Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 398 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

heist_175 schreef: 5 maanden geleden Dat is zo, maar als je dat gaat invoeren, worden er lynchpartijen georganiseerd waarbij het opruiende protest tegen GoodMove een wandeling leek.
Zo zie je maar:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240826_96875807
Ruzie om parkeerplaats voor de deur eindigt met fataal schot in het hoofd: “Wie had gedacht dat het zo uit de hand zou lopen?”
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
Bedankt: 466 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Een nieuwe zenbook die opnieuw zwart scherm geeft...deze keer toch maar opsturen :(
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 61 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bericht

De ombudsman energie die niet antwoord op een klacht.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Joe de Mannen schreef: 4 maanden geleden Een nieuwe zenbook die opnieuw zwart scherm geeft...deze keer toch maar opsturen :(
J.
pfft, 6 tot 8 weken reparatietijd...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
Bedankt: 504 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Another day, another shooting. De vader van de 14 jarige die 4 mensen dood schoot is gearresteerd. Hij had zijn zoon dat wapen cadeau gedaan voor... kerstmis. De zoon heet Colt :( Amai mijn oor, zei Trump.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 490 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

on4bam schreef: 26 okt 2023, 07:36 "thoughts and prayers"
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
Bedankt: 510 keer
Recent bedankt: 12 keer

Bericht

Taalgebruik in de pers (OK, het is HLN, maar toch)
Toen wilde hij de naam van zijn vriend niet prijsgeven en beroepte hij zich op zijn zwijgrecht.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dat is inderdaad steeds meer te vinden en niet enkel bij de pers, zelfs bij mensen die staan te roepen dat nieuwkomers de taal moeten leren zie je soms stevige fouten tegen hun eigen taal. Soit, wat wil je met mensen die niet eens in staat zijn om hun eigen vlag te herkennen :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 790 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 15 keer

Bericht

En dan zit je weer bij het onderwijs waar het toch allemaal niet te moeilijk mag zijn en de lat lager leggen beter is.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
on4bam
Moderator
Moderator

Bericht

Ze hebben daar dus niet eens een spellingchecker op de redactie. Zelf als ik in FF op dit forum iet typ komt er een rood lijntje onder zulke onzin. Je zou denken dat in een professionele omgeving men ook zo'n tools gebruikt.
Bye, Maurice
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

on4bam schreef: 4 maanden geleden Taalgebruik in de pers (OK, het is HLN, maar toch)
Toen wilde hij de naam van zijn vriend niet prijsgeven en beroepte hij zich op zijn zwijgrecht.
honestly, mijn first thought was ik maak er "en heeft hij beroep gedaan op zijn zwijgrecht", wat volgens mij ook de mooiere oplossing is voor een artikel
maar idd als je 2 seconden nadenkt (als journalist, en dan als (eind)redacteur die het toch zou moeten controleren) zou je idd zeggen roepen => riepen en klaar, maar ach
(anderzijds, trouwens, vind ik beroepte op zich niet slecht klinken... ik vermoed dat het iets te maken heeft met vebasteringen en gewente van andere talen?)
Dizzy schreef: 4 maanden geleden Soit, wat wil je met mensen die niet eens in staat zijn om hun eigen vlag te herkennen :)
wat wil je met een land dat politiekers heeft die niet eens weten dat ons volkslied de brabanconne is :angel:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Problemen met de gasketel (bulex). Printplaat kapot, blijkbaar iets dat "normaal" is na 9 jaar :(

500 EUR voor half uur werk en printplaat. De economie draait niet zeggen ze dan :)
tom35
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 27 keer

Bericht

Hier dr lagers van onze aeg wasmachine defect.Machine is nog geen 9 jaar..Lagers alleen zijn niet te vervangen want het geheel zit blijkbaar in een gesealde / gelaste kuip...Nieuwe kuip 240e zonder werkuren..kan dat wss zelf wel vervangen maar voor 600-700 koop je een nieuwe machine..
Ik heb nog wat gezocht op andere sites en daar kom ik ze tegen voor een 190e..
Wordt een lastige..zou liefst vervangen ipv nieuwe kopen maar je start met die kuip, als je dan eventueel nog een paar veren of een dichting moet vervangen..
Ik heb de indruk dat ze spareparts zeer duur houden zodat je gaat voor nieuwkoop..

En dat voor een Zweeds merk (is onderdeel van electrolux), daar had ik toch iets beters van verwacht..
9j voor defecte lagers is trouwens snel vind ik vooral omdat het de duurdere reeks was en we zijn hier maar met 4 thuis dus is niet dat er elke dag een machine draaide..

Tom
devilkin
Administrator
Administrator

Bericht

Nieuwslezers die echt idiote vragen stellen.
Ik weet het wel, er zijn artikels zat dat 1/7 vd inwoners laaggeletterd zijn, maar moet het zo verkleuterd worden...?
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 196 keer

Bericht

Laat ze Karrewiet kijken :)
Computer(k)nul
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 85 keer

Bericht

Ik heb er wel wat, meestal kan ik er wel over, maar deze is het vernoemen waard.

Telefoon van Proximus, ik krijg direct wachtmuziek. Ik blijf netjes hangen. Enkele issues op kantoor met een telefoon van een gebruiker, dus ik dacht dat ze me terugbelden om eea te bespreken.
3 minuten later.

"Goede morgen meneer, u spreekt met Scarlet, een dochteronderneming van Proximus, ik bel u om onze promoties van internet en televisie voor te stellen".
En toen heb ik ze niet meer laten uitspreken (onbeleefd van mij, dat kan, sorry daarvoor).
Echt? Mij bellen, mij op wachtmuziek zetten om dan reclame te maken?
Nope, niet ok.

"Maar meneer, wij horen niet dat u wachtmuziek krijgt, wij doen ook maar ons werk, wij werken met een opbelsysteem". Dat ze daar dan maar snel mee stoppen want dit is toch de wereld op zijn kop.

Ze vond het ook niet kunnen dat ik haar onderbrak.

Voila, en nu kan ik weer verder :-)
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 398 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

Als je tijd en zin hebt, kan je altijd de "Basta-truc" toepassen.
devilkin
Administrator
Administrator

Bericht

Dat je instant overschrijvingen bij sommige banken nog altijd moet aanvinken (ook al is het gratis).
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 480 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bericht

Bezoek op kantoor dat nog niet goed verstaan heeft dat hij niet moet roepen voor iedereen.
Zelfs met een NC op mijn oren hoor ik hem roepen. :evil:
(en hetgeen hij vertelt is geblaas, geblaas, geblaas...) :bang:
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 670 keer
Bedankt: 220 keer

Bericht

JA, IK MOEST ROEPEN WANT DE BEL DEED HET NIET
on4bam
Moderator
Moderator

Bericht

Al meer dan een week meer spam op de mailserver die gelukkig in quarantaine wordt gezet. Helaas ook een aantal spammails die wel in de mailbox komen, steeds dezelfde (russische) spammer vanop een .kz mailserver.
Bye, Maurice
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 196 keer

Bericht

Net een paar uur verloren met Windows 11 Updates waarna leek alsof er geen enkel venster meer opende, zelfs niet na restore en recovery.
Bleek dat ze openden op het tweede scherm wat echter door een ander toestel in gebruik was... :bang: :bang: :bang:
Computer(k)nul
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

De Vikingdeals zijn helaas Booking.com kwijt, jammer want bij mij een grote bron van vikingpunten en dus korting op mijn abo.

Anderzijds heb ik toch snel nog bijna 80 punten verzameld, dat maakt mijn dag dan weer goed. Payconiq levert nu ook punten op :)
on4bam
Moderator
Moderator

Bericht

Finnair geeft ook geen miles meer bij booking.com ... jammer want zo kunnen we onze punten niet meer actief houden. Eind deze maand dus opnieuw op 0.
Bye, Maurice
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 108 keer

Bericht

Europees aanrijdingsformulier: hoe Europees is dat?
Hopelijk heb je het nooit nodig maar als dit zo Europees is, waarom is het dan ééntalig?
Eenmaal over de (taal)grens is het zo goed als onbruikbaar omdat anderstaligen dat weigeren om in te vullen of te ondertekenen.
Anderzijds zelf al meegemaakt dat men in het het buitenland zo een formulier niet eens kent, laat staan dat zou het zouden invullen.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

Voor zover ik weet is het Europees Aanrijdings Formulier overal hetzelfde, juist de taal verschilt.
Er zijn genoeg websites te vinden waar je het EAF in verschillende talen kunt downloaden en deze zelf vergelijken indien je eraan twijfelt.
on4bam
Moderator
Moderator

Bericht

johan.devos schreef: 3 maanden geleden Er zijn genoeg websites te vinden waar je het EAF in verschillende talen kunt downloaden
Hier bijvoorbeeld
Bye, Maurice
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
Bedankt: 35 keer

Bericht

Of het vergelijken met de versie in hun eigen auto. De nummers van de velden zijn hetzelfde.
tom35
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 27 keer

Bericht

Ze zijn begonnen met de straat opnieuw aan te leggen, nieuwe nutsleidingen, riolering, een fietspad en yess eindelijk fiberklaar top....zou je denken wat ligt die hier dan te leuteren...ze zijn dus met de nutsleidingen gestart...als ze op die 6w ondertussen al geen 5 keer diezelfde sleuf op de hoek vd straat open gemaakt hebben, terug dicht gedaan hebben om dan de klinkers terug netjes te leggen en 3 dagen nadien weer datzelfde open te breken dan lieg ik niet...kan zoiets nu echt niet beter georganiseerd worden...geen wonder dat dat zoveel geld kost allemaal..

Tom
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

We mogen gelukkig zijn dat er zoveel vreemdelingen zijn die dat werk willen doen aan zo'n lage prijs of het zou nog een pak langer duren en veel en veel meer kosten.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

Dizzy schreef: 3 maanden geleden We mogen gelukkig zijn dat er zoveel vreemdelingen zijn die dat werk willen doen aan zo'n lage prijs of het zou nog een pak langer duren en veel en veel meer kosten.
als ik hier de werken zie zijn daar toch vrij weinig 'vreemdelingen' bij

en dat 'lang duren' heeft vooral te maken met het feit dat belgie nog steeds niet capabel is om alles op elkaar af te stemmen.
in theorie dient iedere nutsvoorziening de andere voorzieningen te verwittigen -en samen te werken- voor werken die ze uitvoeren.
in realiteit is dat ofwel niet het geval, ofwel "wij gaan daar werken, zoek het maar uit", en tegen dat de anderen dat ingepland krijgen zijn de eerste alweer weg.

ik heb ooit geweten dat een hele straat (geloof zo'n 30 of 40 huizen) geen koper of coax meer hadden "ineens".... omdat er verscheidene werken waren (riolering vernieuwen, straat verbreden, ....) en niemand van de betrokken firma's het nodig vond om even te laten weten aan proximus & telenet dat de straat breder ging zijn.... en dus de kabels naar de huizen misschien te kort, sja...

hier heeft fluvius vorig jaar trouwens 4 of 5 keer!!!! langsgekomen (op 2 weken tijd) in de straat "omdat er een probleem met de kabel was, maar we weten de kabel niet liggen en gaan niet zoeken, dus vervangen we gewoon de zekering in de cabine"
dus van veel geld kosten kan dat tellen, als je 4 of 5x een interventie (waarvan 2 met 2 man, en 2 of 3 met 1) doet ipv het in 1x in orde te brengen (5de of 6de keer zijn ze dan eindelijk -met 6 man!- gekomen en aan het graven geslagen - hoewel het meer 4 man kijkt, 2 man werkt was)

er moet gewoon een betere regeling komen die op elk niveau (federaal, vlaams, provinciaal, en gemeentelijk) op elkaar afgestemd is, en elke nutsmaatschappij verplicht om samen te werken, met boetes voor niet-respecteren ervan (beetje zoals het verplicht opvragen van de straatplannen indien men moet graven - iets dat proximus vroeger niet deed, tot er in de walen eens een technieker met de gasleiding mee de lucht inging omdat ze de plannen niet hadden)
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 108 keer

Bericht

Hier heeft dit jaar de straat al verschillende maanden open gelegen. Ja ze doen verschillende werken in dezelfde periode maar dat was per ongeluk. Ze wisten niet van elkaar af en zelfs toen er gelijktijdig verschillende parkeerverbodsborden door de verschillende aannemers geplaatst werden hadden ze het nog niet door van elkaar. Na enkele weken van proberen samen te werken lagen de werken lange tijd stil omdat ze elkaar permanent hinderden met flinke overlast voor de buurt.
Tegen het bouwverlof werd de sleuf dichtgegooid en met nieuw asfalt terwijl de werken nog niet klaar waren om dan 3 weken later opnieuw te openen : zinloos en vooral zeer duur.
En het grootste deel van de ploegen bestaat inderdaad uit buitenlandse arbeiders waarvan slechts een enkeling zich verstaanbaar kan maken in een landstaal. Dat maakt de coördinatie en communicatie extra moeilijk.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik heb de afgelopen 20 jaar 2 huizen laten bouwen, het aantal Belgen dat hieraan gewerkt heeft is op 2 handen te tellen. Dat geldt ook voor de werken in de straat en voor de aanleg van fiber hier. Trouwens bij Proximus hetzelfde, telkens mensen van andere origine bij MV kwam die zelfs van Frankrijk om hier werken te doen.

Laat ons eerlijk zijn, er zijn weinig Belgen te vinden die dat werk willen doen en zeker niet aan die voorwaarden.

Dit is trouwens geen frustratie maar eerder een vaststelling dat de frustraties nog wel eens stevig zouden oplopen indien we niet over deze werkkrachten zouden beschikken.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Laat ons eerlijk zijn, die 'buitenlanders in de bouw' hebben meer beroepseer dan de belgen in de bouw. Althans dat is mijn ondervinding.

Maar mijn frustratie van de dag: fietsers zonder licht.

J.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 480 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bericht

Joe de Mannen schreef: 3 maanden geleden Maar mijn frustratie van de dag: fietsers zonder licht.

J.
Nog een geluk dat er zovelen tegelijk op hun gsm bezig zijn, dan hebben ze toch iets van licht. :twisted:
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 74 keer

Bericht

2 onderaannemers met Duitse nummerplaten van Fiberklaar die niet willen luisteren wanneer ik vraag waar ik de glasvezel wil laten binnenkomen.
"ikke niet begrijp" zegt hij begint een gat te boren waar het echt moeilijk is om door te komen. En inderdaad, hij geraakt er niet door. Ik zie dan dat hij een beetje verder wil proberen en terug hetzelfde, hij geraakt er niet door.

Ik heb dan maar m'n eigen boormachine met een lange boor gehaald en geboord waar het wel ging. (schuin naar beneden van binnen naar buiten)
Ok geen probleem, kan gebeuren en laat hem verder doen. Vezel naar binnen en ONT op de muur. Dan begon hij aan het laswerk. (ondertussen zit ik aan m'n laptop)

In de verte hoor ik vloeken en zag dat het lassen niet lukte en de technieker was echt aan het klungelen.(zijn collega zat in de camionette) Daar ik gewend ben om te lassen heb ik hun in slecht Duits gevraagd om op te krassen en wel zelf zou doen.

Ik ben normaal niet moeilijk en geef direct wat te drinken maar dit was echt erg om te zien.
Ongelooflijk dat ze zo'n gasten laten werken. Wat moet dat zijn bij mensen die er niets van kennen ?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 206 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Dizzy schreef: 3 maanden geleden Ik heb de afgelopen 20 jaar 2 huizen laten bouwen, het aantal Belgen dat hieraan gewerkt heeft is op 2 handen te tellen.
Vandaar je grote voorliefde voor cash geld :lol:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

technieker schreef: 3 maanden geleden 2 onderaannemers met Duitse nummerplaten van Fiberklaar die niet willen luisteren wanneer ik vraag waar ik de glasvezel wil laten binnenkomen.
"ikke niet begrijp" zegt hij begint een gat te boren waar het echt moeilijk is om door te komen. En inderdaad, hij geraakt er niet door. Ik zie dan dat hij een beetje verder wil proberen en terug hetzelfde, hij geraakt er niet door.

Ik heb dan maar m'n eigen boormachine met een lange boor gehaald en geboord waar het wel ging. (schuin naar beneden van binnen naar buiten)
Ok geen probleem, kan gebeuren en laat hem verder doen. Vezel naar binnen en ONT op de muur. Dan begon hij aan het laswerk. (ondertussen zit ik aan m'n laptop)

In de verte hoor ik vloeken en zag dat het lassen niet lukte en de technieker was echt aan het klungelen.(zijn collega zat in de camionette) Daar ik gewend ben om te lassen heb ik hun in slecht Duits gevraagd om op te krassen en wel zelf zou doen.

Ik ben normaal niet moeilijk en geef direct wat te drinken maar dit was echt erg om te zien.
Ongelooflijk dat ze zo'n gasten laten werken. Wat moet dat zijn bij mensen die er niets van kennen ?
godgeklaagd zoiets.
J.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 63 keer

Bericht

technieker schreef: 3 maanden geleden 2 onderaannemers met Duitse nummerplaten van Fiberklaar die niet willen luisteren wanneer ik vraag waar ik de glasvezel wil laten binnenkomen.

Dan vraag ik mij af hoe die 2 kerels aan hun diploma geraakt zijn, waarschijnlijk bij aankoop van een zak frieten of voor € 50 aankopen in de Carrefour, moest ik hun werkgever zijn dan lagen die 2 direct met hun klikken en klakken buiten wegens niet geschikt voor de job en dan druk ik nog beleeft uit. :x
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dan vraag ik mij af hoe die 2 kerels aan hun diploma geraakt zijn...
... en dan druk ik me nog beleefd uit
J.