Px: minimum contractduur voor bundel?

Ernie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 08 Jun 2011
Bedankt: 23 keer
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer

Px: minimum contractduur voor bundel?

Berichtdoor Ernie » 11 Sep 2018, 23:25

Hi

Weet er iemand met zekerheid of er een minimum contractduur en/of opzegvergoeding is bij het vroegtijdig opzeggen van een Familus bundel?

Alvast bedankt!
E

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 18169
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 882 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1741 keer
Contact:

Re: Px: minimum contractduur voor bundel?

Berichtdoor krisken » 12 Sep 2018, 00:01

In theorie minimum 6 maand, in de praktijk (maar dat is niet gegarandeerd) kijken ze er niet naar.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/30Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2288 keer
Recent bedankt: 48 keer
Uitgedeelde bedankjes: 628 keer
Contact:

Re: Px: minimum contractduur voor bundel?

Berichtdoor philippe_d » 12 Sep 2018, 22:30

Dat is niet helemaal juist.
Het is geen kwestie van in theorie "zus" en in de praktijk "zo" ...

- volgens de telecomwet mag een consument na 6 maanden kosteloos opzeggen (ongeacht de overeengekomen contractduur). Uitgezonderd indien het contract verbonden was met gratis hardware (of tegen verminderde prijs).
- bij PX is er echter geen minimum contractduur voor residentiële klanten. Je kan dus altijd zonder kosten opzeggen (dus wèl gegarandeerd).
- definitie residentiële klant= minder dan 5 telefoonnummers (GSM en vaste nummers samen) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Proximus B-box3 + Fritz!Box 7590 int, FW 07.00, met PPPoE.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer

Re: Px: minimum contractduur voor bundel?

Berichtdoor boonpwnz » 12 Sep 2018, 22:33

Philippe is dat dan ook met creditnota installatiekosten of mogen ze deze wettelijk aanrekenen?

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2288 keer
Recent bedankt: 48 keer
Uitgedeelde bedankjes: 628 keer
Contact:

Re: Px: minimum contractduur voor bundel?

Berichtdoor philippe_d » 12 Sep 2018, 23:07

Kosteloos opzeggen betekent opzeggen zonder boete wegens vroegtijdige contractbreuk...
Dat is geen herroepingsrecht met terugbetaling van installatie enz...

Waarom zouden ze deze niet mogen aanrekenen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Proximus B-box3 + Fritz!Box 7590 int, FW 07.00, met PPPoE.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Ernie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 08 Jun 2011
Bedankt: 23 keer
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer

Re: Px: minimum contractduur voor bundel?

Berichtdoor Ernie » 13 Sep 2018, 01:47

philippe_d schreef:volgens de telecomwet mag een consument na 6 maanden kosteloos opzeggen (ongeacht de overeengekomen contractduur). Uitgezonderd indien het contract verbonden was met gratis hardware (of tegen verminderde prijs).

Bedoel je 'verminderde prijs' van de hardware of het contract?
Dus concreet kan je een Familus, ongeacht of er nu een korting op het abonnement, de installatie is en nog eens om online te bestellen, om het even wanneer opzeggen?

denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 26 Feb 2011
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Re: Px: minimum contractduur voor bundel?

Berichtdoor denkleine » 13 Sep 2018, 06:56

Die 'verminderde prijs/graits hardware' gaat eigenlijk over de koppel verkoop.

Dus acties waar je gsm bij krijgt aan x€ in geval van mobile abo's.
Of tv toestel bij tv abo's.

Dan ga je de 'restwaarde' nog moeten betalen als ik mij niet vergis

-KoeKe-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 Aug 2010
Twitter: SandersBert
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Px: minimum contractduur voor bundel?

Berichtdoor -KoeKe- » 13 Sep 2018, 08:59

Alle informatie kan je terugvinden op de Product Informatie Fiches van Proximus via deze link https://www.proximus.be/nl/id_cr_infofich/particulieren/producten/r-orphans/product-informatie-fiches.html

Daar in staat vermeld:
  • Geen verbrekingsvergoeding binnen de eerste 6 maanden
  • Afschrijvingstabel voor koppelverkoop: Ja


Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten