Pagina 1 van 2
Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 12 jun 2017, 09:52
door daydreamke
Mijn vriendin had van haar vorige werkgever een proximus abbonement. Nu heeft ze ander werk waardoor haar nummer is overgezet naar proximus herlaad kaart.
We hebben online een orange abbonement aangevraagd, vorige week de sim kaar ontvangen van orange en de activatie online gedaan (vrijdag namiddag).
Zaterdagmorgen had ze geen ontvangst meer met Proximus dus de orange kaart in de gsm gestopt.
Echter heeft ze momenteel (48u later) nog steeds geen ontvangst op het Orange netwerk. Gebeld naar de helpdesk van Orange maar we worden daar aan het lijntje gehouden. DEze morgen nog eens gebeld en blijkbaar is er een dossier opgemaakt voor de technische dienst waardoor we pas binnen de 5 werkdagen worden verder geholpen.
Iemand een idee hoe we dit sneller kunnen regelen?
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 12 jun 2017, 10:02
door buthead
Heb je gezegd dat dit iets dringend is, dat ze bvb niet meer bereikbaar is voor haar werk ofz..
9/10 krijg je nieuwe sim toegestuurd of beter haal je er één als je een center dicht in de buurt hebt tenzij ze een andere oplossing hebben die ze dan voorstellen anders vrees ik ervoor dat je moet wachten
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 12 jun 2017, 10:28
door proximusboyke
ja ik heb het hier al zo dikwijls gezegd, laat u niet vangen door online omdat het een paar euros hoedkoper is.
Naar een winkel gaan is nog altijd het best.
De kans is klein dat ze u gaan helpen nu in een winkel.
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 12 jun 2017, 11:58
door nete
Is er dan maar één operator waar zoiets simpel naadloos verloopt ?
Bij Mobile Vikings kan je niet naar een verkooppunt gaan, dus alles online.
Verleden week van Orange naar MV: 's avonds de nummeroverdracht geactiveerd, volgende ochtend een mailtje dat het in orde is. En het was inderdaad in orde.
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 12 jun 2017, 12:05
door kristofmertens
Zelfde voorgehad met de overstap van Proximus naar Orange. Plots viel Proximus weg en daar sta je dan, Orange was nog steeds niet actief. Omgekeerd kon het niet snel genoeg gaan, binnen het uur was de overdracht in orde. Mijn gevoel zegt toch dat dit eerder bij Proximus ligt dan bij Orange.
Aangezien je van het Proximus netwerk reeds afgezwierd bent en nu in handen van Orange zult zijn is het aan Orange je eventueel een nieuwe simkaart te geven. Je oude simkaartnummer waar je online de aanvraag mee hebt gedaan zal toch te annuleren zijn, is maar een aanpassing in hun systeem.
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 12 jun 2017, 12:49
door raf1
daydreamke schreef:Iemand een idee hoe we dit sneller kunnen regelen?
Via
https://twitter.com/orangebenl gaat het sneller.
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 12 jun 2017, 13:32
door cadsite
Als dat sneller is hou ik mijn hard vast hoe traag de rest gaat...
Ik ben al bezig via twitter sinds
30 mei om gewoon een SIM kaart aan te vragen via hun promotie.

Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 12 jun 2017, 14:39
door kristofmertens
Hun sociale media dienst werkt wel, als je de juiste gebruikt!
Via Facebook krijg ik toch binnen enkele uren reactie.
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 12 jun 2017, 14:56
door cadsite
Oh, reactie genoeg hoor.
Alleen telkens compleet naast de kwestie.
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 12 jun 2017, 15:55
door daydreamke
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Mijn gevoel zegt ook dat mijn vriendin te snel van het proximus netwerk is afgezwierd en ik denk dat het kwam omdat dit zaterdagmorgen gebeurde (weekend) het tot deze morgen geduurd heeft voor het in orde was.
Sinds deze morgen 10u heeft ze ontvangt op haar gsm. In het vervolg zal ik bij omschakeling dit pas de maandag in gang zetten en niet de vrijdagnamiddag.
Helpdesk is heel goed bij Orange voor de basic zaken. Voor de meer gecomplexeerde is het een ramp (zoals bij elke provider denk ik).
Groetjes Peter
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 13 jun 2017, 15:30
door KRL100
daydreamke schreef:
Helpdesk is heel goed bij Orange voor de basic zaken. Voor de meer gecomplexeerde is het een ramp (zoals bij elke provider denk ik).
Groetjes Peter
Gewoon meteen aandringen om de zaak te escaleren naar 2de lijns helpdesk, first line kan/mag zo goed als niks aanpassen. Bij die 'hogere' helpers kunnen ze véél meer, met rechtstreekse toegang!
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 05 aug 2017, 16:21
door petrol242
Overstappen is inderdaad niet zo simpel.
Verleden zondag vraag ik online een herlaadkaart aan voor Tempo Giga. Ik had op mijn MV kaart nog zo'n 7 euro dus dacht het nog wel even uit te kunnen zingen zonder oplading. Pas donderdag krijg ik de kaart aan en kan ik eindelijk online het formulier invullen om mijn nummer van MV over te dragen. Je hebt daar immers de gegevens van de nieuwe sim kaart voor nodig. Waarom dat niet ineens bij het bestelproces kan, weet ik ook niet. Ondertussen had ik die 7 euro er doorgejaagd door een eigen stommiteit.
Enfin, het nummer zou overgezet worden 24 uur nadat het in het "systeem" verwerkt is. Vanmiddag nog steeds geen sms ontvangen dus bel ik naar de helpdesk. Na 8 minuten krijg ik iemand aan de lijn die blijkbaar niet goed verstond wat het probleem was. Uiteindelijk had hij het dan toch door en werd ik 3 minuten in hold gezet. Nadien wist hij me doodleuk te vertellen dat mijn nieuwe sim actief staat en dat er geen aanvraag voor nummerbehoud was ingediend. Toen ik hem erop wees dat ik een bevestigingsmail gekregen had over het nummerbehoud werd ik weer voor 4 minuten in hold gezet. Toen wist ie me te vertellen dat ik gewoon geduld moest hebben.
Ik vermoed dus dat ze me niet in het "systeem" gezet hadden en dat de procedure vanmiddag pas is opgestart. Tot nu toe nog steeds geen nummeroverdracht...
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 05 aug 2017, 17:19
door boonpwnz
Naar Mobile vikings, scarlet en VOO mobile geen probleem gehad. Enkel bij proximus echt een groot probleem.
1 keer wel meegemaakt dat ik mijn gsm abbonement bij proximus had opgezegd en natuurlijk kun je dan je nummer niet overdragen dus gebeld naar proximus om het nummer actief te zetten om dan over te dragen naar Mobile vikings...
Dat laatste was wel mijn fout. en eens meer dan een weekje zonder netwerk zitten brengt rust
Maar heb het al anders gehad met proximus nog niet zo lang geleden.
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 07 aug 2017, 22:04
door petrol242
En ondertussen is mijn nummer nog steeds niet over gezet. Vanmiddag ben ik naar een Orange center geweest, omdat ik het antwoord van dat call center voor geen bal vertrouw.
In het Orange center werd bevestigd dat mijn aanvraag correct was ingediend maar konden ze mij niet vertellen waarom het proces niet in gang is gezet. Er is een "top priority" dossier aangemaakt om de zaak eventueel te versnellen. De persoon in het center wist me trouwens doodleuk te bevestigen dat Orange met Tempo Giga een beetje in de maag zit. Het verklaart in ieder geval de malaise die ik nu ondervind.
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 21 aug 2017, 13:23
door satsurfer
die online nummeroverdracht via Orange is onberekenbaar. Ging ik via een Orange winkel de nummerportering doen, ging het onmiddellijk.
Vroeger was Tempo Giga enkel via internet bestelbaar, nu ook via shops. Dus dan moeten ze niet zagen dat je nummerportering daar wilt doen. Natuurlijk zitten ze ermee, die verkopers verdienen er wss. nts aan, en ze verkopen liever abbo+gsm. Soit, ga hier off-topic.
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 21 aug 2017, 18:45
door boonpwnz
Ik heb het via een smart reseller besteld en daar geen problemen gehad met nummeroverdracht.
Nu enkel nog wachten op mail voor installatiedatum.
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 21 aug 2017, 19:53
door petrol242
Om mijn verhaal af te maken heeft het na het contact in het Orange center nog twee dagen geduurd. De portering in de klantenzone en de app heeft nog eens twee dagen geduurd...
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 21 aug 2017, 20:41
door boonpwnz
Die portering in klantenzone duurt wel zo lang he...
Altijd tot 48 uur.
Dat beloven ze ook dus waarom dat als argument nemen om te klagen?
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 22 aug 2017, 00:00
door petrol242
Omdat dat niet gezegd wordt bij de bestelling van het product/sim kaart. Pas na nummeroverdracht en registratie krijg je die boodschap. Waarom je nog eens moet registreren is ook al heel raar want die gegevens zijn bekend bij bestelling. We leven in 2017 dus is de vraag waarom dat zo lang moet duren?
Als ik bijna twee weken moet wachten voor een nummeroverdracht, niet geholpen word door een obscuur uitbesteed callcenter en uiteindelijk na een bezoek in een orange center nog 48 uur moet wachten vooraleer de nummeroverdracht gebeurd is, ben ik geagiteerd en zijn die 48 uur voor de overdracht in hun eigen database er teveel aan, ja.
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 22 aug 2017, 06:35
door boonpwnz
Wel als je even naar de Faq gaat van Orange da' vi'd je je antwoord.
Dat je die 2 weken moet wachten en die nummeroverdracht dat begrijp ik.
Maar die 48 uur staat duidelijk op de site van orange.
https://www.orange.be/nl/hulp/klantenzo ... lantenzone
Bij scarlet mobile moet je ook een tijdje wachten als ik me niet vergis voor je de app kan gebruiken.
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 22 aug 2017, 10:07
door petrol242
Dat is nu niet direct iets waar je naar gaat kijken als beginnend klant, maar waar je wel mee geconfronteerd wordt in het "klant-worden" proces. Moest heel die hetze over die nummeroverdracht niet gebeurd zijn, had ik er niet van wakker geleden, maar het was voor mij wel een spreekwoordelijke druppel. En euh 48 uur in 2017 kan dat tellen hé, komaan zeg. Maar soit.
Van enige verontschuldiging of op zijn minst een erkenning van de gemaakte fouten was ook al geen sprake. Zo behandel je je klanten niet. Ze willen duidelijk van het Tempo Giga concept af. Dat is me trouwens bevestigd in het Orange center. En ze doen dus goed hun best. Ik ben dus weeral op zoek naar een nieuwe mobiele provider.
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 22 aug 2017, 12:57
door boonpwnz
Ik vind het raar dat iemand zich daar aan kan ergeren. Dat je 2 dagen niet aan je stats kan is toch geen ramp?
Ik heb daar alvast geen problemen mee om alles up to date te zien. niet tegenstaande dat ik al heel tijdje wacht op installatiedatum van orange waar ik me dan wel weer aan erger omdat ik er tijd voor moet vrijmaken...
Trouwens als je mobiele providers zoekt:
Lyca, mobile vikings, jim mobile, scarlet, base, carrefour mobile, dommel, edpnet, united telecom, voomobile en sfr mobile.
Nog niet voldoende?
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 22 aug 2017, 13:08
door nickz
petrol242 schreef:Ik ben dus weeral op zoek naar een nieuwe mobiele provider.
Dus als ik het goed begrijp is alles in orde gekomen, maar omdat het even heeft geduurd en je vindt dat niet kunnen, ga je wéér van operator veranderen en dus mogelijk weer met problemen geconfronteerd worden, in plaats van er gewoon van te genieten nu alles in orde is?

Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 22 aug 2017, 13:58
door petrol242
Ja, noem me dan maar de kritische consument. Als het al teveel moeite kost om een fout te erkennen, (en die duurde niet even, maar bijna twee weken...) heb ik geen zin om mijn centen aan zulke bedrijven te besteden. Het geeft weinig vertrouwen naar de toekomst.
Toen ik mijn beklag deed over Mobile Viking riep iedereen dat ik altijd de keuze had om van provider te veranderen.
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 22 aug 2017, 14:41
door boonpwnz
Ik heb nog nooit problemen gehad toen ik bij Mobile Vikings was.
De reden dat ik veranderde was omwille van het netwerk en niet omwille dat het Mobile vikings was want op facebook reageren ze quasi direct.
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 22 aug 2017, 15:13
door wied
boonpwnz schrijft: Ik heb nog nooit problemen gehad toen ik bij Mobile Vikings was.
dan heb je nooit 4G signaal gezocht, vrees ik...
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 22 aug 2017, 15:40
door boonpwnz
wied schreef:boonpwnz schrijft: Ik heb nog nooit problemen gehad toen ik bij Mobile Vikings was.
dan heb je nooit 4G signaal gezocht, vrees ik...
Dat ligt aan het base netwerk dat ze gebruiken en niet aan Mobile Vikings zelf. Zij kunnen daar niets aan veranderen dus get your facts right

Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 23 aug 2017, 05:10
door jantje81
wied schreef:boonpwnz schrijft: Ik heb nog nooit problemen gehad toen ik bij Mobile Vikings was.
dan heb je nooit 4G signaal gezocht, vrees ik...
Ik weet niet wat je dan verwacht van een netwerk, waar je je bevindt of welk toestel je hebt maar ik heb quasi overal 4G. Vooral in de provincie Antwerpen, op snelwegen maar vorige week toch ook op het strand van Knokke.

Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 23 aug 2017, 12:38
door wied
zowel PX als Orange gaven hier (Antwerpen noord) continu een sterk 4G signaal, terwijl MV/base regelmatig uitviel!
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 23 aug 2017, 13:07
door boonpwnz
Wel maar dat ligt niet aan mobile vikings...
Begrijp me niet verkeerd maar een MVNO kan niets investeren in het netwerk en moet wachten op base. Want MV heeft geen licentie vroeger had base die en nu Telenet.
Dus waarom je dan altijd MV basht weet ik niet...
Want de klantenservice van MV is best goed en reageert snel.
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 23 aug 2017, 14:34
door wied
de waarheid vermelden is niet bashen, lijkt mij. Bovendien heb ik jaren 12 €/maand aan MV betaald en niet aan Base, MV heeft dus duidelijk het verkeerde netwerk gekozen toen voor 4G! Ik stop hiermee dit off-topic geleuter...
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 23 aug 2017, 15:11
door petrol242
Want de klantenservice van MV is best goed en reageert snel.
Een goede service is meer dan alleen een goede klantenservice uitbouwen. Er is een rede waarom ik uit de snek van vikings ben gesprongen, maar dat vind je terug in een ander topic. Een provider moet je beoordelen op zijn geheel. Klantendienst, aanbod, prijs, en ja, ook achterliggend netwerk. Een MVNO kan wel degelijk druk uitoefenen op de uitvoerende provider. Meestal hangt daar dan wel een prijskaartje aan...
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 23 aug 2017, 15:33
door boonpwnz
petrol242 schreef:Want de klantenservice van MV is best goed en reageert snel.
Klantendienst, aanbod, prijs, en ja, ook achterliggend netwerk. Een MVNO kan wel degelijk druk uitoefenen op de uitvoerende provider. Meestal hangt daar dan wel een prijskaartje aan...
En nu draai je terug mijn woorden om.
Ik zeg dat een mvno niet kan investeren in het netwerk van de uitvoerder en nu begin je weeral over het feit van druk uitoefenen. Daar heb ik het nooit over gehad...
Ik zeg je mss kan mv druk uitoefenen maar de investeringen zullen van base(nu telenet) moeten komen en daar heeft MV niets over te beslissen.
Dat ze nu dankzij Medialaan FULL MVNO kunnen zijn kan misschien iets veranderen al ben ik daar nog niet zeker van.
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 23 aug 2017, 16:43
door FlashBlue
Offtopic, maar:
Mobile Vikings heeft altijd al de ziekte gehad van zich te verstoppen achter Base als het om problemen gaat!
Dat terwijl mv eigenlijk geen zak investeerd in hun eigen backend, en het merendeel van hun problemen effectief aan hun zelf ligt.
Als je echter de reacties bekijkt die ze geven op klachten, is het altijd "dat ligt aan base en niet aan ons". Tot je als klant eens vergelijkingen gaat maken tussen MV en de andere mnvo's op het Base netwerk, en je vaststelt dat MV zo goed als altijd de enige is die op dat moment problemen heeft, en dat het bij de anderen gewoon goed gaat.
En dat is al jaren zo, en is 1 van de redenen dat ik het in 2010 al goed geweest vond met hun, en in de afgelopen 7 jaar geen enkele reden meer heb gezien om terug te keren. Zowel proximus (tot verleden jaar) als Orange (nu) ben ik veel meer tevreden van dan ik van MV ooit ben geweest...
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 23 aug 2017, 17:08
door petrol242
boonpwnz schreef:En nu draai je terug mijn woorden om.
Ik zeg dat een mvno niet kan investeren in het netwerk van de uitvoerder en nu begin je weeral over het feit van druk uitoefenen. Daar heb ik het nooit over gehad...
Ik zeg je mss kan mv druk uitoefenen maar de investeringen zullen van base(nu telenet) moeten komen en daar heeft MV niets over te beslissen.
Dat ze nu dankzij Medialaan FULL MVNO kunnen zijn kan misschien iets veranderen al ben ik daar nog niet zeker van.
??? Ik draai jouw woorden toch niet om? Jij zegt dat MV niets kan doen aan het netwerk en
ik zeg daarop dat MV wel degelijk druk kan uitoefenen en doet dat ook. Hoe je er bij komt dat ik dat
weeral zeg, weet ik ook niet. Het is de eerste keer dat ik dat vermeld...? Lees jij wel goed de conversatie?
Er zitten hier precies lange tenen op het forum. Oh ja, woord van het jaar voor userbase :
providerbashen. Dat zie ik hier ook regelmatig passeren.
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 23 aug 2017, 17:18
door boonpwnz
petrol242 schreef:boonpwnz schreef:En nu draai je terug mijn woorden om.
Ik zeg dat een mvno niet kan investeren in het netwerk van de uitvoerder en nu begin je weeral over het feit van druk uitoefenen. Daar heb ik het nooit over gehad...
Ik zeg je mss kan mv druk uitoefenen maar de investeringen zullen van base(nu telenet) moeten komen en daar heeft MV niets over te beslissen.
Dat ze nu dankzij Medialaan FULL MVNO kunnen zijn kan misschien iets veranderen al ben ik daar nog niet zeker van.
??? Ik draai jouw woorden toch niet om? Jij zegt dat MV niets kan doen aan het netwerk en
ik zeg daarop dat MV wel degelijk druk kan uitoefenen en doet dat ook. Hoe je er bij komt dat ik dat
weeral zeg, weet ik ook niet. Het is de eerste keer dat ik dat vermeld...? Lees jij wel goed de conversatie?
.
Die weeral was niet op zijn plaats dat klopt.
Ik zeg niet dat ze niets kunnen doen aan het netwerk maar dat ze niet zelf kunnen investeren en daardoor volledig afhangen van base.
Dat ze problemen leggen bij base heb ik nooit gehad en ben wel een jaar klant geweest.
Dat ik weer veranderd heb heeft te maken met mijn onzekerheid. Afgelopen jaar zo een 8 keer veranderd van mobiele provider. 2x mobile vikingd 2x voo 2x scarlet en 2x orange en dan nog 1x proximus.
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 23 aug 2017, 21:40
door wied
waw, dat is pas mobiel gedrag zeg

Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 23 aug 2017, 21:51
door FlashBlue
Seriously. Waarom zou je 8x op een jaar veranderen van provider?
Als je onzeker bent dan lijkt het mij logischer om te blijven waar je bent tot je 100% zeker bent dat er ergens een beter aanbod is? Of zie ik dat nu verkeerd.
Zo zat ik indertijd (2009 +-) bij mobistar (ik zat daar sinds mijn eerste gsm in, euhm, 98 fzo.), maar dat was dus een kostelijke grap qua data. Dan naar MV gegaan omdat die een goed aanbod leken te hebben, tot ik zelf hun kwaliteit mocht ervaren. Maar er was op dat moment niet echt iets beter, dus maar +_ een 1.5 jaar de kat uit boom gekeken.
En zodra generation connect op de markt kwam daarop gesprongen. Jaren tevreden van geweest, tot duidelijk werd dat die 2GB/maand het niet meer getrokken kreeg.
En dan verleden jaar overgestapt naar Orange Tempo Giga, na mij te verzekeren van hun netwerk kwaliteit, en tot op heden geen spijt van gehad.
Dat zijn dus 4 providers op pakweg 10 jaar.
Als ik dan zie hoeveel mensen constant zitten te hoppen en elke overstap wel problemen hebben, dan vraag ik me af of het wel de moeite is om vaker over te stappen....
Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 23 aug 2017, 21:55
door boonpwnz
Ik heb eigenlijk nog geen problemen gehad met overstappen
enkel 2 dagen zonder netwerk gezeten maar dat was eenmalig en de schuld van proximus...
De rest verliep vlekkeloos.
Ik zal eerlijk zijn ben bij alles een twijfelaar en als ik eens wat minder zou kunnen bellen icm meer surfen zou alles zoveel beter lukken... en beter tarief maar bellen + veel data verstoken is een kostelijk grapje

Re: Overstappen van Pxms naar Orange = ramp
Geplaatst: 23 aug 2017, 22:01
door wied
daar heb je ''scarlet hifive'' voor misschien...