Wie heeft al contactloos betaald?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 112 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Ptoeneigh schreef: 11 maa 2024, 19:26 https://tweakers.net/nieuws/219604/nieu ... maten.html

Same here natuurlijk. Ik hoop dat het aantal klachten toeneemt zodat die handelaren eens actie ondernemen / in gang schieten.
Verschil is natuurlijk, dat Nederlands' eigen PIN-netwerk al jaren geleden uitgefaseerd werd, maar Bancontact hier wel nog actief is.
En BNP Paribas(met submerken) en Keytrade waren reeds eerder overgeschakeld op Visa Debit.
johann schreef: 11 maa 2024, 18:32 Zou het kunnen dat het niet zozeer de transactiekosten zijn die Colruyt & gedeeltelijk AH ervan weerhouden om VIsa/MC te accepteren, maar wel de verwerkingstijd? BC transacties lijken vliegensvlug afgehandeld te worden en gegeven de omzetvolumes, lijkt het mij niet vreemd ervan uit te gaan dat de dagomzet (desgevallend tot een bepaald cut off tijdstip) iedere avond op de bankrekeningen staat van die retailers, daar waar dat bij Visa/MC een extra dag (of twee?) zou kunnen duren? Bij flinterdunne marges en een grote nood aan liquiditeiten, kan ik me voorstellen dat dit voordelen biedt, al blijft dan nog de vraag waarom dat bij andere retailers niet speelt, en zelfs binnen de eigen groep bij bv. Okay geen issue blijkt.
Ik denk niet dat dit veel uitmaakt. Bancontact kan ook +1 dag duren, zeker bij banken die geen flitsbetaling gebruiken(keytrade).

Los daarvan heb ik al kunnen betalen met een Bonsai Mastercard(die zich identificeert als Credit, hoewel Debit in de praktijk) in een AH en een Okay(ik vermoed dat die wel hetzelfde kassassyteem gebruiken als de moedergroep). Dus ik vermoed dat je buiten de kleine zelfstandigen nog weinig zaken zult vinden die Bancontact-only zijn.

Nu enkel nog hopen dat Delhaize zijn kassasystemen snel updated, zodat je niet expliciet moet zeggen dat je met Visa/Mastercard (of Apple Pay) wilt betalen(want sommige kassiers kennen het verschil niet en ze hebben blijkbaar 2 verschillende knopjes om hetzelfde te doen :P ).
ahrand
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 25 keer

Bericht

devilkin schreef: 11 maa 2024, 17:15 De lokale AH neemt zowat alles aan wat ik heb aan kaarten, zij het maaltijdcheques (2 partijen), Visa Debit, Visa, Mastercard, Bancontact, Maestro, ...
Zelfs prepaid mastercard (revolut) zonder problemen.
Onze lokale AH neemt geen één creditcard aan,
zowel Visa niet als Mastercard.
Omdat ik overal probeer contactloos te betalen met Bonsai Google Pay (= Mastercard credit),
kan ik niet winkelen in de AH.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 111 keer

Bericht

Ik heb al eens eerder de tip gedeeld: als je een creditcard wilt gebruiken (meestal met de reden dat je dan cashback of Miles kunt sparen) kun je die creditcard via curve gebruiken. Dan betaal je via “Mastercard Debit” op plaatsen waar geen creditcard acceptatie is. Zo handig!
laurenssss
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Bericht

Ptoeneigh schreef: 11 maa 2024, 20:25 Ik heb al eens eerder de tip gedeeld: als je een creditcard wilt gebruiken (meestal met de reden dat je dan cashback of Miles kunt sparen) kun je die creditcard via curve gebruiken. Dan betaal je via “Mastercard Debit” op plaatsen waar geen creditcard acceptatie is. Zo handig!
Ik gebruik op jouw aanbevelen ook Curve op deze manier. Werkt op de meeste plaatsen perfect waarvoor dank. Echter als er echt enkel bancontact aanvaard wordt dan werkt ook deze manier van betalen niet.
Hiervoor heb ik een Banx rekening geopend, is gratis en kan je wel toevoegen aan Apple pay. (en waarschijnlijk ook google pay?)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 490 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

De AH hier snap ik niet.

Debit Mastercard (Apple Pay) geweigerd
Debit Mastercard (fysieke kaart, niet co-branded) geweigerd
Visa Debit (Apple Pay), geweigerd.
Visa Debit (fysieke kaart, cobranded Bancontact), aanvaard. Dit door het keuzemenu te forceren zodat hij geen Bancontact neemt.

Ik snap niet goed dat men de moeite zou doen om geen Debit Mastercard te aanvaarden maar wel Visa Debit, maar niet via Apple Pay. Ik kan me alleen inbeelden dat men het doet om de wet te respecteren inzake co-branded kaarten, en ben er quasi zeker van dat AH centraal of Wordline dat dan ook zo oplegt want die franchise zie ik het niet doen.

Zou me daar graag nog wat meer in verdiepen maar info is er daar amper over te vinden en als je het in de winkel zelf vraagt weet men nooit van iets.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

CCatalyst schreef: 12 maa 2024, 10:50 De AH hier snap ik niet.

Ik snap niet goed dat men de moeite zou doen om geen Debit Mastercard te aanvaarden maar wel Visa Debit, maar niet via Apple Pay. Ik kan me alleen inbeelden dat men het doet om de wet te respecteren inzake co-branded kaarten, en ben er quasi zeker van dat AH centraal of Wordline dat dan ook zo oplegt want die franchise zie ik het niet doen.
Dat moet haast een foute configuratie zijn vanuit de betaalprovider. Of slordig aangevraagd door de franchisenemer destijds. Ik beheer worldline contracten en je moet er echt zelf achter zitten. Al denken ze wel mee door je aan je bevelen welk type kaarten je zeker zou moeten accepteren.

Als ik jou was zou ik naar de filiaal manager vragen of hij Albert Heijn zelf gaan klagen dan komt het hopelijk bij iemand terecht die nadenkt en zich realiseert dat dit zeer hinderlijk en vervelend is voor zowel de klant als het personeel zelf.
Dit soort irritatie zou je als ondernemer willen vermijden, het komt ook onprofessioneel over natuurlijk als je niet normaal kunt betalen.
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Hoe absurd is het eigenlijk niet dat zo weinig van de grotere/bekendere banken google pay rechtstreeks ondersteunen.

De lijst op de site van google m.b.t. ondersteune banken/kaarten is maar zeer mager.

Bonsai staat er wel nog steeds niet op, dus men kan zich afvragen hoe up-to-date deze lijst is....
Stroper
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ratface schreef: 12 maa 2024, 12:20 Hoe absurd is het eigenlijk niet dat zo weinig van de grotere/bekendere banken google pay rechtstreeks ondersteunen.

De lijst op de site van google m.b.t. ondersteune banken/kaarten is maar zeer mager.

Bonsai staat er wel nog steeds niet op, dus men kan zich afvragen hoe up-to-date deze lijst is....
't Zijn toch bijna enkele de kleinere banken die ontbreken. Van de 4 grootbanken in België ontbreekt enkel ING.
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Bericht

En bij Belfius moet je een betalende zichtrekening hebben.
Met de gratis rekening...geen Google Pay.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 41 keer

Bericht

Stroper schreef: 12 maa 2024, 17:38 Van de 4 grootbanken in België ontbreekt enkel ING.
ING biedt dit nu ook zeer recent aan
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

Bericht

Stroper schreef: 12 maa 2024, 17:38 't Zijn toch bijna enkele de kleinere banken die ontbreken. Van de 4 grootbanken in België ontbreekt enkel ING.
Ik schreef bewust grotere banken en niet 'grootbanken'. Ik heb het over de argentas, beobanken, deutsche banken. Toch allemaal redelijk bekende merken die nog steeds geen google pay ondersteunen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 543 keer
Bedankt: 326 keer

Bericht

edwin.d schreef: 12 maa 2024, 19:10 En bij Belfius moet je een betalende zichtrekening hebben.
Met de gratis rekening...geen Google Pay.
5,5€/maand.
Met extra kaarten en verzekeringen die ik al bij KT heb en nog beter....
Dat betaal ik niet hoor. Denk belfius vaarwel te zeggen met alles. En erfenis op kt keyplan. Fondsen die 15-30% gestegen zijn met paar jaar terug.

Gisteren mail gestuurd. Vandaag al reactie. KT 2u4' eerder. :-D . Nog nooit zo snel reactie bij KT.
Beiden hun antwoord zegt weinig. :cry:

Net gebeld. Een medewerker van KT zei op de planning. Na aandringen 'dat zou moeten dit jaar zijn denk ik'
Is wikken en wegen, maar zal gratis zijn. :banana:
Als ze dat kunnen, blijft dit toch de beste bank qua voordelen, beter dan Argenta.

Keytrade:
"We hebben uw e-mail ontvangen en bedanken u voor uw interesse in Keytrade Bank.

Google Pay zal er in de toekomst komen alsook instant betalingen.

Deze opties zijn er bij andere banken al maar u dient deze hoe dan ook te betalen. Rechtstreeks of onrechtstreeks.

Als u verder nog vragen heeft kan u ons altijd bereiken op het volgende nummer 0267/99.000 van maandag t.e.m vrijdag van 9u tot 22u."

Argenta:
"Bedankt voor je suggestie. Apple Pay en Google Pay ondersteunen we nog niet. We kunnen hier ook nog geen concrete datum voor geven. Momenteel zijn er andere prioriteiten en moeten we voorrang geven aan wettelijke vereisten."
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Beobank belooft al jaren Apple Pay te gaan aanbieden, op X beloven ze nu dat dit tegen het eind van het jaar gaat zijn.

[tweet]https://x.com/beobank/status/1759938719400804673?s=46[/tweet] *embedden lijkt me niet te lukken.

Google pay lijkt er niet meteen aan te komen:
https://x.com/beobank/status/1759493303139987520?s=46

Ze beloven wel vaker iets dus pin je zeker niet vast op de beloften.

En ja, dat je bij banken als KBC en Belfius een betalende rekening nodig hebt voor Apple Pay stoort me ook. Ik heb bij KBC de voorlopig nog gratis rekening genomen en dan alles maar achter curve gestoken zodat ik van het gedoe af ben. Hoe belachelijk het eigenlijk ook is natuurlijk dat het via zo’n omweg moet maar het werkt wel.
ahrand
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer

Bericht

Bonsai (met hun Google/Apple pay) is ook gratis, dan speelt het toch geen rol bij welke bank je bent ?
Ik nam een gratis rekening bij een Belgische bank en vul het aan met een (virtuele) creditcard van Bonsai et voila, ik heb alles wat ik nodig heb...

Toegevoegd na 20 seconden:
Bonsai (met hun Google/Apple pay) is ook gratis, dan speelt het toch geen rol bij welke bank je bent ?
Ik nam een gratis rekening bij een Belgische bank en vul het aan met een (virtuele) creditcard van Bonsai et voila, ik heb alles wat ik nodig heb...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Afbeelding :banana:
YESS

Ik vroeg aan de balie of het nu wel kon? nee....
Ik toonde mijn google wallet....
Dus betaling via Curve Mastercard.

Oei, ze hadden gezegd dat het 25/3 of 25/4 zou gelanceerd worden.

Blijkbaar moet je google wallet wel open staan om te laten werken.

Tegen die tijd heb ik ook bankkaart uitgehaald.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

laurenssss schreef: 12 maa 2024, 08:11 (..) Echter als er echt enkel bancontact aanvaard wordt dan werkt ook deze manier van betalen niet.
Hiervoor heb ik een Banx rekening geopend, is gratis en kan je wel toevoegen aan Apple pay. (en waarschijnlijk ook google pay?)
Na regelmatig miserie te hebben om in restaurants te kunnen betalen via Apple Pay / Mastercard debit dan vandaag maar een Banx rekening geopend. Ging volledig via de app gelukkig.

Ze bieden nog steeds standaard de Maestro kaart aan met Bancontact en als je een Mastercard Debit wilt moet je die apart aanvragen via de app.

Beetje vreemd dat ze nog maestro uitgeven maar in mijn geval is dit eigenlijk dus ideaal en precies wat ik zoek: ondersteuning voor deze 2 achterhaalde betaalmethodes in binnen en buitenland. In België hebben we de “Bancontact only” issue en in bijv Nederland soms dat het nog enkel Maestro is bij veelal kleine handelaars die niet mee zijn met de tijd / onterecht angst hebben voor de kosten van Mastercard (debit).

Gewoon even instant wat geld overschrijven naar de Banx rekening en je kunt in ieder geval toch betalen, want niets is zo vervelend als dat, zeker voor jongeren die geen fysieke bankkaart bij zich dragen bijvoorbeeld.

Zelf heb ik zo’n MagSafe wallet die ik op m’n iPhone klik met daarin m’n ID kaart, rijbewijs en een reserve bankpas + edenred kaart die via Apple Pay nooit ergens werkt (zucht).
Allemaal zaken die uiteindelijk dus in een digitale wallet terechtkomen. Ik kijk er naar uit!
Stroper
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ptoeneigh schreef: 29 maa 2024, 10:25
Na regelmatig miserie te hebben om in restaurants te kunnen betalen via Apple Pay / Mastercard debit dan vandaag maar een Banx rekening geopend. Ging volledig via de app gelukkig.

Ze bieden nog steeds standaard de Maestro kaart aan met Bancontact en als je een Mastercard Debit wilt moet je die apart aanvragen via de app.
Klopt niet, ze hebben hun marketing/app al maandenlang niet bijgewerkt, maar je krijgt wel degelijk een Mastercard/Bancontact-kaart (die in de app inderdaad het rood-blauwe logo van Maestro heeft).
Maar het feit dat ze dat al maandenlang niet bijwerken, betekent waarschijnlijk dat Belfius er vroeg of laat de stekker zal uittrekken. Vraag is natuurlijk of ze dan wel ApplePay zullen aanbieden op hun goedkoopste/gratis rekening.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Stroper schreef: 29 maa 2024, 11:20 Klopt niet, ze hebben hun marketing/app al maandenlang niet bijgewerkt, maar je krijgt wel degelijk een Mastercard/Bancontact-kaart (die in de app inderdaad het rood-blauwe logo van Maestro heeft).
Maar het feit dat ze dat al maandenlang niet bijwerken, betekent waarschijnlijk dat Belfius er vroeg of laat de stekker zal uittrekken. Vraag is natuurlijk of ze dan wel ApplePay zullen aanbieden op hun goedkoopste/gratis rekening.
Inderdaad, hier meer info: https://www.tijd.be/ondernemen/banken/n ... 97400.html

In principe is het gewoon een Belfius rekening dus ze zullen me dan wel overzetten mochten ze met dit submerk stoppen.

Ik had achteraf gezien beter de “Belfius Beats pulse” genomen maar die had ik niet direct gevonden. Als ik vanuit KBC een instant overschrijving doe komt het niet aan, mogelijk ondersteunen ze dit niet en komt het de volgende werkdag pas aan. #fail

En dat allemaal om Bancontact via Apple Pay te krijgen :bang:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
Bedankt: 504 keer

Bericht

Ik heb de bonsai kaart ook aangemaakt en kan nu ook bij Argenta gebruik maken van Apple pay. Handig bij de drankenautomaat want geen portefeuille meer nodig en betalen via iwatch. Het werkt op de meeste plaatsen maar toch zijn er nog een paar ongemakken. Sodexo/pluxee werkt niet en ook de mobib-kaart kan je niet toevoegen aan de wallet-app. Ik kan uiteraard betalen met Apple pay maar dan blijft het bedrag bij sodexo oplopen.

Het vreemde is dat in Luxemburg het wel kan voor Pluxee maar in België dus niet :(
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

@Dizzy bij Edenred dezelfde miserie. Ik heb het opgegeven en probeer het zelfs nog niet meer. Heb achter op m’n gsm (iPhone) zo’n magnetische wallet met id kaart, rijbewijs, maaltijdcheques en een bankkaart voor Bancontact.. want ja, nog altijd niet digitaal.

Mobib in de wallet zou geweldig zijn. Het kan in verschillende landen maar het zal geld kosten en gedoe met Apple dus ja, bedrijven als NMBS DeLijn en TEC zie ik daar niet voor aan. Hoogstens de MIVB die lijken wat moderner.

O, en wie heeft er al eens meer dan €1.000 contactloos betaald?
Ik vandaag bij de orthodontist met Curve, achterliggende Beobank kaart, in 1 klap flink wat cashback gescoord.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ptoeneigh schreef: 24 apr 2024, 17:02 O, en wie heeft er al eens meer dan €1.000 contactloos betaald?
Ik vandaag bij de orthodontist met Curve, achterliggende Beobank kaart, in 1 klap flink wat cashback gescoord.
Idd, en doe dit met Apple Pay (met consumer device) en contactloos met nietske van pincode oid, dan kijken sommigen toch eens raar :-D Ook al gehad dat ik mijn Watch laat scannen en ze zeggen "ja dat gaat niet werken met zo'n bedrag hoor" en paar seconden later biep-biep-biep en kijken ze ook weer raar :-D

Ik heb (een tijd geleden wel) wel gemerkt dat Curve maar 150 EUR toelaat voor card not present (dus manuele key entry van het nummer en vervaldatum zonder CVV)? Had Curve kaart als garantie gegeven voor hotelboeking van meer dan 150 EUR, hotel probeerde voor aankomst dit meermaals te authoriseren maar werd telkens geweigerd (>150 EUR CNP) met iOS notificatie daarvan. Bij aankomst in hotel was er echter geen enkel probleem, kamer gewoon gekregen en ze hebben daar ook niets van gezegd (uiteraard moest ik daar wel, zoals in elk hotel van meer dan 3 sterren, een kaart ter garantie geven).

Heb in dat verband eens gezocht wat ik kon vinden op Curve website inzake die beperking maar niets gevonden.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 73 keer

Bericht

Ik denk dat edenred al kaarten heeft die je aan apple wallet kan toevoegen.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

CCatalyst schreef: 24 apr 2024, 18:31
Ik heb (een tijd geleden wel) wel gemerkt dat Curve maar 150 EUR toelaat voor card not present (dus manuele key entry van het nummer en vervaldatum zonder CVV)? Had Curve kaart als garantie gegeven voor hotelboeking van meer dan 150 EUR, hotel probeerde voor aankomst dit meermaals te authoriseren maar werd telkens geweigerd (>150 EUR CNP) met iOS notificatie daarvan.
Haha ja prachtig toch, inderdaad gewoon met de Apple Watch ;-)

Same here in NYC bij een vooraf betaling cab hotel. Had wel schrik, kreeg de mails in het vliegtuig binnen maar kon ze niet rap bellen, gelukkig ter plaatse kunnen betalen.

Trouwens ook vreemd, er kwam dan geen bedrag op de terminal te staan. Borg enzo wel ook rap terug.

Ook eens een issue gehad met mislukte online betaling, leek dubbel maar toch mislukt. Curve een berichtje gestuurd en ze kunnen blijkbaar het e.e.a. versnellen.
Verder ook zeer tevreden van Revolut en N26 voor de transacties buiten de eurozone.

Toegevoegd na 1 minuut 32 seconden:
9livesuni schreef: 24 apr 2024, 18:41 Ik denk dat edenred al kaarten heeft die je aan apple wallet kan toevoegen.
Ja inderdaad maar dat werkt dus van geen kant :bang:
Echt de grootste fail ooit, nutteloos nieuwe kaarten uitgeven en mensen blij maken met een dooie mus.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 103 keer
Bedankt: 140 keer

Bericht

Op het werk heb ik iets raar... de frisdrank automaat werkt niet via m'n KBC kaart op de Apple watch maar wel via m'n iPhone zelf.

Maar zoals hierboven an geschreven... Curve werkt zo goed als overal (dus ook op de automaat, zowel via Apple Watch als iPhone zelf).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

DarkV schreef: 24 apr 2024, 19:37 Op het werk heb ik iets raar... de frisdrank automaat werkt niet via m'n KBC kaart op de Apple watch maar wel via m'n iPhone zelf.
Heel jammer dat zo'n zaken aan de kant van de gebruiker niet te debuggen zijn bij compleet gebrek aan informatie/transparantie. Als er nu eens gewoon een soort van "advanced" mode was waarbij je minstens op het consumer device toch gedetailleerd kan zien wat er verstuurd is en wat er teruggekomen is, alsook wat er (eventueel) van data bij je bank aangekomen is.

Aan de kant van de merchant kan men allicht meer zien, maar vaak is dat al te "corporate" om te vinden wie daar uiteindelijk inzage in heeft, en dan nog is de kans groot dat men niet geinteresseerd is.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

CCatalyst schreef: 24 apr 2024, 20:55 Heel jammer dat zo'n zaken aan de kant van de gebruiker niet te debuggen zijn bij compleet gebrek aan informatie/transparantie. Als er nu eens gewoon een soort van "advanced" mode was waarbij je minstens op het consumer device toch gedetailleerd kan zien wat er verstuurd is en wat er teruggekomen is, alsook wat er (eventueel) van data bij je bank aangekomen is.
Ik krijg een of andere RFid foutmelding op de automaat... zal het eens exact noteren.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 73 keer

Bericht

Ptoeneigh schreef: 24 apr 2024, 18:46

Ja inderdaad maar dat werkt dus van geen kant :bang:
Oh. Bedankt voor de info. Zelf ben ik nog maar aan het toevoegen gekomen.

Zelf ben ik er niet in thuis maar kan je niet met proxmark en aanverwanten zaken achterhalen?
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

@9livesuni het is een implementatie issue qua ondersteuning door de handelaars omdat het via Mastercard werkt. In dit topic en hier: viewtopic.php?t=64125 staat het vol met klachten.
Compleet waardeloos natuurlijk om zoiets uit te brengen dat gewoon onbruikbaar is en alleen maar voor ergernis zorgt.

Ook is al vaker gezegd dat men dit achterhaalde en vooral kostbare systeem beter compleet zou afschaffen en omzetten in een stukje onbelast loon. Zowel de werkgever als de consument zou daar beter mee geholpen zijn. Maar daar is politie moed voor nodig.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

DarkV schreef: 24 apr 2024, 19:37Op het werk heb ik iets raar... de frisdrank automaat werkt niet via m'n KBC kaart op de Apple watch maar wel via m'n iPhone zelf.
Ik werk met bonsai en dan kan ik ook op de drankenautomaat via Apple watch betalen. Misschien andere verdeler van automaten?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
edwin.d
Pro Member
Pro Member

Bericht

Code: Selecteer alles

Dizzy bij Edenred dezelfde miserie. Ik heb het opgegeven en probeer het zelfs nog niet meer. Heb achter op m’n gsm (iPhone) zo’n magnetische wallet met id kaart, rijbewijs, maaltijdcheques en een bankkaart voor Bancontact.. want ja, nog altijd niet digitaal.    
ik heb de edenredkaart gekoppeld aan Googlepay.

Ik heb nu gemerkt als ik zeg dat ik wil betalen met eco cheques de winkelier de rekening opsplits.
Een deel met eco cheques en de rest moet dan op een andere manier betaalt worden.

Als ik niets zeg en gewoon mijn GSM tegen de terminal hou, dan wordt alles betaald met eco cheques.

Dit moet ik ook eens proberen in de Colruyt want als ik zeg dat ik met maaltijd cheques wil betalen, via mijn GSM, dan lukt het niet.
In sommige restaurants dan weer wel.

Mvg
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

edwin.d schreef: 25 apr 2024, 17:18 Als ik niets zeg en gewoon mijn GSM tegen de terminal hou, dan wordt alles betaald met eco cheques.
Bij welke winkel is dit dan ?
DarkV schreef: 24 apr 2024, 19:37 Op het werk heb ik iets raar... de frisdrank automaat werkt niet via m'n KBC kaart op de Apple watch maar wel via m'n iPhone zelf.
De melding is "RFID Failed"... terwijl diezelfde Apple Watch met Curve wel werkt... aan de RFID zal het dus niet liggen.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

edwin.d schreef: 25 apr 2024, 17:18 Als ik niets zeg en gewoon mijn GSM tegen de terminal hou, dan wordt alles betaald met eco cheques.
De regels rond deze cheques zijn een 2 tal jaren geleden strenger geworden voor de winkels waardoor ze de kassa’s hebben moeten aanpassen. Maar inderdaad wel grappig dat er loopholes blijven bestaan.

Ik weet bijvoorbeeld dat mensen, zeker bij ecocheques ook wel constructies bedenken door een toegelaten product ermee te kopen en het dan (meteen) te retourneren, dan krijgt men cash of een tegoedkaart waar je alles mee kunt kopen.

Nu goed, on topic: goed dat alle soorten cheques op 1 kaart kunnen. Belachelijk dat het zo’n gedoe is om dit via een mobile wallet werkend te krijgen, je kunt de kaart toevoegen maar verder ben er er helemaal niks mee natuurlijk.

Toegevoegd na 5 minuten 44 seconden:
Dizzy schreef: 25 apr 2024, 06:43
DarkV schreef: 24 apr 2024, 19:37Op het werk heb ik iets raar... de frisdrank automaat werkt niet via m'n KBC kaart op de Apple watch maar wel via m'n iPhone zelf.
Ik werk met bonsai en dan kan ik ook op de drankenautomaat via Apple watch betalen. Misschien andere verdeler van automaten?
Enige wat ik hier kan bedenken is dat het een ander type kaart / label is: bijvoorbeeld die van KBC is dat nog een maestro terwijl bonsai, curve, Revolut en natuurlijk de recenter uitgeven kaarten allemaal Mastercard (of bij Revolut Visa) debit zijn.
Ik had ook altijd ellende met die automaten vooral op stations enzo, je ziet ze op steeds meer plaatsen zoals de carwash met de halve tijd een sticker erbij dat contactloos betalen niet werkt, cash please.
Misschien als die automaten een paar keer opengebroken worden dat men in gang schiet?
edwin.d
Pro Member
Pro Member

Bericht

DarkV schreef: 25 apr 2024, 21:00
Bij welke winkel is dit dan
Dit was hij Aveve.

Ik heb ook al meegemaakt dat ik een stofzuiger wilde betalen met eco cheques.
Dit wilde maar niet lukken. Bedrag op de kaart zou te laag geweest zijn.
Uiteindelijk gezien dat er ook nog wat consumenten cheques waren die eerder vervielen.
Dus eerst met de consumenten cheques betaald, daarna kon de rest met de eco cheques betaald worden.. :?

Mvg
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 790 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 15 keer

Bericht

Op een toestel met een OS van minstens 6j oud, dat naar alle waarschijnlijkheid al minstens 4j geen update gezien heeft, moet je ook gewoon geen betalingen of andere gevoelige handelingen uitvoeren.

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
Bedankt: 510 keer
Recent bedankt: 12 keer

Bericht

Cash.. werkt altijd :wink:

BTW, paar dagen Duitsland achter de rug en op enkele plaatsen "keine karte" sticker op de deur en aan de kassa.
Zaterdagavond cash moeten betalen omdat geen van onze kaarten (2 verschillende banken) werkten.
Het was wel in het "boerengehucht" Essen :-D
Bye, Maurice
https://on4bam.com
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

on4bam schreef: 13 mei 2024, 11:03 BTW, paar dagen Duitsland achter de rug en op enkele plaatsen "keine karte" sticker op de deur en aan de kassa.
Voor mij is dat alvast een reden om zo'n winkel links te laten liggen (ik heb tegenwoordig nog amper cash bij, soms maar enkele euro's).
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
Bedankt: 510 keer
Recent bedankt: 12 keer

Bericht

Dat is bij mij zo mocht er "geen cash" staan (of erger Fritz Cola i.p.v. "echte" Coke) :-D
Bye, Maurice
https://on4bam.com
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 398 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

devilkin schreef: 13 mei 2024, 10:50 Op een toestel met een OS van minstens 6j oud, dat naar alle waarschijnlijkheid al minstens 4j geen update gezien heeft, moet je ook gewoon geen betalingen of andere gevoelige handelingen uitvoeren.
Dat krijg je moeilijk aan mensen uitgelegd, ik spreek uit ervaring :).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Niet iedereen wil om de zoveel tijd zijn toestellen vervangen omdat de fabrikant geen updates meer doet. Het is ook geen pluspunt voor cashloos betalen. Ik ben tegen het principe, betalen om te mogen betalen.

Ook in Wallonië kon je niet overal met de kaart betalen, zelfs een tankstation had enkel WC met cash, daar sta je dan.