Pagina 1 van 2
Let's try to make art
Geplaatst: 05 sep 2004, 22:48
door Akira
op Got (tweakers.net) hebben ze topics waar de leden hun art kunnen tonen, dwz zelf gemaakte pictures, wallpapers, designs, in 2D of 3D en daar is het redelijk populair, maar nu wil ik via dit topic kijken of er hier veel mensen zijn met dezelfde interesse om trachten iets te maken
regels: hou de afbeelding, foto binnen de volgende grootte 648-480 in de post (om de layout van dit forum niet te verpesten) maar je mag linken naar het originele werk in volledige grootte.
Flamen mag niet, maar ik denk dat dit hier geen probleem gaat zijn.
wie: iedereen mag mee doen al is het een snelle schets, studie, krabbel, iets uit verveling tot iets waar voor je echt gewerkt hebt
wat wordt verwacht: vriendelijk en behulpzaam zijn, commentaar mag maar hou het on topic en zorg er voor dat het nuttig commentaar is dus niet van "jak da zuigt" ect als er voorbeeld iets verkeerd is zeg dat dan op een goede manier met grondige argumenten
_____________________________
Ik zal maar beginnen dan:
vandaag gemaakt
[EDIT] afbeelding is met de hand getraced in adobe illustrator cs en dan de kleuren bewerkt in adobe photoshop CS
groeten en hopelijk zijn er hier die ook wel mensen diewat willen laten zien

Geplaatst: 05 sep 2004, 22:55
door The_Borg
Het zou nuttig zijn om er bij te posten welke proggies/plug-ins gebruikt zijn. Bij sommige mensen of ook alles wel zelf gemaakt is.
Geplaatst: 05 sep 2004, 23:38
door meon
Niet nu gemaakt, maar al een tijd geleden

De achtergrond is gemaakt in Discreet Plasma (een soort 3D Studio Light), de letters zijn apart gemaakt, met alpha geëxporteerd, alles samen gezet in Photoshop en daar ook die schaduw gemaakt. De kleuren ook beetje bijgetrokken (het was eerst wat grauwer) zodat het bij het XP Blue-theme past.
Geplaatst: 06 sep 2004, 01:50
door Mr.V
Voor deze wallpaper enkel Photoshop gebruikt met wat standaard filters.
Een eenvoudige wallpaper met niet te veel "tralala" rond.
De wolken zijn natuurlijk echte foto's.
Klik op de afbeelding om een grotere versie te bekijken (1280x1024 pixels).

Geplaatst: 08 sep 2004, 20:34
door Akira
kheb ook nog een keer eentje gemaakt(nog wa verder geoefend op vectors)
gemaakt met illustrator en bewerkt met photoshop
Geplaatst: 08 sep 2004, 20:41
door meon
Ge zijt wel goed in het tracen zeg... chapeau!
Ik heb er mij actually nooit echt mee bezig gehouden, wie weet zou ik er ook goed in zijn

Hoe pak je zoiets aan? Place een afbeelding, die locken, en dan beziers er overheen trekken? Doe je dat met een muis? Of met een digitizer?
Haal je op voorhand de kleuren naar beneden?
Geplaatst: 08 sep 2004, 21:00
door Akira
ik place idd een foto en dan met de "brush" er over gaan
eerst kijk ik wel welke kleuren ik zou nodig hebben, en probeer dit op zo een miniem aantal te houden. die zet ik aan de kant allemaal op een rijtje zodat ik snel kan wisselen van kleur
Meestal zorg ik dat het document groter is dan de afbeelding die ik plaats, kwestie van wat ruimte te hebben
en nee ik behoud de afbeelding zoals ie is.
en alles is met de muis, maar je hebt niet zo'n bevende lijnen omdat illustrator die automatisch corrigeert
ik vind het leuk werk en doe het puur als ontspanning, kdoe et liever dan gamen want ik verlies toch altijd

Geplaatst: 08 sep 2004, 22:12
door foxxy girl
damm das knap.
ik zou nog niet weten hoe ik eraan zou beginnen, maar ik werk alleen en beetje met fireworks, en heb zoiets niet dikwijls nodig.
Geplaatst: 08 sep 2004, 23:58
door Pengu
Ik heb je over de eerste foto persoonlijk men mening gegeven op messenger omdat je dat had gevraagd, geek. Maar deze laatste laat toch weer één van uw beste kanten zien, uitmuntend gewoon

Geplaatst: 10 sep 2004, 14:56
door Akira
omdat pengu het vroeg upload ik er nog eentje

Geplaatst: 10 sep 2004, 16:58
door foxxy girl
Geplaatst: 10 sep 2004, 17:39
door Sensei Zeon
heel mooi mrgeek, maar toch nog even ene opmerking (let op alleen bedoeld om het in het verolg nog beter te maken, ik wou dat ik zoiets kon): de ogen zijn niet echt realistisch vind ik
Geplaatst: 10 sep 2004, 22:59
door Akira
@ foxxy wel: ik wil alles zo realistisch mogelijk houden en als de modellen op foto toevallig een kleine cup hebben...
en ik ben niet echt gefocust op de grootte tis hoe ze eruit zien dat telt
@zeon: ik weet et

ogen zijn verdomd moeilijk om na te maken ge kunt die blik niet vastleggen in zo weinig kleuren daarom kijken ze wat raar
in den deze waar ik nu aan bezig ben (zwart wit) zijn de ogen al iets beter
is binnenkort af maar nu is et ff druk
nog wat dingen aanvullen, corrigeren enzo
Geplaatst: 11 sep 2004, 00:05
door Akira
em is af kvind et iedere keer wa beter worden
en voor degenen die het in de max resolutie willen (die waar ik in gewerkt heb) :
hier (2560x2048)
en het origineel:
hier
en ja ze heeft blokjes
lip en co *fixed*
Geplaatst: 11 sep 2004, 00:35
door Pengu
prachtig Mr-Cide

Geplaatst: 11 sep 2004, 01:32
door stephan
MrCide, dees is echt wel super!!! da gaak ook is proberen na te doen als ik tijd heb...
ik heb me vroeger ook is beziggehouden met wallpapers : staat in
DEZE topic
de wallpapers staan
HIER nog steeds...
ciao
Geplaatst: 11 sep 2004, 11:43
door ubremoved_983
stephan schreef:MrCide, dees is echt wel super!!! da gaak ook is proberen na te doen als ik tijd heb...
Ge gaat u in mct der binnenkort wel moeten mee bezighouden

vanaf januari krijgde illustrator

Geplaatst: 11 sep 2004, 12:05
door AnD
Knap gedaan

Geplaatst: 11 sep 2004, 12:14
door Sub Zero
Inderdaad, heel heel sjiek. Alleen in die laatste foto is de linkerbovenkant van haar lip nogal recht he

Tenzij ze met een latje de lippenstift heeft aangebracht...
Cheers
Geplaatst: 11 sep 2004, 12:36
door Tae
Mooi mooi al goed dat die pc ook nog voor andere doeleinden word gebruikt dan alleen maar internet en games

Geplaatst: 11 sep 2004, 13:08
door AnD
Sub Zero schreef:Inderdaad, heel heel sjiek. Alleen in die laatste foto is de linkerbovenkant van haar lip nogal recht he

Tenzij ze met een latje de lippenstift heeft aangebracht...
Cheers
Muggenzifter

Geplaatst: 11 sep 2004, 13:44
door Gast
Dat is te corrigeren door ff een ankerpoint te verzetten.
Geplaatst: 11 sep 2004, 13:53
door Akira
lol ja die is wel iets te recht

ff corrigeren
tis meer fun dan gamen tae
kheb de lip gefixed en ook nog iets aan de neus en wang
Geplaatst: 16 sep 2004, 16:04
door Akira

(clickable)
8 uurtjes werk nu heb ik er effe genoeg van

Geplaatst: 16 sep 2004, 16:27
door bke
Mr.Cide schreef:8 uurtjes werk nu heb ik er effe genoeg van

Het resultaat mag dan ook gezien worden!

Geplaatst: 16 sep 2004, 16:33
door foxxy girl
heb je deze ook gemaakt met adobe illustrator en adobe photoshop CS?
zo iets zou ik ook graag willen kunnen maken.
Geplaatst: 16 sep 2004, 16:41
door Blue-Sky
Heel mooi Mr. Cide, dat mag gezien worden

Geplaatst: 16 sep 2004, 16:44
door Akira
het meiske in illusttrator en dan een simpele gradient op de achtergrond met photoshop

Geplaatst: 16 sep 2004, 17:45
door AnD
Je kan toch ook alles met photoshop maken of niet ?
heel mooi
http://www.polykarbon.com/
Die man zijn beroep is "Concept Artist XBOX games"
Geplaatst: 16 sep 2004, 20:47
door foxxy girl
mss kunnen de lokale kunstenaars (zoals mr. cide) een tutorial maken over hoe ze hun tekening omgeveer gemaakt hebben. want ik zou er nit aan beginnen omdat ik geen idee heb hoe ik zo'n resultaat zou kunnen krijgen.
maken jullie eerst een zwart wit tekening en kleuren jullie die later in? zijn er trukjes om een tekening mooier te maken?
en ik bedoel echt op het tekenen ervan, dus niet hoe zo'n tekenprogramma's werken.
Geplaatst: 16 sep 2004, 21:40
door Akira
ik open gewoon een nieuw werkblad (redelijk groot, dubbele van 1280*1024)
ga dan bij file >> place en kies een afbeelding dat ik wil tracen en plaats die op het blad en vergroot die zodanig dat ie even hoog of even breed is als het werkblad. voorbeeld bij het laatste ben ik begonnen met de ogen te doen, dan heb ik het haar omlijnt en dan gefilld met eerste kleur (de lichtvlekken en lichtere kleur) en dan het derde kleur. het gemakkeljikste is om eerst de details te doen want dan kan je de grote delen gewoon volledig doen en dan zal je zien dat ie alles overlapt maar die breng je dan naar de achtergrond zodat je de details ziet. De trace tekeningen maak ik enkel met de brush.
Andere vaakgebruikte tools zijn het vergrootglas en de colorpicker.
in illustrator kan je getrokken lijnen editen door in de buurt van de originele lijn(standaard max 4px afstand) te corrigeren. Ook handig is de undo, die gebruik ik vaak.
Dit is zowat het enige wat ik kan vertellen (al doende leert men)
ik heb niet echt tutorials gevolgd heb er wel naar gezocht maar je hebt niet niet dezelfde bevrediging als je een tut volgt of je zoekt het zelf uit. En als je het laatste doet heb je het rapper onder de knie.
hotkeys zijn ook handig, maar deze leer je wel door dat je ermee werkt

Geplaatst: 17 sep 2004, 17:07
door foxxy girl
kan je ergens een trial van die illustrater downloaden ofzo? dan kan ik mijn meest artistieke kunsten eens uittesten.
en wat bedoel je juist hiermee "file >> place en kies een afbeelding dat ik wil tracen" je hebt eerst de tekening ergens anders mee gemaakt en met illustrater werk je ze af ofwat?
Geplaatst: 17 sep 2004, 17:12
door Akira
nee gewoon een afbeelding van internet

mijn eigen tekenkunsten zijn niet zo liet

Geplaatst: 07 okt 2004, 09:21
door The_Borg
Illustrator is de ideale rip-eens-iets tool

. De kleuren gebruikt in de foto zijn prob rechtstreeks overgenomen? (het voordeel van een al bestaande foto te gebruiken bestaande uit kleurvlakken) Het moeilijke is een gewone foto na te tekenen

. Daar moet je zelf de vlakken aflijnen.
Geplaatst: 07 okt 2004, 19:32
door Akira
the borg alleen die laatste is met bestaande kleurvlakken overgenomen maar
ik heb eigenlijk gewoon manueel de afbeelding vergroot (origineel was 283x283) ik wou het gewoon als achtergrond omdat ik in love ben met miharu
alle andere heb ik zelf de kleuren gekozen maar vlakken een andere kleur gegeven aan de hand van licht en schaduw
Geplaatst: 24 nov 2004, 20:58
door Akira
na een lange tijd, weer iets nieuws:
het is voor een project grafisch design op school
we moeten een cdover ontwerpen voor een bestaande groep in de sfeer van de groep
http://users.skynet.be/fa086595/front.jpg
foto van het huis is zelf getrokken,
de foto van bliksem is van op het net
4,5 uurtjes werk
gebruikt:
photoshop en illustrator(voor het logo)
Geplaatst: 24 nov 2004, 21:08
door bke
Weeral nice work Mr.Cide

Het resultaat mag gezien worden!!!
Geplaatst: 24 nov 2004, 21:27
door stephan
ik ben maar beginner in photoshop...
voor school moeten we portfolio maken in photoshop/imageready
enkel de interface en design staat al wa online, hij moet in 2 weken af zijn.
www.jacobsstephan.tk
alle commentaar is welkom
wel duidelijk : het is nog niet af!
ciao
s
Geplaatst: 24 nov 2004, 22:32
door Weetgraag
Anonymous schreef:ik ben maar beginner in photoshop...
voor school moeten we portfolio maken in photoshop/imageready
enkel de interface en design staat al wa online, hij moet in 2 weken af zijn.
www.jacobsstephan.tk
alle commentaar is welkom
wel duidelijk : het is nog niet af!
ciao
s
Foto gehaald bij Virgin-express getuigt van niet veel originaliteit,
zeker als de foto veel te zien is met die actie op de site van Virgin.
Als het mag, geen commentaar maar ik denk dat voor een portfolio
enige originaliteit gewenst is.
Greetz
Weetgraag
PS: Dit is geen verwijt, alleen een vaststelling.

Geplaatst: 24 nov 2004, 23:02
door Akira
een bedoeling van een portfolio is dat je je diensten te koop aan biedt,
portfolio moet ook iets "eigen" zijn dwz het moet een afdruk zijn van je talent en kwaliteiten, ook is originaliteit noodzakelijk
alhoewel ik het goed begrijp dat dit niet zo eenvoudig is voor iemand die het niet gewoon is om met photoshop te werken
enkele voorbeelden van meer dan geslaagde en originele portfolios:
http://www.in2media.com/
http://www.pulcomayo.com/