Pagina 1 van 1

XPS 15 & perikkelen Dell support

Geplaatst: 18 apr 2018, 12:27
door helmuteke
Gisteren mocht ik mijn nieuwe Dell XPS 15 in ontvangst nemen.
heb er wel een beetje moeten opwachten maar werd mooi op de hoogte gehouden door het " social media team" van dell via Twitter.

Bij het aansteken van de laptop viel me het direct op , als ik scherm heb me witte achtergrond , dat deze aan de linkerkant wat geelig zijn dan rechts.
Iets waar ik gezien de prijs van deze laptop niet mee akkoord kan gaan.

Ik bel dus naar Dell belgie , welke me vraagt om een foto op te sturen van dit probleem. Ze leggen me ook al direct de opties uit , zijnde :
- Terugsturen , Geld terug en nieuwe kopen ( maar op deze stond een deal , dus zou ik meer moeten betalen)
- Laten herstellen maar dan verloopt het feit dat ik deze kan terugsturen indien ik toch niet tevreden zou zijn.

Op dit moment komt het social media team in actie en vraagt hoe het zit met mijn aankoop , ik doe mijn verhaal van boven en beloven me om het te onderzoeken.
Hun voorstel is :

- Laten herstellen met een refurbished scherm ( 4 dagen)
- Nieuw systeem laten afkomen en wisselen met deze ik nu heb ( 16 dagen)

Ik kies voor het laatste en die mensen van het social media team beloven me dat ze er zullen achter gaan.

Nu krijg ik net terug van support belgie een mail , dat wat ik voorheb met het scherm perfect normaal is en dat een reparatie zelfs slechter zou zijn dan wat ik nu heb :-o. Heb deze mens beleefd geantwoord dat ik even het social media team afwacht.

Dus we zijn weer vertrokken voor een lange weg , en heb dan al weer spijt dat ik deze keus gemaakt heb . . . Op papier zag het er mooi uit.


Iemand andere bedenkingen of voorstellen ??

Re: XPS 15 & perikkelen Dell support

Geplaatst: 18 apr 2018, 13:42
door Didymus
Ik zou voet bij stuk houden (vervangen) en mocht het nieuwe toestel hetzelfde gebrek tonen, gebruik maken van uw herroepingsrecht en iets anders kopen.

Zelf heb ik een XPS 13 Developer Edition in bestelling staan ter vervanging van een Macbook. Als het mij niet bevalt zal het Dellavontuur ook bij mij van korte duur zijn.

Re: XPS 15 & perikkelen Dell support

Geplaatst: 18 apr 2018, 15:28
door MClaeys
Op een bedrijf gestaan waar de XPS laptops redelijk veel gebruikt werden. Eigenlijk altijd tevreden geweest van de kwaliteit en robuustheid. nooit schermproblemen gehad of verkleurd beeld. Het zijn wel dingen die de techniekers niet zo graag uit elkaar haalden, dus dat ze zeggen "das normaal" om daar onderuit te komen zou me niet verbazen.

Re: XPS 15 & perikkelen Dell support

Geplaatst: 18 apr 2018, 15:38
door Sasuke
Heb zelf ook een XPS15 en ik was blij dat ik die met een deal via coolblue had gekocht. Na aankoop wilde ik een Premium Support contract afsluiten op de zaak, wat perfect mogelijk is, maar na en maand nog niet in orde was omwille van het feit dat men er niet in slaagde om een offerte te maken met de juiste gegevens (kwam steeds een onbekende naam op de offerte te staan ...). 2 weken later startte de laptop plots niet meer op ... en ook bij het aanmaken van de support case bleef een degelijk antwoord uit en kreeg ik een voorstel om de laptop (op eigen kosten) op te sturen ter nazicht en indien er geen defect werd vastgesteld ik 100 EUR aangerekend ging krijgen.

Ik heb toen naar CoolBlue gebeld, laptop binnengebracht in Antwerpen en 2 weken later een nieuwe gekregen ... zonder kosten ...
Verder wel zeer tevreden van de laptop hoor ... maar Dell Support ... nee dank u. Moet er wel bijvermelden dat het niet meer opstarten vermoedelijk, maar dat wist Dell toen niet, te wijten was aan het hard neerzetten van de laptoptas (en hij zat toen in het vak zonder mousse). Sindsdien geen enkel issue meer voorgehad ... is een jaartje geleden ongeveer.

Re: XPS 15 & perikkelen Dell support

Geplaatst: 18 apr 2018, 16:24
door MClaeys
Ik had enkel ervaring met hun businesssupport, die deden het niet slecht alleen telkens dezelfde vervelende vragen uit hun boekje maar bon.

Re: XPS 15 & perikkelen Dell support

Geplaatst: 23 apr 2018, 12:40
door devilkin
Ervaring met een XPS13 (model van enkele jaren geleden): geleverd met een scherm met enorm veel bleeding. Repair @ home gevraagd, die technieker had het helemaal omzeep gekregen (toestel startte zelfs niet meer op) - dan nieuwe laptop gekregen & deze doet het nog steeds heel goed :)

Re: XPS 15 & perikkelen Dell support

Geplaatst: 23 apr 2018, 12:44
door Ken
Destijds ook XPS 13 gehad en nooit geen problemen.

Soms volg je inderdaad best de 'lange' weg om 100% tevreden te zijn... Dit kan nu eenmaal enkele dagen/weken duren (herstelling), of verificatie en opsturen van een nieuwe.

Re: XPS 15 & perikkelen Dell support

Geplaatst: 02 mei 2018, 20:09
door helmuteke
Vandaag mijn "replacement" systeem mogen ontvangen , en dit is nu wel in orde . Scherm perfect alsook beter geluid.

Het jammere is dus idd dat je via twitter betere support krijgt dan telefonisch in eigen land.
Nu moet ik nog wachten om het oude system terug te sturen , heb geen "return" papier mogen ontvangen . . .