Pagina 1 van 1

Ongewenste oproepen van Proximus zelf beu!

Geplaatst: 24 jan 2017, 17:35
door honda4life
Hallo iedereen,

Ik krijg de laatste tijd zo'n 2x per dag een oproep van een callcenter met onbekend nummer.
Als ik opneem, dan hoor ik ofwel niks, ofwel het wachtmuziekje van Proximus.
Meestal stopt het gesprek automatisch na een tijd, maar daar is niet echt regelmaat in te vinden.
Ik zet steeds m'n microfoon af en laat de lijn open liggen.
Zo hoorde ik op een keer toch stemmen uit het callcenter, eigenlijk een heel aantal stemmen door elkaar, bijna onbegrijpbaar.
Ook hoorde ik in het gebrekkig Nederlands het woordje Scarlet... maar niemand begroet me of spreekt me aan.
Ik had gehoopt dat ze mij op den duur de flauwe plezante zouden vinden door "niks te zeggen" en ik met véél plezier wel op de ene of de andere zwarte lijst terecht ging komen, niet dus :bang: .

Ik heb het beu, nog iemand met gelijkaardige problemen?
Hoe pak ik dit best aan? Ik ben zelf klant bij Jim Mobile.

Re: Ongewenste oproepen van Proximus zelf beu!

Geplaatst: 24 jan 2017, 18:47
door pyro85
Je kan je GSM-nummer opgeven op "bel me niet meer". Zie deze sites:
- https://www.bel-me-niet-meer.be/homepage
- https://www.privacycommission.be/nl/de- ... meer-lijst

Na enkele dagen zou je geen ongewenste oproepen meer mogen ontvangen :)

Re: Ongewenste oproepen van Proximus zelf beu!

Geplaatst: 24 jan 2017, 20:07
door heist_175
GSM?
Blokkeer het nummer of blokkeer alles met "unknown CID".

Vaste lijn: schakel over naar VOIP, dan heb je bovenstaande opties ook. :)

Re: Ongewenste oproepen van Proximus zelf beu!

Geplaatst: 24 jan 2017, 20:18
door honda4life
Daar zal ik al direct eens met beginnen ze, echter heb ik er weinig goede hoop in.

Re: Ongewenste oproepen van Proximus zelf beu!

Geplaatst: 25 jan 2017, 01:01
door Geert-Jan
Die blok-websites werken redelijk goed.
Als ze dan nog bellen dan dien je gewoon een klacht in bij je provider of de politie.

Wat heel goed werkt is ze bezig houden, gewoon met ze in gesprek gaan en zo lang aan de lijn houden tot er iets begint te dagen.
Als je dan veel tijd gekost hebt en ze komen er achter dat je ze bezig houd dan maak je kans van hun lijst af te gaan.

Call-centers zijn altijd hetzelfde, ze willen zoveel mogelijk verkopen op zo weinig mogelijk tijd, wel verspil hun tijd want dat kost hun geld.

Ik weet dit want een familielid van me heeft zo'n verdomd call-center en zelfs dan bellen ze me, ook al heb ik hem al 40x gezegd mijn telefoonnummer standaard uit de databases te halen.

Hoe kom je op die lijsten? Wel geef je nummer NIET aan de gemeente als het niet nodig is, niet aan supermarkten, eigenlijk aan niemand die er geen zaken mee heeft, want ze verkopen allemaal lijsten. En ja je gemeente doet het zelfs.

Providers doen er niets tegen, want ze verdienen er zelf grof aan. :bang: