Problemen opstelling BBox3 - Switch - 2 comptuers
Geplaatst: 11 feb 2018, 20:52
Hallo.
We hebben momenteel volgende configuratie:
- BBox3
- Router ingesteld als switch (DHCP uitgeschakeld)
- 2 computers verbonden met de switch
We merken dat na enige tijd de internet-verbinding met de switch uitvalt. We zijn wel verbonden met de switch, maar krijgen geen internet verbinding.
Alle instellingen van de switch staan correct en ook met de bekabeling is er geen probleem (verschillende kabels gebruikt, alsook verschillende merken van routers/switches (TP-Link C2300 / Linksys ouder model).
Telkens krijgen we hetzelfde probleem: na enige tijd (zonder aanleiding) wordt de internetverbinding verbroken tussen onze computers en de switch. Op een bepaald moment kregen we zelf wifi verbinding met de switch, maar geen bekabelde verbinding. het IP van de switch staat ook buiten de DHCP range van de router.
Heeft iemand gelijkaardige problemen, of nog beter, een oplossing obv bovenstaande probleemstelling?
Wat ik al geprobeerd heb op basis van een forumtopic bij Proximus:
- Vanuit de bbox3 een vast ip toegekend (192.168.1.50) binnen de DHCP range.
- De switch een ip toegekend buiten de range (192.168.1.250).
- De 2 bovenstaande
- Firmware upgrade gegeven
Groetjes,
Simon
We hebben momenteel volgende configuratie:
- BBox3
- Router ingesteld als switch (DHCP uitgeschakeld)
- 2 computers verbonden met de switch
We merken dat na enige tijd de internet-verbinding met de switch uitvalt. We zijn wel verbonden met de switch, maar krijgen geen internet verbinding.
Alle instellingen van de switch staan correct en ook met de bekabeling is er geen probleem (verschillende kabels gebruikt, alsook verschillende merken van routers/switches (TP-Link C2300 / Linksys ouder model).
Telkens krijgen we hetzelfde probleem: na enige tijd (zonder aanleiding) wordt de internetverbinding verbroken tussen onze computers en de switch. Op een bepaald moment kregen we zelf wifi verbinding met de switch, maar geen bekabelde verbinding. het IP van de switch staat ook buiten de DHCP range van de router.
Heeft iemand gelijkaardige problemen, of nog beter, een oplossing obv bovenstaande probleemstelling?
Wat ik al geprobeerd heb op basis van een forumtopic bij Proximus:
- Vanuit de bbox3 een vast ip toegekend (192.168.1.50) binnen de DHCP range.
- De switch een ip toegekend buiten de range (192.168.1.250).
- De 2 bovenstaande
- Firmware upgrade gegeven
Groetjes,
Simon