Mobistar/Orange simkaart werkt niet buiten de EU
Geplaatst: 27 dec 2016, 22:39
Ik zit al een paar jaar met het probleem dat telkens ik op verlof buiten de EU ga, mijn gsm met geen enkel netwerk meer wilt verbinden.
Het ligt niet aan het toestel, dat met een lokale kaart perfect werkt.
Mobistar shops en helpdesk weten van toeten noch blazen.
Eentje heeft ns een setting teruggevonden die zogezegd "1.5 jaar geleden geactiveerd zou zijn", en de kaart buiten de EU blokkeert, maar 2 jaar geleden was het ook vanda dus "I smell BS"; die setting hadden ze overigens afgezet en nog altijd nougabollen.
Weet iemand hier wat de oorzaak zou kunnen zijn?
En bij wie ik moet zijn om dit opgelost te krijgen?
Ik heb mijn account al jaaaaren, dus ik heb zo'n licht vermoeden dat er mogelijk nog ergens een setting van een oude abonnementsformule in de database is blijven plakken, maar die allang niet meer getoond wordt op de forms van het personeek.
Het laatste advies dat ik kreeg was "veranderen naar Base en dan terugkeren" (geen slecht advies an sich, maar nogal drastisch, en op de vraag "waarom Base" kreeg ik als antwoord "omdat enkel zij een postpaid gsm nummer overnemen" ofzo, een antwoord dat me niet gerust stelt inzake de kennis van zaken van de persoon die het me zei).
Het ligt niet aan het toestel, dat met een lokale kaart perfect werkt.
Mobistar shops en helpdesk weten van toeten noch blazen.
Eentje heeft ns een setting teruggevonden die zogezegd "1.5 jaar geleden geactiveerd zou zijn", en de kaart buiten de EU blokkeert, maar 2 jaar geleden was het ook vanda dus "I smell BS"; die setting hadden ze overigens afgezet en nog altijd nougabollen.
Weet iemand hier wat de oorzaak zou kunnen zijn?
En bij wie ik moet zijn om dit opgelost te krijgen?
Ik heb mijn account al jaaaaren, dus ik heb zo'n licht vermoeden dat er mogelijk nog ergens een setting van een oude abonnementsformule in de database is blijven plakken, maar die allang niet meer getoond wordt op de forms van het personeek.
Het laatste advies dat ik kreeg was "veranderen naar Base en dan terugkeren" (geen slecht advies an sich, maar nogal drastisch, en op de vraag "waarom Base" kreeg ik als antwoord "omdat enkel zij een postpaid gsm nummer overnemen" ofzo, een antwoord dat me niet gerust stelt inzake de kennis van zaken van de persoon die het me zei).