Torenhoge stopzettingskosten orange

Goddeeris
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 Mei 2018

Torenhoge stopzettingskosten orange

Berichtdoor Goddeeris » 2 weken 6 dagen 22 uur geleden (06 Mei 2018, 23:49)

Als vroegere klant van mobistar zijn we ergens in augustus 2017 automatisch overgegaan naar orange.

Door voortdurend foutieve ( te hoge ) facturaties hebben wij door advies van orange ons abonnement gewijzigd op 23/11/2017.

Ik heb toen idd getekend voor wijziging van mijn abonnement (geen verlenging) en orange heeft me dat ook zo mondeling toegelicht, om(uiteindelijk) correcte facturatie te verkrijgen .

Op de formulieren wijziging abonnement staat einddatum van het contract: 25/03/2018

NAV mail 17 nov 2017 08u20 van orange, werd er beloofd dat ik mijn korting van 14 € en 20 € in combinatie van de korting van 7.5% werd verlengd.
Echter als ik naar de facturaties kijk vanaf maart 2018 zijn die kortingen van 14 € en die 20 € per maand verdwenen.

Ik heb dan echter begrepen dat ons contract afgelopen was met orange.

Wij hebben alle nummers overgezet naar Telenet, met uitzondering van één nr: ....wat ik graag zou willen behouden.

Nu krijg ik een faktuur met 1748 € kosten stopzetting contract, die ik uiteraard wil betwisten indien mogelijk.

Vandaag had ik telefonisch contact opgenomen met orange , maar ze hadden totaal geen gehoor…

Ik heb wel momenteel de domiciliëring naar orange geblokkeerd.

Ik heb momenten een advocaat gecontacteerd.

Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 17 Sep 2012
Locatie: Brasschaat
Bedankt: 161 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer

Re: Torenhoge stopzettingskosten orange

Berichtdoor petrol242 » 2 weken 6 dagen 21 uur geleden (07 Mei 2018, 00:36)

euhmmm, bij welke provider zit je nu? Je verhaal is wat verward eerlijk gezegd.

Beepee
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 Jun 2017
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer

Re: Torenhoge stopzettingskosten orange

Berichtdoor Beepee » 2 weken 6 dagen 21 uur geleden (07 Mei 2018, 00:45)

Inderdaad heel verwarrende gegevens, Mobistar werd Orange op 9 mei 2016,

Gaat het over residentiële abonnementen, of bedrijfsabonnement? Overgegaan naar Telenet, behalve voor 1 nummer? Waren er ook abonnementen met smartphones bij?

fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 23 Nov 2008
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer

Re: Torenhoge stopzettingskosten orange

Berichtdoor fvhbrugge » 2 weken 6 dagen 14 uur geleden (07 Mei 2018, 07:11)

Als je gelijk hebt, aangetekend in gebreke stellen.
Meer hoeft dat niet te zijn.

Je kan telefonisch protesteren maar voor zo een bedrag niet twijfelen en een aangetekende brief sturen. Je kan verwijzen naar het telefoongesprek als je dat er geweest is.

Merk wel op dat bij professionele abonnementen, je niet beschermd bent zoals een particulier.
Lees het contract n'a, mogelijk heb je voor 2 jaar getekend met korting de eerste maanden.
In geval van 'professionele abonnementen moet je wel nog de resterende tijd volledig betalen.

Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2552
Lid geworden op: 23 Feb 2010
Bedankt: 181 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 151 keer

Re: Torenhoge stopzettingskosten orange

Berichtdoor mailracer » 2 weken 6 dagen 14 uur geleden (07 Mei 2018, 07:40)

Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt. Als er gesproken word van kortingen van dit formaat, dan ga ik ervan uit dat het een professioneel contract betreft met meerdere telefoons. Als je spreekt van einddatum ergens in de maand maart van 2018, dan ben je automatisch een nieuw contract aangegaan, dat je normaal voor die datum had moeten stopzetten. Wat denk ik niet correct is gebeurd. Je verbreekt nu je contract als het al een aantal weken bezig is, dus denk ik dat Orange, gezien naar je contract en einddatum, gelijk heeft.


Terug naar “Orange (Mobistar)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten