Pagina 1 van 1
proximus activeert sim kaart vóór ontvangst sim kaart
Geplaatst: 03 aug 2017, 19:51
door boonpwnz
Ik heb onlangs wat meegemaakt waardoor ik 2 dagen zonder netwerk zat...
Dus ik bestel een maandagavond mobilus. De woensdag krijg ik sochtends bericht dat mijn nummer zal worden overgedragen. Hoe dat komt snap ik niet want ik had nog geen instructies gegeven. Na een uur had ik geen netwerk meer. Savonds toen gebeld de woensdag naar klantendienst en die zei dat ik dat niet moet doen en dat ik moet wachten op men simkaart... Umm proximus??? Activatie van een simkaart gebeurt maar als ik een sim kaart ontvang want daar staan de instructies in???
Gevolg donderdagavond krijg ik mijn sim kaart en heb ik direct netwerk. 2 dagen dus zonder netwerk gezeten en dat zonder vergoeding...
Hierop beslist om gewoon terug te veranderen...
Re: proximus activeert sim kaart vóór ontvangst sim kaart
Geplaatst: 04 aug 2017, 11:26
door Ken
Ook eens gehad, mocht dan doorschakeling vragen bij de klantendienst, en de sim was bij hen nog niet gekend enz enz...

Re: proximus activeert sim kaart vóór ontvangst sim kaart
Geplaatst: 04 aug 2017, 15:23
door fryelectro
schering en inslag:
Vorig jaar 2 abonnementen naar Px overgezet en 2x deze miserie...
Re: proximus activeert sim kaart vóór ontvangst sim kaart
Geplaatst: 04 aug 2017, 18:29
door boonpwnz
Ok maar heb dus toch beslist om alles terug te draaien

.
vind het wle raar dat dit gebeurd...
Zou eigenlijk niet mogen..
Re: proximus activeert sim kaart vóór ontvangst sim kaart
Geplaatst: 06 aug 2017, 22:28
door nickz
Bij een professioneel bedrijf (grootste mobiele operator) zou zoiets inderdaad niet mogen gebeuren. Helaas gebeurt het regelmatig, duidelijk een probleem qua organisatie. De snelste oplossing in zo'n geval is naar een Proximus Center gaan en een nieuwe simkaart vragen.
Verstuurd vanaf mijn SGP312 met Tapatalk
Re: proximus activeert sim kaart vóór ontvangst sim kaart
Geplaatst: 06 aug 2017, 22:52
door boonpwnz
nickz schreef:De snelste oplossing in zo'n geval is naar een Proximus Center gaan en een nieuwe simkaart vragen.
Dat is wel makkelijk zeggen als je overdag werkt

Re: proximus activeert sim kaart vóór ontvangst sim kaart
Geplaatst: 07 aug 2017, 15:31
door cadsite
Ik werk ook overdag, maar niet van 10 tot 19u(30) 6/7 dagen:

Re: proximus activeert sim kaart vóór ontvangst sim kaart
Geplaatst: 07 aug 2017, 15:33
door boonpwnz
cadsite schreef:Ik werk ook overdag, maar niet van 10 tot 19u(30) 6/7 dagen:

Mijn proximus winkel is maar open tot 17u30 en aangezien ik 2 van de 4 dagen om 19u30 thuis ben en anders 18u30 gaat dat niet.
En ik had dit probleem tijdens de week. Niet tijdens de vrijdag of zaterdag.
Re: proximus activeert sim kaart vóór ontvangst sim kaart
Geplaatst: 09 sep 2017, 20:31
door boonpwnz
Dit is dus in orde geraakt. Niet tegenstaande dat ik vabwege dit probleem overgeschakeld ben op orange.
Vreemd genoeg zit proximus me wel nig steeds dat gsm abbonement aan te rekenen in facturen terwijl ik al sinds 9 augustus geen mobiele klant meer ben..
Ik dacht dat nummeroverdracht toch automatisch gaat?
Volgens proximus was die nummeroverdracht niet aanwezig en was er dus geen opzegging van het contract terwijl ik wel al sinds augustus bij orange bel en sms etc...
Is dat zo mogelijk?
Ik ga normaal terug van scarlet naar proximus maar zo hoeft het niet voor mij. De reden voor scarlet was om geld te besparen en hopelijk geen facturatieprobmemen maar nu heb ik jet dus terug voor ik daadwerkelijk voor internet en tv enzo klant ben.
Wat doe ik best?
Re: proximus activeert sim kaart vóór ontvangst sim kaart
Geplaatst: 09 sep 2017, 21:04
door blaatpraat
Wacht tot Proximus je afsluit van mobiele diensten wegens wanbetaling.
Zij zijn aan zet op dat vlak, alsook om jou voor de rechter te slepen.
Maar om in orde te zijn:
De facturen protesteer je per aangetekende brief (en niet telefonisch, noch via MyProximus aangezien dit systeem niet werkt).
Hierin zeg je dat je het bedrag voor 100% betwist omdat je geen klant meer bent sinds 9 augustus, en je vraagt om technisch uit te leggen hoe het komt dat nummer 04xx xx xx xx waarvoor men kosten aanrekent, tegenwoordig bereikbaar is via Orange.
Eenmaal je dit gedaan hebt, ben je juridisch in orde tot ze je voor de rechter slepen, en kunnen ze geen extra kosten eisen.