dus het enige aanspreekpunt om de nummeroverdracht tot een goed einde te brengen.
Als dat niet lukt, vraag je compensatie aan de nieuwe provider:
https://www.bipt.be/nl/consumenten/tele ... overdracht
Re: MV - tis toch om te janken
Geplaatst: 18 jun 2019, 19:07
door Splitter
ondertussen lijkt mijn portatie in orde te zijn geraakt... maar op mijn mailtje naar MV -om te kijken dat de portatie lukt- kreeg ik wel dit antwoord:
Bedankt voor je mailtje.
Ik zie dat je nummer eergisteren succesvol werd overgezet, dat lijkt me dus volledig in orde.
sterk, gezien ik pas gisterenmiddag de portatie gestart heb...
nu rest me enkel nog mijn hele MV account te laten verwijderen en te hopen dat er ooit nog eens een provider passeert zoals MV jaren geleden was.
Re: MV - tis toch om te janken
Geplaatst: 19 jun 2019, 02:21
door Unicorn1
Splitter schreef:ondertussen lijkt mijn portatie in orde te zijn geraakt... maar op mijn mailtje naar MV -om te kijken dat de portatie lukt- kreeg ik wel dit antwoord:
Bedankt voor je mailtje.
Ik zie dat je nummer eergisteren succesvol werd overgezet, dat lijkt me dus volledig in orde.
sterk, gezien ik pas gisterenmiddag de portatie gestart heb...
nu rest me enkel nog mijn hele MV account te laten verwijderen en te hopen dat er ooit nog eens een provider passeert zoals MV jaren geleden was.
Orange hier al geruime tijd, vroeger had ik een afkeer van mobistar maar sinds hun grote investeringen in het netwerk, voor mij staan ze op nr 1 nu, natuurlijk zullen er plaatsen zijn waar je met een andere bv beter bereikt zal hebben.
Bij ons teste ik het op dikke 30 plaatsen uit, ik had ze alle 3: Orange nr 1 zeer nipt gevolgd door proximus en als laatste stond base nog steeds waarmee ik niet zeg dat slecht is e.

.
Ook qua pannes mss 1 grote gehad , alhoewel , dat was er dacht ik nog net voor dus 1 kkeine heb ik gehad, dat is het.
Re: MV - tis toch om te janken
Geplaatst: 20 jun 2019, 17:27
door Splitter
onderdeel zoveel van de saga...
stuur ik hen via mijn -bij hun- gekend emailadres dat ik wil dat ze mijn account en gegevens verwijderen, krijg ik doodleuk het antwoord dat ze een scan van mijn pas willen om mijn gegevens te verwijderen...
hoe godverdomd irritant en absurd kunnen ze het daar maken bij unleashed!!!!!
- reden dat ik na 10+ jaar wegga: ze willen me geen (terecht verdiende) 15 vikingpunten toekennen (thans geen grote moeite om die toe te kennen en/of even uit te zoeken waarom ze niet in mijn account zijn gekomen, zou ik denken)
- dan stap ik over naar base, ook weer bijna een hele dag gezeik en onbereikbaar want mijn signaal bij MV viel snel weg nog voor de portatie rond was blijkbaar
- en nu komen ze dan weer aan met het "geef ons meer van je gegevens of we verwijderen niet wat we al hebben" absurditeit.
het geeft me echt een wrang gevoel te vergelijken wat er nog van het "echte MV" is overgebleven nadat het van unleashed/medialaan geworden is.
Re: MV - tis toch om te janken
Geplaatst: 20 jun 2019, 17:50
door lithion
Iedereen kan zo vragen aan MV om iemand zijn gegevens te wissen. Het is niet abnormaal dat er identiteitscontrole gebeurt...
Re: MV - tis toch om te janken
Geplaatst: 20 jun 2019, 17:52
door boonpwnz
Umm de portatie naar Proximus loopt ook altijd verkeerd ze. Zeker een dag zonder bereik zit je.
Re: MV - tis toch om te janken
Geplaatst: 20 jun 2019, 20:27
door Splitter
lithion schreef:Iedereen kan zo vragen aan MV om iemand zijn gegevens te wissen. Het is niet abnormaal dat er identiteitscontrole gebeurt...
ben ik het genoeg mee eens, maar k ben al 10+ jaar klant bij MV, voor zover ik me kan herinneren hebben ze nog nooit mijn pas gehad.
(durf ik wel niet meer garanderen)
maar ze kunnen me ook vragen:
- wanneer ik laatst ingelogd was
- te verifieren met mijn emailadres
- desnoods te verifieren met een sms naar het nummer dat ik net wegporteerde
- door me te vragen iets te wijzigen in de klantenzone
- of ze kunnen gewoon een optie maken op hun site om je account te verwijderen als er geen simkaarten meer aan vasthangen...
Re: MV - tis toch om te janken
Geplaatst: 18 jul 2019, 09:01
door nete
Succes bij de anderen waar je de volle pot betaalt.
Ik heb ook eens een klein probleempje gehad met de Vikingpunten, heb dat toen maar blauw-blauw gelaten.
Ik betaal nu al ongeveer 2 jaar 0 (NUL) euro voor mijn 15 euro abo en mijn vrouw 5 euro voor haar 10 euro abo, da's dus 60 euro per jaar voor 2 smartphones !!! (dankzij de Vikingpunten)
Re: MV - tis toch om te janken
Geplaatst: 18 jul 2019, 09:53
door lithion
Soms wel opletten met die vikingpunten. Al gemerkt dat de prijs plots hoger is (booking.com). Getest met 2 browsers: eentje aangemeld via MV en doorgeklikt naar de desbetreffende site, de andere rechtstreeks. De laatste was goedkoper. Bij de laatste werd de prijs ook hoger na doorlinken van MV.
Re: MV - tis toch om te janken
Geplaatst: 18 jul 2019, 11:04
door nete
lithion schreef:Soms wel opletten met die vikingpunten. Al gemerkt dat de prijs plots hoger is (booking.com). Getest met 2 browsers: eentje aangemeld via MV en doorgeklikt naar de desbetreffende site, de andere rechtstreeks. De laatste was goedkoper. Bij de laatste werd de prijs ook hoger na doorlinken van MV.
Net even geprobeerd via Firefox (met deals) en Opera (zonder), prijs exact hetzelfde met en zonder Viking deals.
Re: MV - tis toch om te janken
Geplaatst: 18 jul 2019, 11:16
door kclaes
lithion schreef:Soms wel opletten met die vikingpunten. Al gemerkt dat de prijs plots hoger is (booking.com). Getest met 2 browsers: eentje aangemeld via MV en doorgeklikt naar de desbetreffende site, de andere rechtstreeks. De laatste was goedkoper. Bij de laatste werd de prijs ook hoger na doorlinken van MV.
Booking is bezig met A/B tests waarbij sommige mensen een lagere prijs zien. Die lagere prijs wordt ook enkel aangerekend wanneer je
meteen betaalt. Kies je voor een latere betaling dan word je alsnog de iets hogere prijs aangerekend. Bezoekers die via een affiliate op booking komen (eender welke affiliate, niet enkel Mobile Vikings) worden niet meegenomen in die A/B test en gaan daarom ook nooit die lagere prijs zien.
Re: MV - tis toch om te janken
Geplaatst: 18 jul 2019, 11:20
door ubremoved_29832
Splitter schreef:
stuur ik hen via mijn -bij hun- gekend emailadres dat ik wil dat ze mijn account en gegevens verwijderen
Aan te nemen dat ze dat niet gewoon accepteren. Zelfs onze ministers hebben mogen ondervinden dat de afzender heel simpel (die spreken dan wel over l33t haxxors) te vervangen is.
Ok, ze moeten al wel weten welk email je gebruikt en dat je bij mv zit om hier misbruik van te maken, maar er gebeuren effectief zo'n sabotagestreken bij koppels die uit elkaar gaan. Op id staan tenminste uw naam nog op en al iets moeilijker aan te raken.
Re: MV - tis toch om te janken
Geplaatst: 18 jul 2019, 11:22
door sky
nete schreef:Succes bij de anderen waar je de volle pot betaalt.
Ik heb ook eens een klein probleempje gehad met de Vikingpunten, heb dat toen maar blauw-blauw gelaten.
Ik betaal nu al ongeveer 2 jaar 0 (NUL) euro voor mijn 15 euro abo en mijn vrouw 5 euro voor haar 10 euro abo, da's dus 60 euro per jaar voor 2 smartphones !!! (dankzij de Vikingpunten)
En dan vraag je je af waarom MV hun activiteiten niet kan blijven voortzetten omdat ze bijna het loodje hadden moeten neerleggen.
Hoorde onlangs op de trein ook een verhaal van iemand, die zei daar haar zoon ook al jaren kosteloos abo had met punten.
Weet niet of het klopt, maar ze zei dat hij bij een grootwarenhuis een tv bestelde, met x aantal punten, tv terugbracht, geld dus terugkreeg en zo punten kosteloos kon verzamelen.
Dat is toch echt wraakroepend.
Re: MV - tis toch om te janken
Geplaatst: 18 jul 2019, 13:29
door boonpwnz
[quote="sky"]
Weet niet of het klopt, maar ze zei dat hij bij een grootwarenhuis een tv bestelde, met x aantal punten, tv terugbracht, geld dus terugkreeg en zo punten kosteloos kon verzamelen.
quote]
Dit kan normaal niet. Ik weet dat ik bij coolblue 30 dagen moet wachten tot mijn vikingpunten zijn toegekend. Dit juist vanwege de retourtermijn.
Re: MV - tis toch om te janken
Geplaatst: 18 jul 2019, 16:12
door Splitter
tien schreef: Op id staan tenminste uw naam nog op en al iets moeilijker aan te raken.
klopt, maar dan moeten ze het je ook niet toelaten van alle geregistreerde gegevens aan te passen in hun interface.
de gegevens die ik nu heb ingevuld online stroken helemaal niet meer met mijn (of eender wiens) id, dus dat kunnen ze nooit meer verifieren.
en als ik daar morgen de gegevens van "de jos" op invul, dan zou je ineens zijn id moeten hebben om de account af te sluiten,
want jouw naam komt dan ook niet meer overeen met hun gegevens (naam, tel, adres, ... alles kan je wijzigen zonder enige vorm van bevestiging of controle)
nu soit, zoals gezegd trek ik het me niet meer aan: er is een ongeldig emailadres aan de account gekoppeld en een random gegenereerd wachtwoord, nadat al de andere gegevens ook incorrect gezet zijn.
Re: MV - tis toch om te janken
Geplaatst: 23 jul 2019, 21:09
door nete
sky schreef:nete schreef:Succes bij de anderen waar je de volle pot betaalt.
Ik heb ook eens een klein probleempje gehad met de Vikingpunten, heb dat toen maar blauw-blauw gelaten.
Ik betaal nu al ongeveer 2 jaar 0 (NUL) euro voor mijn 15 euro abo en mijn vrouw 5 euro voor haar 10 euro abo, da's dus 60 euro per jaar voor 2 smartphones !!! (dankzij de Vikingpunten)
En dan vraag je je af waarom MV hun activiteiten niet kan blijven voortzetten omdat ze bijna het loodje hadden moeten neerleggen.
Hoorde onlangs op de trein ook een verhaal van iemand, die zei daar haar zoon ook al jaren kosteloos abo had met punten.
Weet niet of het klopt, maar ze zei dat hij bij een grootwarenhuis een tv bestelde, met x aantal punten, tv terugbracht, geld dus terugkreeg en zo punten kosteloos kon verzamelen.
Dat is toch echt wraakroepend.
Je denkt toch niet dat MV opdraait voor die vikingpunten ?
En dat verhaaltje op de trein: een stationsromanneke...
Ik krijg mijn vikingpunten pas NADAT MV een bericht krijgt van de verkoper dat de koop afgerond is. Als de verkoper natuurlijk de betaling wel doorgeeft en de terugbetaling niet, dan zullen ze de punten wel aangerekend krijgen door MV.