Orange(coax) & mobiel down te Oostende 4/12/2017
Geplaatst: 04 dec 2017, 13:20
Sinds deze ochtend omstreeks 9u15 plots geen verbinding meer met Orange via coax...
Geen werken in de straat, niks speciaals te zien dus... Vorige week was een onderaannemer (naam ontsnapt me) van Telenet wel overijverig bezig in de straat hier, en had zelfs betere latency na hun passage.
Wel sync op de modem, maar ipv 200/20 staat er bij snelheid : Down 2 Mbit/s & Up 0 Mbit/s
Ik veronderstel dat RADIUS en/of DHCP eruit ligt, ofwel de 'niet redundante' glasvezel ernaartoe
Ook mobiele data werkte eventjes op m'n smartphone nog, maar na een uurtje niet meer. DHCP lease was verlopen zekers...
Aan het aantal klachten te zien op de Orange fb pagina ligt het dus overal in Belgiƫ plat.
Al een geluk dat bellen wel werkt.
Gelukkig Telenet WiFree voor handen van de buren
Edit 17:20 : Nog steeds geen connectiviteit 3G/4G via LTE router, en nog altijd geen connectiviteit via Coax, op smartphone af en toe, onbruikbaar.
Volgens Orange klantendienst zou het pas morgenochtend opgelost worden.
Ik kan toch de enige niet zijn met die problemen?!
Op Facebook zijn er een aantal mensen die zagen, op Twitter niks te zien.
Kortom 0 transparantie.
Geen werken in de straat, niks speciaals te zien dus... Vorige week was een onderaannemer (naam ontsnapt me) van Telenet wel overijverig bezig in de straat hier, en had zelfs betere latency na hun passage.
Wel sync op de modem, maar ipv 200/20 staat er bij snelheid : Down 2 Mbit/s & Up 0 Mbit/s
Ik veronderstel dat RADIUS en/of DHCP eruit ligt, ofwel de 'niet redundante' glasvezel ernaartoe

Ook mobiele data werkte eventjes op m'n smartphone nog, maar na een uurtje niet meer. DHCP lease was verlopen zekers...
Aan het aantal klachten te zien op de Orange fb pagina ligt het dus overal in Belgiƫ plat.
Al een geluk dat bellen wel werkt.
Gelukkig Telenet WiFree voor handen van de buren

Edit 17:20 : Nog steeds geen connectiviteit 3G/4G via LTE router, en nog altijd geen connectiviteit via Coax, op smartphone af en toe, onbruikbaar.
Volgens Orange klantendienst zou het pas morgenochtend opgelost worden.
Ik kan toch de enige niet zijn met die problemen?!
Op Facebook zijn er een aantal mensen die zagen, op Twitter niks te zien.
Kortom 0 transparantie.