Pagina 1 van 1
Herladen via Viking app lukt niet
Geplaatst: 28 nov 2017, 17:33
door Jack Daniels
Net even geprobeerd en ook al mail gestuurd naar Mobile vikings. Met de app kan ik niet herladen. Volgens hun FAQ is het klikken op herladen, bedrag kiezen en betaalmethode kiezen. Alleen blijft bij mij de betaalmethode grijs waardoor ik ze niet kan selecteren. Hoe kan het dan wel? Behalve via de site te gaan bedoel ik.
Re: Herladen via Viking app lukt niet
Geplaatst: 28 nov 2017, 18:47
door philippe_d
Niet alleen bedrag kiezen, maar ook soort bundel (meer data of meer bellen).
En als betaalmethode kan je waarschijnlijk alleen kiezen tussen vikingpunten en easypayment (= sepa dom).
Easypayment moet je vooraf activeren via de site.
Via de site heb je wsl meer mogelijkheden?
Re: Herladen via Viking app lukt niet
Geplaatst: 28 nov 2017, 19:16
door Jack Daniels
Bundel stond automatisch op "meer bellen" of zoiets. Kon bedrag aanvinken en onderaan stond als betaalmiddel viking punten maar daar kon ik niks selecteren, was grijs. Jammer dat je verplicht via de site moet gaan voor een herlading.
Re: Herladen via Viking app lukt niet
Geplaatst: 28 nov 2017, 20:33
door jnsvr
Heb je onvoldoende Vikingpunten om het volledige bedrag te betalen? Dat is in de app namelijk een vereiste. Je kan dan best via de site herladen als je gedeeltelijk met Vikingpunten wil herladen.
Je kan ook via de site en Easy Payment toevoegen (SEPA, Visa of MasterCard) en op die manier herladen. Dan krijg je een extra betaalmogelijkheid in de app.
Andere betaalmethodes zoals bancontact (app), PayPal, bitcoin (Kortom alles wat je op de site ook kan) zijn normaal gepland voor volgend jaar.
Re: Herladen via Viking app lukt niet
Geplaatst: 28 nov 2017, 22:23
door Jack Daniels
Bedankt voor de info jnsvr. MV mocht in elk geval wat duidelijker zijn. Zoals ik het nu begrijp (betaalmethode kiezen) komt het over alsof je kan betalen met kredietkaart, Paypal,... Maar het blijkt dus enkel met MV punten te werken. Wat een amateurisme.
Re: Herladen via Viking app lukt niet
Geplaatst: 28 nov 2017, 22:33
door jnsvr
Als je geen enkel Vikingpunt had zou er staan: "Stel een Easy Payment in."
Die boodschap is in elk geval duidelijk in wat je moet doen om via de App te herladen.
Dat instellen kan altijd van pas komen aangezien je dan zonder problemen met de app kan herladen (of automatisch herladen of via een sms herladen), ook als je te weinig Vikingpunten hebt (zoals nu waarschijnlijk het geval zal zijn).
https://mobilevikings.be/nl/my-viking/s ... sms-topup/
Re: Herladen via Viking app lukt niet
Geplaatst: 29 nov 2017, 16:44
door nete
Ik herlaad steeds via de site met mijn Beobank Visa kaart, heb ik lekker nog 1% korting. Ik ga eens nakijken of ik op die manier ook via de app kan werken.
Re: Herladen via Viking app lukt niet
Geplaatst: 29 nov 2017, 16:47
door jnsvr
Als je die toevoegt als Easy Payment zou dat perfect moeten gaan.
Je kan ook een gratis Hello Bank! kaart aanvragen en op die manier voor elke transactie die je doet €0,5 in Vikinpunten terugkrijgen in Vikingpunten als cashback.
https://www.hellobank.be/nl/bonus/mobilevikings
Re: Herladen via Viking app lukt niet
Geplaatst: 29 nov 2017, 16:57
door philippe_d
Herladen via de app vind ik zeer gemakkelijk en eenvoudig: enkele muisklikken + bevestigen met paswoord.
Ik beheer met de Viking app 4 sim kaarten, en gebruik iedere keer de app om te herladen, ofwel met Viking punten, ofwel via Easy Payment.
- - Easy Payment éénmalig in te stellen en linken met je bankkaart (SEPA of Kredietkaart).
- Punten worden hier regelmatig te koop aangeboden (tegen 80% van de waarde).
Ik vind hieraan niets amateuristisch ...
Re: Herladen via Viking app lukt niet
Geplaatst: 29 nov 2017, 17:38
door Jack Daniels
Ik gebruik steevast Paypal om (via de website) te herladen. Niks makkelijker dan dat. Je hoeft geen bankkaart of kredietkaart tevoorschijn te toveren om te herladen. Bij de Easy payment methodes zit geen PP. Dan mogen ze hun help en support pagina wel een serieuze update geven. Als ik zoek naar "herladen met de viking app", dan krijg ik volgende te lezen:
In iOS kun je dat doen in het scherm "Bundel": tap op de rode knop "Herladen" die je bovenaan ziet, kies je herlaadbedrag en selecteer je betalingsmethode.
In Android vind je de permanente knop "Herladen" in het menu bovenaan. Tap erop en volg dezelfde routine.
Ook in Windows Phone vind je de permanente knop "Herladen" in het menu bovenaan. Tap erop en volg dezelfde routine.
Nergens staat er iets te lezen over easy payment of toevoegen van betaalmethode.
Link:
https://support.vikingco.com/hc/nl/arti ... iking-App-
Re: Herladen via Viking app lukt niet
Geplaatst: 29 nov 2017, 18:52
door iktjilp
In het verleden maar 1 keer problemen gehad en was toen ik nieuwe kredietkaart had. Anders gebruikte ik het maandelijks zonder problemen.