Pagina 1 van 1
opzeggen telefoon abonnement
Geplaatst: 17 jan 2019, 12:48
door siemon1988
Hey,
Ik ben sinds een paar dagen overgestapt van proximus naar EDPnet. Alles is goed verlopen maar het telefoon abonnement blijft nog steeds actief staan bij proximus. Het nummer is succesvol overgedragen naar EDPnet maar proximus beweerd dat dit nodig is voor oproepen te ontvangen/doen aangezien EDPnet gebruik maakt van het proximus netwerk.
Flauwekul denk ik maar ik wou toch even zeker zijn voordat ik het abonnement opzeg bij hun.
Alvast bedankt voor jullie feedback.
Re: opzeggen telefoon abonnement
Geplaatst: 17 jan 2019, 13:11
door 9livesuni
Bericht verwijderd
Re: opzeggen telefoon abonnement
Geplaatst: 17 jan 2019, 13:56
door heist_175
Migreer uw nummer naar WeePee of een andere VOIP-provider? Dan maakt het vanaf dan niet meer uit bij welke provider je zet voor uw internet.
Re: opzeggen telefoon abonnement
Geplaatst: 17 jan 2019, 13:58
door Albert Peetermans
Hoor eens bij Edpnet.
Toen ik mijn telefoon overschakelde van Proximus naar Edpnet, kreeg ik de weken nadien alleen nog oproepen van mijn kennissen die bij Telenet zaten. Alle oproepen van Proximus/Scarlet klanten kwamen nog steeds toe op mijn oude Belgacom (Proximus) telefoonlijn, ook al was het nummer overgedragen (ik kwam hierop uit toen ik mijn oude telefoon nog eens aansloot als test). Die lijn stond ook nog "actief". Er was iets mis met de nummeroverdracht bij Proximus, en dat heeft veel tijd en frustratie gekost. Best is om het door Edpnet te laten oplossen want jij bent geen Proximus-klant meer (veronderstel ik), je hebt bij Proximus niets meer te zoeken; maar weet dat de oplossing veel tijd kan kosten.
Re: opzeggen telefoon abonnement
Geplaatst: 17 jan 2019, 15:56
door philippe_d
siemon1988 schreef:Het nummer is succesvol overgedragen naar EDPnet ...
Ben je daar zeker van? Hoe weet je dat?
Kan je met jouw telefoontoestel uitbellen, en gebeld worden op je vroeger Proximus nummer?
- - Is jouw telefoontoestel aangesloten op jouw modem > dan bel je via EDPNet
- Is jouw telefoontoestel aangesloten op het telefoonstopcontact (NTP) > dan bel je via Proximus, en is er géén nummeroverdracht geweest.
siemon1988 schreef:... maar proximus beweerd dat dit nodig is voor oproepen te ontvangen/doen aangezien EDPnet gebruik maakt van het proximus netwerk.
Dat is natuurlijk zever. Maar als alles correct verlopen is, dan ben je geen klant meer bij Proximus, en moet je dus niets opzeggen (en heb je dus met Proximus niets meer te maken)
Jouw provider is nu EDPNet. Dis moet je bij de EDPNet Helpdesk zijn om te vragen hoe het zit ...
PS
Jouw EDPNet lijn heeft nog altijd een Proximus nummer (dat is echter geen telefoonnummer, maar een identificatie van de lijn).
Re: opzeggen telefoon abonnement
Geplaatst: 17 jan 2019, 19:46
door jackho
Gewoon eens controleren bij welke operator je nummer nog behoort:
https://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefa ... ?tabid=265
Re: opzeggen telefoon abonnement
Geplaatst: 17 jan 2019, 19:54
door Splitter
is dat niet gewoon "ik neem internet bij edpnet maar wil niet betalen voor de raw copper dus hou een telefoonlijn bij proximus" ?
Re: opzeggen telefoon abonnement
Geplaatst: 18 jan 2019, 05:20
door jantje81
Dat zou raar zijn want je moet bij EDPnet niet meer betalen voor raw copper (als je een combi neem met VOIP maar die moet je niet gebruiken).
Re: opzeggen telefoon abonnement
Geplaatst: 18 jan 2019, 06:19
door Olli
Zelfs zonder voip is raw copper bij edpnet inbegrepen in de prijs
Re: opzeggen telefoon abonnement
Geplaatst: 18 jan 2019, 07:39
door heist_175
Neem toch gewoon EDPnet met VOIP erbij (VDSL XL €34,95)
en migreer uw eigen telefoonnummer op voorhand naar een nomadische VOIP provider?