Pagina 1 van 1

Simyo "end of life" ?

Geplaatst: 16 dec 2016, 14:35
door nete
Deze virtuele operator op het Base netwerk is en was zeer interessant voor wie regelmatig belde naar vaste lijnen.
Zij hebben maar één tarief: 15 cent/min naar Belgische mobiele lijnen en 5 cent/min naar vaste lijnen.
Het is wel niet meer mogelijk om een Simyo SIMkaart te bestellen, ze blijken intussen geïntegreerd te zijn in het Telenet netwerk.

Vandaar het vraagteken in de topictitel.

Re: Simyo "end of life" ?

Geplaatst: 16 dec 2016, 14:53
door wied
makkelijk te vervangen door Alditalk/Medionmobile bundel M: 320 belminuten voor 8,00 € (= ca 2,5 cent/minuut)...

http://www.alditalk.be/nl/mix-bundels/bundel_m.php

Re: Simyo "end of life" ?

Geplaatst: 16 dec 2016, 16:00
door nete
wied schreef:makkelijk te vervangen door Alditalk/Medionmobile bundel M: 320 belminuten voor 8,00 € (= ca 2,5 cent/minuut)...

http://www.alditalk.be/nl/mix-bundels/bundel_m.php
Niet geheel waar hé: bij Simyo zette je 10 euro op de kaart en dat bleef een jaar geldig, bij Aldi Talk zit je weer met die ellendige 30 dagen.
Goedkoop natuurlijk voor wie ongeveer 320 minuten belt.

Re: Simyo "end of life" ?

Geplaatst: 16 dec 2016, 16:15
door BertG3
Dommel Mobile Freedom

Naar ALLE lijnen dus zowel vast als mobiel 5ct/min

Sms: 2 ct/min

Data: 2ct/MB

Je betaalt wat je verbruikt dus indien 1 sms in een maand dus een factuur van 2ct op het einde van de maand :banana:

https://www.dommel.be/freedom/freedom/m ... osten.html

Simyo "end of life" ?

Geplaatst: 16 dec 2016, 17:01
door tommekentom
dommel inderdaad behoorlijk interessant maar is daarentegen wel postpaid

Re: Simyo "end of life" ?

Geplaatst: 16 dec 2016, 17:32
door BertG3
Wat is het probleem van postpaid ? Heeft toch enkel voordelen (belwaarde kan niet vervallen, enkel je verbruik betalen,...)

Re: Simyo "end of life" ?

Geplaatst: 16 dec 2016, 18:16
door rolandvc
Carrefour Mobile : bellen 15ct/min. - sms 6ct/sms
Bundel geldig zonder tijdsbeperking mits je minstens één keer per 6 maanden belt of sms't !
Als je meer dan 1 uur belt in 30 dagen, betaal je zelfs maar 10ct/min (vanaf de 61ste minuut).
Ze hebben ook databundels, maar die zijn maar 30 dagen geldig.

Re: Simyo "end of life" ?

Geplaatst: 16 dec 2016, 22:55
door Flup
Niet te vergelijken met carrefour, de prijs naar vast van 5 cent was de unique selling proposition.
De prijs was (en al die jaren nog steeds) duidelijk goedkoper (en transparanter) dan andere aanbieders. Maar Base heeft er weinig moeite ingestoken de laatste jaren en volgens mij is er zonder reclame budget amper nog iets verkopen in telecom.
Telenet heeft de stekker eruit getrokken, geeft aan dat ze helemaal niet bezig zijn met low-cost aanbiedingen.

Een heel jaren geleden was ik zelf klant (voor ik overstapte op MV om mobiele data te gebruiken). Mijn vriendin was samen overgegaan naar simyo. Vooral zij vond dat ze veel minder is gaan betalen sindsdien.
Ondertussen zit ze op dommel freedom en ik bij orange. Dus geen Telenet (base) meer ;)

Re: Simyo "end of life" ?

Geplaatst: 16 dec 2016, 23:25
door wied
Orange Tempo Easy, 10 cent/minuut naar alle netwerken, 12 maanden geldig!

Re: Simyo "end of life" ?

Geplaatst: 17 dec 2016, 14:58
door Flup
is nog altijd meer dan 5cent naar vast hé.
Enige (postpaid of prepaid zonder abbo kosten) die goedkoper is maar dus postpaid, is dommel freedom

Re: Simyo "end of life" ?

Geplaatst: 22 dec 2016, 13:50
door nete
tommekentom schreef:dommel inderdaad behoorlijk interessant maar is daarentegen wel postpaid
De ellenlange lijst horrorverhalen van de klantendienst Dommel moet je er dan maar bijnemen...

Re: Simyo "end of life" ?

Geplaatst: 22 dec 2016, 17:55
door satsurfer
tja, vooral voor internet zou ik dat doen. Voor mobiel vind ik het meevallen. En eens het werkt, werkt het.

Je kan niet EN de goedkoopste zijn, EN de beste support leveren met 2-3 man voor héél België. :-)

Re: Simyo "end of life" ?

Geplaatst: 23 dec 2016, 12:12
door krisken
nete schreef:
tommekentom schreef:dommel inderdaad behoorlijk interessant maar is daarentegen wel postpaid
De ellenlange lijst horrorverhalen van de klantendienst Dommel moet je er dan maar bijnemen...
Ik heb hier stuk of 8 nummers die bij Dommel zijn. Het is wat als bij lycamobile : eens je nummer is overgezet en alles werkt, heb je die klantendienst niet meer nodig.

Re: Simyo "end of life" ?

Geplaatst: 23 dec 2016, 12:19
door BertG3
Goh ik heb al een 3 keer de support van Dommel gebeld en in tegenstelling tot wat ik allemaal lees ben ik steeds vriendelijk geholpen geweest. :angel:

Re: Simyo "end of life" ?

Geplaatst: 23 dec 2016, 12:40
door Tim.Bracquez
@BertG3: Inderdaad, hier ook eigenlijk enkel positieve ervaring met dommel klanten dienst. Alleen bij het weg verhuizen duurde dit wat langer, ze gaven aan dat het klantennummer niet correct was, opnieuw aanvragen met zelfde gegevens en dan ineens was het wel goed...