Verkeerde filter (Telenet) ==> geen internet meer (Orange)
Geplaatst: 27 apr 2018, 17:42
Bij mijn ouders zijn de de week van 6 april nieuwe versterkers komen plaatsen voor 'sneller internet'. Helaas hebben die mannen op een aantal plaatsen verkeerde filters op de aansluitingen gestoken!
Bij mijn ouders, maar ook Orange klanten iets verderop, hebben ze wel nog TV (Orange!) maar géén internet meer. Na verscheidene testen blijkt de download synch wel nog OK te zijn, maar de upload blijft pinken als fout. Conclusie, verkeerde filter (frequenties eruit halen omwille van beperkingen).
Orange is daags na het voorval langs geweest om te testen, bevestigd wat ik al vermoedde: verkeerde filter.
Ticket vie Orange bij Telenet om paar dagen erna de boel te komen opklaren: zijn langsgeweest, was niet 'hun bevoegdheid'.
Nieuw ticket: zouden langskomen 23 april. Niemand langs geweest. Niemand verwittigd via GSM.
Nieuw ticket: zouden langskomen 26 april: niemand lang sgeweest. Niemand verwittigd via GSM!
Vandaag telefoon gehad: we wensen een nieuwe afspraak te maken om uw probleem op te lossen: 6 mei!!
Dat is nog 10 dagen, en ondertussen zitten mijn ouders al een maand zonder internet, én telefoon (VoIP).
Hoe los ik dit verder op?? Claim??
Vandaag een 4G router gezet met pre-pay kaartje in, maar het loopt op he?
Graag advies van Telenet/Orange, iemand 2de lijns??
Bij mijn ouders, maar ook Orange klanten iets verderop, hebben ze wel nog TV (Orange!) maar géén internet meer. Na verscheidene testen blijkt de download synch wel nog OK te zijn, maar de upload blijft pinken als fout. Conclusie, verkeerde filter (frequenties eruit halen omwille van beperkingen).
Orange is daags na het voorval langs geweest om te testen, bevestigd wat ik al vermoedde: verkeerde filter.
Ticket vie Orange bij Telenet om paar dagen erna de boel te komen opklaren: zijn langsgeweest, was niet 'hun bevoegdheid'.
Nieuw ticket: zouden langskomen 23 april. Niemand langs geweest. Niemand verwittigd via GSM.
Nieuw ticket: zouden langskomen 26 april: niemand lang sgeweest. Niemand verwittigd via GSM!
Vandaag telefoon gehad: we wensen een nieuwe afspraak te maken om uw probleem op te lossen: 6 mei!!
Dat is nog 10 dagen, en ondertussen zitten mijn ouders al een maand zonder internet, én telefoon (VoIP).
Hoe los ik dit verder op?? Claim??
Vandaag een 4G router gezet met pre-pay kaartje in, maar het loopt op he?
Graag advies van Telenet/Orange, iemand 2de lijns??