Dommel FUP...
Geplaatst: 30 jan 2017, 10:04
Sinds enkele weken gebruik ik Facetime via mijn wifi (Dommel cityconnect VDSL2).
Facetime verbruikt via wifi ongeveer 10MB per minuut, aan gemiddeld een uur per dag kom ik op 18GB per maand trafiek uit.
Samen met mijn andere verkeer zal ik nu aan 30GB/maand zitten, ik ben normaal een heel kleine verbruiker, ik download niks van nieuwsservers of andere, ik kijk soms wat youtube maar zelden in HD. Er zijn zelfs maanden dat ik helemaal niks verbruik omdat ik in het buitenland zit.
Voor mijn Dommel abo geldt een FUP, maar er is nergens gedefinieerd wat nu normaal verbruik is en wat niet. Ik vind persoonlijk 30GB/maand geen abnormaal verbruik, zeker niet als ze adverteren met "echt onbeperkt downloaden" op hun homepage.
Gisterenavond, na ongeveer een maand facetime, dan een waarschuwingsmail ontvangen
This is an official warning that free calls for your account have reached an abnormal above-the-average limit over the past weeks, as defined in the general product notices on http://www.dommel.com:
"only for strict personal or small business use. a fair use policy (fup) is applicable to all free national fixed, national mobile and international fixed calls, this means that the free access to these destinations will be blocked until the next renewdate of your account if your usage exceeds the average use by far. in case of such a blocking these destinations can still be called at these rates: national fixed: 0.0201 euro/minute, national mobile: 0.1495 euro/minute, international fixed rates can be found here. prior to this blocking we will send an email to inform the customer."
At this time we will not yet block free access to these destinations but we kindly ask you to lower the number of calls to these destinations urgently in order to avoid such a de-activation.
Thank you for your confidence in our company & products!
Ik veronderstel dat dit over dataverbruik gaat want technisch gezien is Facetime niet telefoneren. Ik telefoneer heel weinig, dus daaraan kan het niet liggen. Heeft er iemand ervaring met dit soort dingen? Oorzaak? Volume?
Als ze dit doorduwen ben ik WEG. Ik veronderstel dat dit deel uit maakt van hun businessmodel: een zo beperkt mogelijk datavolume aankopen bij Belgacom en gebruikers die een beetje meer dan gemiddeld verbruiken waarschuwen en afdreigen om het verbruik te beperken.
Fair vind ik deze FUP allerminst.
Edit: typo.
Facetime verbruikt via wifi ongeveer 10MB per minuut, aan gemiddeld een uur per dag kom ik op 18GB per maand trafiek uit.
Samen met mijn andere verkeer zal ik nu aan 30GB/maand zitten, ik ben normaal een heel kleine verbruiker, ik download niks van nieuwsservers of andere, ik kijk soms wat youtube maar zelden in HD. Er zijn zelfs maanden dat ik helemaal niks verbruik omdat ik in het buitenland zit.
Voor mijn Dommel abo geldt een FUP, maar er is nergens gedefinieerd wat nu normaal verbruik is en wat niet. Ik vind persoonlijk 30GB/maand geen abnormaal verbruik, zeker niet als ze adverteren met "echt onbeperkt downloaden" op hun homepage.
Gisterenavond, na ongeveer een maand facetime, dan een waarschuwingsmail ontvangen
This is an official warning that free calls for your account have reached an abnormal above-the-average limit over the past weeks, as defined in the general product notices on http://www.dommel.com:
"only for strict personal or small business use. a fair use policy (fup) is applicable to all free national fixed, national mobile and international fixed calls, this means that the free access to these destinations will be blocked until the next renewdate of your account if your usage exceeds the average use by far. in case of such a blocking these destinations can still be called at these rates: national fixed: 0.0201 euro/minute, national mobile: 0.1495 euro/minute, international fixed rates can be found here. prior to this blocking we will send an email to inform the customer."
At this time we will not yet block free access to these destinations but we kindly ask you to lower the number of calls to these destinations urgently in order to avoid such a de-activation.
Thank you for your confidence in our company & products!
Ik veronderstel dat dit over dataverbruik gaat want technisch gezien is Facetime niet telefoneren. Ik telefoneer heel weinig, dus daaraan kan het niet liggen. Heeft er iemand ervaring met dit soort dingen? Oorzaak? Volume?
Als ze dit doorduwen ben ik WEG. Ik veronderstel dat dit deel uit maakt van hun businessmodel: een zo beperkt mogelijk datavolume aankopen bij Belgacom en gebruikers die een beetje meer dan gemiddeld verbruiken waarschuwen en afdreigen om het verbruik te beperken.
Fair vind ik deze FUP allerminst.
Edit: typo.