FreePBX instellen voor Weepee
Geplaatst: 27 nov 2018, 23:09
FreePBX 14.0.5.2 in VM op XCP-ng 7.6
Oorspronkelijk (in feb 2018) werd FreePBX geïnstalleerd op Xenserver ... daarna is Xenserver geüpdate naar XCP-ng 7.4.1 en heeft alles netjes blijven werken. Vorige zondag heb ik dan XCP-ng geüpgrade naar 7.6.0 en toen wou de FreePBX VM plots niet meer opstarten.
Ik heb dan een backup gerestored (die ik speciaal gemaakt had, begin nov, net omdat ik XCP-ng wilde upgraden), maar die wilde dus ook niet opstarten ... grrrr.
Dan zat er natuurlijk niks anders op dan een nieuwe VM de maken en FreePBX opnieuw te installen met de ISO ... Dat is de situatie vandaag ...
Ik kan inbellen (met mijn GSM) en de telefoon rinkelt effectief, ik neem op maar ik hoor niks, geen incoming audio, maar ook geen outgoing audio ...
En vanaf feb 2018 tot vorige week heeft alles PERFECT gewerkt, zelfs zonder port mappings op de router, maar omdat dit bijna een heel jaar gedraaid heeft zonder problemen, heb ik er in heel die tijd ook nooit meer naar omgekeken, en weet ik dus begot niet meer hoe ik indertijd die settings ingesteld heb ...
Tom Lawrence heeft een livestream gedaan, ik ken hem, en ik heb live een vraag gesteld, waar hij op antwoordt en zijn eigen FreePBX laat zien ...
https://www.youtube.com/watch?v=3-gDqee ... 0qTHtz%3A6 (kijk van 9:18 tot 12:47)
hij beweert daar dat er HELEMAAL GEEN portmappings nodig zijn voor FreePBX op voorwaarde dat de Trunk incoming en outgoing goed ingevuld zijn, en hij zegt dat ik deze details bij mijn provider (Weepee) moet opvragen ...
En aangezien het vroeger (tot vorige week) ook bij mij PERFECT gewerkt heeft zonder port mappings, ben ik geneigd om hem te geloven ...
zou het dan toch niet kunnen dat er in mijn settings iets ontbreekt of verkeerd staat ?
Wat een miserie ... vorige keer (feb 2018) is dat allemaal van een leien dakje gelopen en nu ... pffffffffff
Wat ik intussen wel gedaan heb is bij een maat een Yealink T23G geleend en deze succesvol rechtstreeks (achter mijn PFSense router weliswaar, maar zonder portmappings) naar Weepee geregistreerd om toch tenminste weer bereikbaar te zijn ... dus aan de trunk zelf ligt het blijkbaar niet ...
Het MOET iets in FreePBX zijn wat ik over het hoofd zie ... maar wat ?
Kan iemand (ik heb gemerkt dat hier heel wat ervaringsdeskundigen aanwezig zijn) me verder op weg zetten hoe ik deze settings weer goed krijg ?
als er verdere details (huidige settings ?) nodig zijn, hoor ik het wel ... Ik wil niet alles in 1 keer posten omdat het te lang zou worden ...
Dank bij voorbaat !
Pascal
Oorspronkelijk (in feb 2018) werd FreePBX geïnstalleerd op Xenserver ... daarna is Xenserver geüpdate naar XCP-ng 7.4.1 en heeft alles netjes blijven werken. Vorige zondag heb ik dan XCP-ng geüpgrade naar 7.6.0 en toen wou de FreePBX VM plots niet meer opstarten.
Ik heb dan een backup gerestored (die ik speciaal gemaakt had, begin nov, net omdat ik XCP-ng wilde upgraden), maar die wilde dus ook niet opstarten ... grrrr.
Dan zat er natuurlijk niks anders op dan een nieuwe VM de maken en FreePBX opnieuw te installen met de ISO ... Dat is de situatie vandaag ...
Ik kan inbellen (met mijn GSM) en de telefoon rinkelt effectief, ik neem op maar ik hoor niks, geen incoming audio, maar ook geen outgoing audio ...
En vanaf feb 2018 tot vorige week heeft alles PERFECT gewerkt, zelfs zonder port mappings op de router, maar omdat dit bijna een heel jaar gedraaid heeft zonder problemen, heb ik er in heel die tijd ook nooit meer naar omgekeken, en weet ik dus begot niet meer hoe ik indertijd die settings ingesteld heb ...
Tom Lawrence heeft een livestream gedaan, ik ken hem, en ik heb live een vraag gesteld, waar hij op antwoordt en zijn eigen FreePBX laat zien ...
https://www.youtube.com/watch?v=3-gDqee ... 0qTHtz%3A6 (kijk van 9:18 tot 12:47)
hij beweert daar dat er HELEMAAL GEEN portmappings nodig zijn voor FreePBX op voorwaarde dat de Trunk incoming en outgoing goed ingevuld zijn, en hij zegt dat ik deze details bij mijn provider (Weepee) moet opvragen ...
En aangezien het vroeger (tot vorige week) ook bij mij PERFECT gewerkt heeft zonder port mappings, ben ik geneigd om hem te geloven ...
zou het dan toch niet kunnen dat er in mijn settings iets ontbreekt of verkeerd staat ?
Wat een miserie ... vorige keer (feb 2018) is dat allemaal van een leien dakje gelopen en nu ... pffffffffff
Wat ik intussen wel gedaan heb is bij een maat een Yealink T23G geleend en deze succesvol rechtstreeks (achter mijn PFSense router weliswaar, maar zonder portmappings) naar Weepee geregistreerd om toch tenminste weer bereikbaar te zijn ... dus aan de trunk zelf ligt het blijkbaar niet ...
Het MOET iets in FreePBX zijn wat ik over het hoofd zie ... maar wat ?
Kan iemand (ik heb gemerkt dat hier heel wat ervaringsdeskundigen aanwezig zijn) me verder op weg zetten hoe ik deze settings weer goed krijg ?
als er verdere details (huidige settings ?) nodig zijn, hoor ik het wel ... Ik wil niet alles in 1 keer posten omdat het te lang zou worden ...
Dank bij voorbaat !
Pascal