Pagina 1 van 1
Netflix lijkt met een virusje te kampen
Geplaatst: 24 nov 2017, 21:27
door warpozio2
Ben ik de enige die na het lezen van dit stuk denkt "leer uw kinderen met hun eigen account te kijken?"
Re: Netflix lijkt met een virusje te kampen
Geplaatst: 24 nov 2017, 22:00
door Tomby
Hij haalt het toch aan op het einde van zijn artikel ?
Ik vind wel dat hij een punt heeft. Zeker op mobiele devices is het te idioot voor woorden dat je toch alle profielen voorgeschoteld krijgt en je gewoon ene kiest, zonder enige vorm van authenticatie. Ik zou het veel logischer vinden dat elke huisgenoot zijn eigen account met eigen paswoord heeft. Kijk bvb naar iTunes, PlayStation Network, etc... Het zou overigens nog leuker zijn dat je kunt aanduiden dat je met meerderen tegelijk naar een bepaalde film kijkt, zodat die ook in ieders kijkgeschiedenis verschijnt.
Ik vind sowieso dat Netflix qua features gewoon enorm achterblijft. Kijk bvb naar hoe er gemeld wordt dat een serie zal verdwijnen. Heb al meermaals voorgehad dat ik iets in 'My List' zitten had, om dan ineens te merken dat het weg is omdat het ook niet meer in het Netflix aanbod zit. Nochtans weten ze al weken op voorhand dat dat gaat gebeuren. Hoe moeilijk kan het nu zijn om dan een waarschuwing te tonen, of een mailtje te sturen, om je daarop te wijzen ?
Re: Netflix lijkt met een virusje te kampen
Geplaatst: 24 nov 2017, 22:30
door 1207
Tomby schreef:Hij haalt het toch aan op het einde van zijn artikel ?
Ik vind wel dat hij een punt heeft. Zeker op mobiele devices is het te idioot voor woorden dat je toch alle profielen voorgeschoteld krijgt en je gewoon ene kiest, zonder enige vorm van authenticatie. Ik zou het veel logischer vinden dat elke huisgenoot zijn eigen account met eigen paswoord heeft. Kijk bvb naar iTunes, PlayStation Network, etc... Het zou overigens nog leuker zijn dat je kunt aanduiden dat je met meerderen tegelijk naar een bepaalde film kijkt, zodat die ook in ieders kijkgeschiedenis verschijnt.
Ik vind sowieso dat Netflix qua features gewoon enorm achterblijft. Kijk bvb naar hoe er gemeld wordt dat een serie zal verdwijnen. Heb al meermaals voorgehad dat ik iets in 'My List' zitten had, om dan ineens te merken dat het weg is omdat het ook niet meer in het Netflix aanbod zit. Nochtans weten ze al weken op voorhand dat dat gaat gebeuren. Hoe moeilijk kan het nu zijn om dan een waarschuwing te tonen, of een mailtje te sturen, om je daarop te wijzen ?
de zoekfunctie is een drama
soms ga ik bij familie piepen om leuke dingen te ontdekken

op geen enkele manier verschijnen die bij mij
Re: Netflix lijkt met een virusje te kampen
Geplaatst: 25 nov 2017, 15:41
door petrol242
Eerlijk gezegd is dit een artikel om mee te lachen. Wat een on-nieuws. De titel alleen al.
Er zijn manieren genoeg om die kijkersprofielen gescheiden te houden. Om daar nu moeilijk over te doen
Waar ik wel in mee ga is de manier waarop het kijkersprofiel geordend is. Daar geraak ik soms ook niet aan uit. Het artikel had enorme meerwaarde gehad als dat eens onder loep genomen zou zijn.
Re: Netflix lijkt met een virusje te kampen
Geplaatst: 25 nov 2017, 19:36
door brubbel
Tot ik dit artikal las, waren mensen die hun oprit niet stofzuigen m'n grootste ergernis.
Re: Netflix lijkt met een virusje te kampen
Geplaatst: 25 nov 2017, 20:49
door xayana
Je moet voor je kinderen inderdaad een eigen profiel maken en beter opvoeden en dan heb je dit probleem niet.
Maar wat heeft dit met een virus te maken?
Re: Netflix lijkt met een virusje te kampen
Geplaatst: 26 nov 2017, 11:27
door krisken
Gezichtsherkenning lijkt me helemaal idioot, dat werkt prima bij smartphones, tablets en laptops met een webcam, maar helemaal niet bij TV's. Een wachtwoord ingeven is eveneens terug handig bij smartphones, tablets en laptops, maar op een tv is het een ramp om dat met "het bakske" te doen en zou dit dus een domper op de vreugd kunnen zijn.
Enige oplossing die zou kunnen werken voor alle devices lijkt me een code bestaande uit 4 cijfers?
Re: Netflix lijkt met een virusje te kampen
Geplaatst: 26 nov 2017, 11:44
door Tomby
krisken schreef:Gezichtsherkenning lijkt me helemaal idioot, dat werkt prima bij smartphones, tablets en laptops met een webcam, maar helemaal niet bij TV's. Een wachtwoord ingeven is eveneens terug handig bij smartphones, tablets en laptops, maar op een tv is het een ramp om dat met "het bakske" te doen en zou dit dus een domper op de vreugd kunnen zijn.
Enige oplossing die zou kunnen werken voor alle devices lijkt me een code bestaande uit 4 cijfers?
Bij de PS4 kan je ook elk profiel een paswoord geven met behulp van toetsindrukken, dus een cijfercode via de afstandsbediening lijkt me toch redelijk evident. Overigens zou gezichtsherkenning juist perfect zijn. TV ziet wie er allemaal in de zetel zit en op basis daarvan gaat de Netflix app voorstellen doen en ook van ieder profiel de bekeken film toevoegen aan de kijkgeschiedenis. Nu verliest dat hele idee van een kijkgeschiedenis met suggesties eigenlijk al een stuk van zijn waarde als je regelmatig met meer dan 1 naar iets kijkt.
Dat vereist natuurlijk wel dat de TV een hoge resolutie-camera heeft zodat hij gezichten herkent die maar een fractie van het camera-beeld beslaan, en dat dan puur voor die authenticatie. Zal nog wel een tijd duren eer dit courant wordt op TVs, denk ik. Anderzijds heeft de PS4, dacht ik, ook al gezichtsherkenning, maar heb het nog nooit uitgeprobeerd.
Re: Netflix lijkt met een virusje te kampen
Geplaatst: 26 nov 2017, 12:57
door boonpwnz
Ik had een klein vraagje mbt netflix en proximus.
Ik heb nu netflix op mijn decoder van proximus dus in een abbonement.
Ik heb via netflix die facturatie veranderd naar paypal dus ik zal hem niet meer op decoder hebben en dit gaat in vanaf 6 december.
Zal Proximus na die datum nog factureren op de factuur of ben ik ervan verlost?
Re: Netflix lijkt met een virusje te kampen
Geplaatst: 26 nov 2017, 17:46
door butskristof
Of hij via Proximus meteen verdwijnt weet ik niet, maar de Netflix app zelf blijft wel beschikbaar op je decoder. Je kan Netflix dus perfect op je decoder gebruiken met je eigen account.
Re: Netflix lijkt met een virusje te kampen
Geplaatst: 26 nov 2017, 19:00
door 1207
boonpwnz schreef:
Zal Proximus na die datum nog factureren op de factuur of ben ik ervan verlost?
normaal mogen ze het niet meer factureren, onze duopolisten kennend het komende half jaar de factuur in de gaten houden.
enkele jaren geleden alles bij proximus buitengegooid op een simpel internetabbonementje na. het duurde 5 maand tegen dat de 1e factuur toekwam die effectief klopte
de 1e 4 waren allemaal verkeerd en uiteraard in mijn nadeel

Re: Netflix lijkt met een virusje te kampen
Geplaatst: 27 nov 2017, 19:56
door dbiphoner
boonpwnz schreef:Ik had een klein vraagje mbt netflix en proximus.
Ik heb nu netflix op mijn decoder van proximus dus in een abbonement.
Ik heb via netflix die facturatie veranderd naar paypal dus ik zal hem niet meer op decoder hebben en dit gaat in vanaf 6 december.
Zal Proximus na die datum nog factureren op de factuur of ben ik ervan verlost?
Als je je login gegevens ingeeft in de proximus decoder dan kan je gewoon met je netflix account kijken op je decoder... Ik doe het ook zo en betaal al van in den beginne via paypal