Welk CMS voor product website?

ub4b
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 317 keer
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer

Welk CMS voor product website?

Berichtdoor ub4b » 06 Jan 2019, 13:58

Draai momenteel een oude joomla die ik dichtgetimmerd heb, maar deze heeft een 200X look en dus helaas niet responsive.

Dus ik wil m'n site vanaf 0 opnieuw beginnen. Dus ik heb de keuze opnieuw voor Joomla te gaan, of naar Wordpress of Drupal - of naar iets anders.
Een paar jaar geleden kocht ik een licentie voor Artisteer, om templates te maken voor joomla/wordpress maar deze software is blijkbaar ermee gekapt.

Requirements CMS:

- template moet makkelijk aan te passen zijn, bij joomla heb ik in de CSS code gedoken, maar als dat vlotter kan: ja graag
- zijn er alternatieven voor artisteer anno 2019?
- moet om kunnen met grote foto's, flickr style - gezien ondertussen een arsenaal aan professionele high-res photo's die ik in de site wil verwerken
- product pages: minder dan 10
- frontpage met nieuws items
- flickr style fotoalbums van show reports, dus ze moeten kunnen scrollen en het ding moet zelf de foto's in tiles rangschikken - of een plugin die flickr kan embedden

Op zich geen complexe site, maar het moet er modern uitzien. Ik kan natuurlijk ook een paar duizend euro aan een designer geven, maar in een ver verleden heb ik nog websites gemaakt voor grote bedrijven (20 jaar terug) dus hoe lastig kan het zijn om een CMS van 2019 een beetje te schikken naar je noden ;) Ik riskeer wel verloren te lopen in het aantal plugins die je kan downloaden voor de meeste van deze CMS'en.

Tips?

iktjilp
Plus Member
Plus Member
Twitter: IkTjilp
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Re: Welk CMS voor product website?

Berichtdoor iktjilp » 06 Jan 2019, 14:52

Al eens naar Squarespace of Weebly gezien? Vroeger ook nog met Wordpress gewerkt maar redelijk wat uitbreidingen gedaan wat alles complexer maakt. Ook vele onderhoudswerken was me wat te veel geworden. Nu betaal ik 1 keer voor het pakket en dien ik me enkel nog met de inhoud bezig te houden.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon en wind

qless
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 121 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Berichtdoor qless » 07 Jan 2019, 10:20

Nadeel van diensten zoals squarespace, wix e.d. is dat je daar dan wel "vast" zit. Hun templates e.d. kun je niet meenemen naar een andere of eigen host.

Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 351 keer
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer

Berichtdoor Splitter » 07 Jan 2019, 12:04

kijk eventueel eens naar anchorcms ?

veel kleiner en lichter en je kan er relatief veel mee.
ook templates zijn eenvoudig genoeg te maken als je een beetje de basis kent.

alleen naar plugins enzo lijken ze terug weggedraaid, geen idee dus of er nog werkende plugins zijn.
ik gebruik het voor mijn site met een eigen theme en een aantal php scripts die losstaan van de feitelijke cms.
ooit zal hier iets nuttigs staan

Terug naar “Web-en applicatie-ontwikkeling”