Pagina 1 van 1
Mobilus webdeal huidige klant
Geplaatst: 18 maa 2018, 15:20
door fiestaboyke
Hallo,
Ik ben enkele maanden klant bij Proximus met Mobilus M. Heb deze zonder promotie of korting genomen. Nu zie ik die kortingen, kan ik dan eigenlijk gewoon mijn huidig abbo stopzetten en opnieuw 1 aanmaken MET de webdeal?
Re: Mobilus webdeal huidige klant
Geplaatst: 18 maa 2018, 15:22
door proximusboyke
ja maar beste is naar een ander netwerk te gaan voor paar uur of paar dagen.
Re: Mobilus webdeal huidige klant
Geplaatst: 18 maa 2018, 15:38
door M_016
Hmm, voor een paar uur zal misschien niet gaan, gezien de nummeroverdracht termijnen/procedures (heen en terug vermoed ik +/- 1 werkweek)
-> van Mobilus naar Pay&Go en terug zal waarschijnlijk sneller gaan
Re: Mobilus webdeal huidige klant
Geplaatst: 18 maa 2018, 16:50
door fiestaboyke
huidige maand start bij mij opnieuw, de 4de van elke maand. Dus nu brief schrijven met opzeggen vanaf 03/04 en dan een maandje doen met een pay and go kaartje van 15€ ofzo en dan terug is perfect legaal en mogelijk?
Re: Mobilus webdeal huidige klant
Geplaatst: 18 maa 2018, 17:20
door blaatpraat
M_016 schreef:Hmm, voor een paar uur zal misschien niet gaan, gezien de nummeroverdracht termijnen/procedures (heen en terug vermoed ik +/- 1 werkweek)
-> van Mobilus naar Pay&Go en terug zal waarschijnlijk sneller gaan
Termijn is 1 werkdag, en meestal zelfs 1 uur.
Heen-en-terug zou in het slechtste geval dus 2 dagen mogen kosten.
Re: Mobilus webdeal huidige klant
Geplaatst: 18 maa 2018, 18:46
door proximusboyke
niet opzeggen dan verlies je uw nr
gewoon naar andere provider gaan en overstappen de nieuwe operator doet het nodige.
Paar uur lukt
je moet niet naar die datum kijken, alles wordt per dag berekend
Re: Mobilus webdeal huidige klant
Geplaatst: 18 maa 2018, 18:54
door fiestaboyke
Als ik gewoon mijn Contract opzeg wordt mijn nummer toch niet gewist? Dan kan ik toch gewoon verder gaan met pre-paid?
Re: Mobilus webdeal huidige klant
Geplaatst: 18 maa 2018, 19:25
door proximusboyke
ja maar dan zal je dat duidelijk moeten melden en de kans is klein dat ze u de promo zullen geven als je bij proximus blijft.
Re: Mobilus webdeal huidige klant
Geplaatst: 18 maa 2018, 19:51
door M_016
Sorry ik blijf bij mijn advies: abo omvormen in een Pay&Go (via een Px center) en vervolgens 1 à 2 dagen later in een Px center terug omzetten in een abo
Wat NP betreft, BIPT info hieromtrent hieronder
http://www.bipt.be/public/files/en/810/ ... NP_PT3.pdf
de donor operator beschikt over 1 dag (= werkdag) om de vraag voor overdracht van de ontvanger operator al dan niet te aanvaarden
de ontvanger operator beschikt vervolgens over 8 dagen om de overdracht effectief te activeren
P.S.
Inderdaad niet opzeggen maar omvormen
Re: Mobilus webdeal huidige klant
Geplaatst: 18 maa 2018, 20:05
door proximusboyke
uhu maar soms staat er in de voorwaarden : omschakeenl naar pauy en go en vervolgens abo dat het niet telt.
En volgens geruchten zal het binnenkort ook niet meer gaan om over te schakelen naar een ander provider en terugkeren.
Re: Mobilus webdeal huidige klant
Geplaatst: 18 maa 2018, 20:24
door M_016
Webdeal is geldig voor alle nieuwe Mobilus M or Mobilus M FullControl abonnementen en geldt niet als het abonnement deel uitmaakt van een Proximus Pack of een andere lopende promotie
Dus de enige voorwaarde is - voor zover ik kan zien - dat het nieuwe contract Mobilus M online afgesloten wordt
Ref.:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/p ... enten.html
Re: Mobilus webdeal huidige klant
Geplaatst: 18 maa 2018, 20:31
door jackho
document van Bipt nog up to date?
En wat wordt er verstaan onder nieuw contract afsluiten?
Om maar een voorbeeld te geven iets oud opzeggen en direct iets nieuw aansluiten wordt wordt bij velen (dus niet alleen PMS) niet als nieuw contract, abonnement enz. aanzien!
Re: Mobilus webdeal huidige klant
Geplaatst: 18 maa 2018, 20:37
door M_016
Tja voor het BIPT een weet en voor ons een vraag; er is in ieder geval geen ander recenter document hierover aldaar terug te vinden
&
De werkwijze via Pay&Go wordt bv. toegepast/aangeraden in Px centers om voor eenzelfde bestaand nr van een gsm+abo voordeel (enkel nieuw contract) gebruik te kunnen maken
In elk geval indien overgeschakeld wordt van Mobilus naar PPay&Go en bv. één dag erna terug naar Mobilus is er juridisch de facto een nieuw Mobilus contract
Re: Mobilus webdeal huidige klant
Geplaatst: 18 maa 2018, 22:20
door jackho
Kan je dit ergens zwart op wit lezen dat het juridisch zo bepaald is?
Re: Mobilus webdeal huidige klant
Geplaatst: 18 maa 2018, 22:34
door M_016
Beste
Er staat
De Webdeal is geldig voor alle nieuwe Mobilus M or Mobilus M FullControl abonnementen en geldt niet als het abonnement deel uitmaakt van een Proximus Pack of een andere lopende promotie.
Dus als u op dag X een Mobilus abo M hebt, op dag x+1 er geen meer hebt en vervolgens op dag x+2 of later een Mobilus M vraagt (online) heb je er toch een nieuw gevraagd, nee?
U kunt eventueel de vraag expliciet stellen in een Px partner center, aan testaankoop voor juridisch advies (indien u klant bent aldaar), aan een advocaat, ... of indien Px uw vraag na intekening zou weigeren contact opnemen met de ombudsdienst Telecom om verhaal te halen
Opmerking:
Er staat bv. niet dat om voor de betrokken promo in aanmerking te komen men voor het betrokken gsm-nr geen klant mag geweest zijn gedurende de laatste 6 maanden (wat in de media toch eerder gebruikelijk is en waar Proximusboyke tenslotte ook hoger op hint)
Aan de auteur om zijn al dan niet keuze te maken (de moeite voor een webpromo van 4 maand?)
Re: Mobilus webdeal huidige klant
Geplaatst: 18 maa 2018, 23:02
door jackho
Ok, begrepen
