Pagina 1 van 1
Jim Mobile APN settings: werkt van geen kanten
Geplaatst: 19 mei 2017, 21:05
door Ubremoved_3817
Ik ben noodgedwongen van Alditalk moeten overstappen naar Jim Mobile (BASE) en de APN settings voor internet werkt van geen kanten. Ik heb zowel de link die gestuurd is door de sms geïnstalleerd als alles handmatig ingegeven. Niks werkt.
Ik heb een Huawei Nova en ik heb alles stap voor stap ingebracht en dubbelgechecked zoals aangegeven op de website voor de Huawei Nova.
Wie o wie kan mij helpen. Ik ben er zeker van dat alles correct is ingebracht.
Met Alditalk werkte het perfect. Ik heb wel mijn nummer overgedragen (nummerbehoud) naar Jim Mobile, maar ik denk dat dit niet ter zake moet doen.
Re: Jim Mobile APN settings: werkt van geen kanten
Geplaatst: 19 mei 2017, 22:29
door Sinna
Ik ben ook overgestapt van AldiTalk naar JIM Mobile en heb bij de lijst van APNs er Internet JIM Mobile bijgekregen.
Ik kan de gegevens niet integraal posten wegens verborgen wachtwoord.
Voor de volledigheid: ik heb mijn nummer niet meegenomen (data-only SIM) juist om problemen bij eventueel porteren te vermijden.
Re: Jim Mobile APN settings: werkt van geen kanten
Geplaatst: 20 mei 2017, 07:00
door Ubremoved_3817
Misschien paswoord voor APN van base, base naar web, web veranderen zoals bij Alditalk ? Ik heb het net geprobeerd, werkt ook niet. Het icoon geeft aan dat ik op internet zou moeten zitten, echter geen krimp van data.
Ik lees ergens op het internet dat de provider ook een setting moet activeren voor mobiel internet bij de nummeroverdracht om het te laten werken.
Re: Jim Mobile APN settings: werkt van geen kanten
Geplaatst: 20 mei 2017, 07:46
door Sinna
Je kaart is toch geactiveerd hé?
User is base ipv. web.
Re: Jim Mobile APN settings: werkt van geen kanten
Geplaatst: 20 mei 2017, 08:04
door Ubremoved_3817
Uiteraard, want ik heb mezelf gebeld op mijn oud nummer om te kijken of de overdracht gelukt is.
Wel is het zo dat mijn smartphone het onderliggend fysiek gsm-nummer van de simkaart weergeeft en niet het overgedragen gsm-nummer.
Re: Jim Mobile APN settings: werkt van geen kanten
Geplaatst: 20 mei 2017, 08:37
door Sinna
Kan je de ingevoerde settings even posten?
Ik kan dan gemakkelijker vergelijken.
Re: Jim Mobile APN settings: werkt van geen kanten
Geplaatst: 20 mei 2017, 10:58
door Ubremoved_3817
Naam: Mobie Internet_01
apn: gprs.base.be
proxy: niet ingevuld
poort: niet ingevuld
gebruikersnaam: base
wachtwoord: base
server: niet ingesteld
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MMC: 206
MNC: 20
APN-type: default
APN-protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Drager: niet opgegeven
MVNO-type: geen
Re: Jim Mobile APN settings: werkt van geen kanten
Geplaatst: 20 mei 2017, 11:08
door Sinna
Ik heb ook nog:
Verificatietype: pap
apn-type:default,supl
Daarnaast: kan je foon 4G aan? Misschien handmatig terugschakelen.
Re: Jim Mobile APN settings: werkt van geen kanten
Geplaatst: 20 mei 2017, 12:22
door Ubremoved_3817
Die verificatietype staat bij mij ook op PAP. enfin de standaard instellingen dus.
default,supl heb ik ook al geprobeerd.
Bij mij staat er auto: 4g/3g/2g etc.
Edit: ik heb aan mijn tegoed nog eens 5 euro erop gestort en warempel: het werkt plotseling. Nochtans stond er al 20 euro erop. Ik snap er niks van.
Re: Jim Mobile APN settings: werkt van geen kanten
Geplaatst: 06 jun 2017, 18:14
door fred_be9300
Stefaand schreef:
Edit: ik heb aan mijn tegoed nog eens 5 euro erop gestort en warempel: het werkt plotseling. Nochtans stond er al 20 euro erop. Ik snap er niks van.
Misschien was het gewoon een kwestie van tijd. In posts over Scarlet en nummeroverdracht, heb ik al meerdere keren gelezen, en ook zelf ervaren, dat de activatie van data zo'n 24 uur achterloopt op de activatie van Voice/SMS.
Re: Jim Mobile APN settings: werkt van geen kanten
Geplaatst: 06 jun 2017, 18:38
door Stiaan
fred_be9300 schreef:Stefaand schreef:
Edit: ik heb aan mijn tegoed nog eens 5 euro erop gestort en warempel: het werkt plotseling. Nochtans stond er al 20 euro erop. Ik snap er niks van.
Misschien was het gewoon een kwestie van tijd. In posts over Scarlet en nummeroverdracht, heb ik al meerdere keren gelezen, en ook zelf ervaren, dat de activatie van data zo'n 24 uur achterloopt op de activatie van Voice/SMS.
Hoe belachelijk ... ligt de lat dan echt niet hoger denk ik dan?