Bestelling Bevestigd maar om een onbekende reden geblokkeerd
Geplaatst: 09 feb 2018, 08:54
Hey
Eindelijk besloten om een pack te nemen bij proximus, omdat er glasvezel tot thuis reeds aanwezig is.
Telefonisch bestelling gedaan, omdat het online gewoon niet ging (foutmelding op einde ) of wel kon ik geen gsm selecteren om te verbinden met een abonnement (gsm online niet beschikbaar).
Maar Telefonisch is alles geregeld en kreeg via mail de bevestiging van mijn aanvraag.
Ik zou binnen 48 u een email ontvangen met een afspraak met een technieker.
Toen ik niets ontvangde, bekeek ik de bevestiging (pdf). Daarin kan ik klikken op een link om de status van de bestelling te volgen.
zowel bij installatie thuis als bij levering thuis (gsm zeker) staat er bestelling ontvangen en dan ook de melding ' er ging iets fout!'.
Om dan mee te delen : u bestelling kan niet worden uitgevoerd. Weet iemand wat de reden kan zijn?
Had ik niet de pdf bekeken in detail, dan zat ik voor niets te wachten want ze belde niet terug.
Gisteren via facebook proximus aangesproken, ze hebben een dossier opgemaakt voor de 'bevoegde dienst' : Momenteel zit uw order geblokkeerd in het systeem.
Vandaag gebeld en kan tot 5 werkdagen duren.
ik vroeg ok maar wat is de reden van blokkering? medewerker kon dat niet zien, status haalbaar, gsm ok, als het om betaling ging, hadden ze dat direct gezegd , ik heb een gsm abonnement bij proximus, netjes betaald, maar waarom geblokeerd kon ze niet zien... .
Wat me nu brengt bij waarom bij bestelling ik niet direct geen afspraak kreeg, want normaal kan je direct een afspraak vastleggen , maar blijkbaar wisten ze toen al dat er een blokkering was maar ze camoufleerde dat met binnnen 48u een email... .
ik had ook ooit een klacht bij ombudsdienst gedaan omdat ik geen internet start kon krijgen op glasvezel(ook op dit forum meegedeeld). en recent nog zelfde klacht heropend over de wetgeving(05 februari 2018 antwoord ontvangen zie hie een deel):
....
223.Het BIPT verplicht Belgacom om in wegennetten zonder koperen aansluitnetwerk een
breedbandbitstreamtoegang via glasvezel te verstrekken die functioneel equivalent89 is
aan de BROBA en WBA/VDSL2 producten die gereguleerd zijn in de beslissing van 1 juli 2011. "
De Ombudsdienst wijst hierin vooral naar de woorden "functioneel equevalent", wat dus zou inhouden dat op het
glasvezelnetwerk dezelfde (basis)diensten zouden moeten kunnen worden geleverd zoals ze nu worden geleverd via
koper; dit om, naast de goedkopere operatoren die gebruiken van het Proximus netwerk als toegangsoperator, maar
ook de abonnee ansig niet tot verplichte, duurdere abonnement te verplichten.
.....
Reactie proximus
De door de ombudsman geciteerde BIPT ontwerptekst uit 2013 werd ondertussen vervangen door andere BIPT
ontwerpteksten, namelijk uit juli 2017.
• De regelgevende teksten verwijzen naar eventuele verplichtingen voor Proximus voor het aanbieden van
groothandelsaanbiedingen (“bitstreamtoegang”), namelijk een aanbod voor groothandelstoegang voor
breedband internet gericht aan alternatieve operatoren.
• Op groothandelsniveau, biedt Proximus effectief sinds meerdere jaren dergelijke bitstream groothandelstoegang
aan op haar glasvezelnetwerk, ondanks de afwezigheid van effectieve regelgevende verplichting om dit te doen
vandaag. Dit laat alternatieve operatoren toe om op deze basis ook via het glasvezelnetwerk van Proximus eigen
retail aanbiedingen tot bij de eindklanten te brengen.
• Op eindklant niveau, heeft Proximus tot nader order beslist om niet alle producten en diensten die tot vandaag
op haar kopernetwerk werden aangeboden op haar glasvezelnetwerk aan te bieden.
Vandaag maakt bijvoorbeeld een Internet Start geen deel uit van het Proximus diensten aanbod op het
glasvezelnetwerk.
.....
Eindelijk besloten om een pack te nemen bij proximus, omdat er glasvezel tot thuis reeds aanwezig is.
Telefonisch bestelling gedaan, omdat het online gewoon niet ging (foutmelding op einde ) of wel kon ik geen gsm selecteren om te verbinden met een abonnement (gsm online niet beschikbaar).
Maar Telefonisch is alles geregeld en kreeg via mail de bevestiging van mijn aanvraag.
Ik zou binnen 48 u een email ontvangen met een afspraak met een technieker.
Toen ik niets ontvangde, bekeek ik de bevestiging (pdf). Daarin kan ik klikken op een link om de status van de bestelling te volgen.
zowel bij installatie thuis als bij levering thuis (gsm zeker) staat er bestelling ontvangen en dan ook de melding ' er ging iets fout!'.
Om dan mee te delen : u bestelling kan niet worden uitgevoerd. Weet iemand wat de reden kan zijn?
Had ik niet de pdf bekeken in detail, dan zat ik voor niets te wachten want ze belde niet terug.
Gisteren via facebook proximus aangesproken, ze hebben een dossier opgemaakt voor de 'bevoegde dienst' : Momenteel zit uw order geblokkeerd in het systeem.
Vandaag gebeld en kan tot 5 werkdagen duren.
ik vroeg ok maar wat is de reden van blokkering? medewerker kon dat niet zien, status haalbaar, gsm ok, als het om betaling ging, hadden ze dat direct gezegd , ik heb een gsm abonnement bij proximus, netjes betaald, maar waarom geblokeerd kon ze niet zien... .
Wat me nu brengt bij waarom bij bestelling ik niet direct geen afspraak kreeg, want normaal kan je direct een afspraak vastleggen , maar blijkbaar wisten ze toen al dat er een blokkering was maar ze camoufleerde dat met binnnen 48u een email... .
ik had ook ooit een klacht bij ombudsdienst gedaan omdat ik geen internet start kon krijgen op glasvezel(ook op dit forum meegedeeld). en recent nog zelfde klacht heropend over de wetgeving(05 februari 2018 antwoord ontvangen zie hie een deel):
....
223.Het BIPT verplicht Belgacom om in wegennetten zonder koperen aansluitnetwerk een
breedbandbitstreamtoegang via glasvezel te verstrekken die functioneel equivalent89 is
aan de BROBA en WBA/VDSL2 producten die gereguleerd zijn in de beslissing van 1 juli 2011. "
De Ombudsdienst wijst hierin vooral naar de woorden "functioneel equevalent", wat dus zou inhouden dat op het
glasvezelnetwerk dezelfde (basis)diensten zouden moeten kunnen worden geleverd zoals ze nu worden geleverd via
koper; dit om, naast de goedkopere operatoren die gebruiken van het Proximus netwerk als toegangsoperator, maar
ook de abonnee ansig niet tot verplichte, duurdere abonnement te verplichten.
.....
Reactie proximus
De door de ombudsman geciteerde BIPT ontwerptekst uit 2013 werd ondertussen vervangen door andere BIPT
ontwerpteksten, namelijk uit juli 2017.
• De regelgevende teksten verwijzen naar eventuele verplichtingen voor Proximus voor het aanbieden van
groothandelsaanbiedingen (“bitstreamtoegang”), namelijk een aanbod voor groothandelstoegang voor
breedband internet gericht aan alternatieve operatoren.
• Op groothandelsniveau, biedt Proximus effectief sinds meerdere jaren dergelijke bitstream groothandelstoegang
aan op haar glasvezelnetwerk, ondanks de afwezigheid van effectieve regelgevende verplichting om dit te doen
vandaag. Dit laat alternatieve operatoren toe om op deze basis ook via het glasvezelnetwerk van Proximus eigen
retail aanbiedingen tot bij de eindklanten te brengen.
• Op eindklant niveau, heeft Proximus tot nader order beslist om niet alle producten en diensten die tot vandaag
op haar kopernetwerk werden aangeboden op haar glasvezelnetwerk aan te bieden.
Vandaag maakt bijvoorbeeld een Internet Start geen deel uit van het Proximus diensten aanbod op het
glasvezelnetwerk.
.....