Minister Gatz wil doorspoelen reclame verbieden

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

@boulder, je reactie klinkt zéér gewichtig, maar ik zie absoluut geen graten in hetgeen je aanklaagt.

Welk maatschappelijk probleem voor Jan Met De Pet beschrijf je daar? Niks dat mij aanbelangt, lijkt het.

Je beschrijft een puur politieke machtstrijd, maar je klinkt wel alsof ik mij daar iéts van aan hoe te trekken. Om eerlijk te zien kan het mij geen kloten schelen, want het heeft geen invloed op mij. Sterker nog, alles van invloed dat de VLD en N-VA tot nu toe heeft gehad op de VRT heeft in mijn NAdeel gespeeld, dus voor mij is het helemaal prima als de N-VA moet inboeten aan invloed op de openbare omroep. Prima prima!

EDIT: En waarom is dit weer aan het verworden tot een platte politieke discussie? Kunnen we ontopic blijven?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

JamesEarlGray schreef:@boulder, je reactie klinkt zéér gewichtig, maar ik zie absoluut geen graten in hetgeen je aanklaagt.
Ik zeg alleen dat wat Dizzy als een grote verworvenheid voorstelt, in werkelijkheid een spelletje politieke manipulatie is.
JamesEarlGray schreef:Welk maatschappelijk probleem voor Jan Met De Pet beschrijf je daar? Niks dat mij aanbelangt, lijkt het.
Vraag het eens aan Dizzy, ik weet niet waarom je mij aanspreekt voor iets waar Dizzy over begonnen is.
En dat het u politiek goed uitkomt, is geen argument om te zeggen dat iets rechtvaardig is.
JamesEarlGray schreef:EDIT: En waarom is dit weer aan het verworden tot een platte politieke discussie? Kunnen we ontopic blijven?
Gelieve u daarvoor te richten tot zij die steeds weer off topic gaan.
Die grap van de Taliban was een manier om het Afghanistan debat in dit topic binnen te smokkelen, en er nog een persoonlijke aanval aan toe te voegen (de "langtenen") (heist_175).
Daarna de benoemingen binnen de RVB van de VRT van Dizzy, opnieuw, niet terzake doende, maar toch weer een manier om off topic en de politieke toer op te gaan.
En dan maar zagen op boulder...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Dizzy schreef: En er was nog meer goed nieuws want men wil de politieke benoemde leden in de RVB van de VRT verminderen. De eerste goede zet van Dalle.
Dalle is anders niet bekend om de goede plannen, maar dit houdt idd steek.
Het staat ook in het bestuursdecreet 2018, dus wereldschokkend is het niet.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210826_97700801
Waarom verandert het nu?
De vraag is eerder: waarom verandert het nu pas? In het bestuursdecreet van 2018 stond al dat overheidsbedrijven verplicht ‘een aantal onafhankelijke leden’ in hun raad van bestuur moesten op­nemen. De raad van bestuur van de VRT vroeg daar toen een uitzondering op en kreeg die ook.
Sinds 2006, dankzij weer een ander decreet, mag de raad van bestuur van de VRT trouwens drie onafhankelijke leden toevoegen, maar daar is nooit gebruik van gemaakt.
De CDV-foefelaar Luc Van den Brande verkreeg de uitzondering met een drogreden.
Nu Luc Van den Brande in januari gaat stoppen, wordt de regel ingevoerd. Dat is natúúrlijk geheel toevallig.
boulder schreef:
Dizzy schreef:En er was nog meer goed nieuws want men wil de politieke benoemde leden in de RVB van de VRT verminderen. De eerste goede zet van Dalle.
Pure demagogie wat daar gebeurt.
Stel u voor. Een bedrijf dat onafhankelijke leden opneemt in de raad van bestuur. Pure demagogie.
Nu de klassieke partijen niet veel stemmen meer halen, zijn ze plots zogezegd niet meer zo'n grote voorstanders van het politiek onder elkaar verdelen van de postjes bij de VRT.
De verdeelsleutel blijft behouden, voel u toch niet zo snel tekort gedaan :)!
Dat is echter een truuk, die er enkel op gericht is Vlaams Belang en N-VA hun vertegenwoordigers te verminderen.
Misschien is het nieuw voor u, maar de NVA zit in opeenvolgende Vlaamse regeringen sinds 2004. Het bestuursdecreet van de VRT is dus mee tot stand gekomen met goedkeuring van de NVA, de uitvoering ervan trouwens ook.
Minister van Media Benjamin Dalle (CD&V) heeft nu beslist dat vier van de twaalf zitjes naar onafhankelijke experts moeten gaan. Dat maakte hij gisteren ­bekend in een interview met De Morgen. Er blijven dus acht ‘politiek benoemde’ raadsleden over. De gehanteerde verdeelsleutel wijst uit dat de drie meerderheidspartijen een zitje kwijtspelen. Ook Vlaams Belang verliest een van zijn twee vertegenwoordigers en vindt dat onaanvaardbaar. Groen en Vooruit behouden hun zitje.
Verliezen een zitje:
- CDV
- NVA
- OVLD
- VB
En dan zou het enkel zijn om VB een hak te zetten.
Serieus blijven hé.
We hebben dat al regelmatig gezien bij VIvaldi.
Toch nog even in herinnering brengen dat de VRT en al wat ermee te maken heeft, een Vlaamse bevoegdheid is en dat de federale ("Vivaldi") regering er niets over te zeggen heeft?

Volgende keer beter :beerchug:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Die Van den Brande heeft veel kwaad gedaan bij de VRT, eindelijk zijn we van dat antivoorbeeld af. Een zoveelste voorbeeld van hoe Vlaanderen compleet faalt in een volledig eigen bevoegdheid.

Dat is het pijnlijke, vaak krijg je sterk de indruk dat het "bestuur" maar één doel heeft, de VRT zoveel mogelijk beperken. Het zou veel beter zijn als er NUL politiek benoemden in het bestuur zaten maar enkel mensen met kennis van zaken, stel u voor die gekkernij. Straks nemen die nog een beslissing die de vraag van de kijker volgt :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Dizzy schreef:Het zou veel beter zijn als er NUL politiek benoemden in het bestuur zaten maar enkel mensen met kennis van zaken, stel u voor die gekkernij. Straks nemen die nog een beslissing die de vraag van de kijker volgt :lol:
Ik vraag me af wie beslist heeft dat Niels DsB perse een contract met 5 nullen moest krijgen, voor de neus van de commerciële concurrentie. Zou dat op vraag van de kijker zijn?
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Hij had blijkbaar geen contract meer bij VTM dus hij was beschikbaar. Voor de neus van de commerciële is dus niet juist. VRT moet bovendien anderen, lees commerciëlen, voorrang geven bij het selecteren van BV's volgens de beheerovereenkomst.

Zelf had ik eerder 5 nullen gegeven aan deze nul maar BV's zijn blijkbaar nodig in de media.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

boulder schreef:
Dizzy schreef:En er was nog meer goed nieuws want men wil de politieke benoemde leden in de RVB van de VRT verminderen. De eerste goede zet van Dalle.
Pure demagogie wat daar gebeurt.
Nu de klassieke partijen niet veel stemmen meer halen, zijn ze plots zogezegd niet meer zo'n grote voorstanders van het politiek onder elkaar verdelen van de postjes bij de VRT.
Dat is echter een truuk, die er enkel op gericht is Vlaams Belang en N-VA hun vertegenwoordigers te verminderen.
Er komen immers extra "experts", het laat zich raden dat die extra experts dan "toevallig" een centrum of centrumlinkse signatuur hebben.
Als je het spel niet kunt winnen, verander dan de regels.
We hebben dat al regelmatig gezien bij VIvaldi.
Valt VRT niet onder Vlaams minister Dalle?
Vivaldi mag op zijn kop gaan staan, maar het lijkt me een Vlaamse bevoegdheid en geen federale.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

heist_175 schreef:Stel u voor. Een bedrijf dat onafhankelijke leden opneemt in de raad van bestuur. Pure demagogie.
Alsof die 'onafhankelijke' experten zo onafhankelijk zijn.
Van 'onafhankelijk' viroloog Van Ranst weten we perfect dat hij PVDA sympathisant is, van professor Degrauwe weten we dat hij bij de VLD was, en ongetwijfeld nog sympathie voor heeft.
Ja, het is demagogisch te beweren dat die media experten echt onafhankelijk gaan zijn.
heist_175 schreef:De verdeelsleutel blijft behouden, voel u toch niet zo snel tekort gedaan
Ik heb daar geen postjes, hoor.
Het gaat erover die doorzichtige manoeuvres te doorzien, en te zien waar de slechte verliezers zitten.
heist_175 schreef: En dan zou het enkel zijn om VB een hak te zetten.
Serieus blijven hé.
De regels van Unia zijn ook plots aangepast op het moment dat VB een vertegenwoordiger ging krijgen.
Raar, hee?
phil48 schreef:Ik vraag me af wie beslist heeft dat Niels DsB perse een contract met 5 nullen moest krijgen, voor de neus van de commerciële concurrentie. Zou dat op vraag van de kijker zijn?
Voor mij gaat die waar hij wil, maar het is wel een feit dat als de VRT een peperduur contract betaalt, ze dat wel doen met het geld van de belastingbetaler.
Dan blijft er weer minder over voor iets anders, kunnen ze nog wat meer herhalingen uitzenden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

boulder schreef: Van 'onafhankelijk' viroloog Van Ranst weten we perfect dat hij PVDA sympathisant is
Klopt volgens mij niet. Conner Rousseau had hem in gedachten voor de minister post die Frank VDB nu heeft. Dat gerucht ging zeer zwaar rond bij de verdeling van de minister posten.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Vaganzza schreef:
boulder schreef: Van 'onafhankelijk' viroloog Van Ranst weten we perfect dat hij PVDA sympathisant is
Klopt volgens mij niet. Conner Rousseau had hem in gedachten voor de minister post die Frank VDB nu heeft. Dat gerucht ging zeer zwaar rond bij de verdeling van de minister posten.
Toch zijn zijn PVDA sympathieën gekend, en vooral zijn afkeer voor alles wat rechts is.
Ik heb hem als voorbeeld gekozen, maar het had evengoed een ander kunnen zijn.
Het gaat om het punt dat het weinig waarschijnlijk is dat zo'n expert echt onafhankelijk zal zijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Nu moeten experts al ongeslachtelijk zijn ook :lol: .
Een viroloog moet ook gaan stemmen hé.

Dat hij dan voor PVDA stemt, kan me niet zoveel schelen. Als zijn wetenschappelijke kennis maar correct is. Aangezien daar blijkbaar weinig op af te dingen valt, wordt hem maar verweten dat hij voor een partij stemt of er zelfs sympathie voor heeft.

Ondertussen zullen we lang moeten wachten voor de federale regering tussenbeide komt, in dit Vlaamse dossier.
Het waren Tommelein & Lydia Peeters die hun bevoegdheid overtreden hebben in de PV discussie met de slimme meter, het is helemaal van de pot gerukt dat de federale regering een verwijt krijgt voor iets wat hun bevoegdheid niet is. Gelukkig is niet iedereen zo dwaas om zomaar wat in het rond te toeteren over bevoegdheden, die uiteindelijk de hunne niet zijn.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

heist_175 schreef:Gelukkig is niet iedereen zo dwaas om zomaar wat in het rond te toeteren over bevoegdheden, die uiteindelijk de hunne niet zijn.
probleem is dat quasi alle bevoegdheden zo verknipt zijn dat elk niveau wel ergens een voet hebben zitten.
ze mogen meebeslissen en kunnen nadien altijd alle verantwoordelijkheid afschuiven.

opt einde vd rit is dat ook irrelevant voor de burger
die vraagt iets en krijgt enkel excuses waarom het niet kan.
iets wat mensen verzinnen kan door mensen veranderd worden
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Wetenschappers mogen inderdaad ook stemmen en een eigen mening hebben. MVR is naast viroloog ook gewoon een burger met dezelfde burgerrechten als jij en ik. Hij ageert inderdaad tegen extreem rechts maar dat is in België nog altijd toegestaan.

Niemand is volledig neutraal maar het is toch een verbetering als het VRT-bestuur meer mensen krijgt die niet enkel op hun stoel zitten omdat ze politiek verbonden zijn bij een bepaalde partij maar daarentegen ervaring hebben op het terrein. Nu zat daar oa een bloemist die zijn positie dan nog eens misbruikte om zijn eigen materiaal te verpatsen.

Vreemd dat sommigen problemen hebben met democratische mening van een wetenschapper maar minder met de terroristische daden van een geflipte militair :roll:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Het is vooral het gedroomd excuus om u achter te verstoppen.
Er waren meerdere mogelijkheden om de garantie op de tergdraaiende teller zónder het overtreden van de bevoegdheden te realiseren. Beide ministers (Bart Tommelein & Lydia Peeters - Zuhal Demir had er uiteindelijk niets mee te maken, ze mocht wel de stront van beide voorgangers opkuisen) vertikten het gewoon om een solide oplossing te bouwen.
Het gevolg is dat van de 300MW aan nieuwe installaties er tot hiertoe maar 83 gerealiseerd.

In dit geval (in dit topic) is er echter geen discussie: alle bevoegdheden van/voor VRT lopen via Vlaanderen :).
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Ook opvallend, de mensen die kwaad zijn op VRT omdat ze niet neutraal zouden zijn, zijn dezelfden die kwaad zijn als de niet neutrale bestuurders verminderd worden :bang:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Wetenschappers mogen inderdaad ook stemmen en een eigen mening hebben. MVR is naast viroloog ook gewoon een burger met dezelfde burgerrechten als jij en ik. Hij ageert inderdaad tegen extreem rechts maar dat is in België nog altijd toegestaan.
Niemand gaat geloven dat zo'n bestuurder neutraal is.
Hij gebruikt zijn bekendheid om aan politiek te doen.
Maar als je dan zo iemand zou bestuurder maken (niet dat daar nu sprake van is, maar het is een voorbeeld) moet niet afkomen dat die neutraal is.
Dizzy schreef:Vreemd dat sommigen problemen hebben met democratische mening van een wetenschapper maar minder met de terroristische daden van een geflipte militair :roll:
Je probeert er weer van alles bij te sleuren, en het is wel duidelijk dat je de discussie wilt laten ontsporen, door wat persoonlijke aanvallen te lanceren...
Zoals je verkeersongeluk bij het gebeuren in Afghanistan.
Het is duidelijk dat je niet al te geloofwaardige argumenten hebt, dat je altijd off topic moet gaan of ruzie moet zoeken...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Als we gewoon kunnen ingaan op de gemaakte punten, ipv met meta-modder te smijten, aub dankuwel.

En doe het elders, hier gaat het over SVEN f*** GATZ, goorlap eersteklas. Dat was mijn portie modder.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3936
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

In Trends is een art. verschenen over telenet/zijn digicorder/en zijn verplichte reklame.

Op het eind besluit men,en terecht volgens mij dat Proximus nog geen toezeggingen gedaan heeft,en mss. wel uitkijkt wat het efect zal zijn op de Telenet klanten,en er mss zelfs kan van profiteren,nu is het nog de vraag welke snelheden kan men halen in bepaalde regio's maar vergis je niet het glasvezel netwerk van Proximus zal (volgens het art) het netwerk van Telenet overvleugelen.,dus op termijn veel voordelen voor Proximus,waarom zouden ze dan akoord gaan om het niet kunnen doorspoelen van reklame??
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

fluppie schreef:In Trends is een art. verschenen over telenet/zijn digicorder/en zijn verplichte reklame.

Op het eind besluit men,en terecht volgens mij dat Proximus nog geen toezeggingen gedaan heeft,en mss. wel uitkijkt wat het efect zal zijn op de Telenet klanten,en er mss zelfs kan van profiteren,nu is het nog de vraag welke snelheden kan men halen in bepaalde regio's maar vergis je niet het glasvezel netwerk van Proximus zal (volgens het art) het netwerk van Telenet overvleugelen.,dus op termijn veel voordelen voor Proximus,waarom zouden ze dan akoord gaan om het niet kunnen doorspoelen van reklame??
Ik denk dat dat alleen maar is omdat ze willen klanten afsnoepen.
Nu geven ze de indruk dat het bij hen misschien toch niet zal doorgaan.
Eens er dan een heel aantal klanten zijn overgegaan, zullen ze het dan toch invoeren, goed wetende dat die klanten niet weer de moeite gaan doen om terug te keren.

We zien dat ook met de prijsverhogingen.
Telenet verhoogt, Proximus blijft een aantal maanden stabiel.
Een aantal klanten loopt dan over van Telenet naar Proximus, en na 3 maanden of zo verhoogt Proximus de prijzen.
En iedere keer lees je dan reacties van "goh, maar Proximus is veel beter, kijk eens hoe die andere de prijzen verhogen".

Ik ga ervan uit dat dit met de sector afgesproken is, mocht Telenet alleen dit doorvoeren, dan zouden ze zich zelf zwaar benadelen, want mensen zouden merken dat de buurman/vrouw wel reclame kan doorspoelen en zij niet.
Laatst gewijzigd door boulder 06 sep 2021, 19:29, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Het gekke is dat Telenet zo een klantonvriendelijke maatregel durft invoeren, terwijl ze al op meerdere vlakken onder druk staan (kabel openstellen, klanten die vertrekken). Hoe ze met deze maatregel hopen de slabakkende beurskoers te doen opveren, is een raadsel.
Opmerkelijk ook dat in tijden dat niemand zonder internet kan (thuiswerk), Telenet maar een plat jaar achter de rug heeft en sinds 2019 (pre-corona) zelfs 25% gedaald is (2019: €43 > 2020: €32 > 2021: €32 - Euronext).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ze doen dat omdat ze weten dat de anderen dit ook gaan doen, want het is niet leuk voor de klanten.
Ik geloof dus nooit dat zij als enigen dit gaan doorvoeren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Zelfs dan, ze kl*ten hun klanten hier wel serieus mee, waarmee ze de druk op die klanten verhogen om andere oplossingen te zoeken.
Maw waar wint Telenet hier?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

heist_175 schreef:Zelfs dan, ze kl*ten hun klanten hier wel serieus mee, waarmee ze de druk op die klanten verhogen om andere oplossingen te zoeken.
Maw waar wint Telenet hier?
Tja, dat kun je van andere leveranciers net zo goed zeggen.
Feit is dat Telenet de zenders nodig heeft, want het is de content die ze aanbieden.
En de zenders hebben Telenet (en Proximus, en Orange, en TV Vlaanderen, ...) nodig om gezien te worden.
De providers kunnen het been stijf houden, en niets veranderen.
Maar als dat voor een schraler programma- of zenderaanbod leidt, is dat voor hen ook een slechte zaak.
Hetzelfde geldt voor die andere aanbieders.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

fluppie schrijft: ...het netwerk van Telenet overvleugelen...

In dat geval laat een echte CEO niks onverlet om de bovenhand te halen! :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3936
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Denk er ook aan dat destijds,zelfs toen er nog helemaal geen sprake was van reklame op de TV in Vlaanderen de BRT toch ook wel goede series van eigen bodem maakte hoor,en dat was heel erg druk bekeken,ik denk aan mijn heel jonge tijd Kapitein Zeppos-Keromar-Fabian van Fallada toen was VTM er nog niet,maar er kwam ook heel veel vanuit Nederland en dat was toen echt wel concurrentie
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

heist_175 schreef:Maw waar wint Telenet hier?
De verwevenhied van telenet met de SBS zenders is hier volgens mij het antwoord.
Meer reclame inkomsten.
tom35
Premium Member
Premium Member
Berichten: 523
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 2 keer

fluppie schreef:In Trends is een art. verschenen over telenet/zijn digicorder/en zijn verplichte reklame.

Op het eind besluit men,en terecht volgens mij dat Proximus nog geen toezeggingen gedaan heeft,en mss. wel uitkijkt wat het efect zal zijn op de Telenet klanten,en er mss zelfs kan van profiteren,nu is het nog de vraag welke snelheden kan men halen in bepaalde regio's maar vergis je niet het glasvezel netwerk van Proximus zal (volgens het art) het netwerk van Telenet overvleugelen.,dus op termijn veel voordelen voor Proximus,waarom zouden ze dan akoord gaan om het niet kunnen doorspoelen van reklame??

Er gaan heel sterke geruchten dat proximus 1 oktober gaat volgen. Bronnen id marketing geven dit mee en hebben al aangegeven dat indien px niet zou volgen dit een stevige dolk id rug vd commerciële zenders zou zijn omdat er dan geen richting meer is van wie er nu nog wel of niet kan - moet kijken naar reclame. Ze spreken dan zelfs van chaos indien px niet zou volgen..
Daarnaast heeft telenet er aan te winnen met de nieuwe regeling, vergeet niet dat die een aantal commerciële zenders hebben..
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

tom35 schreef:Er gaan heel sterke geruchten dat proximus 1 oktober gaat volgen. Bronnen id marketing geven dit mee en hebben al aangegeven dat indien px niet zou volgen dit een stevige dolk id rug vd commerciële zenders zou zijn omdat er dan geen richting meer is van wie er nu nog wel of niet kan - moet kijken naar reclame. Ze spreken dan zelfs van chaos indien px niet zou volgen..
Daarnaast heeft telenet er aan te winnen met de nieuwe regeling, vergeet niet dat die een aantal commerciële zenders hebben..
Klopt, maar commerciële zenders vroegen dit al nog voordat Telenet die Play zenders onder hun vleugels nam.
Het feit dat de anderen het ook zullen doen, bewijst dat Telenet niet de vragende partij is, mocht dat zo zijn, dan zouden Proximus en Orange er echt alle belang bij hebben om niet te volgen, zodat Telenet met het concurrentiële nadeel zit.
Fluppie schreef:Denk er ook aan dat destijds,zelfs toen er nog helemaal geen sprake was van reklame op de TV in Vlaanderen de BRT toch ook wel goede series van eigen bodem maakte hoor,en dat was heel erg druk bekeken,ik denk aan mijn heel jonge tijd Kapitein Zeppos-Keromar-Fabian van Fallada toen was VTM er nog niet,maar er kwam ook heel veel vanuit Nederland en dat was toen echt wel concurrentie
Goh, Kapitein Zeppos, hoe lang is dat niet geleden?
Dat is dus van 1964 tot 1969 uitgezonden geweest.
De VRT, toen nog BRT, werd toch echt wakker toen de commerciële zender VTM op het toneel verscheen.
Tot voorheen hadden zij de mentaliteit dat zij bepaalden wat TV was.
Eerst deden ze heel uit de hoogte tegenover VTM, maar ze hebben er toch bepaalde zaken van geleerd.
Er was een tijd dat het nieuws zeker voor 5 minuten uit allerlei voorlezen van besluiten van de diverse partijbureaus van politieke partijen bestond, bijv.
De VRT heeft toen gezien dat het op veel punten anders kon.
Het risico van een monopolie is dat men figuurlijk in slaap valt.
Waarom veel moeite doen als je toch als enige mag leveren?

Ik denk dat het risico daarop vandaag de dag onbestaande is.
De kijker heeft zoveel kanalen om tussen te kiezen, wie niet meegaat zal het rap voelen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

boulder schreef:
heist_175 schreef:Zelfs dan, ze kl*ten hun klanten hier wel serieus mee, waarmee ze de druk op die klanten verhogen om andere oplossingen te zoeken.
Maw waar wint Telenet hier?
Feit is dat Telenet de zenders nodig heeft, want het is de content die ze aanbieden.
En de zenders hebben Telenet (en Proximus, en Orange, en TV Vlaanderen, ...) nodig om gezien te worden.
cadsite schreef:
heist_175 schreef:Maw waar wint Telenet hier?
De verwevenhied van telenet met de SBS zenders is hier volgens mij het antwoord.
Meer reclame inkomsten.
Zal het dan niet eerder zijn dat de zenders nu alternatieven hebben om de providers onder druk te zetten? VRT nu etc?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

heist_175 schreef: Zal het dan niet eerder zijn dat de zenders nu alternatieven hebben om de providers onder druk te zetten? VRT nu etc?
Het zal allemaal meespelen.
Feit dat Telenet zelf zenders heeft, en ook zelf kan zien wat het geeft als je reclame-inkomsten verminderen, zal ervoor zorgen dat Telenet gauwer geneigd is om in te gaan op de vragen van bijv. de VMMa (VTM en co).
Maar dat geldt dan weer niet voor Proximus.
Ja, er is nu VRTNu, VTM Go, etc.
Geen idee of die zeer minieme reclame daar opweegt tov. de gewone reclame op TV.
Maar ook dat zal de aanbieders onder druk zetten om rapper in te gaan op de wensen van de zenders, natuurlijk.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

heist_175 schrijft: ...dat de zenders nu alternatieven hebben om de providers onder druk te zetten?

Eerder andersom, want de kabel-en koperdraad boeren hebben de beste wapens voor een businessmodel waarbij data-mining essentieel is. Het is geen toeval dat DPG beschutting zoekt onder de TN vleugels...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tegenwoordig schroeven ze bij VTM de beveiliging fors aan krijg ik de indruk. Ik gebruik nog niet zo heel erg lang Kodi maar begin augustus was er een probleem met tokens en moet je nu manueel gaan prutsen. Sinds deze week is elke nieuwe aflevering niet beschikbaar, krijg een foutmelding. Ik kan natuurlijk fout zitten en misschien is het een bug van de app zelf.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

boulder schreef:Geen idee of die zeer minieme reclame daar opweegt tov de gewone reclame op TV.
Ik denk dat die reclame via de apps véél meer waard is dan de ellenlange blokken.
De app-reclame is gericht, kort en kan je niet doorspoelen.
De klassieke duurt lang, is random en kan je wel doorspoelen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

cadsite schreef:
boulder schreef:Geen idee of die zeer minieme reclame daar opweegt tov de gewone reclame op TV.
Ik denk dat die reclame via de apps véél meer waard is dan de ellenlange blokken.
De app-reclame is gericht, kort en kan je niet doorspoelen.
De klassieke duurt lang, is random en kan je wel doorspoelen.
Ik denk dat ze dat effect dan ook bij die niet doorspoelbare TV reclame willen bekomen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Ze willen waarschijnlijk liever dat je op hun eigen website kijkt, dan kunnen ze meer data van u oogsten via allerlei trackers.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3936
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Het feit dat Telenet ook maar slappe resultaten kan voorleggen,in een Corona jaar kan ook te maken hebben met het feit dat nogal wat mensen zullen geconfronteerd geworden zijn met hun Max volume,en er een hoop gezaag bijkregen,om een duurder internet formule te nemen,vooral dan klanten die voorheen toekwamen met een Basic internet lijn ,dus mensen die hun maandelijkse factuur al lang te duur vonden.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Vlaams minister van Media Benjamin Dalle (CD&V) zegt geen indicatie te hebben dat HLN een loopje neemt met de journalistieke deontologie. Apache toonde recentelijk aan dat verschillende op het eerste gezicht journalistieke artikels op HLN.be pure reclame zijn voor dochterbedrijven van DPG Media, het bedrijf waaronder HLN ressorteert. Dalle legt de bal van eventuele deontologische problemen in het kamp van de mediasector, die de Code van de Raad voor Journalistiek verder kan verfijnen.
https://apache.be/paywall/10055?destina ... en-reclame

Blijft goed :p
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5084
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als ik zie hoe vaak spaargids artikels in hln staan of arti :lol: kelen van tweakers/hwi dan
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

https://tweakers.net/plan/3186/forum-tr ... e-214.html
https://tweakers.net/plan/3202/forum-is ... okies.html

Het "legal"-team van DPG heeft ongetwijfeld de teksten aangeleverd.
In de communicatie van Tweakers spreken ze telkens héél expliciet over "3rd party"
bv
Dit voorjaar hebben we de Tweakers-abonnementen volledig vrij gemaakt van cookies en tracking door derde partijen.
Zo expliciet, dat je er gewoon ongemakkelijk van wordt. Het doel van DPG is eigenlijk om een parallel universum te creëeren, waar the victim heel de tijd in rond cirkelt. Want zolang je op DPG-wesbites surft, eigent DPG zich het recht toe data van/over u te blijven sprokkelen. En op die manier is GDPR voor hen gewoon niet meer van toepassing.
Het is dan - vanuit die optiek - gewoon logisch dat website A vooral wil je dat op websites B, C & D ook gaat surfen en vooral niet naar een website van een concurrent gaat. Op alle eigen websites kunnen ze namelijk GDPR opzij zetten.

En dan zijn er UB'ers die dat soort laakbare praktijken verdedigen :bang: .

Dat Dalle niet wil weten dat DPG vooral aan navelstaarderij doet, is voor zijn rekenigen. Het verband is gewoon keihard
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200624_05000560
De (noodzakelijke) schaalvergroting in het Vlaamse medialandschap leidt tot doorgedreven zelfpromotie en zelfs gekleurde berichtgeving over mediamerken van de eigen groep. Vooral bij DPG valt dat op, blijkt uit een nieuwe studie van de VUB.
‘Ook in de nieuwssectie van Het Laatste Nieuws is de aandacht voor VTM en andere DPG-merken toegenomen’, zegt Picone. ‘In 40 procent van de nieuwsartikelen die de naam van een Vlaams mediamerk of programma bevatten, is dat een merk of programma van DPG’, specificeert hij. ‘Als we inzoomen op artikels die een van de drie grote tv-zenders Eén, VTM en Vier vermelden, dan is dat zelfs in 65 procent van de HLN-artikels VTM, en maar in 15 procent van de gevallen Vier.
Hoe schadelijk dit nu is, daar spreken de onderzoekers zich niet over uit, in de conclusies van de studie. ‘De bedoeling is met dit onderzoek het debat op gang te trekken’, zegt Picone. ‘We hopen dat de komende dagen met de betrokkenen te kunnen doen.’ Vandaag organiseert de VUB alvast een webinar over het onderwerp met vertegenwoordigers van de verschillende mediabedrijven. Wordt dus vervolgd.
Dalle - toevallig met een ex-DPG medewerker in zijn kabinet - is alvast niet geïnteresserd in dat debat. Logisch, als je enkel te verliezen hebt.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Er is toch ook een periode geweest dat er heel wat kruisbestuiving was tussen de VRT, de Morgen en Humo.
Ik denk dat het op dat vlak nu wel iets neutraler is.
Sowieso is er een te grote concentratie op mediavlak.
Daarom luister ik graag ook eens naar buitenlandse emedia.
Die zijn ook gekleurd, maar dan weer op een andere manier.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”