Proximus Fiber

Discussies over glasvezel en fiber to the home horen hier thuis
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

DaNi0 schreef:
Ter info: ook bij EDPnet is de fiber installatie gratis, dus het is niet nodig om eerst internet bij Proximus te nemen. Wij hebben meteen EDPnet genomen en ze hebben de glasvezel binnengetrokken + binneninstallatie zonder extra kosten.
Het zou kunnen maar ik ben voor 2 redenen eerst naar proximus gegaan. Ik had gelezen hier op het forum dat als je moeilijkheden ondervond bij de eerste fiber aansluiting en 2e reden was een actie. Toen nog 6 maand familus voor 20 €/maand. Kon ik niet laten schieten... :lol:
Evergreen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar proximus fiber. Ik heb een fritz staan achter de bbox en deze maakt zijn eigen ppp verbinding. Dat loopt als een trein, maar ik stel al een hele tijd vast dat die tweede verbinding af en toe verbroken wordt met een vast patroon (ongeveer een minuut uit, ongeveer een minuut terug aan, ongeveer een halve minuut uit, definitief aan). Het gebeurt vanaf de eerste dag op variabele tijdstippen - meestal een keer per dag, soms helemaal niet, uitzonderlijk twee of drie keer. Toen ik twee jaar geleden nog op vdsl2 zat, gebeurde het nooit.
Het vaste patroon doet denken dat er een bepaalde technische procedure achter zit (een reset van één of ander?). Is er nog iemand die dit ondervindt? Iemand die er een verklaring voor heeft? Is het gelinkt aan een opstartfase van fiber - ik was in mijn straat de eerste abonné.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

DaNi0 schreef:Ter info: ook bij EDPnet is de fiber installatie gratis, dus het is niet nodig om eerst internet bij Proximus te nemen. Wij hebben meteen EDPnet genomen en ze hebben de glasvezel binnengetrokken + binneninstallatie zonder extra kosten.
Interessant! Maar dat is toch niet erg duidelijk op hun site. Op hun hoofdpagina staat er een voetnoot 4 bij de " GRATIS aansluiting op het fibernetwerk" waar dan bijstaat: "De fysieke aansluiting op het fibernetwerk is gratis (op voorwaarde dat alle voorbereidende werken voor uw aansluiting op de Proximus infrastructuur zijn uitgevoerd). De eventuele installatie zonder zorgen (twv €62,50) is niet inbegrepen". Daar staan dan weer een link naar hier waar staat dat als er nog niets binnen ligt je contact moet opnemen met Proximus. Ik kan dus nergens terug vinden dat ze zelf de fiber dan binnen trekken.
DaNi0 schreef: Jawel: €60/maand voor het eerste jaar. Vul hier je adres in, en klik op nieuwe klant:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_ ... e-toe.html
Adblockers en dergelijke best uitschakelen.
Ik zie nergens echt staan dat dat een actie is. Nergens staan er prijzen doorgestreept bij mij (behalve voor de gratis installatie).
Freec
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb mee laten aansluiten via edpnet fiber 2 maand terug. Kabel binnentrekken was door proximus en gratis
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb gehoord dat Fiber hier dan toch op komst is zij het met vertraging. Eigenaar van het gebouw is samen met Proximus aan het kijken hoe de werken het efficiënst en toch niet te duur kunnen verlopen :banana:
stevos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 okt 2002, 20:52
Locatie: Mortsel
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Fiber 4 Flanders is hier met een drone komen rondvliegen in de gemeente de afgelopen weken om de voetpaden te onderzoeken, laat die fiber maar komen...
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

bollewolle schreef: Interessant! Maar dat is toch niet erg duidelijk op hun site. Op hun hoofdpagina staat er een voetnoot 4 bij de " GRATIS aansluiting op het fibernetwerk" waar dan bijstaat: "De fysieke aansluiting op het fibernetwerk is gratis (op voorwaarde dat alle voorbereidende werken voor uw aansluiting op de Proximus infrastructuur zijn uitgevoerd). De eventuele installatie zonder zorgen (twv €62,50) is niet inbegrepen". Daar staan dan weer een link naar hier waar staat dat als er nog niets binnen ligt je contact moet opnemen met Proximus. Ik kan dus nergens terug vinden dat ze zelf de fiber dan binnen trekken.
Het is inderdaad niet duidelijk omschreven op hun site, maar het is wel degelijk zo. Ik heb het van de week nog bij EDPnet nagevraagd aangezien ze hier afgelopen vrijdag fiber voor de deur hebben gelegd van Proximus. Volgens EDPnet een 2-3 weken wachten tot het kan aangevraagd worden.
Die voorbereidende werken zijn letterlijk de kabel die al dan niet in de straat ligt.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Proximus verdubbelt downloadsnelheid Flex Fiber Pack per 1 september
https://tweakers.net/nieuws/185090/prox ... ember.html
Van 500Mbit naar 1Gbit. Upload blijft 50Mbit.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
jan5787
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:56
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 24 keer

De provider fastfiber zit naast op het fluvius netwerk ook op het proximus fiber netwerk precies. (na een paar adreschecks)

Geen ervaring met hun, maar hun snelheden zijn niet mis (als ze die natuurlijk ook zo leveren)
Fiber:
150/50 => €34,95
500/200 => €44,95
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

Hopelijk trekken ze die lijn nationaal door. 1 netwerk van glasvezel zonder ergens nog vds kasten.
geen dubbel netwerk meer te onderhouden xp

Maar denk dat ze voor 'economisch niet rendabele gebieden' 5g zullen doen :/
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Fastfiber ziet er wel interessant uit in vergelijking met EdpNet (ook al promoot ik EdpNet :wink: )

Voor slechts 1 € minder heb je 150/50 ipv 110/10.
En 500/200 ipv 500/100
De rest van de formule is zo te zien gelijk.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

Ik vraag mij ook oprecht af of iemand hier ervaring mee heeft.
Dit valt onder Centrea CVBA (0478.734.986), ooit opgericht door studenten en nu in handen van een Bulgaars bedrijf?

Begrijp niet hoe ze dit klaar spelen, met hun jaarrekeningen, want anders is het wel heel eenvoudig om een telecomspeler te worden. Niet veel budget nodig zo te zien :p

(https://www.staatsbladmonitor.be/bedrij ... ublicaties)
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Eens uit interesse doorgeklikt op de fiber 150 bestelpagina. Vreemd dat er dan gevraagd wordt of ik ook een 'modem' nodig heb? Dacht dat de modem op proximus fiber niet te kiezen was? Als je vervolgens klikt op 'ja' krijg je een voorstel voor een fritzbox VDSL modem.

Vraag mij ook af of de aansluiting gratis gebeurt aangezien er daar nergens melding van wordt gemaakt.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Wie betaald de aansluiting van fiber als we niet direkt aan de straat wonen?
Maar eerst -+ 100 m over de oprit moeten.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

Modem en router worden door elkaar gebruikt en verliest gewoon zijn betekenis bij de overgang naar fiber.

Bij fiber (zoals we ze nu aangeboden krijgen) heb je thuis nog een router nodig om je netwerk aan te sturen. Deze router zal ook PPPoE moeten ondersteunen om 'in te loggen' op je fiber. Misschien dat PPPoE ooit verdwijnt, want niet meest efficiënte technologie.

PPPoE is echter een routerfunctionaliteit en geen modem functie. Een modemhoud zich voornamelijk bezig met conversie van media. En PPPoE is een ethernet protocol.
glda19 schreef:Wie betaald de aansluiting van fiber als we niet direkt aan de straat wonen?
Maar eerst -+ 100 m over de oprit moeten.
Ik denk dat ze simpel zullen redeneren met behulp van de rooilijn. De maatschappij zal alle werken in de rooilijn willen doen (11m vanaf straat) en jij moet als eigenaar een wachtbuis voorzien die in deze rooizone tevoorschijn zal komen.

Dus 100m oprit? Eigenaar zorgt voor greppel/wachtbuis van 89m en de maatschappij doet de rest. Je licht hen wel best in, dat zij genoeg galsvezel mee nemen ;)
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

glda19 schreef:Wie betaald de aansluiting van fiber als we niet direkt aan de straat wonen?
Maar eerst -+ 100 m over de oprit moeten.
Van Proximus site:
En als er een tuintje of een oprit voor mijn huis is, wat gebeurt er dan?
Onze technici zullen de bekabeling op de gevel of zo nodig ondergronds installeren. De werken op je eigendom worden door Proximus tot een maximale lengte van 50 meter in last genomen.
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Berichten: 398
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 65 keer

fiber op de gevel: ze hebben vrijdag het proximus fiber bakje aan de gevel gehangen. Weet er iemand hoeveel meter kabel Proximus toelaat om dan als entry point in het appartement binnen te komen? Volgens de klantendienst van EDPNet is dat 2 meter, maar ze wist het niet zeker....
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het is in de praktijk toch wel wat langer denk ik. Een copain van mij op het vierde heeft zijn fiber-intro verder hangen dan 2 meter.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ergens zou je toch mogen verwachten dat het overdrachtspunt op dezelfde plaats als het huidige NTP (voor VDSL). Anders mag je de hele boel weer gaan ombouwen.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ze zijn natuurlijk zo slim geweest om alle gevelkabels op het tweede verdiep te hangen. Als ik straks naar fiber overga wil ik geen modem en router in mijn slaapkamer?? Als ze dan de intro naar gelijkvloers moeten brengen zit je met een spuuglelijke verticale kabel op je gevel....

Edit: intro in de kelder zal al helemaal onmogelijk zijn op die manier natuurlijk.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ratface schreef:Ze zijn natuurlijk zo slim geweest om alle gevelkabels op het tweede verdiep te hangen.
Tweede verdiep... bedoel je niet eerste verdiep ?

Je kan moeilijk een kabel op het gelijkvloers aanbrengen... of moeten ze dan rond iedereen z'n deur (en zelfs hoge ramen) rondwerken ?

Kabeldistributie hangt toch op dezelfde plaats ?
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Berichten: 398
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 65 keer

Sinna schreef:Ergens zou je toch mogen verwachten dat het overdrachtspunt op dezelfde plaats als het huidige NTP (voor VDSL). Anders mag je de hele boel weer gaan ombouwen.
Zelfde hoogte als de Telenet kabel. Vdsl liep via de kelder, fiber is nu via de gevel.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Telenetkabel zit hier gelukkig onder de grond. Ik heb echter in de buurt al plaatsen gezien waar de Telenetkabel onder de grond zit, maar de glasvezel toch op de muur komt...
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

DarkV schreef:
Ratface schreef:Ze zijn natuurlijk zo slim geweest om alle gevelkabels op het tweede verdiep te hangen.
Tweede verdiep... bedoel je niet eerste verdiep ?

Je kan moeilijk een kabel op het gelijkvloers aanbrengen... of moeten ze dan rond iedereen z'n deur (en zelfs hoge ramen) rondwerken ?

Kabeldistributie hangt toch op dezelfde plaats ?
Eerste verdiep idd. Hier komt zowel de coax als het koperpaar binnen via mijn kelder. Dus het feit dat ze hier die meuk op de gevels hebben getyft is uit luiheid en voor de goedkoopte.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik vermoed dat je dan in een gesloten bebouwing woont ? Op zich is het dan wel een logische keuze.
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Over het plaatsen aan de gevel vraag ik me af, wat doen ze met rijwoningen waar een oprit van 6 meter is. Het zijn recentere woningen, allemaal met de oranje smarttube van Proximus dus ik vermoed dat daar sowieso de glasvezel in komt. Maar wat met oudere woningen? Ik zou dat niet teveel moeten weten als ze zo ver op het eigendom moeten komen om vervolgens een lelijke kabel tegen de muur te plaatsen.
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

DarkV schreef:Ik vermoed dat je dan in een gesloten bebouwing woont ? Op zich is het dan wel een logische keuze.
Klopt, een hoekwoning. De meest logische keuze had voor mij geweest om de consument de keuze te geven eerlijk gezegd. Die fiber kon toch binnengebracht worden via de leiding waar nu het koperpaar binnenkomt in de kelder? Als er geen plaats meer was in de leiding ging ik wel ingegaan zijn op een vervangabbo bij proximus voor 2 jaar met de prijs van Scarlet (wat ze nu toch reeds aan het doen zijn). De weigeraars of deze die niet antwoorden krijgen de kabels op hun gevel. Deze die vrijwillig het bakje op hun gevel willen, ook goed. Zoals ik al zei wil ik 1. geen intro op mijn bovenverdiep en 2. geen lelijke kabels op mijn gevel (en zeker geen lelijke verticale om te komen waar ik graag mijn intro wil).
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Die keuze om op de gevel te werken ligt eerder aan het gebied heb ik de indruk. Centrum Mariakerke (dat klinkt zo raar) is het ook op de gevels maar de grote woonwijken zijn allemaal ondergronds. Residentiële wijken willen die mottige kabels niet aan hun ugly Belgian houses.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Dizzy schreef:Die keuze om op de gevel te werken ligt eerder aan het gebied heb ik de indruk. Centrum Mariakerke (dat klinkt zo raar) is het ook op de gevels maar de grote woonwijken zijn allemaal ondergronds. Residentiële wijken willen die mottige kabels niet aan hun ugly Belgian houses.
Rijwoningen -> Op de gevel werken
Open/Halfopen bebouwing -> Op de geven niet mogelijk -> Ondergronds dus
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Die indeling klopt niet hier, er zijn straten met bijna enkel rijwoningen en ook daar is het ondergronds.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

Dan was er een reden dat het ondergronds goedkoper was. Gaat om banale redenen.
Ze doen gewoon kosten baten en beslissen dan goedkoopste op elk mogelijke termijn.
Rijwoning is enige optie voor gevel en dat is vaak goedkoopst. Maar hoeft dat niet per se te zijn.

Waarom wel of niet gevel is een vrij zinloze discussie. Kostprijs bepaalt wat het wordt.

En wat de eigenaar wilt? Maakt niet uit, de gevel is een vrij te gebruiken zone voor diensten en nutsbeheerders. Ze zullen je mening wel vragen maar hebben 100 percent vrij spel om hun mening door te drukken.
gaat over kabels, maar ook over straatnamen, aanduidingen water en gasleidingen,...
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Berichten: 398
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 65 keer

Inderdaad Belgischenaap: heb niet kunnen beslissen waar precies die zou hangen. Had die veel liever aan de kant van de Telenetbak gezien, dan konden ze via het gat van de Telenet kabel binnenkomen (is ongebruikt)… zal dus een nieuw gat worden in de gevel vrees ik :cry:, tenzij ze 4m aan de gevel zouden willen teruggaan met een additionele kabel…
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Idem hier. Hadden ze het bakje aan de andere kant gehangen, hadden ze niet met 3 kabels moeten teruglopen naar buren en buren van de buren.

Hadden ze effe iets gevraagd, had ik hun dat ook kunnen zeggen. Had ze ervoor gebeld, maar ze gingen mij terugbellen voor overleg, nooit niks van gezien.
Als ik van mijn werk’terugkwam hing het bakje er.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Belgissschenaap schreef:Dan was er een reden dat het ondergronds goedkoper was. Gaat om banale redenen.
Ze doen gewoon kosten baten en beslissen dan goedkoopste op elk mogelijke termijn.
Rijwoning is enige optie voor gevel en dat is vaak goedkoopst. Maar hoeft dat niet per se te zijn.

Waarom wel of niet gevel is een vrij zinloze discussie. Kostprijs bepaalt wat het wordt.

En wat de eigenaar wilt? Maakt niet uit, de gevel is een vrij te gebruiken zone voor diensten en nutsbeheerders. Ze zullen je mening wel vragen maar hebben 100 percent vrij spel om hun mening door te drukken.
gaat over kabels, maar ook over straatnamen, aanduidingen water en gasleidingen,...
Volgens mij kijken ze over grotere gebieden, per straat of zelfs per blok maar dan nog klopt het niet dat ze per type werken want hier klopt dat voor geen meter. Heel de buurt is hier via de grond, ook de straten met enkel rijwoningen. Ik denk dat ze ook kijken naar voetpaden enzo. De woonwijken van Mariakerke hebben bijna allemaal voetpad en/of voortuin, in het centrum zijn het eerder huizen tot vlak op de straat, ook is het opbreken van de stoepen daar problematischer door de drukte. Er spelen dus veel meer factoren mee.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Hier in de straat (met rijwoningen tot aan het voetpad) is het vanaf de hoek, voor een 10 tal huizen aan de gevel, dan ondergronds tot eind de straat 20 huizen verder. Raar toch :roll:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

Dizzy schreef:Die indeling klopt niet hier, er zijn straten met bijna enkel rijwoningen en ook daar is het ondergronds.
ken die buurt ook, langs de Grote steenweg is het op de gevels en in de zijstraten is het ondergronds.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Kan je bij Proximus fiber ook kiezen voor dezelfde providers als bij Fiberklaar ?
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Berichten: 398
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 65 keer

Bij Proximus fiber kan je enkel Proximus of edpnet kiezen.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
hitech2207
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jul 2013, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Hoi,

Ik heb eindelijk na 2 jaar (initieel proximus enquêteur die foto's nam in Mei 2020...) glasvezel voor mijn door ondergronds.

Online bij Edpnet, proximus en MV zie ik dat ik een aanvraag kan doen voor Fiber.

Ik heb een rijwoning met 3 appartementen hoe kan ik een fiber intro laten doen maar dan wel in mijn serverrack in technische ruimte.

Online zie ik dat ze pas 19 rack installatie doen voor 5 appartement +...

Kan ik dit toch kiezen met "alleen" 3 appartement?

Dank u,
Plaats reactie

Terug naar “Glasvezel en FTTH”