hoe overleven deze providers ?

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Jaren geleden wel gekend en soms zelf interessant... maar tegenwoordig?
blijkbaar bestaan ze nog, maar zitten ze ergens in een vergeten hoekje van provider-land met een aanbod dat al even lang vergeten is.

dus ik vraag me af... hoe overleven die providers dan? ik heb het bv over:

evonet.be (het vroeger xs4all belgie)
belgian-telecom.be
en
belcenter.be

en waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar die nog wat verder in de vergetelheid zijn gevallen?
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Volgens mij heeft Evonet onlangs het faillissement aangevraagd...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Splitter schreef:belcenter.be
zijn dat... prijzen per jaar?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Evonet had al jaren de focus op zakelijke oplossingen particuliere access producten deden ze veel minder.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Roygenz schreef:Volgens mij heeft Evonet onlangs het faillissement aangevraagd...
hmm, klopt... dat is er dus al 1 minder die overleeft.
ook niet verbazend, het laatste dat ik ervan hoorde was dat ze de xs4all naam niet meer mochten gebruiken en evonet werden,
en sindsdien denk ik niet dat hun producten nog echt moderner gemaakt zijn (waartegen vroeger de rocket aanbiedingen best vooruitstrevend waren)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

ozfunghi schreef:
Splitter schreef:belcenter.be
zijn dat... prijzen per jaar?
Vraag ik me nu ook af o.O en SLA voor die prijs
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Ze kunnen amper overleven en enkel de niche opzoeken.
Want Proximus en Scarlet (=ook Proximus) leveren internet MET of ZONDER telefoonlijn (=raw-copper) aan dezelfde prijs.
In het verleden heb ik dit al eens bij de overheid en BIPT aangekaart maar die reageren totaal niet.

Ook EDP en Dommel moeten hun klanten 15 euro raw-copper aanrekenen, ook al leveren ze telefonie erbij, wat overigens net als Scarlet en Proximus gewoon Voip is.
Proximus/Scarlet verplicht andere providers EXTRA te betalen voor een lijn die ze zelf gratis geven, dat is wel 15 euro per maand :nono:

Geen enkele ISP kan zo concurreren met hen.
Daarom komen andere providers in de problemen, ze betalen dubbel, de lijn + VDSL.

Het verschil is 12x15=180 euro per jaar....en dat is veel, heel veel, en dat is dus bovenop de VDSL kosten.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Geert-Jan schreef: Het verschil is 12x15=180 euro per jaar....en dat is veel, heel veel, en dat is dus bovenop de VDSL kosten.
Welke zijn dat? Want de modem hoort daar volgens velen hier niet bij ( :angel: ) en aan het netwerk (last mile) hebben ze zelfs niets te zoeken.

En om te stellen dat die lijn niets kost voor Px/Scarlet gaat wel ver, ze mogen die zelf aanleggen en onderhouden (ADSL>(meer fiber)VDSL>(veel meer fiver) vectored VDSL>(nog veel meer fiber) g.fast>....). Die kost mag misschien niet apart geadverteerd worden, ze is er heus wel.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Geert-Jan schreef: Ook EDP en Dommel moeten hun klanten 15 euro raw-copper aanrekenen, ook al leveren ze telefonie erbij, wat overigens net als Scarlet en Proximus gewoon Voip is.
Dit klopt dus niet meer. Raw copper is nu gewoon inbegrepen bij EDPnet.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

EDP schrijft het nog steeds op hun website:

http://www.edpnet.be/nl/support/bestell ... ellen.html
Raw Copper kost u €12,50 per maand (incl. BTW). Deze kost zal samen met het dsl-abonnement door edpnet gefactureerd worden.

U kunt uw dsl-abonnement samen met de Raw Copper lijn bestellen (u duidt dit aan tijdens de bestelling, 'Geen actief Proximus-telefoonabonnement' en er wordt automatisch een Raw Copper lijn aan uw bestelling toevoegd). Op die manier lopen het dsl-abonnement en het Raw Copper-abonnement gelijktijdig. Bovendien is edpnet uw enigste aanspreekpunt voor beide abonnementen.
Er staat nergens dat raw-copper gratis is.
Verleden week nog opgezocht voor een familielid en ze rekenden het gewoon aan, weliswaar maar 12,50 maar het was niet gratis.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Proximus rekent per maand bijna 10 euro aan alternatieve providers voor de huur van een telefoon lijn. Deze prijs werd door het BIPT goedgekeurd. Voor Proximus klanten is er uiteraard geen extra kost.
Nog vergeten: mijn allereerste provider was Tornado. Ik betaalde toen 800 bef per maand. Ik spreek over ongeveer 25 jaar geleden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Geert-Jan schreef: Er staat nergens dat raw-copper gratis is.
Verleden week nog opgezocht voor een familielid en ze rekenden het gewoon aan, weliswaar maar 12,50 maar het was niet gratis.
Ja maar raw copper zit inbegrepen in de EDP telefonie. Doordat ze nu een actie doen dat telefonie gratis is als je intekent voor het einde van het jaar moet je dus geen raw copper meer betalen. Resultaat EDP internet voor €35,- maand.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

BertG3 schreef:Ja maar raw copper zit inbegrepen in de EDP telefonie. Doordat ze nu een actie doen dat telefonie gratis is als je intekent voor het einde van het jaar moet je dus geen raw copper meer betalen. Resultaat EDP internet voor €35,- maand.
Het is jammer dat een mens het moet zeggen (ik ben ex-EDPnet klant) maar Proximus prijst alternatieve providers uit de markt omdat ze altijd lagere prijzen (gaan) aanbieden dan de alternatieve providers. Ik betaal nu voor Internet Start 27,50 per maand. Tel daarbij een VoIP lijn bij OVH voor 1,20 euro per maand. Vergeleken met EDPnet bespaar ik dus iets van een 6,30 euro per maand. Alternatieve providers zitten altijd met de kost van het huren van Belgacom lijnen à rato van iets meer dan 9 Euro per maand en dat bedrag wordt doorberekend aan de klant. De rekening is dus rap gemaakt.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Je kan Internet Start toch niet vergelijken met een EDPNet abonnement.
Zowel wat snelheid betreft (60/4 versus 100/20) als wat limiet betreft (100 GB versus onbeperkt).
Jouw vergelijking gaat dus helemaal niet op.

Misschien beter te vergelijken met Internet Maxi, dan is EDPNet €14.50 goedkoper (€ 48.20 + €1.20 = €49.40, versus €35.95).
En dan nog heb je de snelheid van EDPNet niet (Maxi = 100/6).

Hoe kan je beweren dat Proximus alternatieve Providers uit de markt prijst ? Ze zijn er toch nog?

Proximus heeft er geen enkel belang bij om alternatieve Providers uit de markt te prijzen. Iedere klant die Proximus verlaat om naar een alternatieve provider over te gaan, is een klant die niet naar Telenet/Orange gaat. Dat zijn hun enige echte concurrenten.

De bijdrage van het WholeSale Business Segment tot de totale winst van Proximus is niet verwaarloosbaar.
En ze hebben er weinig kosten aan (de OLO betaalt voor het leasen van de lijn (last mile), de OLO betaalt voor de verbindingen (bandbreedte) tussen iedere LEX en de regionale POP's, de OLO betaalt voor de VLAN's die ze afnemen in de POP's ...
Ook geen Sales/Marketing/Helpdesk kosten.
Waarom zouden ze deze klanten uit de markt prijzen??
Jack Daniels schreef:Alternatieve providers zitten altijd met de kost van het huren van Belgacom lijnen à rato van iets meer dan 9 Euro per maand en dat bedrag wordt doorberekend aan de klant
Dat is maar één van de vele kostenfactoren die een OLO heeft, en blijkbaar kan EDPNet toch nog winst maken (gezien hun recente promotie) :wink: .
Trouwens, wie zegt dat EDPNet €9.00 per maand betaalt? Wat ze echt betalen zullen ze aan onze neus niet hangen, dat is een commercieel akkoord tussen 2 volwassen commerciële partijen, toch?
Wat het BIPT bepaalt zijn maximum tarieven die Proximus mag doorrekenen. Wie zegt dat er hierop geen kortingen kunnen gegeven worden (vb volume kortingen als incentive ...).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Geert-Jan schreef: Er staat nergens dat raw-copper gratis is.
Verleden week nog opgezocht voor een familielid en ze rekenden het gewoon aan, weliswaar maar 12,50 maar het was niet gratis.
Op mijn eerste VDSL XL factuur worden er in alle geval geen extra kosten aangerekend.. 34.95 is dus internet + telefonie & raw copper inbegrepen. Vroeger was raw copper apart te betalen of je moest telefonie erbij nemen, maar nu is dat dus niet meer het geval...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

Jack Daniels schreef:
BertG3 schreef:Ja maar raw copper zit inbegrepen in de EDP telefonie. Doordat ze nu een actie doen dat telefonie gratis is als je intekent voor het einde van het jaar moet je dus geen raw copper meer betalen. Resultaat EDP internet voor €35,- maand.
Het is jammer dat een mens het moet zeggen (ik ben ex-EDPnet klant) maar Proximus prijst alternatieve providers uit de markt omdat ze altijd lagere prijzen (gaan) aanbieden dan de alternatieve providers. Ik betaal nu voor Internet Start 27,50 per maand. Tel daarbij een VoIP lijn bij OVH voor 1,20 euro per maand. Vergeleken met EDPnet bespaar ik dus iets van een 6,30 euro per maand. Alternatieve providers zitten altijd met de kost van het huren van Belgacom lijnen à rato van iets meer dan 9 Euro per maand en dat bedrag wordt doorberekend aan de klant. De rekening is dus rap gemaakt.
In aanvulling van Philippe D zou ik nog willen zeggen dat er ook nog ADSL XL is bij EDPnet voor 25 euro. Proximus spreekt altijd over maximum-snelheden, maar geeft geen kortingen voor mensen die enkel ADSL kunnen krijgen.

Klanten met ADSL (dat zijn er vaak nog heel wat in landelijke gebieden) betalen dan niet enkel 2.5 euro minder dan bij Proximus. Er wordt ook nog opgeleverd op ADSL2(+) met snelheden tot 12 Mb/s waar proximus maar gaat tot 4.6 Mb/s-profielen en de telefoonlijn zit er al bij inbegrepen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Steven7 schreef:Er wordt ook nog opgeleverd op ADSL2(+) met snelheden tot 12 Mb/s waar proximus maar gaat tot 4.6 Mb/s-profielen
Dat kan ik niet bevestigen.
Proximus heeft 4.6 mbit, 9 mbit, 12 mbit profielen, alles hangt af van de afstand tot de centrale (of de ROP, gezien in de toekomst ADSL2+ ook vanuit de ROP geleverd wordt).
Voor EDPnet is dat niet anders: snelheid zal ook afhangen van de lengte van de lijn.
Eigenlijk kan je op ADSL2+ ook 16bit, of zelfs 24 mbit halen, Proximus beperkt de ADSL2+ snelheid tot 12 mbps ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

philippe_d schreef:
Steven7 schreef:Er wordt ook nog opgeleverd op ADSL2(+) met snelheden tot 12 Mb/s waar proximus maar gaat tot 4.6 Mb/s-profielen
Dat kan ik niet bevestigen.
Proximus heeft 4.6 mbit, 9 mbit, 12 mbit profielen, alles hangt af van de afstand tot de centrale (of de ROP, gezien in de toekomst ADSL2+ ook vanuit de ROP geleverd wordt).
Voor EDPnet is dat niet anders: snelheid zal ook afhangen van de lengte van de lijn.
Eigenlijk kan je op ADSL2+ ook 16bit, of zelfs 24 mbit halen, Proximus beperkt de ADSL2+ snelheid tot 12 mbps ...
Bij mijn weten levert Proximus nooit op die hogere profielen op of het zou al in combinatie met Proximus-TV moeten zijn. Ben alleszins die profielen voor Proximus-internetklanten met enkel internet nog niet tegengekomen. Zelfs als er makkelijk 12 Mb/s mogelijk was.

EDPnet gaat heden maar tot 12 Mb/s. Nochtans hebben ze even (2007-2008) Max 24 Dyn-abonnementen met ADSL2+ (24/1-profielen) gehad.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Vele malen profielen tegen gekomen met adsl2+ met een profiel van 12Mb.

Zoals Philippe al aanhaalde zijn de profielen 4,6Mb, 9Mb en 12Mb. ook voor internet only.

En het zijn die profielen die ook edpnet gebruikt.

EDIT: nog effe denken was het zo tot 2012: max internet only 9Mb adsl2+, met proximus tv 12Mb adsl2+

maar dat was tot en met 2012
Laatst gewijzigd door redman 16 okt 2016, 00:21, in totaal 2 gewijzigd.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

Ben het alleszins nog nooit tegengekomen of het moet toch al jaren geleden zijn.

EDPnet gebruikt trouwens andere lijnprofielen:

4, 6, 8, 10 en 12 Mb/s.

Het 4.6 en 9 Mb/s-profiel wordt niet gebruikt bij EDPnet.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Edpnet kan zijn lijn profielen niet zelf bepalen, dat doet proximus. Ook niet voor adsl2+

Vroeger in de tijd was dat anders toen edpnet zijn lijnen nog bestelde bij scarlet en scarlet een onafhankelijke provider was met zijn eigen adsl2+ apparatuur in de centrales
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

redman schreef:Edpnet kan zijn lijn profielen niet zelf bepalen, dat doet proximus. Ook niet voor adsl2+

Vroeger in de tijd was dat anders toen edpnet zijn lijnen nog bestelde bij scarlet en scarlet een onafhankelijke provider was met zijn eigen adsl2+ apparatuur in de centrales
Ik kan u garanderen dat EDPnet NIET werkt met 4640/512-profielen. Ook die 9 Mb/s-profielen worden niet gebruikt.

4096/512 is wel mogelijk en ben ik bv. nog nooit bij Proximus tegengekomen. 6144/512 en 6144/640 zijn wel allebei mogelijk bij EDPnet vandaag.

Voor VDSL lopen de profielen wel gelijk met die van Proximus.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

philippe_d schreef:Je kan Internet Start toch niet vergelijken met een EDPNet abonnement.
Zowel wat snelheid betreft (60/4 versus 100/20) als wat limiet betreft (100 GB versus onbeperkt).
Jouw vergelijking gaat dus helemaal niet op.

Misschien beter te vergelijken met Internet Maxi, dan is EDPNet €14.50 goedkoper (€ 48.20 + €1.20 = €49.40, versus €35.95).
En dan nog heb je de snelheid van EDPNet niet (Maxi = 100/6).
.
Philippe, hier verbaas je mij want je gaat hier serieus de mist in. Mijn snelheid bij internet start is wel degelijk 100/20 en geen 60/4 zoals jij schrijft. En met de limiet van 100 gb kom ik ruimschoots toe. Ik verbruik max. 20 gb per maand. Mijn snelheid lees ik gewoon af uit mijn fritzbox. Op de limiet na is de vergelijking edpnet-proximus wel correct in mijn ogen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Jack Daniels schreef:Mijn snelheid bij internet start is wel degelijk 100/20 en geen 60/4 zoals jij schrijft.
Ik daag je uit om hier een screenshot te posten van een Speedtest, waaruit blijkt dat je een Proximus lijn hebt, met een internet snelheid van 100/20 :-D .
Proximus heeft geen enkel residentiëel aanbod met 20 mbps upload (buiten FTTH maxi).
De sync snelheid (die je uit de FritzBox kan uitlezen) kan dan wel 100/20 zijn, Proximus beperkt jouw internet snelheid tot 60/4
Jack Daniels schreef: En met de limiet van 100 gb kom ik ruimschoots toe.
Als je met 100GB ruimschoots toekomt, dan moet je natuurlijk niet bij EDPNet zijn, waar je betaalt voor onbeperkt.

Ik blijf er dus bij dat je appelen en peren vergelijkt (zowel snelheid als volume) :).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Steven7 schreef:4, 6, 8, 10 en 12 Mb/s.
Het 4.6 en 9 Mb/s-profiel wordt niet gebruikt bij EDPnet.
Het was mij niet te doen om de exacte profielen.

Wat ik bedoelde is dat EDPNet de regels van de fysica niet kan veranderen, en de (max) snelheid van een ADSL2+ verbinding - ook bij EDPNet - zal afhangen van de lengte van de lijn (tot centrale of ROP).

Dit als reactie op de post van Jack Daniels die beweerde dat je "bij EDPNet 12 Mb/s kan krijgen waar proximus maar gaat tot 4.6 Mb/s-profielen"

Zowel bij EDPNET als bij Proximus zal jouw ADSL2+ lijn aan 12 mbps syncen, als je dicht genoeg woont, en veel minder als je bijvoorbeeld 3.5km van de centrale woont, of een lijn att. van 50dB. Of dit nu 4 mbps is, of 4.6 mbps laat ik in het midden ...

PS.
Gezien in de toekomst ADSL2+ geleverd zal worden via de ROP's, en de OLO hardware in de centrales dus ook ontmanteld wordt, zullen volgens mij ook voor ADSL2+ de profielen bepaald worden door Proximus (op basis van afstand van de ROP) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@Jack Daniels

Max snelheid van PX internet start:
speed.jpg
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.belgian-telecom.be/
hun site en prijzen al 15 jaar ongewijzigd. ADSL :eek:
Belgian Telecom
Rupelstraat 28
2840 Terhagen

VoipTiger (Centrea CVBA)
Rupelstraat 28
2840 Terhagen
Belgium

Wie koopt er daar nog iets?
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Niemand blijkbaar! De kosten liggen voor hen te hoog.
Tot onze grote spijt hebben wij in 2017 beslist om nieuwe inschrijvingen voor een product met internet, voorlopig te bevriezen.
https://www.belgian-telecom.be/nl/inschrijven.html
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”