satsurfer schreef:euhm: 'reset useragent beveiliging' werkt volgens mij niet. Staat nog altijd op EDPNET, terwijl ik al +1 week Orange gebruik.
Een UserAgent heeft dan ook niets met je provider te maken maar met je gebruikte hardware.
satsurfer schreef:euhm: 'reset useragent beveiliging' werkt volgens mij niet. Staat nog altijd op EDPNET, terwijl ik al +1 week Orange gebruik.
tdemeyer schreef:Als ik in de FB sip.voice.weepee.io configureer, dan krijgen mijn bellers een voicemailbericht dat mijn lijn bezet is.
tdemeyer schreef:Vervang ik de entry door sip0-a.voice.weepee.io dan krijgen ze helemaal niets, zelfs geen beltoon...
Dag
Ik zie volgende in de logs van de nieuwe switches:
Nov 10 11:55:14 ssw-weepee0-d asterisk: [Nov 10 11:55:14] NOTICE[6454]: chan_sip.c:17373 check_auth: Correct auth, but based on stale nonce received from '<sip:[email protected]>;tag=1773546024'
Nov 10 12:22:14 ssw-weepee0-d asterisk: NOTICE[6454]: chan_sip.c:17373 in check_auth: Correct auth, but based on stale nonce received from '<sip:[email protected]>;tag=1773546024'
Nov 10 12:22:14 ssw-weepee0-d asterisk: [Nov 10 12:22:14] NOTICE[6454]: chan_sip.c:17373 check_auth: Correct auth, but based on stale nonce received from '<sip:[email protected]>;tag=1773546024'
Nov 10 12:49:14 ssw-weepee0-d asterisk: NOTICE[6454]: chan_sip.c:17373 in check_auth: Correct auth, but based on stale nonce received from '<sip:[email protected]>;tag=1773546024'
Nov 10 12:49:14 ssw-weepee0-d asterisk: [Nov 10 12:49:14] NOTICE[6454]: chan_sip.c:17373 check_auth: Correct auth, but based on stale nonce received from '<sip:[email protected]>;tag=1773546024'
Het ziet er naar uit dat er geprobeerd wordt te authenticeren met een reeds vervallen auth.
Er werd door ons reeds een nieuwe fritzbox besteld voor testing doeleinden zodat we de mogelijke scenario's hier kunnen gaan reproduceren.
r2504 schreef:Je FB kan dus duidelijk niet overweg met SIP DNS SRV records.
tdemeyer schreef:Ondertussen beetje over-en-weer gemaild met de mensen van Weepee...
Een update. We hebben hier een Fritzbox 7490 getest met default instellingen en een Weepee trunk op onze nieuwe switches (de single switches).
Ik zeg er wel bij, we hebben momenteel de test gedaan met hun nieuwste firmware 7.01 (is nog niet in release denk ik), de firmware hebben we rechtstreeks van onze contacten daar (die firmware wordt weldra wel gereleased denk ik).
Hij werkt nu reeds 6 dagen zonder problemen.
We hebben een bijkomende fritzbox die onderweg is waar we met de laatste officiële firmware de test zullen doen om te vergelijken.
met vriendelijke groeten,
Kind regards,
--
Jonathan van Dooren
Weepee NV
Buisstraat 19B
2890 Sint-Amands
Belgium
+32 15 69 69 69
Ik had nog een update beloofd:
Ik heb net nog eens getest en nagekeken ( de Fritzbox staat hier nu 9d en 17u in werking zonder problemen).
We hebben deze geconfigureerd met een SIP Trunk en een telefoonnummer. Specifiek hebben we niet de SIP trunk werking nagegaan (moet nog aan bod komen), gewoon het registreren en bereikbaar (inbound en outbound) blijven via de nieuwe switches.
We hebben deze geregistreerd op sip0-b.voice.weepee.io en eigenlijk gewoon via de default instellingen van de fritzbox. Ik heb enkele screenshots genomen, zie bijlages (link onderaan).
Fritzbox staat bij ons in het netwerk (DSL disabled).
Geef gerust feedback.
met vriendelijke groeten,
Kind regards,
tdemeyer schreef:Wat me opvalt bij de screenprints is het gebruik van een STUN server....
Maar gezien ze de FritzBox niet gebruiken als VDSL2 modem, maakt de Firmware niet uit.
tdemeyer schreef:Maar aangezien wij FB-ers dit probleem énkel maar hebben met hun nieuwe platform is het niet onmogelijk dat de fout zich aan de andere kant bevindt
We leven in hoop ..
philippe_d schreef:[*]Waarom werkt het wel als je een nieuwe account aanmaakt in de Fritz!Box, en niet als je een bestaande account "overschrijft"? [foutje FritzBox? geen correcte "DEREGISTER" ?]
philippe_d schreef:[*]Waarom blijft de oude WeePee switch keep-alive paketten uitsturen, nadat je op een nieuwe server bent geregistreerd (geen idee of de Fritz!Box hierop antwoordt). [foutje WeePee?]
De onopgeloste vragen zijn dus:
a.Waarom werkt het wel als je een nieuwe account aanmaakt in de Fritz!Box, en niet als je een bestaande account "overschrijft"? [foutje FritzBox? geen correcte "DEREGISTER" ?]
satsurfer schreef:single switch (sip0-d.voice.weepee.io) de oproeper hoort geen rinkteltoon.![]()
jdooren schreef:Hi
Ik zie dat je de backup usernames van vroeger gebruikt met de 1 vooraan.
username=32991900xxxx moet zijn: 32990900xxxx
fromuser=32991900xxxx moet zijn: 32990900xxxx
Evergreen schreef:Weet iemand of er ondertussen een oplossing is gekomen voor de verbinding, die na een tijdje verbreekt, op fritzboxen? Weepee ging dat testen dacht ik. Maar ik zag geen bericht meer. Ik zal henzelf alleszins de vraag stellen
Sinna schreef:Het toestel geraakt niet meer geregistreerd op een sswX, wél op de nieuwe, maar als ik het nummer opbel, dan krijg ik geen belsignaal en komt het gesprek ook niet binnen.
Sinna schreef:Iemand een werkende configuratie voor een SPA3102?
Het toestel geraakt niet meer geregistreerd op een sswX, wél op de nieuwe, maar als ik het nummer opbel, dan krijg ik geen belsignaal en komt het gesprek ook niet binnen.
fredo66 schreef:Ik ontving die mail ook terwijl ik geen klant meer ben sinds tariefaanpassing en er is ook geen weepeevoipaccount meer actief op mijn fritzbox. Blijkbaar werken ze dus met achterhaalde data
Sinna schreef:UPnP? Daar doe ik niet aan mee.
Sinna schreef:Voor alle duidelijkheid: ik heb dus geen Reset User-agent beveiliging doorgevoerd aangezien het hetzelfde toestel betreft.
SIP URI: [ sip.voice.weepee.io ] (High Availability)
(Indien uw toestel SIP DNS SRV ondersteunt)
SIP SERVER: [ sip0-d.voice.weepee.io ] (Indien uw toestel geen SIP DNS SRV ondersteunt)
Sinna schreef:Mijn ATA zit achter een D-Link DIR-615 met OpenWRT-firmware. Dat wens ik zo te houden. UPnP? Daar doe ik niet aan mee.
Ik heb de volgende aanpassingen gedaan:Deze aanpassingen doorvoeren maakt mij terug bereikbaar, alleen weet ik niet voor hoelang.
- NAT Mapping Enable: no > yes
- NAT Keep Alive Enable: no > yes
- STUN Enable: no > yes
- STUN Server: stun.l.google.com:19302
Voor alle duidelijkheid: ik heb dus geen Reset User-agent beveiliging doorgevoerd aangezien het hetzelfde toestel betreft.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten