Kreeg in het weekend telefoon van een vriendin (dan is dat snelheidsprobleem nog minder van mijn zorgen) maar hoorde een bromtoon op de lijn, heel vervelend. Dus storingen toch maar gebeld, die doen een lijntest, bellen terug en brom is weg. Dank u wel, zeg ik, maar het vriendelijke meisje zegt dat er toch nog iets op zit en dat er verlies op zit, er zal iemand moeten langskomen.
Technieker komt langs in voormiddag ipv namiddag zoals gezegd aan tel. maar ok, vindt niets verkeerd, test met zijne laptop de adsl en zegt dat dat ook in orde is, moet mijn toestellen maar eens checken.
Goed, die brom was al weg en van mij moesten ze hier niet komen kijken want ben zeker dat hier alles in orde is, zit ik nu ineens met een lijn die in orde verklaard is met een veranderlijke snelheid tussen 2.8 en 3.1 Mbps. terwijl er ook een bromtoon (geen adsl ruis, dat verschil ken ik best) weggewerkt is met een lijntest. Veel verlies van frames en abnormaal hoge error count, vandaag 2x sync verloren (gebeurde anders zelden).
Kan daar nog mee leven, is desondanks nog "werkbaar" en ga daar niet moord en brand voor roepen

Als iemand van de techniekers hier mijn lijn toch nog eens zou willen checken, als 't erger wordt moet ik anders die meiskes van storingen weer storen en ik hoor die wachtmuziek niet graag.
Dank U
Edit: heu, voor die lijntest hebben jullie dit nog nodig I presume: bk368459