Pagina 1 van 1
Geen "CONSULT" meer bij Jim?
Geplaatst: 29 okt 2018, 16:00
door on4bam
Vandaag werd mijn nieuwe MiFi geleverd en heb ik alles geconfigureerd en getest. Omdat ik niet altijd via de website ga kijken naar mijn krediet (pre-paid) stuurde ik een SMS naar 1984 met "CONSULT". Ik kreeg onmiddellijk een SMS terug "De optie ..... (lange string cijfers en letters) bestaat niet of is niet beschikbaar voor jouw Jim Mobile product... "
Op de Jim website staat echter nog steeds de info dat Consult naar 1984 om je belkrediet na te kijken.
Wat ik ook merkte is dat de settings die automatisch worden gelezen van de SIM aangeduid worden als "Telenet" en dat de APN gegevens verschillen van wat bij Jim wordt aangegeven. Er staat bv. nog gprs.base.be i.p.v. web.be
Re: Geen "CONSULT" meer bij Jim?
Geplaatst: 29 okt 2018, 19:22
door lanadekat
Consult is iets van Base uit (althans het werkt bij Base en niet bij Orange)
Dus vandaar dat het waarschijnlijk niet werkt
Probeer anders eens de methode voor Orange (geen idee of het voor MVNO's ook werkt):
bellen naar #123#
Re: Geen "CONSULT" meer bij Jim?
Geplaatst: 29 okt 2018, 20:09
door proximusboyke
lanadekat schreef:Consult is iets van Base uit (althans het werkt bij Base en niet bij Orange)
Dus vandaar dat het waarschijnlijk niet werkt
Probeer anders eens de methode voor Orange (geen idee of het voor MVNO's ook werkt):
bellen naar #123#
waarom zou hij orange moeten proberen ? jim zit op het basenetwerk tot ergens in 2019.
Re: Geen "CONSULT" meer bij Jim?
Geplaatst: 29 okt 2018, 20:34
door on4bam
proximusboyke schreef:jim zit op het basenetwerk tot ergens in 2019.
Het staat zo op hun site trouwens.
Re: Geen "CONSULT" meer bij Jim?
Geplaatst: 29 okt 2018, 21:46
door lanadekat
Ah, ik had begrepen dat consult niet meer werkte na de overgang naar Orange

Re: Geen "CONSULT" meer bij Jim?
Geplaatst: 30 okt 2018, 11:58
door jnsvr
Consult naar 1984 zou zeker nog moeten werken. Dat keyword en nummer is in bezit van de operator en zal onafhankelijk van de MNO gebruikt kunnen worden.
1. Kan je nogmaals proberen? Lukt het nu wel?
2. Wordt de sms verzonden vanaf een gsmtoestel of ander apparaat? De reply die je krijgt stuurt namelijk een foutmelding met het woord/reeks van tekens dat aankomt. Concreet: je toestel heeft niet 'consult' gestuurd, maar die gekke reeks van tekens die replied worden.
Re: Geen "CONSULT" meer bij Jim?
Geplaatst: 30 okt 2018, 12:23
door on4bam
jnsvr schreef:1. Kan je nogmaals proberen? Lukt het nu wel?
Gisteravond nogmaals geprobeerd met hetzelfde resultaat, vandaag 2 keer en weer hetzelfde...
jnsvr schreef:2. Wordt de sms verzonden vanaf een gsmtoestel of ander apparaat? De reply die je krijgt stuurt namelijk een foutmelding met het woord/reeks van tekens dat aankomt. Concreet: je toestel heeft niet 'consult' gestuurd, maar die gekke reeks van tekens die replied worden.
Het werd verstuurd van een Netgear Aircard790S MiFi (ik heb geen GSM). Daarnet heb ik de SIMkaart terug in de TP-link M7650 gezet en nogmaals geprobeerd. Deze keer kreeg ik wel mijn saldo teruggestuurd.
Toch vreemd dat een SMS corrupt verstuurd wordt. Ik zie geen settings waar zoiets kan aangepast worden.
Re: Geen "CONSULT" meer bij Jim?
Geplaatst: 30 okt 2018, 12:50
door jnsvr
Dan vrees ik dat het toch aan het toestel ligt dat je gebruikt. Je kan eens een sms sturen naar een nummer dat je bezit en kijken of de tekst die je initieel dacht te versturen dezelfde is als het resultaat dat je ontvangt op het andere toestel.
In elk geval: Consult werkt nog steeds en zal blijven werken (zoals je wel hebt gemerkt).
Re: Geen "CONSULT" meer bij Jim?
Geplaatst: 30 okt 2018, 14:42
door on4bam
jnsvr schreef:Dan vrees ik dat het toch aan het toestel ligt dat je gebruikt. Je kan eens een sms sturen naar een nummer dat je bezit
Getest met een "gewoon" nummer. SMS komt gewoon toe. Tweede test gedaan en als tekst "consult" gebruikt en die komt ook correct aan. Het probleem lijkt dus enkel bij 1984 op te treden.
Getest met consult en CONSULT en CONSULT +2 spaties. telkens een fout "Hallo mijnnaam. De optie 0063006F006E00730075006C0074 bestaat niet of is niet beschikbaar voor jouw JIM Mobile product. Deze aanvraag is dus niet verwerkt." Voor kleine letters of met de extra spaties veranderd de cijfer/letter string die terug gestuurd wordt.
Op zich is het niet zo heel erg omdat ik natuurlijk ook op de website naar mijn account kan gaan kijken maar waarschijnlijk zal een bundel aanschaffen als dat eens nodig is ook niet werken en dan is SMS handiger dan via de site.
<OT> Voor de rest lijkt deze mobiele hotspot toch zeer goed te werken , nu hopen dat ik wel 3/4G zal hebben op vakantie en geen 2G zoals verleden jaar. De frequentiebanden zijn nu alvast beschikbaar. </OT>
Re: Geen "CONSULT" meer bij Jim?
Geplaatst: 30 okt 2018, 16:02
door jnsvr
Heel straf dat de tekst helemaal omgevormd wordt tot iets wat niet herkend wordt..
De kans bestaat dan ook dat je niet de surfbundel op die manier kan aanschaffen. (wel via de website natuurlijk, maarja...)
Er zijn vandaag na de middag wat technische aanpassingen uitgevoerd om het probleem van de opmerkelijk lagere internetsnelheid aan te pakken.
Dat zou nu ook geen probleem meer mogen vormen. Indien wel kan je best de JIM Helpdesk hiervan even op de hoogte brengen.
Re: Geen "CONSULT" meer bij Jim?
Geplaatst: 31 okt 2018, 10:46
door fredo66
Ik heb ook eens geprobeerd (smartphone met Jim mobile prepaid), CONSULT sturen naar 1984 werkt bij mij.