Pagina 1 van 1
Proximus problemen Niantic
Geplaatst: 19 aug 2016, 18:41
door BertG3
Niantic zou blijkbaar het volledige Proximus netwerk geblocked hebben...
Ben geen Pokémon speler maar ik denk dat hier enkele mensen niet echt content zijn
Re: Proximus problemen Niantic
Geplaatst: 19 aug 2016, 18:43
door nickz
"Sorry, deze pagina is niet beschikbaar"
Waarom zouden ze trouwens een volledig netwerk blokkeren?
Re: Proximus problemen Niantic
Geplaatst: 19 aug 2016, 18:52
door JoskeVermeulen
https://tweakers.net/nieuws/114797/klan ... rvers.html
Komt ervan als je begint te foefelen door bepaalde apps ongelimiteerde data te geven tov anderen.
Re: Proximus problemen Niantic
Geplaatst: 19 aug 2016, 18:55
door selder
Ze zullen zich verkijken op een heel blok van Proximus dat gebruikt wordt voor CGNAT/CGN/LSN zeker?
Re: Proximus problemen Niantic
Geplaatst: 19 aug 2016, 19:10
door butskristof
Als ik het correct begrepen heb komt het niet per se door CGNAT maar door die gratis data, verkeerd wordt via iets VPN-achtig gestuurd en daardoor komt alles van één IP.
Heb het maar snel doorgelezen, correct me if I'm wrong.
Re: Proximus problemen Niantic
Geplaatst: 19 aug 2016, 19:13
door nickz
JoskeVermeulen schreef:Komt ervan als je begint te foefelen door bepaalde apps ongelimiteerde data te geven tov anderen.
Dat heeft daar dus niets mee te maken. Elke ontwikkelaar zou juist blij zijn als zijn app gratis data krijgt en op die manier dus gepromoot wordt. Proximus doet ook niets wat in strijd is met de Belgische wetgeving.
Re: Proximus problemen Niantic
Geplaatst: 19 aug 2016, 19:22
door ITnetadmin
Spijtig genoeg niet nee, mobiele data heeft een exemption op netneutraliteit (zolang dat nog bestaat met al dat gelobby bij de EU).
Re: Proximus problemen Niantic
Geplaatst: 19 aug 2016, 19:24
door JoskeVermeulen
nickz schreef:Dat heeft daar dus niets mee te maken. Elke ontwikkelaar zou juist blij zijn als zijn app gratis data krijgt en op die manier dus gepromoot wordt. Proximus doet ook niets wat in strijd is met de Belgische wetgeving.
In dit geval heeft het er wel mee te maken, in de reacties zie je een link naar Reddit (via Google Cache) waarin de "misbruiker" (zogezegd) meerdere sim kaartjes van Px heeft gekocht speciaal door en voor deze situatie. De uitleg in de reacties verduidelijken meer dan het artikel zelf wat toch blijkt dat dit een meespelende factor is, al dan niet of die of een ander persoon dat effectief ook heeft gedaan want Niantic zou (zogezegd) meelezen.
https://webcache.googleusercontent.com/ ... clnk&gl=us
Re: Proximus problemen Niantic
Geplaatst: 19 aug 2016, 21:50
door Flippi
Bij hln.be hebben ze ervan gemaakt dat Pokemon Go gebruikers het forum van Reddit gebruiken om te melden dat het spel niet werkt...
Re: Proximus problemen Niantic
Geplaatst: 20 aug 2016, 01:22
door butskristof
Het zou ermee te maken hebben gehad dat een van de ontwikkelaars van een 'tracking app' het idee had om Proximus 4G te gebruiken om de scans uit te voeren aangezien de data dan gratis zou zijn. Gaat dus om massaal veel API calls met steeds andere GPS coördinaten om de 'sightings' te scannen.
Kerel beweert het zelf niet gedaan te hebben, dat het maar een proof of concept was. Iemand anders kan het natuurlijk wel gedaan hebben.
Doordat iedereen dus via een beperkte range IP's gestuurd wordt door de gratis data blokkeerde Niantic heel de range, met alle gevolgen van dien.
En zoals we Niantic kennen is communicatie quasi onmogelijk waardoor dit alles zo lang aansleept.
Sent from my iPad using Tapatalk
Proximus problemen Niantic
Geplaatst: 20 aug 2016, 01:46
door tommekentom
Is de wereld nog niet vergaan door zolang niet op het spel te kunnen?

Re: Proximus problemen Niantic
Geplaatst: 20 aug 2016, 10:32
door Flippi
tommekentom schreef:Is de wereld nog niet vergaan door zolang niet op het spel te kunnen?

Hij zal ook niet vergaan als de NMBS weer eens staakt, of uw Internet eens een dag niet werkt of uw auto niet start als je een belangrijke afspraak hebt...
Re: Proximus problemen Niantic
Geplaatst: 20 aug 2016, 11:32
door warpozio
Re: Proximus problemen Niantic
Geplaatst: 20 aug 2016, 12:30
door apestaart
Maar het beste moet nog komen, Proximus heeft zojuist medegedeeld dat Pokemon voor Pay & Go klanten voortaan betalend zal zijn, enkel degenen die een abonnement voor mobiel internet hebben zal het nog gratis zijn.
Re: Proximus problemen Niantic
Geplaatst: 20 aug 2016, 12:46
door jackho
Dat is inderdaad wat proximus meldt:
Nieuwe update. Belangrijk: we zijn voortaan verplicht om Pokémon GO data aan te rekenen voor prepaid gebruikers, de klanten met een abonnement blijven van de gratis dienst genieten.
Bericht op onze
Facebook pagina :
"Driewerf Hoera! Pokémon Go is terug toegankelijk voor jullie allemaal (sinds deze ochtend vroeg). Het blijft ook gratis voor iedereen met een abonnement, dus jullie kunnen dit weekend naar hartenlust Pokémons gaan vangen en trainen.
Voor klanten met een prepaidkaart, wordt Pokémon Go dataverbruik opnieuw aangerekend vanaf vandaag. Dat zijn we vrijdagnacht overeengekomen in overleg met de makers van het spel. Dat is niet leuk, maar het was noodzakelijk om de goede werking van Pokémon Go voor iedereen te verzekeren.
We leggen het even uit: Vrijdag was er een automatische beveiliging in werking getreden op de Pokémon Go servers, na onrechtmatig gebruik van het spel via anonieme prepaid kaarten. Hierdoor werd de verbinding met het Proximus-netwerk deels verbroken. Om overlast op het platform van Niantic in de toekomst te vermijden, heeft Proximus beslist om het gratis aanbod vanaf vandaag niet verder aan te bieden aan prepaid klanten."
Re: Proximus problemen Niantic
Geplaatst: 20 aug 2016, 23:38
door Hakki
En ze sturen gelukkig sms naar de gebruikers om hen in te lichten:
Beste prepaid klant: omwille van misbruik van de gratis data voor Pokémon Go door enkele gebruikers met een mogelijke overbelasting van hun servers tot gevolg, was Proximus genoodzaakt -na overleg met Pokémon GO (Niantic)- om de actie voor prepaidklanten stop te zetten. Het Pokémon GO dataverbruik is nu opnieuw betalend voor prepaidklanten. Heb je toch nog Pokémon GO gespeeld nadat we het opnieuw betalend hebben gemaakt en voor je hier per SMS over geïnformeerd werd? Geen zorgen, we zullen dit voor jou compenseren. Je hoeft hiervoor zelf niets te doen. Met spijt en excuses.
Re: Proximus problemen Niantic
Geplaatst: 21 aug 2016, 15:33
door MClaeys
Klopt wel niet volledig, want ik heb postpaid en daar telt het ook niet meer gratis

(maar is geen abonnement)
Re: Proximus problemen Niantic
Geplaatst: 21 aug 2016, 15:36
door nickz
Postpaid maar geen abonnement, kan je dat eens uitleggen?
Of heb je misschien een herlaadkaart met automatische herlaadbeurt? Dat is en blijft nog altijd een herlaadkaart én prepaid.
Re: Proximus problemen Niantic
Geplaatst: 21 aug 2016, 16:09
door Tomsworld
En ze zullen het maar een keer voorhebben daar binnen enkele maanden alle prepaid kaarten geregistreerd moeten zijn, daar de regering beslist heeft een einde te maken aan anonieme prepaid kaarten.
Re: Proximus problemen Niantic
Geplaatst: 21 aug 2016, 16:20
door ITnetadmin
Heeft niks met registratie te maken, de persoon in kwestie deed namelijk niks fout.
Hij kocht wss gewoon een set prepaids om te gebruiken voor zijn opstelling, wat makkelijker is dan een reeks abbos te moeten afsluiten.
Re: Proximus problemen Niantic
Geplaatst: 22 aug 2016, 07:49
door MClaeys
nickz schreef:Postpaid maar geen abonnement, kan je dat eens uitleggen?
Of heb je misschien een herlaadkaart met automatische herlaadbeurt? Dat is en blijft nog altijd een herlaadkaart én prepaid.
Automatisch herladen met factuur aan het eind van de maand. Vandaar dat ze dat postpaid noemden, maar het is geen abonnement (al is er weinig verschil).