Pagina 1 van 1

Kortingen voor nieuwe klanten: afschaffen? (was: afschaffing van de roamingskost).

Geplaatst: 13 apr 2017, 17:29
door xayana
philippe_d schreef: Je denkt dus dat Orange dit doet als commerciële geste of wa, zonder dat ze daartoe verplicht zijn??
Of voor de mooie ogen van haar klanten???
Hoezo? Ken jij dan een succesvol commercieel bedrijf dat geen acties doet om klanten te winnen of te behouden? Gekkerd :)

Ik zeg nu niet dat dit in dit specifieke geval is hé, maar beweren dat een bedrijf enkel dingen doet die ze verplicht zijn te doen is er ook een beetje over.

[MOD]
afgesplitst uit de topic over de nieuwe roaming tarieven

Re: Hoe zit dat nu eigenlijk met de afschaffing van de roamingskost.

Geplaatst: 13 apr 2017, 19:13
door ITnetadmin
Voor mijn part mag het gerust wettelijk geregeld worden dat alle acties om klanten te strikken of te behouden, ook moeten gelden voor vaste klanten. Die staan veel te vaak in de kou in Belgie.

Re: Hoe zit dat nu eigenlijk met de afschaffing van de roamingskost.

Geplaatst: 13 apr 2017, 19:57
door cadsite
ITnetadmin schreef:Voor mijn part mag het gerust wettelijk geregeld worden dat alle acties om klanten te strikken of te behouden, ook moeten gelden voor vaste klanten. Die staan veel te vaak in de kou in Belgie.
Er zijn al regels genoeg. Je moet dan als klant maar je conclusies trekken en het spel mee spelen. Zo verander ik bijna jaarlijks van gas leverancier. Telkens een welkomst korting.
Proximus geeft ons geregeld extra korting voor mobiel. En als ze het niet spontaan geven vraag ik er naar.

Re: Hoe zit dat nu eigenlijk met de afschaffing van de roamingskost.

Geplaatst: 14 apr 2017, 14:34
door ITnetadmin
cadsite schreef:
ITnetadmin schreef:Voor mijn part mag het gerust wettelijk geregeld worden dat alle acties om klanten te strikken of te behouden, ook moeten gelden voor vaste klanten. Die staan veel te vaak in de kou in Belgie.
Er zijn al regels genoeg. Je moet dan als klant maar je conclusies trekken en het spel mee spelen. Zo verander ik bijna jaarlijks van gas leverancier. Telkens een welkomst korting.
Proximus geeft ons geregeld extra korting voor mobiel. En als ze het niet spontaan geven vraag ik er naar.
Ik vind niet dat klanten kunnen verplicht worden "een spel mee te spelen".
Als er pakweg een ipad of een serieuze korting afkan voor nieuwe klanten die hetzelfde pakket nemen, dan vind ik dat bestaande klanten automatisch mee recht moeten hebben op datzelfde voordeel, zonder daar te moeten achter vragen.
Wat mij betreft moest dat verplicht zijn.

En je kan gelijk hebben, dat er "al genoeg regeljes" zijn. Maar als de bedrijven dit spontaan zouden doen voor hun klanten, dan moesten al die regeltjes niet bestaan.
De meeste regeltjes voor bedrijven bestaan om ze te verplichten dat te doen wat ze eigenlijk al als goeie ethische entiteiten hadden moeten doen, maar waar ze de kantjes vanaf liepen "omdat het kon".

Re: Hoe zit dat nu eigenlijk met de afschaffing van de roamingskost.

Geplaatst: 14 apr 2017, 17:21
door cadsite
ITnetadmin schreef:Als er pakweg een ipad of een serieuze korting afkan voor nieuwe klanten die hetzelfde pakket nemen, dan vind ik dat bestaande klanten automatisch mee recht moeten hebben op datzelfde voordeel, zonder daar te moeten achter vragen.
Wat mij betreft moest dat verplicht zijn.
Dan kan het er niet meer af é. Het kan er maar af voor een beperkt deel van de klanten, dus wie krijgt dat dan? Nieuwe klanten uiteraard.
Als je het spel doorziet, doe er dan je voordeel mee.

Da's net hetzelfde als het gedoe om een lage hypotheek te krijgen. Als je niet de PITA uithangt krijg je het standaard tarief, anders kan daar heel wat vanaf. Moeten banken dan ook verplicht worden om altijd hun laagste tarief onmiddellijk te geven?
Moeten supermarkten altijd de prijs geven die je betaalt bij aankoop van 5 producten?
...

De enige keer dat ik dit soort redenering volg is bij openbaar vervoer.

Re: Hoe zit dat nu eigenlijk met de afschaffing van de roamingskost.

Geplaatst: 14 apr 2017, 17:22
door jnsvr
cadsite schreef:
ITnetadmin schreef:Als er pakweg een ipad of een serieuze korting afkan voor nieuwe klanten die hetzelfde pakket nemen, dan vind ik dat bestaande klanten automatisch mee recht moeten hebben op datzelfde voordeel, zonder daar te moeten achter vragen.
Wat mij betreft moest dat verplicht zijn.
Dan kan het er niet meer af é. Het kan er maar af voor een beperkt deel van de klanten, dus wie krijgt dat dan? Nieuwe klanten uiteraard.
Als je het spel doorziet, doe er dan je voordeel mee.

Da's net hetzelfde als het gedoe om een lage hypotheek te krijgen. Als je niet de PITA uithangt krijg je het standaard tarief, anders kan daar heel wat vanaf. Moeten banken dan ook verplicht worden om altijd hun laagste tarief onmiddellijk te geven?
Moeten supermarkten altijd de prijs geven die je betaalt bij aankoop van 5 producten?
...

De enige keer dat ik dit soort redenering volg is bij openbaar vervoer.
Best on topic blijven. Dit gaat allesbehalve over de afschaffing van de roamingkost.

Re: Hoe zit dat nu eigenlijk met de afschaffing van de roamingskost.

Geplaatst: 14 apr 2017, 17:34
door ITnetadmin
cadsite schreef:
ITnetadmin schreef: Wat mij betreft moest dat verplicht zijn.
Dan kan het er niet meer af é. Het kan er maar af voor een beperkt deel van de klanten, dus wie krijgt dat dan? Nieuwe klanten uiteraard.
Als je het spel doorziet, doe er dan je voordeel mee.

Da's net hetzelfde als het gedoe om een lage hypotheek te krijgen. Als je niet de PITA uithangt krijg je het standaard tarief, anders kan daar heel wat vanaf. Moeten banken dan ook verplicht worden om altijd hun laagste tarief onmiddellijk te geven?
Moeten supermarkten altijd de prijs geven die je betaalt bij aankoop van 5 producten?
...

De enige keer dat ik dit soort redenering volg is bij openbaar vervoer.
Mijn antwoord op al je vragen is "ja". Banken zouden idd moeten verplicht worden om hun laagste tarief te geven.
Niet iedereen is een goeie onderhandelaar of kent de kneepjes van het vak om het onderste uit de kan te halen, en dus moet iedereen beschermd worden tegen bedrijven die daarvan profiteren.
Kan het er niet van af voor iedereen? Dan ook geen promoties voor nieuwe klanten terwijl je trouwe klanten in de kou blijven staan.

Re: Hoe zit dat nu eigenlijk met de afschaffing van de roamingskost.

Geplaatst: 14 apr 2017, 18:49
door cadsite
Dat heet 'vrije markt'.

Re: Hoe zit dat nu eigenlijk met de afschaffing van de roamingskost.

Geplaatst: 14 apr 2017, 18:56
door FlashBlue
ITnetadmin schreef:en dus moet iedereen beschermd worden tegen bedrijven die daarvan profiteren.
Kan het er niet van af voor iedereen? Dan ook geen promoties voor nieuwe klanten terwijl je trouwe klanten in de kou blijven staan.
Je beseft dat je zo net het omgekeerde gaat bereiken?

-Iedereen gaat het maximumtarief betalen
-Geen kortingen meer omdat al je verzekeringen en banken bij zelfde makelaar zitten
-Geen overstappromoties meer
-Geen hogere inruilprijzen op je wagen omdat je van merk X naar Y omschakelt

Enz enz enz...

Het huidige systeem is gebaseerd op marktwerking, en dat is wat iedereen al jaren verkondigt toch? liberalisering, opentrekken van de markt, handelsvrijheid, keuzevrijheid?
Dan is dit het resultaat.