Carrefour Mobile - automatische herlading op hol geslagen?

guidodejongh
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 Jan 2007

Carrefour Mobile - automatische herlading op hol geslagen?

Berichtdoor guidodejongh » 1 week 2 dagen 3 minuten geleden (10 Jan 2019, 22:07)

Hallo,

Ben vorige maand overgeschakeld op "Carrefour mobile", enkel voor data gebruik (2de SIM card). Heb gelijk de automatische herlading geactiveerd, verbonden met mijn Credit Card.

Groot was mijn verwondering toen ik vanmorgen de rekening in de bus kreeg: 17 automatische herladingen van 12 Euro (ofwel 204 euro!!) in minder dan 30 dagen. Op een bepaalde dag zelfs drie automatische herladingen in een tijdspanne van 30 minuten.
Dataverbruik over deze periode is 616 Mb - afgelezen op de "my account". De Smartphone zelf geeft een verbruik van enkel 64 Mb over de laatste 10 dagen.

Hebben andere mensen gelijkaardige ervaringen met de automatische herladingen bij Carrefour mobile??

Ondertussen heb ik reeds contact opgenomen met Carrefour Mobile. Alles is mooi gedocumenteerd, met de nodige stukken. Ik hou jullie op de hoogte van de reacties van "Carrefour mobile".

guidodejongh
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 Jan 2007

Re: Carrefour Mobile - automatische herlading op hol geslagen?

Berichtdoor guidodejongh » 6 dagen 11 uur 40 minuten geleden (13 Jan 2019, 10:30)

Dag X+2 UPDATE

De webpagina met de contactgegevens van Carrefour mobile werkt niet: als goedkopere operator moet men contact met klanten minimaliseren (om de kosten te drukken).

Contactname via het vermelde e-mail adres (contact@carrefourmobile.be ) in de Nederlandse "Algemene voorwaarden" is ook niet mogelijk. Microsoft meldt: "the recipient's email system refused to accept a connection from your email system."

De Franstalige en Engelstalige "Algemene voorwaarden" vermelden andere e-mail adressen: info@carrefourmobile-contact.be
Misschien wordt de tweede poging tot contactname een succesvolle poging....

Ter informatie, in bijlage de gedetailleerde lijst met automatische herladingen - "interessant" is 12 december: drie automatische herladingen in 30 minuten

[mod] dubbele post verwijderd (crossposting niet toegelaten).
Bijlagen
Mon_Compte_20190110194449 - recharges.pdf
uitreksel automatische herladingen
(9.28 KiB) 24 keer gedownload

Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 Jul 2007
Bedankt: 31 keer
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

Re: Carrefour Mobile - automatische herlading op hol geslagen?

Berichtdoor TanknaT » 6 dagen 10 uur 57 minuten geleden (13 Jan 2019, 11:13)

guidodejongh schreef:Contactname via het vermelde e-mail adres (contact@carrefourmobile.be ) in de Nederlandse "Algemene voorwaarden" is ook niet mogelijk.


Ik heb ooit contact gehad met de Carrefour Mobile op volgend e-mail adres "info@carrefourmobile-contact.be".
En ooit een bevestiging gehad van een herlading en daar waren toen volgende contactgegevens bij vermeldt (allebei wel al een tijdje geleden)
Carrefour Mobile
paypal@carrefourmobile-contact.be
+32 0486191989

Veel succes
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing

MrBlueSky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 Mar 2012
Bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer

Re: Carrefour Mobile - automatische herlading op hol geslagen?

Berichtdoor MrBlueSky » 5 dagen 22 uur 40 minuten geleden (13 Jan 2019, 23:30)

Deze link bevestigt dat je naar het info emailadres kan mailen.
Je kan ook gewoon bellen. Dat werkt vaak vlotter.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

guidodejongh
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 Jan 2007

Re: Carrefour Mobile - automatische herlading op hol geslagen?

Berichtdoor guidodejongh » 2 dagen 33 minuten 48 seconden geleden (17 Jan 2019, 21:36)

Dag X+6 UPDATE

Bedankt voor de contactgegevens. De contactname met Carrefour Mobile is gelukt, zowel per E-mail als telefonisch.

De Klantendienst heeft een uitvoerig antwoord geschreven en zal 16 van de 17 automatische herladingen (192€) terugbetalen. Een correcte oplossing.

Als oorzaak wordt o.a. aangehaald: telkens als uw belwaarde zakte, door data te verbruiken, werd er een automatische herlading gedaan. Er werden dus zoveel automatische herladingen gedaan doordat u mobiel internet aan standaardtarief ging verbruiken.
Om dit in de toekomst te vermijden raden wij u aan om een databundel te activeren. U dient er ook op te letten dat u steeds voldoende belwaarde heeft zodat de bundel automatisch kan vernieuwen.


Ik heb voorgesteld om het Carrefour-Mobile systeem "error free" te maken, voor elke klant. Bugs kunnen altijd voorkomen. Maar een systeem moet goed worden getest, voor live-release..

Einde goed, alles goed.


Terug naar “Kleine / Virtuele operatoren / MVNO”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten