WeePee, Gigaset C450IP en BBOX3

RTT
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 Sep 2018

WeePee, Gigaset C450IP en BBOX3

Berichtdoor RTT » 1 week 6 dagen 2 uur geleden (10 Sep 2018, 23:59)

Beste forumleden,

Help!
De combinatie "WeePee, Gigaset C450IP en BBOX3" lijkt niet zo geweldig te zijn,
ik kan geen uitgaande gesprek starten, ik krijg "SIP foutcode 503"
De Gigaset is "aangemeld" en is "gevalideerd" in de WeePee-klantentool.

Weten jullie raad?
Alvast bedankt!

c450ip.JPG

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13770
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2226 keer
Recent bedankt: 16 keer
Uitgedeelde bedankjes: 617 keer
Contact:

Re: WeePee, Gigaset C450IP en BBOX3

Berichtdoor philippe_d » 1 week 5 dagen 18 uur geleden (11 Sep 2018, 07:53)

Heb je de how-to gevolgd op de WeePee Support pagina:
https://weepee.zendesk.com/hc/nl/articl ... ee-Account:
- alleen domain invullen (sip.voice.weepee.io).
- rest (proxy, stun, etc) leeg laten.

Je kan ook de code gebruiken voor het automatisch instellen van je Gigaset account.

Indien nieuwe account: heb je de account geactiveerd (0800 nummer)?

Indien nieuw toestel op bestaande account: heb je een "user agent" reset gedaan op de Weepee klantentool?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 22 Jan 2010
Bedankt: 68 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer

Re: WeePee, Gigaset C450IP en BBOX3

Berichtdoor WalterB1 » 1 week 5 dagen 15 uur geleden (11 Sep 2018, 10:32)

Ik gebruik al heel lang de C470 IP met WeePee en een waslijst van diverse internetverbindingen in de loop der jaren, ook een bbox3.

Nog niet zo lang geleden had ik ook plots problemen. Weet niet niet meer wat het exact was maar het kwam er op neer dat alles in orde was, voip verbonden, online maar het werkte niet.

Wissen profiel en terug de automatische configuratie laten doen. En dan zitten experimenteren met stun-server en outbound proxy.

Momenteel werkt het goed en stabiel bij mij.

Ik gebruik deze instellingen;
Screenshot 2018-09-11 at 10.29.46.png

RTT
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 Sep 2018

Re: WeePee, Gigaset C450IP en BBOX3

Berichtdoor RTT » 1 week 5 dagen 6 uur geleden (11 Sep 2018, 19:58)

philippe_d, WalterB1,

Bedankt voor jullie reacties.
Helaas heb ik de C450IP nog niet aan de praat gekregen.

In 't kort:
    C450IP is een oud ding (2007?)
    Ondersteunt geen automatische configuratie
    Ondersteunt geen DNS SRV
    Account is geactiveerd
    "user agent reset" uitgevoerd
    Toestel is aangemeld
    Maar:
      Wanneer ik de/één van de velden "Domein", "Proxy-server adres" of "Registrar server"leeg laat (heb alle combinaties geprobeerd), dan krijg ik de foutmelding "Aanmelding mislukt" of "Server niet gevonden"
      Met de adressen "sip0-d.voice.weepee.io" en "ssw4.weepee.org" lukt het aanmelden,
      met"sip.voice.weepee.io NIET"

Ik ben dan wel aangemeld, uitbellen lukt nog steeds niet (Foutcode 503 = Service Unavailable).
WeePee support weet het ook niet of wil niet echt helpen...

Nog suggesties?
Een nieuwe Gigaset kopen?
..

Alvast bedankt!
Tom.
Bijlagen
ip-20180911-1936.JPG

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 22 Jan 2010
Bedankt: 68 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer

Re: WeePee, Gigaset C450IP en BBOX3

Berichtdoor WalterB1 » 1 week 5 dagen 5 uur geleden (11 Sep 2018, 20:29)

ok, dus uitgaande oproepen werkt niet?

Vanwege die formulering veronderstel ik dat inkomende oproepen wel werkt. Dat is goed. U bent bereikbaar. Ik acht het 98% waarschijnlijk dat u een gsm heeft. Dus er is geen haast. U kunt zo verder.

Ik stel voor om nog wat te experimenteren. Met weepee.

Of met een andere voip-provider. Ik heb in het verleden een account aangemaakt zonder kosten (buiten belwaarde) bij https://www.callcentric.com/ en bij https://www.freevoipdeal.com

Bij beide kunt u uw inkomende telefoonnummer laten koppelen om weer te geven als telefoonnummer bij uw uitgaande oproepen. Probeer eens of het lukt uitgaande oproepen te maken met een andere provider.

Persoonlijk ben ik gestopt met die andere omdat ik zeer weinig bel ik en WeePee dat beetje zeker gun. Maar het werkte wel.

Als inkomende werkt via WeePee en uitgaande met een andere provider werkt dan is het min of meer opgelost. U kunt (denk ik) instellen om de uitgaande oproepen via een andere voip account te laten verkopen.

U heeft trouwens gelijk. Uw toestel is een eerste generatie DECT / VOIP telefoon van 2006.

RTT
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 Sep 2018

Re: WeePee, Gigaset C450IP en BBOX3

Berichtdoor RTT » 1 week 5 dagen 5 uur geleden (11 Sep 2018, 20:46)

Inkomende oproepen heb ik nog niet kunnen proberen,
er is geen (geografisch) nummer gekoppeld.

Tom.

RTT
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 Sep 2018

Re: WeePee, Gigaset C450IP en BBOX3

Berichtdoor RTT » 4 dagen 3 uur 35 minuten geleden (19 Sep 2018, 22:46)

Hoera!

Account is eindelijk up-and-running,
met dank aan Jonathan van Weepee-support voor de (grote) inspanning!
Klasse!

Er waren blijkbaar meerdere oorzaken, een beveiliging die (nog) moest gereset worden en andere servers.
Hieronder mijn (werkende) instellingen voor BBOX3 --> Gigaset C450IP.

Bedankt iedereen!
Tom.
Bijlagen
WEEPEE_C450IP_WERKEND2.jpg


Terug naar “VoIP”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten