Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
Bedankt: 468 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Ik volg je theorie, maar in praktijk lijkt het me eerder bangmakerij. Een 9V batterij kan vrij weinig stroom leveren, interne weerstand loopt op, spanning zakt in mekaar enz...
Soit, ze doen maar.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 108 keer

Bericht

Zou dat geen verzekeringskwestie zijn? Dat men zich wil indekken tegen het theoretische risico dat er eens zo een Bebat inzamelcontainer in een supermarkt in brand vliegt?
Praktisch niet waterdicht maar juridisch wel een argument.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 670 keer
Bedankt: 220 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

't Is uiteraard al jaren zo, maar op YouTube merken dat je ingelogd staat omdat je eerder op de dag je Gmail gecheckt hebt. None of your f'ing business Google.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 795 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 13 keer

Bericht

UPS. Hun site trekt op niks, constant fouten "an unexpected error occurred" terwijl ik poog van de leverdatum van een pakje aan te passen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

devilkin schreef: 2 maanden geleden UPS. Hun site trekt op niks, constant fouten "an unexpected error occurred" terwijl ik poog van de leverdatum van een pakje aan te passen.
Advies:
Probeer wijzigingen van de levering zoveel mogelijk te negeren.
Recent gedaan en finaal heeft UPS geen enkele leveringspoging ondernomen en gewoon teruggestuurd naar verzender.

Gelukkig heeft de verzender mij dit volledig willen terugbetalen :p
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 91 keer

Bericht

Je kan het ook steeds telefonisch nog regelen met UPS, als je tenminste door de Hollandse voicebot geraakt wanneer die uw tracking code vraagt. :lol:

5A43Z... Dit heb ik niet begrepen, herhaalt u dit opnieuw.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

Joe de Mannen schreef: 2 maanden geleden Ik volg je theorie, maar in praktijk lijkt het me eerder bangmakerij. Een 9V batterij kan vrij weinig stroom leveren, interne weerstand loopt op, spanning zakt in mekaar enz...
thans ooit een brandje gezien van 9v batterijtjes die "leeg" waren - gelukkig beginnend brandje, maar zo'n "zo goed als lege" 9v als die tegen een paar andere "zo goed als lege" 9v batterijen ligt en dan iets brandbaars in de buurt heeft kan toch wel degelijk iets heel onaangenaams veroorzaken.

(ooit ook een groter brandje gezien met knoopcellen, maar die waren nieuw, dus dat tel ik hier niet bij mee - die waren gewoon slecht opgeslagen)
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
Bedankt: 35 keer

Bericht

Ik zou ook niet onderschatten hoe veel mensen een volle batterij weggooien wanneer hun apparaat stuk is, of niet in staat is om een batterij optimaal te gebruiken.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Op een oud gmail account een valse registratiebevestigingsemail van krefel.be ontvangen waarin alle links gemaskeerd waren met een mandrillapp.com link. Gerapporteerd als poging tot phishing.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
Bedankt: 506 keer

Bericht

Door de andere programmering op stubru momenteel voor de Tijdloze is er EINDELIJK eens andere muziek te horen en valt het op hoe eentonig het anders is.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
luukske
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 29 keer

Bericht

Orange die me vandaag eerst niet wilde helpen (iedere keer dat ik bel is er toevallig een storing in de straat en wil men 8 uur wachten), me daarna naar Telenet doorverwees en ze me daar konden vertellen dat ze eigenlijk niets voor me kunnen doen omdat ik klant ben van Orange en Orange dus eerst een technieker moet sturen.
Wel vriendelijk daar bij Telenet, ik zal eraan denken als Orange zich zo blijft opstellen….
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik denk dat weinig firma's zijn die onvriendelijk zijn als ze je kunnen afwimpelen...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 508 keer
Bedankt: 77 keer
Recent bedankt: 6 keer

Bericht

Dizzy schreef: 1 maand geledenDoor de andere programmering op stubru momenteel voor de Tijdloze is er EINDELIJK eens andere muziek te horen en valt het op hoe eentonig het anders is.
Er zijn dus nog mensen die naar de radio luisteren? Wow.. ;-)
Heb zo ooit eens de Top 2000 aller tijden gedownload, zalig..de éne hit na de andere zonder gezemel of gezeur. :-)

je répète.. Jean a de longues moustaches
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 511 keer
Recent bedankt: 11 keer

Bericht

Petrikske schreef: 1 maand geleden Er zijn dus nog mensen die naar de radio luisteren?
Staat hier op vanaf dat ik wakker wordt (wekkerradio) tot 's avonds ook nu nog). Meestal StuBru, sporadisch via de StuBru app De tijdloze, Zware metalen of Vuurland en als ik vrijdagavond op de baan ben Classic 21 (RTBf) of Willy. Du ja, er zijn nog mensen die naar de radio luisteren.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ja maar gij zijt dan ook een radioamateur, toch? :-D
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ben ook nog actief geweest als DJ en vrije radio dus ik heb wel iets met radio. Ik sta ermee op en ga ermee slapen, zonder muziek kan ik bijna niet :)

Het is ook meer dan enkel muziek want dat kan je inderdaad ook streamen. Ik wil net de input van verse muziek. Ook het nieuws is goed om bij te blijven. Zolang ze niet overdrijven met teveel gelul of dwaze spelletjes is het OK :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
luukske
Pro Member
Pro Member

Bericht

Orange dat onbereikbaar is en wil dat ik thuis ben om te “helpen” met het verbindingsprobleem, terwijl Telenet zwart op wit heeft aangetoond dat er aan de straatkant water in de kabel zit en deze vervangen dient te worden. En Orange moet dat aanvragen, want ik ben (nog) klant bij hun.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 481 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bericht

Heb je geen buur waarvan je weet dat die bij telenet zit die wilt klagen?
luukske
Pro Member
Pro Member

Bericht

Ik ben helaas de enige in de straat met een probleem. Zojuist Telenet aangevraagd, half december komen ze installeren.
Jammer, maar ik kan er geen werktijd meer voor opofferen, anders komt mijn baas binnenkort ook in dit topic klagen over zijn werknemer die meer met Orange bezig is, dan met zijn werk :)
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
Bedankt: 448 keer
Recent bedankt: 21 keer

Bericht

Homelab/Server heeft de geest gegeven ... allez, er is iets defect ... Server boot in ESXi en draait dan soms enkele seconden tot soms een uur, maar telkens 'freezed' die gewoon. Geen PSOD, géén errors, gewoon ... full stop/freeze (op het aangesloten scherm zie je gewoon het ESXi mgmt scherm staan ... )
Het is niet het RAM ... da's getest, het is niet de GPU of de RAID Controller of de 10GbE NIC die erin steekt.

Wat kan het nog zijn ... de SSD (test ik nog), en anders zal het CPU (probably), mobo (bedenkelijk) of voeding (bedenkelijk) zijn.

Het gaat over een Ryzen 9 5900X waar ik afgelopen april nog 128GB DDR4 voor heb gekocht. Als ik iets nieuws moet bouwen, ben ik die 128GB investering kwijt en nieuw RAM DDR-5 is wel héél duur geworden merk ik.

Enfin, luxe problemen
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 481 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bericht

Vanochtend 5 uur aan de kassa gewerkt.
Meerdere keren was ik echt 'gepakt op mijn adem' door een compleet overheersende stank.
Mannekes toch, er zijn echt wel mensen die zo stinken dat je er mottig van wordt. Merken die dat serieus niet zelf???
Degoutant!
Sasuke
userbase crew
userbase crew

Bericht

Sasuke schreef: 1 maand geleden ...
Het is niet het RAM ... da's getest, het is niet de GPU of de RAID Controller of de 10GbE NIC die erin steekt.

Wat kan het nog zijn ... de SSD (test ik nog), en anders zal het CPU (probably), mobo (bedenkelijk) of voeding (bedenkelijk) zijn.
...
OK, het is dus niet de SSD, niet de Dell PERC of Intel X710 kaarten ... het is dus vermoedelijk de GPU of de voeding die moeilijk doet .. ik vrees de GPU (RTX 3060 van 2j oud). Op Cyber Monday a.s. dan toch maar eens uitkijken naar iets nieuws en best ook een nieuwe voeding voor de zekerheid :-)

Update: ngaaah ... het is niet de GPU. Het kan nu enkel nog de voeding, cpu of mobo zijn. Ik 'hoop' de voeding dan ...
Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Kijk eens of de temperatuur een factor is -- cpu koeler die wat loslaat of zo? (door gebroken socket bracket, bijvoorbeeld)
Sasuke
userbase crew
userbase crew

Bericht

De voeding is het dus ook niet (nieuwe voeding, zelfde probleem). Temperatuur als ik direct in BIOS ga kijken na reboot is 30° ... server staat ook in (zeer) koude kelder. Ik vermoed CPU, want heb de afgelopen 2 dagen op 20 freezes toch 2 keer wél een PSOD gekregen met telkens PCPU traceback/NMI errors. Maar ok, het moederbord 'kan ook'.

Ga er eens over nadenken of ik deze build uit 2021 niet ga laten voor wat het is en naar iets anders/nieuw uitkijken. Morgen is het CyberMonday en eigenlijk is deze server wel nogal een power zuiper (24x7 online ... 1000W PSU, RTX3060, 125W CPU, 4x HDD, 6x SSD, 2x NVME en nog wat insteekkaarten.) Klein rekensommetje geeft een constant verbruik van rond de 300W maar vermoedelijk zelfs iets meer ...
Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Als er weinig airflow is in die kelder, kan het toch nog te warm worden tussen gestackte harddisks, bijvoorbeeld (SMART eens bekijken). Met de hoeveelheid disks en de GPU zou je af en toe ook de PCIe lanes kunnen verzadigen misschien?
Sasuke
userbase crew
userbase crew

Bericht

Aangezien de RM650+ voeding het 3,5 jaar onder full load heeft volgehouden en de vervangende RM1000+ het probleem niet opgelost heeft zal het geen power issue zijn. Daarnaast is het probleem ook aanwezig als er niks is aangesloten buiten de GPU (heb ook getest met een oude GTX740 om de GPU uit te sluiten).

CPU lijkt me meest voor de hand liggende, maar ben niet zeker. Heb bijvoorbeeld 2x een Windows Server 2022 install kunnen doen, maar ook daar gewoon mid-muis beweging totale freeze (zonder BSOD). ESXi install lukt ook altijd, boot ook, enkel 'na een tijdje', met- of zonder load ... total freeze.

Maar gezien de aanschaf van de server case uit 2021 dateert en ik eigenlijk gewoon liever in 1 keer eens ALLES vervang heb ik maar de dure (bittere) pil geslikt. Ga er geen tijd meer insteken en het over een andere boeg gooien. Voor het homelab was dat eigenlijk al veel te veel overkill omdat alles ondertussen wel bij hetzner draait :)
Afbeelding
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 61 keer
Recent bedankt: 6 keer

Bericht

De elektricien die onze woning heeft gedaan 8 jaar geleden en fouten heeft gemaakt:
- Gaten voor spots te groot geboord
- Schakelaar voor luifel vergeten te plaatsen, dus dan maar een stopcontact heeft vervangen door een schakelaar (die dan 20cm ofzo boven de vloer zit)
- Afwerking trok op niets

Allemaal aangekaart, nooit iets mee gebeurd.

Had miserie met mijn garagepoort. Die was uit het niets volledig ontregeld. Geen kaas van gegeten, pa is langsgeweest. Die vroeg me om de zekering van de garagepoort af te leggen. Zekering uitgeschakeld volgens het plan: motor van de poort blijft werken (???). Zekering uitgeschakeldvan het lichtpunt er vlak naast: motor gaat uit, licht blijft branden. Ik heb op dit punt ook geen flauw idee wat de zekering van de poort dan wel uitschakelt...
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

zijn die mannen geen tien jaar aansprakelijk ?
J.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 39 keer

Bericht

Een refurbished iPhone kopen bij een Belgische winkel en een US-model toekrijgen zonder fysieke sim :lol: en bij een provider aangesloten zijn (hey) die dat nog áltijd niet ondersteunt
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Kan je de Belgische winkel benoemen? Dan hebben wij er toch iets aan als waarschuwing.
En wat is het vervolg? Biedt die winkel een oplossing?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 490 keer

Bericht

dean3009 schreef: 1 maand geleden Een refurbished iPhone kopen bij een Belgische winkel en een US-model toekrijgen zonder fysieke sim :lol: en bij een provider aangesloten zijn (hey) die dat nog áltijd niet ondersteunt
Wil ook graag de winkel weten zodat ik daar ook ene kan bestellen.

Indertijd had je betere hardware in de US modellen, zeker de modems die de Amerikanen kregen waren op alle vlakken superieur (en ook een pak duurder qua onderdeel) dan wat de "rest of world" kreeg in hun iPhone.

Vandaag de dag denk ik niet dat er nog zo'n verschil is (maar als er nog een verschil is zal het US model de betere versie zijn) maar Apple hanteert nog altijd restricties in functionaliteit waarbij heel wat iOS zaken "US-only" zijn (Apple AI staat nog niet op die lijst). Velen daarkan je met VPN omzeilen, of met een Apple account in de VS geregistreerd, maar er zijn ook features die zodanig dichtgetimmerd zijn dat ze echt enkel op US modellen werken.

Maw: je hebt een iPhone gekocht waarvan je (met VPN en Apple Account in de VS) alle functionaliteit van iOS zal kunnen gebruiken, itt mensen die er vandaag ene kopen in de Apple Store hier en dus een model krijgen waarbij bepaalde functionaliteit van iOS permanent uitgeschakeld is. Nochtans betaal je hier zeker evenveel voor een iPhone als in de VS
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 39 keer

Bericht

Wordt die functionaliteit niet bepaald op basis van het ingestelde regio ook?

Ik heb die besteld op https://www.irepairshop.be/nl
Die krijgt heel wat lovende beoordelingen. Niet alle refurbished toestellen zullen uit US komen, zal toevallig iemand zijn die zijn toestel uit US daar als overname heeft ingediend.

Ik ben overgestapt naar Mobile Vikings met één van m'n hey-abonnementen voor een instant e-sim. Proximus en Orange moet je voor naar de winkel :lol: . Niet zo'n ramp. Ik heb de shop (nog) niet gecontacteerd. Het was immers een goede deal (600 euro excl. btw voor een iPhone 14 Pro Max).

Edit: je bericht maar half gelezen, excuseer. Ook dus hardwarematige verschillen die met US account/VPN te gebruiken zijn
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 398 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

https://www.economist.com/audio-edition/
We'll soon be retiring this page and discontinuing access to our audio edition through MP3 downloads and RSS feeds. To continue listening to the audio edition, please download our app for iOS or Android.
- geen audio focus: als er een notificatie binnenkomt, blijft de audio-playback in de app gewoon doorgaan waardoor je een stuk mist
- geen Android Auto: geen bediening meer in de auto
Wat een stap achteruit :(

Ik heb al eens gezien in de mappen van de app op mijn telefoon, maar ik kan daar de gedownloade files (in de app) niet terugvinden.
Het was sowieso al een long shot dat ze daar mooi in MP3 op mijn stonden te wachten :).
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

die obsessie met alles in apps te willen steken en de gebruikers dan maar die apps door de strot rammen begint me ook wel te storen.
heb net een dji actioncam gekocht (want why not, kan zo nu en dan weleens gebruikt worden en is mss een mooie inbetween tussen filmen met de gsm in de hand en filmen met een echte camera die veels te duur is voor hoe vaak die gebruikt zou worden)
....
maar je kan dat ding dus enkel gebruiken nadat je het "geactiveerd" hebt in hun eigen app (die je moet sideloaden, want niet in de playstore)

hoe je erop komt om een actioncam software te maken waarin je eerst verplicht om met een smartphone dat ding te "activeren".... no idea,
maar het zal ongetwijfeld in de toekomst wel leiden tot nog wat meer e-waste
Sasuke
userbase crew
userbase crew

Bericht

- Mensen die een kwartier na de start van een meeting een bericht/text sturen dat ze 'vast' zitten en later wel zullen bellen ...
- DMARC Vendors die echt van geen ophouden weten en enorm aandringen om hun 'AI' product te verkopen (ngaaaaah)
Afbeelding
Sasuke
userbase crew
userbase crew

Bericht

Mijn splikspinternieuwe iPad Pro M4 die door een verkeerde beweging uit de Apple hoes schuift, op zijn zij valt en compleet verbrijzeld is in de hoek waar de Touch ID knop zit. iPad start ook niet meer op en geeft lijnen op het scherm :-(

Hopelijk gaat de afgesloten verzekering/coolblue niet te moeilijk doen :-( ben enorm zwaar pissed op die dure schijt cover van Apple. Lesson learned en altijd iets nemen waar de iPad vast in zit MET volledige omranding. Ook al is dit minder mooi en zwaarder
Afbeelding
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 91 keer

Bericht

Persoonlijk kan ik alleen maar spigen covers aanraden. Ze zien er niet al te mooi uit, maar ze zijn verdomd stevig.

Geen enkele gsm is nog gesneuveld sind ik die covers heb en ook voor mijn recenste ipad heb ik er een aangeschaft en die heeft ook al een paar vallen overleefd, waar er bij mijn vorige (zonder cover) direct een barst was.

Ik zweer enkel nog bij Spigen qua covers, bij voorkeur de tough armor versie.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 795 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 13 keer

Bericht

Zelfs een gewone cheapo cover welke de tablet volledig omringt zal al effect hebben.

Ik heb een relatief goedkope rond m'n 12" tablet zitten (gewicht beperken), en die is gisteren jammerlijk genoeg ook even tegen de grond gegaan, maar niks te merken aan het toestel of de hoes.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik heb al een stuk of 5 ipads gehad en geen enkele heeft ooit nog maar een kras op scherm gehad. Ik gebruik een hoesje van Targus dat volledige bescherming biedt en ook de ipad landscape en portrait kan steunen (360° rotable). Het hoesje zelf ziet wel af, vooral op reis waar het al van alles heeft meegemaakt maar steeds zonder kleerscheuren. Ja, het is minder mooi en slank maar mijn ipad dient om te gebruiken, ermee stoefen is ook moeilijk omdat het een platte schijf is net zoals alle andere platte schijven.
Sasuke
userbase crew
userbase crew

Bericht

Voortschrijdend inzicht hé ... :/
Afbeelding