Pagina 1 van 1
OVH: not registered (403)
Geplaatst: 16 aug 2016, 20:19
door Ernie
Hallo, sinds een tijdje hebben we OVH voor uitgaande gesprekken.
Dit werkt goed, ttz de kwaliteit is prima, geen delay/echo, alleen die vervelende prefix bij de opgeroepene.
Ik heb ook gemerkt dat een oproep naar een mobiel nummer in NL niet werd aangerekend, is dat normaal?
Nu is er wel sinds het begin dat
'not registered (403)' probleem en het ziet ernaar uit dat het met PhonerLite beter gaat.
De FB geeft bijna constant die melding en rebooten, nummer/account deactiveren en heractiveren helpt ook niet.
Is dit nog steeds enkel op te lossen door de voip.cfg, zoals
hier omschreven door Philippe, te wijzigen?
Tanx!
E.
Re: OVH: not registered (403)
Geplaatst: 16 aug 2016, 20:28
door Jack Daniels
Kan je desnoods wat screenshots posten van jouw instellingen in de FB? Dat praat wat makkelijker. Ik heb zelf een 7490 (en met mij zijn er nog veel FB users hier). Die kunnen je waarschijnlijk op de goeie weg helpen. Best mogelijk dat het een of andere instelling is die niet correct werd ingevoerd.
En wat bedoel je met "vervelende prefix bij de opgeroepene"? En als een oproep naar een mobiel nr. in NL niet werd aangerekend, dan is het best mogelijk dat die oproep via je gewone telefoonlijn is gelopen (Proximus of Telenet).
Re: OVH: not registered (403)
Geplaatst: 16 aug 2016, 20:39
door Ernie
Hi Jack, merci om hierop te reageren!
Ziehier de configuratie van het account in de FB:
1) ivm prefix bij opgeroepene: '0032'+'abonee'
2) oproep naar Nederlands mobiel: was effectief met OVH, stond toen geen kost bij in de manager maar idd wel op de factuur.
Re: OVH: not registered (403)
Geplaatst: 16 aug 2016, 20:46
door PeterP
Met die prefix bedoelt hij waarschijnlijk 0032. ook voor binnenlandse oproepen. Op zich niet zo'n groot probleem maar het wijkt wel af van het gebruikelijke. Alleen heb ik er in mijn centrale (Grandstream UCM6102) wel rekening moeten mee houden wanneer ik het inkomend nummer van OVH terug wil gebruiken om uit te bellen (Callback).
Re: OVH: not registered (403)
Geplaatst: 16 aug 2016, 20:47
door Jack Daniels
Ik zie een paar keer staan "sip3.ovh.be". Klopt dat wel? Bij mij is dat gewoon "sip.ovh.be".
Verder staat bij mij "clir" op disabled. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het gros van al die dingen niet ken of niet weet waar ze voor dienen. En bij mij staat "always register via internet connection" aangevinkt. Veld van proxy server is bij mij leeg, bij u staat er sip3.... in. Moet volgens mij blanco zijn.
Username: zie dat je hier het tel. nr. (ligne) hebt ingevoerd wat je van OVH hebt gekregen.
Re: OVH: not registered (403)
Geplaatst: 16 aug 2016, 22:35
door Ernie
Yep, sip3... is correct en zal wel zijn om belasting te verdelen over verschillende servers.
Met of zonder proxy maakt niks uit en denk niet dat de andere verschillen iets uitmaken in deze kwestie.
De username zou ook juist moeten zijn en kan bijna ook niet anders vermits het soms wel werkt.
Re: OVH: not registered (403)
Geplaatst: 18 aug 2016, 20:14
door Ernie
Niemand dit 403 probleem of een idee mbt de oplossing?
Re: OVH: not registered (403)
Geplaatst: 18 aug 2016, 21:02
door Jack Daniels
Helaas, ik heb je de antwoorden aangereikt die kon bedenken omdat ik zelf een FB heb. Maar verder dan dat reikt mijn kennis niet.