Mijn Telenet met veel bugs ... ?
Geplaatst: 27 okt 2018, 11:09
Beste allen,
Ik beschik over 2 TN access points. Mijn modem hangt in de garage en achteraan in de woning liet de ontvangst te wensen over. Dus probleem opgelost door het recentste TN AP bij te plaatsen (AP aangekocht vorig jaar).
Na verbouwingen met bureelruimte op bovenverdieping, analoog probleem boven. Dus 2° access point "gehuurd". Had nog recht op 1 AP gratis gezien 1° AP aangekocht.
Probleem is dat het AP beneden werkt maar aanpassing van de instellingen ervan via mijn TN, zijn na verloop van tijd niet meer mogelijk. Telkens op mijn telenet verschijnt het grijze vakje "Uw aanpassingen kunnen niet automatisch worden doorgevoerd, gelieve het later nog eens te proberen. Indien het niet lukt, contacteer de klantendienst."
Dit probleem sleept al aan sedert 20/09, is al geëscaleerd naar TBO die het ook niet kunnen oplossen en verder overgemaakt aan de dienst informatica tot op heden zonder resultaat.
Op advies van de klantendienst, AP beneden al vervangen. Het nieuwe werkt dan blijkbaar goed met aanpassingsmogelijkheden van instellingen via mijn telenet maar dit positief effect is slechts kort van duur. Na 2 of 3 aanpassingen bij het zoeken naar het beste kanaal, krijg ik steeds hetzelfde vervelende grijze kadertje.
Er is wel een oplossing, nl. telkens een nieuwe 'hard reset' van het AP uitvoeren (door het reset-knopje achteraan in te drukken) maar bij een 2° of 3° poging tot aanpassing van een kanaal, weer hetzelfde fenomeen.
Iemand ervaring hiermee of weet van mogelijke oplossing?
Alvast bedankt.
Ik beschik over 2 TN access points. Mijn modem hangt in de garage en achteraan in de woning liet de ontvangst te wensen over. Dus probleem opgelost door het recentste TN AP bij te plaatsen (AP aangekocht vorig jaar).
Na verbouwingen met bureelruimte op bovenverdieping, analoog probleem boven. Dus 2° access point "gehuurd". Had nog recht op 1 AP gratis gezien 1° AP aangekocht.
Probleem is dat het AP beneden werkt maar aanpassing van de instellingen ervan via mijn TN, zijn na verloop van tijd niet meer mogelijk. Telkens op mijn telenet verschijnt het grijze vakje "Uw aanpassingen kunnen niet automatisch worden doorgevoerd, gelieve het later nog eens te proberen. Indien het niet lukt, contacteer de klantendienst."
Dit probleem sleept al aan sedert 20/09, is al geëscaleerd naar TBO die het ook niet kunnen oplossen en verder overgemaakt aan de dienst informatica tot op heden zonder resultaat.
Op advies van de klantendienst, AP beneden al vervangen. Het nieuwe werkt dan blijkbaar goed met aanpassingsmogelijkheden van instellingen via mijn telenet maar dit positief effect is slechts kort van duur. Na 2 of 3 aanpassingen bij het zoeken naar het beste kanaal, krijg ik steeds hetzelfde vervelende grijze kadertje.
Er is wel een oplossing, nl. telkens een nieuwe 'hard reset' van het AP uitvoeren (door het reset-knopje achteraan in te drukken) maar bij een 2° of 3° poging tot aanpassing van een kanaal, weer hetzelfde fenomeen.
Iemand ervaring hiermee of weet van mogelijke oplossing?
Alvast bedankt.