IP cams extern bekijken
Geplaatst: 14 okt 2016, 11:12
Hallo,
ik heb al enkele jaren wat IPcam's in het netwerk, die ik ook extern kan bekijken.
Hiervoor stel ik upnp actief bij mijn.telenet.be en op de camera en kies ik in de instellingen van de camera een externe http poort om hiervan gebruik te maken (willekeurige nummers in de range tussen 50080 - 50093).
Tot eerder deze week liep alles goed, maar nu heb ik voor 2 camera's (hetzelfde type: D-Link DCS-5222) een probleem dat het beeld extern niet meer op te roepen valt. Ik kan er niet meer op connecteren als ik het pad "mijnipadres:poort" ingeef (poortnrs 50080 en 50085 voor deze cam's). Voor een aantal andere cam's in het netwerk heb ik exact dezelfde werkwijze, maar werkt dit WEL nog. De wijziging deed zich voor nadat de modem snachts eens uitgevallen was. Het is de witte versie van Telenet. Telenet heeft me gezegd dat er geen update geweest is van hun kant. De camera's hebben ook geen update gehad.
Als ik check via online tool (http://videos.cctvcamerapros.com/check- ... rding-tool), dan zie ik die poorten als 'closed' staan. Geef ik een poort in van camera die wel nog werkt, dan krijg ik 'open'.
In de instellingen van 'mijn.telenet.be' stond tot op heden geen enkele port forward ingesteld. Niet voor de werkende camera's en niet voor de 'probleem' camera's. Ik dacht het eventueel zo op te lossen, maar als ik daar achter het interne ip ingeef van de camera, met de bijhorende poort die ik ingesteld heb (bv 50080) en de regel actief plaats, dan nog krijg ik geen beeld en blijft de poort status 'closed' krijgen.
Iemand enig idee hoe ik verder kan gaan?
Modem reboot heb ik reeds gedaan. Camera's reboot ook, zelfs 1 model volledig gewist en opnieuw ingesteld.
Ik vermoed dat die camera's niet meer kunnen/mogen doorgeven aan de modem welke poort er open moet blijven.. Zijn er alternatieven om poorten open te zetten bij Telenet?
ik heb al enkele jaren wat IPcam's in het netwerk, die ik ook extern kan bekijken.
Hiervoor stel ik upnp actief bij mijn.telenet.be en op de camera en kies ik in de instellingen van de camera een externe http poort om hiervan gebruik te maken (willekeurige nummers in de range tussen 50080 - 50093).
Tot eerder deze week liep alles goed, maar nu heb ik voor 2 camera's (hetzelfde type: D-Link DCS-5222) een probleem dat het beeld extern niet meer op te roepen valt. Ik kan er niet meer op connecteren als ik het pad "mijnipadres:poort" ingeef (poortnrs 50080 en 50085 voor deze cam's). Voor een aantal andere cam's in het netwerk heb ik exact dezelfde werkwijze, maar werkt dit WEL nog. De wijziging deed zich voor nadat de modem snachts eens uitgevallen was. Het is de witte versie van Telenet. Telenet heeft me gezegd dat er geen update geweest is van hun kant. De camera's hebben ook geen update gehad.
Als ik check via online tool (http://videos.cctvcamerapros.com/check- ... rding-tool), dan zie ik die poorten als 'closed' staan. Geef ik een poort in van camera die wel nog werkt, dan krijg ik 'open'.
In de instellingen van 'mijn.telenet.be' stond tot op heden geen enkele port forward ingesteld. Niet voor de werkende camera's en niet voor de 'probleem' camera's. Ik dacht het eventueel zo op te lossen, maar als ik daar achter het interne ip ingeef van de camera, met de bijhorende poort die ik ingesteld heb (bv 50080) en de regel actief plaats, dan nog krijg ik geen beeld en blijft de poort status 'closed' krijgen.
Iemand enig idee hoe ik verder kan gaan?
Modem reboot heb ik reeds gedaan. Camera's reboot ook, zelfs 1 model volledig gewist en opnieuw ingesteld.
Ik vermoed dat die camera's niet meer kunnen/mogen doorgeven aan de modem welke poort er open moet blijven.. Zijn er alternatieven om poorten open te zetten bij Telenet?