bbox3 kapot ?

nickdd
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 Mei 2009
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

bbox3 kapot ?

Berichtdoor nickdd » 08 Dec 2018, 19:07

Hallo,

In de Ardennen hebben we een Scarlet Trio met bbox3 modem. Heeft altijd goed gewerkt, tot begin dit jaar: soms probleemloos weken internet, maar plots geen internet meer. Er is geen dagelijkse bewoning en internet wordt gebruikt om vanop afstand het huis wat in de gaten te houden. Het valt dan voor dat ineens niets meer bereikbaar is.
Het lampje DSL brandt altijd volledig en meestal werkt TV ook prima, enkel het lampje "internet" is uit. Na het opnieuw opstarten (stekker uit / in) werkt het dan wel weer.

Ik heb er nu een schakelklok tussen gestoken zodat hij elke nacht 3 minuten uit is en daarna opnieuw start. Echter vandaag terug hetzelfde voor: geen internet/remote niet bereikbaar, maar wel werkende TV.

Modem gewoon kapot ?

Groeten,
Nick

sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 27 Jun 2009
Bedankt: 25 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: bbox3 kapot ?

Berichtdoor sbghannibal » 08 Dec 2018, 19:42

Heb je al eens en factory reset gedaan van de modem?

Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 Jul 2007
Bedankt: 36 keer
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

Re: bbox3 kapot ?

Berichtdoor TanknaT » 09 Dec 2018, 09:37

nickdd schreef:Hallo,

In de Ardennen hebben we een Scarlet Trio met bbox3 modem. Heeft altijd goed gewerkt

geen internet/remote niet bereikbaar, maar wel werkende TV.

Nick


Blijkbaar dan wel verbinding met het netwerk. Bel naar de klantendienst van Scarlet en vraag hen naar de logs te kijken in je modem. Support en herstelling zijn inbegrepen in je abonnement. Als je modem inderdaad defect is, dan zullen zij gratis een nieuwe komen plaatsen.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing


Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten