@philippe_d Ik heb de waardes doorgekregen:
Nieuwe vectoring profielen (Upload phase 2, "1.1 MHz" en vectoring zone 4/5)
-
- Crew support
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 157 keer
- Recent bedankt: 2 keer
@q-tec Geen idee in welke zone je zit, aangezien je begonnen bent met 20/2, wat geen normaal profiel is. Volgens mij zit je in zone 3, 4 of 5.
Vectoring 552 Khz is op dit moment actief, wat je nu een vectoring start profiel geeft van:
Vectoring 552 Khz is op dit moment actief, wat je nu een vectoring start profiel geeft van:
- zone 3: 30/10
- zone 4: 25/2
- zone 5: 20/1.5
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 881 keer
- Bedankt: 3396 keer
- Recent bedankt: 26 keer
Normaal is zo'n rapport groter dan die paar regels hierboven
Als je op "Mijn EDPNet" inlogt, dan vind je daar een lijst met "tickets"
Normaal vind je daar ook het complete TBF rapport ..
Ik denk ook dat je in zone 3 of 4 zit (downstream verzwakking van 16dB doet een afstand van 1000-1200 meter vermoeden)
Waarschijnlijk in zone 3 (30/10 start profiel) en max 60/15
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 92 keer
Het is mobile Vikings. Meer info hebben ze mij helaas niet gegeven. Bij edpent kon ik zelf uitlezen in de Fritzbox.
Maar ik ga de waarden eens uit mijn vader zijn Fritz haken die zit op dezelfde rop aan +-400m en die had vroeger 100/40.
Afstand tot de rop heb ik gezien in de technieker zijn laptop en dat was 574m. Is het mogelijk dat de bekabeling onder de voortuin / binnen van slechte kwaliteit is? Het is ene huis van begin de jaren 70.
(Technieker zijn laptop gaf een mooie grafiek dat alles ok was.)
Maar ik ga de waarden eens uit mijn vader zijn Fritz haken die zit op dezelfde rop aan +-400m en die had vroeger 100/40.
Afstand tot de rop heb ik gezien in de technieker zijn laptop en dat was 574m. Is het mogelijk dat de bekabeling onder de voortuin / binnen van slechte kwaliteit is? Het is ene huis van begin de jaren 70.
(Technieker zijn laptop gaf een mooie grafiek dat alles ok was.)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 881 keer
- Bedankt: 3396 keer
- Recent bedankt: 26 keer
Als je pa eens een halfuurtje zonder internet kan, zou je zijn Fritz!Box eens op jouw lijn kunnen aansluiten.
Je moet aan zijn instellingen niets wijzigen. Je zal misschien geen internet hebben, maar dat geeft niet.
Het enige wat je nodig hebt is een VDSL2 sync.
Dan kan je alle lijnwaarden eens uitlezen en screenhots maken (Internet > DSL Informatie).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).