Mijn positieve ervaring van de dag - dit maakt mijn dag goed!
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 790 keer
- Bedankt: 526 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Gisteren ontdekt dat je nu zonder problemen docker/podman containers kan draaien in LXC (linux containers) onder Proxmox, met ZFS, zonder dat je moet gaan beginnen klooien met de retetrage vfs storage driver en zonder dat je de container zelf privileged moet maken. Leuk!
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 161 keer
De Watergroep.
Gelieve uw verbruiksgegevens door te sturen omdat![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Gelieve uw verbruiksgegevens door te sturen omdat
Nu ja, misschien dat de connectie wel nog in orde komt in het 2de jaar"de digitale watermeter nog geen gegevens verstuurt <...> door een tijdelijk technisch probleem"
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
- Bedankt: 466 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Beste watergroep, stuur maar iemand langs om de meter af te lezen, jullie staan in voor de communicatie met de meter...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 44 keer
hé... wij ook vandaag idem ontvangen... En waarom werkt het niet? U heeft nog geen digitale meter... (euh..neen..nieuwbouw...), uw meter staat buiten het bereik (euh..neen..1 meter onder de teller)..brubbel schreef: 4 maanden geleden De Watergroep.
Gelieve uw verbruiksgegevens door te sturen omdatNu ja, misschien dat de connectie wel nog in orde komt in het 2de jaar"de digitale watermeter nog geen gegevens verstuurt <...> door een tijdelijk technisch probleem"![]()
Pfft...
-
- Administrator
Gisteren nam iemand nieuw deel aan een workout in onze crossfit box. Iemand van 69j oud, had in het verleden wel wat krachtwerk gedaan maar al vele jaren gestopt.
Hij zal denk ik wel de oudste zijn in de box, kreeg een aangepaste workout, deed mee, en vond het algemeen heel tof
super toffe kerel om mee te staan praten!
Hij zal denk ik wel de oudste zijn in de box, kreeg een aangepaste workout, deed mee, en vond het algemeen heel tof
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 161 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Frustratie omgezet in positieve ervaring.
Ik wilde mijn vrouws oude Samsung A3 (android 7) aan mijn zoon geven. Simpel linageos opzwieren + family link en gaan met die banaan (dacht ik). Blijkbaar zorgt die family link er echter indirect voor dat de bootloader weer gelockt word, waardoor toestel alle dienst weigerde. Ik haat het wanneer hardware goed is, maar software me blokkeert. Heb dan maar de sourcecode van linageos afgehaald en wat kleine wijzigingen gedaan waardoor de bootloader nu niet meer gelockt wordt.
2 positieve ervaringen rijker: Zelf linageos gecompileerd + mijn zoon happy
(ja, een nieuwe gsm ging makkelijker zijn, maar het is het principe)
Ik wilde mijn vrouws oude Samsung A3 (android 7) aan mijn zoon geven. Simpel linageos opzwieren + family link en gaan met die banaan (dacht ik). Blijkbaar zorgt die family link er echter indirect voor dat de bootloader weer gelockt word, waardoor toestel alle dienst weigerde. Ik haat het wanneer hardware goed is, maar software me blokkeert. Heb dan maar de sourcecode van linageos afgehaald en wat kleine wijzigingen gedaan waardoor de bootloader nu niet meer gelockt wordt.
2 positieve ervaringen rijker: Zelf linageos gecompileerd + mijn zoon happy
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 398 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Wow! Sterk dat je dat kan & durft
.
Voor mij ligt de grens op: ik download & flash LineageOS, aanpassingen doen (en/of zelf compileren) is me een brug te ver.
Dat is trouwens de reden dat ik geen Samsung telefoons koop: er is altijd wat mis mee, als je wil flashen. Met Oneplus en Xiaomi (incl Poco en Redmi) heb ik nog nooit "last" gehad. Wel dat LOS niet meer ondersteund wordt, waardoor - jammer genoeg - een werkend toesel (Oneplus 1, 2, 3) alsnog e-waste wordt.
Voor mij ligt de grens op: ik download & flash LineageOS, aanpassingen doen (en/of zelf compileren) is me een brug te ver.
Dat is trouwens de reden dat ik geen Samsung telefoons koop: er is altijd wat mis mee, als je wil flashen. Met Oneplus en Xiaomi (incl Poco en Redmi) heb ik nog nooit "last" gehad. Wel dat LOS niet meer ondersteund wordt, waardoor - jammer genoeg - een werkend toesel (Oneplus 1, 2, 3) alsnog e-waste wordt.
-
- Administrator
Jaren zelf een LOS build gemaakt voor de HTC Desire S, maar uiteindelijk kwam real life in de weg.
Het blijft een zeer spijtige zaak dat je op LOS veel applicaties niet aan de waggel krijgt wegens geen safetynet...
Het blijft een zeer spijtige zaak dat je op LOS veel applicaties niet aan de waggel krijgt wegens geen safetynet...
-
- Moderator
Payconiq werkte in het verleden niet (nog getest in zomer 2023) en nu wel (mijn vrouw heeft een Mi10T met LOS).devilkin schreef: 3 maanden geleden Het blijft een zeer spijtige zaak dat je op LOS veel applicaties niet aan de waggel krijgt wegens geen safetynet...
Intune van Microsoft werkte in 2023 niet met LOS, wat mij "verplicht" heeft om een nieuwe telefoon te kopen, met OTA updates van de fabrikant. Sindsdien niet meer getest.
Mijn vrouw ervaart geen enkele hindernis met LOS op haar telefoon.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 57 keer
Een franstalige 'energiemakelaar' aan de lijn gehad die dacht dat ze me een superaanbod kan doen. Ze heeft hard haar best gedaan, maar had nog nooit van dynamische tarieven gehoord. Ze was ervan overtuigd dat haar vast contract dat ze wou aanbieden altijd goedkoper zou zijn dan gelijk wat ik had, maar ze heeft toch maar opgegeven. Ze bleef maar terugkomen op de vraag of mijn teller voor enkel tarief of met dag/nacht was. "Neen, slimme meter met dynamisch tarief dat ieder uur wijzigt". Heb me goed geamuseerd. Vermoedelijk dacht zij dat ik maar iets verzon.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 37 keer
- Recent bedankt: 1 keer
In de brievenbus een afrekening ontvangen van Luminus ivm eindafrekening uit 2021 : creditnota van +/- €85. Kwam door fout bij Fluvius (verkeerde meter gelinkt aan ons abo). Gaat naar het kinderkankerfonds (https://kinderkankerfonds.be/steun-ons/doe-een-gift/).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 206 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Lang weekend - niet al te bestig weer - Red Dead Redemption eindelijk geport naar PC versie.
Saddle up and game on !!!
We zullen de terugdraaienden teller eens flink vooruit jassen met de Ryzen 7 7800X3D en de RX 7900 XTX op full throttle![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
Saddle up and game on !!!
We zullen de terugdraaienden teller eens flink vooruit jassen met de Ryzen 7 7800X3D en de RX 7900 XTX op full throttle
![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
- Bedankt: 85 keer
Toevallig wat AI gemaakte video's van GTA: vice city gezien op youtube. Ik zit helemaal terug in de jaren 80 vibe.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Starter
Jura koffiemachine op het werk zijn boilertemperatuur op 96 graden gezet ipv 92... iedereen content van mijn aanpassing, smaakt een stuk minder zuur nu.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Gisteren de 80 kanaals immersive audio demo gehoord en gezien bij het IPEM op de dag van de wetenschap, in de bib van Gent, dus in de krook op de -2.
Ze hadden ook een opname van een synth waarvan er maar 31 gemaakt zijn geweest, net een machine uit de koude oorlog. En die synth staat ook ergens verstopt in de bib.
Dat gaf een muur van geluid.
Er waren dan nog een aantal demo's en filmpjes waar effecten over die array werd gestuurd, en ook achter de schermen mogen kijken hoe alles aangestuurd wordt. Nu moet ik zeggen dat ik zelf in deze sector werk, dus ben gegaan vanuit interesse. De effect steering was beter dan eender welke atmos die ik al gehoord heb.
Al moet ik wel zeggen dat de geluidskwaliteit van mijn atmos stukken beter is. Maar die effect steering, dat moest je eens ervaren hebben.
Men gebruikt hiervoor open source ambisonics, en een PC met een virtuele dante geluidskaart stuurt dan over dante al die kanalen via een IP netwerk naar versterkers. En thuis zitten we te klooien met voor elk kanaal een cinch kabel tussen de processor en de eindtrappen.
Nooit gedacht dat zo dicht bij huis, zo'n opstelling stond en dat er onderzoek werd gedaan hiernaar. Toch net iets meer speakers dan mijn 7.4.2 atmos![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
https://asil.ugent.be/projects/day-of-science-2024/
Je kan je trouwens inschrijven in een mailing lijst om deel te nemen aan toekomstige events. Serieuze interesse gewekt!
Ze hadden ook een opname van een synth waarvan er maar 31 gemaakt zijn geweest, net een machine uit de koude oorlog. En die synth staat ook ergens verstopt in de bib.
Dat gaf een muur van geluid.
Er waren dan nog een aantal demo's en filmpjes waar effecten over die array werd gestuurd, en ook achter de schermen mogen kijken hoe alles aangestuurd wordt. Nu moet ik zeggen dat ik zelf in deze sector werk, dus ben gegaan vanuit interesse. De effect steering was beter dan eender welke atmos die ik al gehoord heb.
Al moet ik wel zeggen dat de geluidskwaliteit van mijn atmos stukken beter is. Maar die effect steering, dat moest je eens ervaren hebben.
Men gebruikt hiervoor open source ambisonics, en een PC met een virtuele dante geluidskaart stuurt dan over dante al die kanalen via een IP netwerk naar versterkers. En thuis zitten we te klooien met voor elk kanaal een cinch kabel tussen de processor en de eindtrappen.
Nooit gedacht dat zo dicht bij huis, zo'n opstelling stond en dat er onderzoek werd gedaan hiernaar. Toch net iets meer speakers dan mijn 7.4.2 atmos
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
https://asil.ugent.be/projects/day-of-science-2024/
Je kan je trouwens inschrijven in een mailing lijst om deel te nemen aan toekomstige events. Serieuze interesse gewekt!
-
- Elite Poster
lol, wist niet dat dit bestond. Wel een paar mooie schaalmodellen...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 480 keer
- Recent bedankt: 10 keer
ring ring
- Hallo, met ikke
- Bonjour monsieur, vous parlez Français?
- Ja, spreekt u Nederlands?
- Euh, grmlmlgr
tuut, tuut, tuut
Blijkbaar wilde ze gewoon mijn talenkennis vernemen.
- Hallo, met ikke
- Bonjour monsieur, vous parlez Français?
- Ja, spreekt u Nederlands?
- Euh, grmlmlgr
tuut, tuut, tuut
Blijkbaar wilde ze gewoon mijn talenkennis vernemen.
-
- Elite Poster
wacht maar, morgen in het nieuws 'kennis van het Frans in Vlaanderen gaat achteruit' ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1031 keer
- Bedankt: 355 keer
- Recent bedankt: 5 keer
...dat ik weer als nooit tevoor van muziek kan genieten... Dikke maand geleden duidelijk gehoorschade opgelopen tijdens een concert, maar die bleek gelukkig van voorbijgaande aard, gecombineerd met wat achteraf letterlijk een prop in mijn oor bleek. En nu gedwongen aankoop van een nieuwe receiver (wegens oude kapot) deed me ook eens dit weekend de opstelling in onze (bescheiden) home-cinema herbekijken, maar ook: eens terug mijn gehele FLAC collectie figuurlijk bovenhalen om te streamen naar de nieuwe receiver.
Lichten gedimd, geen iPad of andere afleidingen...Wat kan muziek mooi klinken.
Lichten gedimd, geen iPad of andere afleidingen...Wat kan muziek mooi klinken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 206 keer
- Recent bedankt: 4 keer
2 lexar nm790 4 TB besteld met cyber Monday aan 189 het stuk.
Vandaag ingebouwd.
Eerst was ik wat ambetant want het kopiëren van 100gb van de ene naar de drive ging ontzettend traag ongeveer 3,5Mb/s
Na het kopiëren van de tweede folder gezien dat het 3,5 Gb/s was …![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
Vandaag ingebouwd.
Eerst was ik wat ambetant want het kopiëren van 100gb van de ene naar de drive ging ontzettend traag ongeveer 3,5Mb/s
Na het kopiëren van de tweede folder gezien dat het 3,5 Gb/s was …
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
- Bedankt: 85 keer
Gisteren aangesproken door een jongedame die kwam zeggen dat ze sinds Juli voor een robot/automatisatie firma werkt als technicus. Haar interesse in robotica was een rechtstreeks gevolg van de eerste robotlessen in coderdojo van onze gemeente die ik gaf in een zaal boven de bibliotheek. Wel knap als meisje/dame in een mannenwereld!
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Elite Poster
Vorige week last van zot-makende uitslag met dito jeuk.
Bij de dokter een bloed & urine staal afgestaan (de vorige keer was 36 jaar geleden).
Vandaag met een bang hart naar de uitslag gaan luisteren en alle waarden zaten 'perfect', enkel wat vitamine D tekort.
Jullie zijn nog niet van mij verlost.![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Bij de dokter een bloed & urine staal afgestaan (de vorige keer was 36 jaar geleden).
Vandaag met een bang hart naar de uitslag gaan luisteren en alle waarden zaten 'perfect', enkel wat vitamine D tekort.
Jullie zijn nog niet van mij verlost.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
- Elite Poster
Splitter schreef: 3 weken geleden maar! ben jij al van die jeuk af, of is het zotter worden nog steeds bezig?![]()
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dat was gelukkig al een paar uur na de consultatie gedaan dankzij de juiste zalf en medicatie.
-
- Moderator
1. Het verkeer vandaag was heerlijk: ieder lag nog in z'n bed veronderstel ik
.
2. De prijs van brandhout is stevig gedaald. Vermoedelijk zal energie (gas, elektriciteit en hout) ons dit jaar dus maar €200 gekost hebben.
2. De prijs van brandhout is stevig gedaald. Vermoedelijk zal energie (gas, elektriciteit en hout) ons dit jaar dus maar €200 gekost hebben.
-
- Administrator
Eergisteren brak de deurgreep van onze (14j oude, maar nog steeds goed werkende en weinig verbruikende) Liebherr koelkast af. Vrij snel gevonden welk onderdeel het was, en de nieuwe monteren duurde welgeteld 5 minuten. Kostprijs: 23€.
-
- Moderator
Een paar maanden geleden ook voorgehad met onze 14 jaar oude diepvriezer van Bosch (brak niet echt af, de hefboom wipte heel makkelijk uit het profiel).
Het vervangstuk kostte €210. Dus heb ik het maar met wat zip-ties opgelost.
Het vervangstuk kostte €210. Dus heb ik het maar met wat zip-ties opgelost.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 182 keer
Vlaamse privacywaakhond dreigt met verbod op slimme camera's
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/12/30 ... -camera-s/
Eindelijk![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/12/30 ... -camera-s/
Eindelijk
-
- Elite Poster
Inderdaad, ik heb het ook met de glimlach gelezen.
J.
J.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
- Bedankt: 510 keer
- Recent bedankt: 12 keer
En laat dat nu exact zijn wat voor het in gebruik nemen van die camera's gezegd werd dat er zou gebeuren.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Moderator
Gisteren een update van de podcast app om mijn tablet, app gestart om verder te luisteren naar een podcast en blijk de app te crashen. Na enkele keren herstarten (app en tablet) kreeg ik een melding dat de cache leeg maken problemen kon oplossen.. niet dus...
Positieve ervaring: andere podcast app geïnstalleerd (podcast republic) met geïntegreerde radiospeler. Op het eerste zicht wat handiger in gebruik en bij het starten van StuBru geen reclame (hoewel dat sporadisch in de StuBru app ook gebeurde).
Positieve ervaring: andere podcast app geïnstalleerd (podcast republic) met geïntegreerde radiospeler. Op het eerste zicht wat handiger in gebruik en bij het starten van StuBru geen reclame (hoewel dat sporadisch in de StuBru app ook gebeurde).
Bye, Maurice
-
- Moderator
Uitbreiding van het rookverbod. Het zou nu moeten mogelijk zijn om in bv. een ziekenhuis binnen te gaan zonder door een rookgordijn te moeten stappen.
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 492 keer
- Recent bedankt: 8 keer
dat zou, als het goed was, al een hele tijd mogelijk moeten zijn.on4bam schreef: 2 weken geleden een ziekenhuis binnen te gaan zonder door een rookgordijn te moeten stappen.
de ziekenhuizen die ik ken hadden allemaal al een hele tijd rookzones die zich NIET aan de ingang bevonden.
ik vind het rookverbod nog altijd een beetje dubbel:
enerzijds is het prima mogelijk om roken, in zijn geheel, te verbieden tot een "enkel beschikbaar op voorschrift" systeem,
waarbij je enkel nog sigaretten kan krijgen bij de apotheek, met je pas, als je kan aantonen dat je al roker was - dan heb je gelijk een manier om grotendeels nieuwe rokers te voorkomen.
maar dat wil de overheid niet, want dan schieten ze zichzelf te hard in de voet, en het draait in realiteit nog altijd eerst om geld en dan pas gezondheid.
(dat men minder rokers wil is simpelweg omdat de kosten voor de gezondheidszorg nu te hoog zijn naar hun zin, maar men wil nog altijd hun inkomsten)
anderzijds vind ik dat de keuze ook veel meer bij zaakvoerders moet liggen.
bv iedereen zal wel van een rookvrij cafe houden, maar het zou aan de uitbater moeten zijn om te kiezen of roken wel of niet toegelaten is in diens zaak.
ik zie ook geen enkele goede reden voor onze overheid om niet het systeem van "roken is toegelaten vanaf leeftijd x" waarbij x elk jaar 1 jaar stijgt niet toe te passen,
wat verkoop aan nieuwe rokers (legaal) zou voorkomen.
al dat gezegd zijnde is onze politie nu al een joke, en pakken ze belangrijkere zaken al amper aan, dus laat staan dat er budget is om hier nuttig toezicht op te voeren.
dus ik denk dat het eerder meer ruzie/wrijving gaat kunnen teweegbrengen dan een beter klimaat, tbh... dat, en onze overheid is er veel te traag en laks mee,
inclusief het gedeelte vaping.
-
- Moderator
Dat is al geprobeerd en werkt niet.Splitter schreef: 2 weken geleden anderzijds vind ik dat de keuze ook veel meer bij zaakvoerders moet liggen.
Ik zou eigenlijk liever zien dat er ook op terrassen een rookverbod is, in elk geval als er eten geserveerd wordt. Ga je in de zomer een ijsje eten, steekt iemand aan de tafel er naast een sigaret op... lekker... NOT
Een rookverbod voor wie geboren is na xxxx zou ideaal zijn.
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 492 keer
- Recent bedankt: 8 keer
oh? dacht dat er bv voor horeca geen enkele keuze geweest is ?
dat is er deels, indien 1 zijde niet volledig open is.on4bam schreef: 2 weken geleden Ik zou eigenlijk liever zien dat er ook op terrassen een rookverbod is
idd, zou gewoon voor een automatisch uitdoofscenario zorgen.
-
- Elite Poster
De kippen met de gouden eieren gaan we niet slachten hoor...
J.
J.
-
- Administrator
LineageOS 22 (Android 15) geïnstalleerd op m'n OnePlus6. Werkt zeer goed ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Laatste officiële update was Android 11.
Laatste officiële update was Android 11.