Pagina 1 van 1

Opzeggen Dommel, openstaande facturen

Geplaatst: 19 okt 2016, 14:29
door EotT
Ik heb Dommel opgezegd, maar kreeg nog een mail met onderstaande zin:
Ondertussen dienen we u er op te wijzen dat eventuele, huidige en toekomstige (bvb telefoonkosten of opzegvergoedingen), openstaande proforma facturen, contractueel nog dienen voldaan te worden op ons rekeningnummer.
Ik heb nog een openstaande factuur voor de volgende maand (november). Ik ben niet van plan om deze te betalen, aangezien het contract vandaag afgesloten is. Wat is het beste dat ik kan doen? Gewoon niet betalen? Domiciliƫring bij de bank is al geblokkeerd.

Re: Opzeggen Dommel, openstaande facturen

Geplaatst: 19 okt 2016, 14:55
door splinterbyte
Pro forma zijn nog geen echte facturen, hier moet nog geen btw op worden betaald door dommel.
Ze sturen je pas een gewoon factuur na betaling. Als je hebt opgezegd conform hun contractvoorwaarden en je hebt hier bewijs, van, zou ik hier niet op in gaan.

Dommel heeft dit ooit ook bij mij geflikt, proforma sturen voor iets dat ik niet meer had, ook niets mee gedaan...

Re: Opzeggen Dommel, openstaande facturen

Geplaatst: 19 okt 2016, 15:08
door raf1
EotT schreef:Wat is het beste dat ik kan doen?
Nu kan je niet veel meer doen. Ik hoop voor jou dat je op een wettige manier hebt opgezegd en een kopie van de opzegbrief of e-mail hebt bewaard.

Om te ontsnappen aan de opzegtermijn van Dommel moet je opzeg aan 3 voorwaarden voldoen:
- opzeg schriftelijk bezorgd via brief of e-mail
- opzegdatum zelf gekozen en duidelijk vermeld
- je bent meer dan 6 maand klant bij je provider

Als bovenstaande voorwaarden niet vervuld zijn, heeft Dommel het recht om tijdens de opzegtermijn van het contract abonnementsvergoeding aan te rekenen.

Re: Opzeggen Dommel, openstaande facturen

Geplaatst: 19 okt 2016, 15:15
door fendtje
[quote="EotT"]Ik heb Dommel opgezegd, maar kreeg nog een mail met onderstaande zin:

en waar naar toe ?

Re: Opzeggen Dommel, openstaande facturen

Geplaatst: 19 okt 2016, 15:33
door EotT
raf1 schreef:Om te ontsnappen aan de opzegtermijn van Dommel moet je opzeg aan 3 voorwaarden voldoen:
- opzeg schriftelijk bezorgd via brief of e-mail
- opzegdatum zelf gekozen en duidelijk vermeld
- je bent meer dan 6 maand klant bij je provider
- Opgezegd via ticket + email en bevestiging van gekregen.
- Opzegdatum was per direct (met datum erbij).
- Ik ben al vele jaren klant, dus dat is ook geen probleem.
SplinterByte schreef:Pro forma zijn nog geen echte facturen, hier moet nog geen btw op worden betaald door dommel.
Ze sturen je pas een gewoon factuur na betaling. Als je hebt opgezegd conform hun contractvoorwaarden en je hebt hier bewijs, van, zou ik hier niet op in gaan.

Dommel heeft dit ooit ook bij mij geflikt, proforma sturen voor iets dat ik niet meer had, ook niets mee gedaan...
OK, dan zal ik het ook niet betalen
fendtje schreef:en waar naar toe ?
EDPNet

Re: Opzeggen Dommel, openstaande facturen

Geplaatst: 19 okt 2016, 17:42
door fendtje
fendtje schreef:en waar naar toe ?
EDPNet[/quote]

nu weet iedereen dat het over internet van dommel gaat.

Re: Opzeggen Dommel, openstaande facturen

Geplaatst: 19 okt 2016, 20:12
door EotT
fendtje schreef:nu weet iedereen dat het over internet van dommel gaat.
Ik snap je punt niet. Dit is het forum over Internet providers, en meer bepaald over Dommel. Dus lijkt het me logisch dat het hier over internet via Dommel gaat.
Ik dacht dat je jouw vraag stelde aangezien je eventueel ook wou overstappen.