Lijnprobleem ?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
L-Phenylaline
Starter
Starter

Ongeveer sinds vorige week gemerkt dat mijne adsl niet meer op 3.3 Mbps komt maar eerder rond de 2.9. Niet meteen een probleem vond ik, alles volgens mij hier 1000% in orde met pc en aansluitingen dus ik zie nog wel wat er gebeurt voor ik storingen bel, is geen dramatisch verschil voor hetgeen ik doe en er worden misschien veranderingen aangebracht of zo....

Kreeg in het weekend telefoon van een vriendin (dan is dat snelheidsprobleem nog minder van mijn zorgen) maar hoorde een bromtoon op de lijn, heel vervelend. Dus storingen toch maar gebeld, die doen een lijntest, bellen terug en brom is weg. Dank u wel, zeg ik, maar het vriendelijke meisje zegt dat er toch nog iets op zit en dat er verlies op zit, er zal iemand moeten langskomen.
Technieker komt langs in voormiddag ipv namiddag zoals gezegd aan tel. maar ok, vindt niets verkeerd, test met zijne laptop de adsl en zegt dat dat ook in orde is, moet mijn toestellen maar eens checken.

Goed, die brom was al weg en van mij moesten ze hier niet komen kijken want ben zeker dat hier alles in orde is, zit ik nu ineens met een lijn die in orde verklaard is met een veranderlijke snelheid tussen 2.8 en 3.1 Mbps. terwijl er ook een bromtoon (geen adsl ruis, dat verschil ken ik best) weggewerkt is met een lijntest. Veel verlies van frames en abnormaal hoge error count, vandaag 2x sync verloren (gebeurde anders zelden).
Kan daar nog mee leven, is desondanks nog "werkbaar" en ga daar niet moord en brand voor roepen :lol:

Als iemand van de techniekers hier mijn lijn toch nog eens zou willen checken, als 't erger wordt moet ik anders die meiskes van storingen weer storen en ik hoor die wachtmuziek niet graag.

Dank U

Edit: heu, voor die lijntest hebben jullie dit nog nodig I presume: bk368459

:wave:
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik zou heel graag die lijntest van hier uitvoeren, als ook een lijnreset

ik zou zelfs met alle plezier je sync verhogen naar 100/100 mbit

spijtig genoeg zijn wij een onafhankelijk forum en hebben wij geen contacten met skynet (want ik denk dat de post hierover gaat) ook dwalen er (zover ik weet) geen bgc techniekers (meer) rond hier op het forum

je zal die meisjes dus toch terug moeten lastigvallen :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
L-Phenylaline
Starter
Starter

Oeps :oops:

Bedankt voor die info, ben hier maar beland door te googelen naar "adsl problemen" of zoiets en heb alle posts natuurlijk nog niet gelezen, wel degene waar er blijkbaar nog wel technici aanwezig waren die me eventueel konden helpen...

Maar u hebt me uitstekend geholpen, ik weet nu wat me te doen staat, weeral de vrouwen gaan lastig vallen 8)

Thanks

:beerchug:
Styno
Elite Poster
Elite Poster

L-Phenylaline schreef:Dank u wel, zeg ik, maar het vriendelijke meisje zegt dat er toch nog iets op zit en dat er verlies op zit, er zal iemand moeten langskomen.
That does it... Vriendelijke meisjes die zelf problemen vinden en persé willen oplossen...
Nu verander ik zeker van provider :lol:

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster

@Styno: ik ga mee. Maar ik was dat toch al lang van plan :wink:

Snakehit
L-Phenylaline
Starter
Starter

Niet dat ik jullie echt kan volgen in uw redeneringen, die meiskes doen hun werk goed, hebben niks verkeerd gezegd. De laatste keer had ik helaas ne man aan de lijn, maar die was eveneens heel vriendelijk en nam zelfs de tijd om mijn optionele vragen te kunnen beantwoorden zoals: "waar staat eigenlijk die centrale, en waar zijn de meisjes naartoe ? " :D

Hoe zeker ik ook was dat bij mij de lijn in orde was, toch technieker nog maar eens binnen gelaten die me weer gestuurd was. Inderdaad, alles prima in orde, dichtbij centrale en geen problemen op de lijn. Nochtans eerder mijne modem getest op verschillende pc's hier, dus het lag ook niet aan mijne pc. Maar ik had niet gedacht dat die kwal van een modem (speedtouch usb, meer dan 2 jaar perfect gewerkt) de oorzaak kon zijn. Ofwel werkt zoiets, ofwel heb je serieusere problemen dan wat snelheidsvariatie, dacht ik.... Diagnoseprogramma's zagen niks verkeerd in modem of usb poorten, alleen die lijnsnelheid... Tot daar mijn verdediging, maar ik moet toegeven dat ik dus fout zat, en ik ben prima geholpen om daarachter te komen. Een speedtouch 510 aan mijne onboard lan (komt dat dan toch nog van pas...) en ik zit weer te luisteren naar Lazer terwijl ik surf en download zonder fouten. Uitstekende speedtests ook. Wou nooit toegeven dat die usb modems misschien minder goed zouden zijn maar ik zie nu ook wat ik zie... :oops:

Een tijdje geleden was hier een telenet verkoper aan de deur, met oa het argument dat je geen nieuwe modem hoeft aan te kopen bij hun als er wat mis gaat. Ik zei hem dat mijne adsl modem prima werkt en dat ook wel zal blijven doen. Khad beter niks gezegd :?

Desalniettemin, van de service van Skynet (en belgacom) heb ik nooit kunnen klagen, van in de tijd van de 28.8k modems tot nu, sorry guys ;)
Zelfs de wachttijd aan de telefoon was heel kort, ondanks de waarschuwing dat er nogal wat voor me waren en mijn ongegronde wachtmuziek-angst.
Mag dat ook eens gezegd worden ? Bij deze.

Groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”